Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten sairaalat palkkaavat kalliilla sosiaalityöntekijöitä?

Vierailija
09.01.2011 |

kun heidän virkaansa voisi hoitaa vaikka googletustaitoinen ja puhelinta sujuvasti käyttävä vastavalmistunut datanomi.

Tarvitaanko korkeakoulututkintoa siihen, että sairaalan sosiaalityöntekijä käy tulostamassa minulle samat tiedot toimeentulotuen hakemisesta mitä itsekin netistä parhaillaankin löydän.

Tarvitaanko korkeasti koulutettua kallispalkkaista ns. sosiaalityöntekijää soittamaan kunnan sossuun, kun saman asian voisi hoitaa kuka tahansa työllistetty, joka osaa puhelinta käyttää.

Kuka tahansa työttömänä ollut, hoitaa hommat sairaalasossua paremmin, koska työttömällä on käytännön kokemusta toimeentulotuen hakemisesta.

Sairaalasossu kun edistää asiakkaansa toimeentulotuen saamista korkeintaan kiikuttamalla asiakkaan tekemän hakemuksen postilaatikkoon.

Tarvitaanko tällaiseen postipojan ja puhelintiedustelijan hommaan korkeakoulututkintoa?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole Psykomamman kaltaisia sossu- ja kelapummiveteraaneja.

Vierailija
2/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon muutakin...Miksi et sitten itse tulosta niitä hakemuksiasi tai etsi oma-aloitteisesti niitä tietoja netistä kun kerran osaat sen homman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan saattaa riittää amk-tutkintokin.

Sossut on kyllä yleensä huonopalkkaisia, joten en niin kauheasti kadehtisi.

Vierailija
4/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sosiaalityöntekiöidenkin ammattitaito ja auttamismahdollisuudet ja auttamishalu vaihtelevat? Jos sinä et ollut vaikea tapaus? Kaikilla työttömillä ei muuten ole kokemusta toimeentulotuen hakemisesta.

Vierailija
5/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni syntyi sairaana keskoskena minulle kävi yliopistollisessa sairaalassa puhumassa sossu jonka tiedoilla en oikeastaan tehnyt yhtään mitään. Tiesin kaikki ne rahahommat jo etukäteen.

Mutta kun lapsemme siirtyi oman alueen keskussairaalaan meille ehdotettiin juttelua sossun kanssa. Koin etten tarvisi koska mielikuva oli mitä oli. Hoitajat kuitenkin järkkäsivät meille tapaamisen ja täytyy sanoa että se oli tarpeen. Ilman tätä sossua me emme olisi jaksaneet kantaa niitä kaikkia vaikeita asioita kahdestaan. Hän oli meidän kuuntelija. Käytiin juttelemassa hänen kanssaan noin kerran kuussa ja asiat oli paljon muutakin kuin raha-asiat. Niistäkin saatiin lisäätietoa ja myös tukiryhmiä.

Mutta kyllä suurin ja tärkein asia oli se että oli joku joka kuunteli ja jolle sai rehellisesti itkeä.

En siis menisi yleistämään.

Vierailija
6/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siitä sairaalasossusta viimeksi se hyöty, että se puhui mulle oikeuden käyttää osastonhoitajan tietokonetta ja tulostinta siihen että sain tulostettua sossunhakemukseen tarvittavat liitteet verkkopankista.

Tällä osastolla on sossuna joku vastavalmistunut amk sosionomi ja takaan että sossun asiakkaan kokemuksella hoitaisin hommat 100 kertaa paremmin kuin se.

Pitää valittaa potilasasiamiehelle ko. sossusta.

Vierailija
7/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos Psykikselle ei ole ollut sossusta hyötyä, niin ei voi kenellekään muulle olla! Näin on ja aamen.

Vierailija
8/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa. Mä olisin ihan pulassa töissä, jos sairaalassa ja tk:ssa ei olisi sossua.

Kotihoidon terkkari

Vierailija
9/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasossun pitäis osata muutakin kuin tulostaa netistä toimeentulotukihakemus. Ei rahaton asiakas sillä hakemuksella edes pääse taksilla kotiin, kun taksi ei hakemusta rahana hyväksy.

Vierailija
10/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalasossun pitäis osata muutakin kuin tulostaa netistä toimeentulotukihakemus. Ei rahaton asiakas sillä hakemuksella edes pääse taksilla kotiin, kun taksi ei hakemusta rahana hyväksy.

Vierailija
11/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen taksilapunhan kirjoittaa lääkäri..ainakin kirjoitti minulle.

Vierailija
12/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun käynnin jälkeen potilas on tismalleen samassa lähtötilanteessa mitä ennen sossun käyntiä.

Jos ei ole rahaa kotimatkaan eikä lääkkeisiin, niin sitä ei sitten ole. Aamen.

Vierailija
13/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun käynnin jälkeen potilas on tismalleen samassa lähtötilanteessa mitä ennen sossun käyntiä.

Jos ei ole rahaa kotimatkaan eikä lääkkeisiin, niin sitä ei sitten ole. Aamen.

Vierailija
14/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se taksilla matkustaminen maksaa 9,25€ vaikka mulla se taksilappu olisinkin. Entä jos mulla ei ole sitä 10€ rahaa?

Vierailija
15/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sairaalasossun virka ole just sitä varten että sen työ helpottaa asiakkaan taloudellista tilannetta?

Vierailija
16/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se taksilla matkustaminen maksaa 9,25€ vaikka mulla se taksilappu olisinkin. Entä jos mulla ei ole sitä 10€ rahaa?

Kyllä minulla sen verran oli rahaa että pystyin lääkkeet ja taksin maksamaan. Muutenhan tuo taksi olis minulle maksanut 400 euroa. Tiesin jo sairaalaan lähtiessä että taksilla ja lääkkeiden kanssa sieltä sitten takasin tullaan ja niihin oli oltava rahaa. Ja toisekseen enmpä juuri saanut kuukauden sairaalassa oloaikana rahaa kulumaankaan.

Vierailija
17/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan yhden tutun henkisenäkin tukena taloudellisissa kiemuroissa. Ei nyt mikään terapeutti, mutta kyllä siinä hiukan sisä sosiaalista puoltakin vaaditaan ihmiseltä.

Vierailija
18/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kunnan sosiaalitoimistossa toimeentulotukipäätökset tekee etuuskäsittelijä, ei niinkään sosiaalityöntekijä. Eli sossu on siellä ihan muista syistä ja se työ nimenomaan vaatii korkeakoulututkinnon ja laajan tuntemuksen eri etuuksista, kuntoutuksesta, työllistämisestä, psykososiaalisesta tuesta ym. Siihen ei pelkkä google riitä.

Sairaalan sossujen toimenkuva on kapeampi ja siksi varmaan osaaminenkin heikompaa - me sossussakin aina kirotaan, kun sairaalasta tulee vajaita tai huonosti täytettyjä toimeentulotukihakemuksia, kun ei ne osaa. Jos ne keskittyy paremmin siihen sairaalajakson jälkeisen elämäntilanteen selvittämiseen ja sosiaaliseen tukeen?

ps. sossujen palkat ovat todella surkeat koulutustasoon verrattuna!

Vierailija
19/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan yhden tutun henkisenäkin tukena taloudellisissa kiemuroissa. Ei nyt mikään terapeutti, mutta kyllä siinä hiukan sisä sosiaalista puoltakin vaaditaan ihmiseltä.

ed

Vierailija
20/54 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nekin rahat vaikka lasten teho-osaston uusiin laitteisiin. Kuka tahansa työllistämistuella palkattu merkonomi osaa hoitaa sairaalasossun hommat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi