Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva-lehden juttu köyhästä ja rikkaasta perheestä

Vierailija
09.01.2011 |

Tuntui jotenkin lähes koomiselta lukea sitä juttua köyhästä perheestä. Ei näy rahan puute ainakaan ulkonäössä.. ei kovin köyhä ihminen voi olla jos on varaa syödä itsensä tuohon kuntoon.. ei millään pahalla, mutta pisti vaan silmään.

Kommentit (199)

Vierailija
61/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä oletat että kaikki koskee sua?

Ja miksi oletat, että sun viesteihin vastailee vain yksi ihminen?

Yritäpä kultaseni ymmärtää, että oikeasti köyhällä ei ole varaa tehdä niitä juttuja, joita normaalituloiset pitävät itsestäänselvyyksinä. Kaikki köyhät vaan eivät ole niin köyhiä, että saisivat apua sossusta. Ne tulorajat kun saattavat ylittyä ihan naurettavan pienellä summalla (esim. 20e), jolloin et ole oikeutettu yhtään mihinkään.

Ja köyhälläkin on oikeuksia, otan osaa jos se häiritsee sinua.

Vierailija
62/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai bussit kulkee suoraan marjametsään....

Perustelepa väitteesi ettei kulkisi.

Köyhät pitää laittaa perustelemaan paskapuheensa, yleeensä väitteiden takaa löytyy laiskuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. meikit ovat edullisia tai ilmaisia kierrätyksessä

Vierailija
64/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei ole varaa broileriin ja lihaan.

Vierailija
65/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. matkustamalla ensin 1/2h helsinkiin (4e) ja siitä bussilla vaikkapa Vihdintien varteen 45min (8e) pääsen metsään. Tosin en tiedä saako niistä metsistä marjaa, toivotaan että saa tai tulee reilusti tappiota.

Ja matkoihin edestakaisin menee siis 24e. Jaksan kantaa korkeintaan kaksi marjaämpäriä jolloin ämpärillisen hinta on 12e. Saako ämpärillisestä mustikoita/puolukoita niin paljon ja täyttävää ruokaa että tämä todella kannattaisi?

Puhumattakaan siitä että kokonainen päivä kuluisi aikaa, raahaisin eväitä ja kulkisin ämpärien ja saappaiden kera ympäri pk-seutua...jee.hyvä idea.riskillä että mitään ei saakaan saaliiksi. Kokeilepa itse ennen kuin kehotat muita.

Sossu ei muuten maksa bussilippuja muuten kuin koulumatkoihin. Ja pakastimen ostoon säästettiin ihan itse ne rahat.

T. 4-lapsinen autoton pienituloinen perhe

Vierailija
66/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä on mielestäni melko radikaali sana käyttää tämmöisessä yhteydessä. Kyse ehkä kuitenkin enemmänkin pienituloisista/vähävaraisista?

Itse olen lähtöisin 4 lapsen perheestä ja äitini on yksinhuoltaja. Keittoja, makaronilaatikkoa ja risottoa on tullut popsittua. Hyviä kotiruokia! Nykyään ei vaan taida taidot periytyä?

Kyse on toki myös valinnoista, mutta huomattu on että terveellinen syöminen maksaa. Itse käyn mielelläni palkkapäivänä ostamassa pikaruokaa etc. koska ei sitä ole muulloin varaa ostaa! Toki eihän se välttämättömyys ole, mutta tuo vaihtelua.

Melkolailla kaikki menee mikä tuleekin ja olemme poikaystäväni kanssa käyneet juttelemassa asumistuesta. Kappas vaan emme saa! Tienaamme liian hyvin! Meillä ei ole mitään oikeutta mihinkään tukiin.

Ne jotka ovat syntyneet kultalusikka perseessä tai muuten vain luulette olevanne parempia ihmisiä; katsokaa peiliin! Saatan olla "köyhä", mutta ainakin mulle on opetettu käytöstavat!

Vierailija
67/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän lulosi ovat peräisin. Köyhä ei edes ole sama kuin sossun asiakas. Ei kaikki köyhät saa sossusta mitään.

Jokainen saa sossusta ruokarahan Suomessa. Turha tulla väittään, että 2 eurolla pitäisi ruokkia 5 hengen perhe. Jos tällaisiä väittää, pitää todistaa väitteensä. Teillä köyhillä on varmaan pakastin, miksi te pässit ostatte silti ruokaa paketti kerrallaan? Osaatteko leipoa itse? Käyttekö marjassa ja sienessä?

Esim. Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa ei ole välttämättä edes jääkaappia.

Ja kaupungeissa ne sieni- ja marjametsät eivät ole kovin lähellä.

Jos ei ole pakastinta, saat siihen rahan sossusta, jos historiasi osoittaa, että osaat olla rikkomatta sitä.

Marjametsään pääset sillä bussikortilla, jonka sossu sinulle lakisääteisesti ostaa.

Jokainen kuntalainen on sossun asiakas. Jos pystyt todistaan, että sinulla ei ole varaa pakastimeen ja ettet tuhlaa rahojasi johonkin turhuuteen, saat sossusta pakastimen. Et tietenkään saa pakastinta, jos sinulla on isot tulot, mutta ryyppäät ne.

Vierailija
68/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelepa väitteesi ettei kulkisi. Köyhät pitää laittaa perustelemaan paskapuheensa, yleeensä väitteiden takaa löytyy laiskuus

Valehteliko se?

Vierailija
69/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä oletat että kaikki koskee sua?

Ja miksi oletat, että sun viesteihin vastailee vain yksi ihminen?

Yritäpä kultaseni ymmärtää, että oikeasti köyhällä ei ole varaa tehdä niitä juttuja, joita normaalituloiset pitävät itsestäänselvyyksinä. Kaikki köyhät vaan eivät ole niin köyhiä, että saisivat apua sossusta. Ne tulorajat kun saattavat ylittyä ihan naurettavan pienellä summalla (esim. 20e), jolloin et ole oikeutettu yhtään mihinkään.

Ja köyhälläkin on oikeuksia, otan osaa jos se häiritsee sinua.

Mulle on ihan yks ja sama mistä sä rahas hankit. Missä vaiheessa olen kirjottanut että köyhillä ei ole oikeuksia? Kyse oli liikkumisesta ja harrastuksista.

No, ehkä teillä köyhillä on kaikilla tapana väittää että suksipaketti maksaa kirpparilla 80 euroa :)

Vierailija
70/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelepa väitteesi ettei kulkisi. Köyhät pitää laittaa perustelemaan paskapuheensa, yleeensä väitteiden takaa löytyy laiskuus

Valehteliko se?

Vai onko niin että köyhä pitää viedä paikan päälle auto kyydillä? Kävellähän ei tietty jaksa yhtään. Kai ne pitää marjatkin poimia köyhän puolesta.

Vierailija
71/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteliko se?

Jälleen yksi köyhän valheellinen väite ammuttu alas.

Vierailija
72/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi ostaa jostain teurastamolta tukkuhintaan lihaa ison erän, jauhot maatiloilta ja juurekset säkeissä ja tekee siitä sitten halvalla ruokaa. Tämä huvitti minua ahtaasti asuvana kaupunkilaisena yhtä paljon kuin nuo ohjeet autottomille helsinkiläisille, että voisi poimia marjat ja sienet halvalla lähimetsistä.

Voin vain kuvitella, miltä asuntomme näyttäisi, jos meillä olisi pikku kerrostalokolmiossamme jättipakastin koko vuoden teuraslihoja varten, toinen "halvalla" poimimille marjoille ja sitten vielä jotain säkkejä täynnä jauhoja ja juureksia!

Ehkä voisimme luopuia kokonaan sohvasta ja nojatuoleista, niin saisimme tämän säästövinkin hyödynnettyä.

Vierailija
73/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa sossusta ruokarahan Suomessa. Turha tulla väittään, että 2 eurolla pitäisi ruokkia 5 hengen perhe. Jos tällaisiä väittää, pitää todistaa väitteensä.

Teillä köyhillä on varmaan pakastin, miksi te pässit ostatte silti ruokaa paketti kerrallaan?

Osaatteko leipoa itse? Käyttekö marjassa ja sienessä?

En lukenut koko ketjua, mutta tämä pisti silmään. Ei meillä ainakaan osteta koko viikon ruokia kerrallaan, jo yhden päivän ostokset ovat sen verran isot, etten ainakaan minä jaksaisi kantaa enempää kerralla, eikä mahtuisi jääkaappiinkaan. Ja säästöähän hamstraamisesta ei edes kertyisi, koska paketin hinta on ihan sama, ostaa niitä sitten 1 vai 10. Eri asia on tietty jotkut tarjoukset, joissa voi saada vaikka kolme pakettia kerralla vähän halvemmalla kuin erikseen ostettuna. Tottakai näitä voi hyödyntää.

Itse en muuten osaa leipoa, enkä ehtisikään. Mulla on muutenkin päivät aika täysiä opiskelun, lapsenhoidon ja satunnaisen työnteon kanssa. Vapaa-ajallani en todellakaan jaksa ruveta leipomaan, koska siitä tulee vaan siivottavaa, se on vaivalloista, eikä siten edes säästä kovin paljon. Leipä ei ole kalliimpien elintarvikkeiden joukossa.

Marjassa ja sienessä ei täällä käydä. Tiedän, että moni tykkää, mutta itse en tykkää. Tosin olen kyllä saanut sukulaisilta marjoja, mutta niiden tuoma säästö ei ole kummoinenkaan. Ei kukaan jaksa niin paljon siellä metsässä kykkiä, että marja- tai sienisaalis ihan merkittävästi parantaisi taloudelista tilannetta, paitsi ehkä hetkellisesti. Lähinnä marjastus ja lähinnä sienestys on ihmisille HARRASTUS.

Vierailija
74/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteliko se?

Jälleen yksi köyhän valheellinen väite ammuttu alas.

Vierailija
75/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuntalainen on sossun asiakas. Jos pystyt todistaan, että sinulla ei ole varaa pakastimeen ja ettet tuhlaa rahojasi johonkin turhuuteen, saat sossusta pakastimen. Et tietenkään saa pakastinta, jos sinulla on isot tulot, mutta ryyppäät ne.

Eihän sossusta saa välttämättä edes pyykkikonetta. Ja vaikka sossu olisikin halukas kustantamaan pakastimen, niin kaikkiin asuntoihin se valitettavasti ei mahdu. En tiedä, missä itse asut, mutta ainakin täällä Helsingissä on aika ahtaita keittiöitä ja asuntoja, moni 4-henkinen perhekin voi asua 50 neliön kaksiossa.

Meillä on pakastin, mutta se on tosi pieni. Jos kävisinkin kesällä marjassa, niin lähinnä saisin mahtumaan pakastimeen sellaisen määrän, että niistä riittäisi puolen vuoden ajan hiukan iltapalaksi jugurtin kanssa (jos oletetaan, että pakastimessa saa olla muutakin, esim. ruokia ja tilaa pakasteille). Sellainen on tietty ihan kiva lisä, mutta ei sillä ole oikeastaan mitään merkitystä säästöille. Jos niitä marjoja ei olisi, söisi sen jugurtin sellaisenaan tai laittaisi mukaan vähän vaikka omenaa tai banaania - eli säästöä kertyy minimaalisen vähän.

Vierailija
76/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi ostaa jostain teurastamolta tukkuhintaan lihaa ison erän, jauhot maatiloilta ja juurekset säkeissä ja tekee siitä sitten halvalla ruokaa. Tämä huvitti minua ahtaasti asuvana kaupunkilaisena yhtä paljon kuin nuo ohjeet autottomille helsinkiläisille, että voisi poimia marjat ja sienet halvalla lähimetsistä.

Voin vain kuvitella, miltä asuntomme näyttäisi, jos meillä olisi pikku kerrostalokolmiossamme jättipakastin koko vuoden teuraslihoja varten, toinen "halvalla" poimimille marjoille ja sitten vielä jotain säkkejä täynnä jauhoja ja juureksia!

Ehkä voisimme luopuia kokonaan sohvasta ja nojatuoleista, niin saisimme tämän säästövinkin hyödynnettyä.

Muakin nauratti tämä :D Edes vanhempieni omakotitalon isoon pakastimeen ei mahtuisi vuoden lihat, marjat, sienet, mahdolliset muut ruuat ja pakasteet kerrallaan. Minkähänlaisia jättikokoisia arkkupakastimia ihmisillä oikein on :D

Vierailija
77/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta metsään pääsee myös köyhä. Hyppää ensin vaikka siihen bussiin ja ajaa niin lähelle sitä metsää kuin pystyy ja sitten kävelee loppumatkan.

Yleensä kävelymatkaa ei kerry paljon. Se bussipysäkki voi olla ihan siinä tien vieressä metsän myös.

Onko liian vaativa matka/reissu?

Vierailija
78/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

typeriä asenteita. Että köyhät on vaan tyhmiä, lihavia ja laiskoja.

Sivistyksestä puheenollen, kuka sitä vittua viljelee tässä ketjussa kokoajan?

ja tosiaan meni 10 päivää että piti riittää tuo 2e/päivä ruokiin. Ihan kuule paketti kerrallaan ostin kun en pysty enempää kaupasta kantamaan, pakastimeen ei muuten mahdu paljon eikä marjoja ja sieniä ole lähimaillakaan etenkään näin talvella:D

Mikäs helvetti sun ongelmasi on? Se että meidän piti selvitä vähällä rahalla vai? Miten se voi sinua noin paljon kaivella?

Tämä keskustelu on enimmäkseen ihan idioottimainen ja typerä. Aivan järjetön. Köyhät on tyhmiä ja lihavia eikä harrasta liikuntaa eikä ymmärrä terveistä elämäntavoista mitään koska ovat niin tyhmiä. En ees tiedä mitä noin typerille idiooteille vois vastata. Nyt on kyllä se sivistyksen puute jossain ihan muualla.

En ole köyhä siksi että olisin tyhmä vaan siksi ettei raha ole ollut koskaan kovin tärkeää vaan olen käyttänyt elämäni mielekkäämmiksi katsomillani tavoilla. Varmasti suurinta osaa teistä idareista älykkäämpi. Sivistyksestä nyt puhumattakaan.

En myöskään ole lihava, painoindeksi enimmillään ollut 26 ja ylikilot ei johdu tyhmyydestä vaan suklaa-addiktiosta. Ja silloinkin harrastin paljon liikuntaa ja söin 2 kertaa päivässä salaatteja. Nyt raskauden aikana tullut 9 kiloa joten en ainakaan lihonut ole, raskaus loppusuoralla.

Täällä on kyllä osa kommenteista niin hölmöjä ettei ole tosikaan. Mua nolottaa teidän puolestanne jotka lauotte näitä "köyhät on lihavia ja polttaa tupakkaa ja juo olutta" latteuksianne. Jos on oikeasti käsitys ympäröivästä todellisuudesta noin hataralla pohjalla joidenkin kliseiden varassa niin en voi muuta kuin sääliä.

t. mielummin köyhä kuin tyhmä

Jos sä oot tyytyväinen tulotasoosi ja siihen mitä sillä saa, niin mitä sä teet tässä ketjussa poraamassa

Vierailija
79/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjassa ja sienessä ei täällä käydä. Tiedän, että moni tykkää, mutta itse en tykkää. Tosin olen kyllä saanut sukulaisilta marjoja, mutta niiden tuoma säästö ei ole kummoinenkaan. Ei kukaan jaksa niin paljon siellä metsässä kykkiä, että marja- tai sienisaalis ihan merkittävästi parantaisi taloudelista tilannetta, paitsi ehkä hetkellisesti. Lähinnä marjastus ja lähinnä sienestys on ihmisille HARRASTUS.

Marjat on aika kalliita ja niistä saa kivoja jälkiruokia. Itse poimin parikymmentä kiloa mustikkaa ja puolukkaa päivässä. Mutta jos sulla on vapaapäivinä parempaa tekemistä, niin mene sitten vittuun itkemästä tästä ketjusta!

Vierailija
80/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

typeriä asenteita. Että köyhät on vaan tyhmiä, lihavia ja laiskoja.

Sitä asennetta, että valitetaan rahanpuutetta, mutta ei haluta tehdää asialle mitään, on arvosteltu. Onko tässä arvostelussa siis sinun mukaan jotain vikaa?