Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva-lehden juttu köyhästä ja rikkaasta perheestä

Vierailija
09.01.2011 |

Tuntui jotenkin lähes koomiselta lukea sitä juttua köyhästä perheestä. Ei näy rahan puute ainakaan ulkonäössä.. ei kovin köyhä ihminen voi olla jos on varaa syödä itsensä tuohon kuntoon.. ei millään pahalla, mutta pisti vaan silmään.

Kommentit (199)

Vierailija
41/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erittäin suurituloinen, silti en köyhiä hauku. Olen myös korkeasti koulutettu. Ja lihava.

Tässä ketjussa vain näkyy aika yllättävällä tavalla se, että ilmeisesti esim. itsensä luokittelu alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvaksi ja ylipainoiseksi ovat sen verran ikäviä, että tämänkaltaisia huomioita kuten "köyhyys ja ylipaino korreloivat" ei tule tehneeksi tai vastaavia uutisia huomioineeksi.

Vierailija
42/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa sossusta ruokarahan Suomessa. Turha tulla väittään, että 2 eurolla pitäisi ruokkia 5 hengen perhe. Jos tällaisiä väittää, pitää todistaa väitteensä.

Teillä köyhillä on varmaan pakastin, miksi te pässit ostatte silti ruokaa paketti kerrallaan?

Osaatteko leipoa itse? Käyttekö marjassa ja sienessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis makkaraa tai juustoo leivän päälle? Onko elämä onnellisempaa kun laittaa leivän päälle makkaraa ja juustoo?

Vierailija
44/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa sossusta ruokarahan Suomessa. Turha tulla väittään, että 2 eurolla pitäisi ruokkia 5 hengen perhe. Jos tällaisiä väittää, pitää todistaa väitteensä. Teillä köyhillä on varmaan pakastin, miksi te pässit ostatte silti ruokaa paketti kerrallaan? Osaatteko leipoa itse? Käyttekö marjassa ja sienessä?

Esim. Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa ei ole välttämättä edes jääkaappia.

Ja kaupungeissa ne sieni- ja marjametsät eivät ole kovin lähellä.

Vierailija
45/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis makkaraa tai juustoo leivän päälle? Onko elämä onnellisempaa kun laittaa leivän päälle makkaraa ja juustoo?

Eikö puuro riitä?

Vierailija
46/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei....

Vierailija
47/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika-nautajauheliha on halpaa vrt. paistijauheliha Ranskanleipä halpaa vrt ruisleipä koivet halpoja vrt. broilerin rintafile Lauantaimakkara halpaa vrt keittokinkku

Paistijauheliha ei ole kallista ja kannattaa seurata tarjouksia, vink! Ruisleivissäkin löytyy monen hintaista tai vaaleissakin leivissä muita kuin ranskanleipä (en osta koskaan, teen pullan itse). Koivista menee ainakin puolet roskiin (viimeksi olen ostanut about v1997). Leikkeleissäkin löytyy vaihtoehtoja ja tarjouksia. Se on ihan valinnoista kiinni ja just oli ostoskorivertailu jossain lehdessä ja kevyet+terveelliset vaihtoehdot tuli halvemmiksi ?

Aina löytyy joku, joka todistaa, että ainakin heidän lähikaupassaan terveellinen ruoka on halvempaa tai ainakin joku toimittaja on jostain löytänyt sellaisen kaupan....

Vierailija
48/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sitä ostaa vaikka hernekeittopurkin sen meetwurstin ja makkaran sijaan mutta ei....

Vierailija
49/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit on olemassa, kavereilta voi saada vanhoja suksia, suksia voi myös vuokrata joistain paikoista.

Kuten sanoin, niin kirpparilta on ihan turha yrittää etsiä sopivia hiitovälineitä kohtuuhintaan. Ne kun on hinnoiteltu ihan järjettömiin hintoihin. Oletko ikinä etsinyt kirpparilta suksia/polkupyörää/muuta urheilukampetta? Ovat kuule hinnoissaan. Ja kaverit tarvitsee itse suksensa..

Jos ei silti hiihto innosta tai joku muu halvempi harratus, niin sitten voi vaikka lähteä hölkkäämään. Ainiin, eihän teillä oo tietty juoksuvaatteita?

Sinä ilkeä ihminen, minähän sanoin, että käydään päivittäin lenkillä. Jospa opettelisit ensin lukemaan.

Muuten meillä ei ole puutetta mistään, tullaan pienellä palkalla toimeen vallan mainiosti. Onneksi sinullekin on tuota sydämen sivistystä selvästi kasaantunut. NOT.

Vierailija
50/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti mä en aina laita juustoa tai makkaraa mun leivän päälle. Tänäänkin aamulla vaan vähän levitettä ja kurkkua ja ihan hyvälle maistu. Joten sinänsä mä olen samaa mieltä siitä että, miksi aina pitää olla leivän päällä makkaraa ja juustoa, voi sitä leipää syödä ilman niitäkin.

Vierailija
51/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä olis rahaa mutta en silti pistä. Eihän leipää edes ole tarkoitettu syötäväksi tuyolaisten särpimien kera.

Köyhät, miettikää mikä on tärkeää

Vierailija
52/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa sossusta ruokarahan Suomessa. Turha tulla väittään, että 2 eurolla pitäisi ruokkia 5 hengen perhe. Jos tällaisiä väittää, pitää todistaa väitteensä. Teillä köyhillä on varmaan pakastin, miksi te pässit ostatte silti ruokaa paketti kerrallaan? Osaatteko leipoa itse? Käyttekö marjassa ja sienessä?

Jos ei ole pakastinta, saat siihen rahan sossusta, jos historiasi osoittaa, että osaat olla rikkomatta sitä.

Marjametsään pääset sillä bussikortilla, jonka sossu sinulle lakisääteisesti ostaa.

Vierailija
53/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyään monelle se "tavallinen kotiruoka" on esim. tortilloja ja lasagnea, mitkä toki kotiruokia ovatkin mutta eivät ole ole edullisia (vert. esim. makaronilaatikko)

Ja köyhän kannattaa unohtaa salaatit, jos miettii mikä on yhden ruukkusalaatin kilohinta&ravintoarvot verrattuna esim. porkkanapussiin, niin mielummin porkkanaraastetta esim. sen makaroonilaatikon kanssa eikä vihersalaattia. Edullisia ruokia:

-makaroonilaatikko

-erilaiset keitot, lihaa/kalaa/makkaraa voi laittaa vähemmän, juureksia enemmän --> terveellistä ja hyvää

-itse leivottu leipä, ei kannata ostaa lepää vaan leiopoa itse, säästää päälisissäkin kun tuoreeseen itsetehtyyn riittää sipaisu voita päälle

-laatikot, esim. kaalilattikko ja punajuurivuoka ovat hyviä ja halpoja ruokia

-kiusaukset, vaikka ostaisi valmiin peruna-sipulisekoitus pussin ei ole kallista, maksaa n. 1€/kg, joukkoon tarjouksesta kalaa/kanaa/lihaa ja päälle edullinen ruokakerma 0,65€ +mausteet, hyvää ja edullista

-pannukakut/letut, ja näitähän on montaa erilaista, ihan perinteistä "jälkiruuaksi" hillon kanssa, tai sitten pinaattilettuja. Hyvä suolainen pannari on tälläinen: paistetaan pekonisilppua, vähän pippuria, sekoitetaan pannaritaikinaan ja laitetaan uuniin. Hyvä, täyttävät ja edullinen esim. iltapalana (pari munaa, vähän maitoa ja jauhoja +pekoni (1,20€) yht. pari euroa)

-samoin erilaiset munakaat ovat ihan hyviä, ja näihin voi aina käyttää ruokien jämiä

-uunijuurekset ovat hyviä ja edullisia, voi lohkoa ja maustaa esim. hunajalla/rakuunalla ja antaa kypsyä uunissa, hyvää halpaa ja ravintorikasta, tuohon kylkeen esim. edullista possua

Ylipäätään jos katsoo omaa kauppalaskua, niin PALJON koostuu esim. juomista, kekseistä, leivänpäälisistä ym. "turhasta".

Vierailija
54/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit on olemassa, kavereilta voi saada vanhoja suksia, suksia voi myös vuokrata joistain paikoista.

Kuten sanoin, niin kirpparilta on ihan turha yrittää etsiä sopivia hiitovälineitä kohtuuhintaan. Ne kun on hinnoiteltu ihan järjettömiin hintoihin. Oletko ikinä etsinyt kirpparilta suksia/polkupyörää/muuta urheilukampetta? Ovat kuule hinnoissaan. Ja kaverit tarvitsee itse suksensa..

Jos ei silti hiihto innosta tai joku muu halvempi harratus, niin sitten voi vaikka lähteä hölkkäämään. Ainiin, eihän teillä oo tietty juoksuvaatteita?

Sinä ilkeä ihminen, minähän sanoin, että käydään päivittäin lenkillä. Jospa opettelisit ensin lukemaan.

Muuten meillä ei ole puutetta mistään, tullaan pienellä palkalla toimeen vallan mainiosti. Onneksi sinullekin on tuota sydämen sivistystä selvästi kasaantunut. NOT.

Just tosta oli kyse. Kun köyhää kehoittaa liikkumaan alkaa samantien marina miksi sitä ei voi tehdä!

En mä voi kun..en mä pysty kun..

Eikä oikeesti hiihto ole kallis harrastus! kerran ostat sen suksipaketin vaikka sieltä kirppikseltä niin se menee monta vuotta sulle.

No, kyllähän sä jotain keksit taas väittää vastaan.

Vierailija
55/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan meni 10 päivää että piti riittää tuo 2e/päivä ruokiin. Ihan kuule paketti kerrallaan ostin kun en pysty enempää kaupasta kantamaan, pakastimeen ei muuten mahdu paljon eikä marjoja ja sieniä ole lähimaillakaan etenkään näin talvella:D

Mikäs helvetti sun ongelmasi on? Se että meidän piti selvitä vähällä rahalla vai? Miten se voi sinua noin paljon kaivella?

Tämä keskustelu on enimmäkseen ihan idioottimainen ja typerä. Aivan järjetön. Köyhät on tyhmiä ja lihavia eikä harrasta liikuntaa eikä ymmärrä terveistä elämäntavoista mitään koska ovat niin tyhmiä. En ees tiedä mitä noin typerille idiooteille vois vastata. Nyt on kyllä se sivistyksen puute jossain ihan muualla.

En ole köyhä siksi että olisin tyhmä vaan siksi ettei raha ole ollut koskaan kovin tärkeää vaan olen käyttänyt elämäni mielekkäämmiksi katsomillani tavoilla. Varmasti suurinta osaa teistä idareista älykkäämpi. Sivistyksestä nyt puhumattakaan.

En myöskään ole lihava, painoindeksi enimmillään ollut 26 ja ylikilot ei johdu tyhmyydestä vaan suklaa-addiktiosta. Ja silloinkin harrastin paljon liikuntaa ja söin 2 kertaa päivässä salaatteja. Nyt raskauden aikana tullut 9 kiloa joten en ainakaan lihonut ole, raskaus loppusuoralla.

Täällä on kyllä osa kommenteista niin hölmöjä ettei ole tosikaan. Mua nolottaa teidän puolestanne jotka lauotte näitä "köyhät on lihavia ja polttaa tupakkaa ja juo olutta" latteuksianne. Jos on oikeasti käsitys ympäröivästä todellisuudesta noin hataralla pohjalla joidenkin kliseiden varassa niin en voi muuta kuin sääliä.

t. mielummin köyhä kuin tyhmä

Jokainen saa sossusta ruokarahan Suomessa. Turha tulla väittään, että 2 eurolla pitäisi ruokkia 5 hengen perhe. Jos tällaisiä väittää, pitää todistaa väitteensä.

Teillä köyhillä on varmaan pakastin, miksi te pässit ostatte silti ruokaa paketti kerrallaan?

Osaatteko leipoa itse? Käyttekö marjassa ja sienessä?

Vierailija
56/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ei riitä, että käydään lenkillä, luistelemassa ja pulkkamäessä talvella ja kesällä uimassa? Mielenkiintoista.

Kyllähän se suksipaketti menee monta vuotta juu, mutta ei mulla ole sitä 80 euroa laittaa kirppariltakaan ostettavaan suksipakettiin.. Onneksi on muitakin tapoja liikkua kuin hiihto ja pyöräily. Niihin ei köyhällä ole varaa. Onneksi sinulla on.

Vierailija
57/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän lulosi ovat peräisin. Köyhä ei edes ole sama kuin sossun asiakas. Ei kaikki köyhät saa sossusta mitään.

Jos ei ole pakastinta, saat siihen rahan sossusta, jos historiasi osoittaa, että osaat olla rikkomatta sitä.

Marjametsään pääset sillä bussikortilla, jonka sossu sinulle lakisääteisesti ostaa.

Vierailija
58/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa ei ole välttämättä edes jääkaappia. Ja kaupungeissa ne sieni- ja marjametsät eivät ole kovin lähellä.

Jos ei ole pakastinta, saat siihen rahan sossusta, jos historiasi osoittaa, että osaat olla rikkomatta sitä. Marjametsään pääset sillä bussikortilla, jonka sossu sinulle lakisääteisesti ostaa.

Vierailija
59/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ei riitä, että käydään lenkillä, luistelemassa ja pulkkamäessä talvella ja kesällä uimassa? Mielenkiintoista.

Kyllähän se suksipaketti menee monta vuotta juu, mutta ei mulla ole sitä 80 euroa laittaa kirppariltakaan ostettavaan suksipakettiin.. Onneksi on muitakin tapoja liikkua kuin hiihto ja pyöräily. Niihin ei köyhällä ole varaa. Onneksi sinulla on.

Miks sä oletat että kaikki koskee sua? Mitä sä kiihdyt jos liikut, rauhotu nyt vähän!

Ok, suksipaketti maksaa kirppiksellä 80 euroa, se tuli jo selväksi.

Vierailija
60/199 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan meni 10 päivää että piti riittää tuo 2e/päivä ruokiin. Ihan kuule paketti kerrallaan ostin kun en pysty enempää kaupasta kantamaan, pakastimeen ei muuten mahdu paljon eikä marjoja ja sieniä ole lähimaillakaan etenkään näin talvella:D

Mikäs helvetti sun ongelmasi on? Se että meidän piti selvitä vähällä rahalla vai? Miten se voi sinua noin paljon kaivella?

Tämä keskustelu on enimmäkseen ihan idioottimainen ja typerä. Aivan järjetön. Köyhät on tyhmiä ja lihavia eikä harrasta liikuntaa eikä ymmärrä terveistä elämäntavoista mitään koska ovat niin tyhmiä. En ees tiedä mitä noin typerille idiooteille vois vastata. Nyt on kyllä se sivistyksen puute jossain ihan muualla.

En ole köyhä siksi että olisin tyhmä vaan siksi ettei raha ole ollut koskaan kovin tärkeää vaan olen käyttänyt elämäni mielekkäämmiksi katsomillani tavoilla. Varmasti suurinta osaa teistä idareista älykkäämpi. Sivistyksestä nyt puhumattakaan.

En myöskään ole lihava, painoindeksi enimmillään ollut 26 ja ylikilot ei johdu tyhmyydestä vaan suklaa-addiktiosta. Ja silloinkin harrastin paljon liikuntaa ja söin 2 kertaa päivässä salaatteja. Nyt raskauden aikana tullut 9 kiloa joten en ainakaan lihonut ole, raskaus loppusuoralla.

Täällä on kyllä osa kommenteista niin hölmöjä ettei ole tosikaan. Mua nolottaa teidän puolestanne jotka lauotte näitä "köyhät on lihavia ja polttaa tupakkaa ja juo olutta" latteuksianne. Jos on oikeasti käsitys ympäröivästä todellisuudesta noin hataralla pohjalla joidenkin kliseiden varassa niin en voi muuta kuin sääliä.

t. mielummin köyhä kuin tyhmä

Jos sä oot tyytyväinen tulotasoosi ja siihen mitä sillä saa, niin mitä sä teet tässä ketjussa poraamassa