Samperin ärsyttävä FB-tilapäivitys!
Hitto on ruvennut ärsyttämään sellaiset tilapäivitykset joissa kerätään sympatiapisteitä tai ollaan muka-arvoituksellisia, ilmoittamalla vain tyyliin ":(" tai "jee" tai muuta sellaista, että jätetään se olennainen asia kertomatta.
Ok, ehkä nämä voivat olla myös sellaisia sisäpiirijuttuja, jotka on vain tarkoitettu osalle kavereista, mutta sitten voisi tehdä vaikka niitä kaverilistoja.
Tosi ärsyttävää, ettei sitten edes tilapäivittäjä vastaa kysymykseen, kun toiset kyselevät "No, mitä nyt?" -tyyliin.
Ei mua nyt niin paljon loppupeleissä sitten kiinnosta, mutta jos jotain statukseensa päivittää, niin pitäisi melkein olla valmis sitten kertomaan siitä.
Kommentit (31)
Onneksi "Hanki elämä" on paitsi kypsää, myös tosi omaperäistä :D
Sori, en ole toi kirjoittaja (joskin monessa kohtaa samaa mieltä), mutta nää "keskustelut" lipsahtaa tälle hiekkalaatikkovaihteelle aina jossain vaiheessa.
kuten sanoin, jos johonkin niin tähän tuo kliseinen hanki elämä sopii =) en ole todellakaan aiemmin osannut arvatakaan kuinka paljon facebook joillekin merkitsee. vinkiksi, jos niin kamalasti uteluttaa ja syyhyttää niin kysykää asianomaiselta itseltään.
voi kun mäkin jaksaisin vaahdota feibuukista vauapalstalla.
kun liiba laaba on asiat niin ja näin eikä halua kertoa niistä.
No miksi sitten pitää kirjoittaa sellaisista asioista facebookiin? Miksei sitten kirjoittaisi asiasta vaikka av-palstalle tai kerro läheisilleen?
Ylipäätään en ymmärrä, mikä pakko on ihmisen tilittää kaikki mielialansa ja elämäntilanteensa facebookissa? Ei se, että on avannut facebook-profiilin velvoita avaamaan koko elämäänsä siellä. Tuntuu, että joillain on kadoksissa tuo tosiasia. Itsekin tosin podin velvollisuudentunnetta fb:n alkuaikoina kertoilla jotain "mitä teen nyt" -tyyppistä juttua ainakin välillä, mutta onneksi aika nopeasti tajusin, että se ei suinkaan ole välttämätöntä.
näytäthän tuota jaksavan. minulla on ainoastaan mukavia kavereita facebookissa eikä vielä koskaan ole kenenkään tilapäivitykset ärsyttäneet tai kenenkään asiat niin paljoa kiinnostaneet että olisi jollekin palstalle pitänyt avaus tehdä =)
minä kirjoitan harvoin facebookissa mitään mutta jos jotain esim. terveydentilassa tapahtuu niin miksi ihmeessä tulisin kertomaan siitä palstalle vieraille ihmisille??
Kyllä minusta on huomattavasti suurempaa huomiohakuisuutta kirjoittaa jokaisen 100:n "lähimmän ystävänsä" uutissivulle vaikka "nyt jurppii", kuin soittaa jollekin kaverilleen ja rupatella hänen kanssaan jurppimisen aiheuttamasta syystä. Tuota jälkimmäistä kutsutaan normaaliksi ihmistenväliseksi kommunikoinniksi ja ystävyydeksi. Sitähän se elämä ennen oli, että kun oli jotain mielen päällä ja haluttiin jakaa se jonkun kanssa, kerrottiin siitä jollekulle. Ei esim. niin, että kun työpaikalla ottaa päähän, näytetään hapanta naamaa jokaiselle vastaantulijalle, vaan vaikka soitettiin omalle kullalle ja oltiin töissä asiallisesti.
minä kirjoitan harvoin facebookissa mitään mutta jos jotain esim. terveydentilassa tapahtuu niin miksi ihmeessä tulisin kertomaan siitä palstalle vieraille ihmisille??
fasebookissa ":´(" 120:lle bestikselle. Mutta tosiaan, pointti varmaan ap:lla oli se, että jotkut harrastavat tuota vinkkailua huomionhakumielessä. Ihan turha väittää, että facebook ei olisi erinomainen ja vertaansa vailla oleva huomionhakutapa aika monelle.
mutta ei häntä oikeasti Facebook-asiat kiinnosta.
fasebookissa ":´(" 120:lle bestikselle. Mutta tosiaan, pointti varmaan ap:lla oli se, että jotkut harrastavat tuota vinkkailua huomionhakumielessä. Ihan turha väittää, että facebook ei olisi erinomainen ja vertaansa vailla oleva huomionhakutapa aika monelle.
Minulla ei ole 120 kaveria facebookissa, ei läheskään! Kaikki ovat omalla tavallaan läheisiä mutta vain harvat tietävät terveydestäni. Esimerkiksi oma anoppi ei tiedä.
mutta ei häntä oikeasti Facebook-asiat kiinnosta.
Ei, ei minua kiinnosta niin paljoa että ärsyyntyisin toisten päivityksistä tai kilahtaisin uteliaisuudesta. Aihe sinänsä on kyllä hassu koska en tosiaan tiennyt facebookin olevan näin tunteita herättävä juttu.
Jos osviittaa on johonkin neutraaliin, niin voin kysäistä. :)