Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä lukisin Potterin kaipuuseen?

Vierailija
08.01.2011 |

Olen lukenut Harry Potterit jo viiteen kertaan, mutta haluaisin vieläkin jotain samantyylistä lukukokemusta. Kunnon fantasiaa, johon uppoutua ja jäädä tarinan lumoihin.

Mitä muuta Potter-fanit lukee? Mulla on niin ikävä Harrya :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Eddings. Jatko-osa Mallorean taru. Loistavia! On kirjoittanut muitakin, mutta eivät ole yhtä hyviä.

Vierailija
2/26 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna Sinisalo: Sankarit

Leena Krohnin kirjoista melkeinpä mikä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras fantasiakirjasarja!

Vierailija
4/26 |
09.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taru ja tarmo väyrysen fantasia sarja

Luin sen muksuna varmaan 15 kertaa, siis kaikki ne kirjat. Ja nyt vielä aikuisenakin olen käynyt lainaamassa niitä kirjastosta =D

Vierailija
5/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana :)

Vierailija
6/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolkienia, vaikka. Tai Ecoa.

Vierailija
8/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekaappiosaa, mutta lukemisen arvoinen. Aikuinen Potterin sujuvasta kerronnasta tykkäävä saattaisi myös innostua Larssonin Millennium- sarjasta. Ja se paras viimeiseksi, milloin viimeksi luit Agatha Christietä? Oikeasti hyviä, kiehtovia kirjoja ja hyvä kuva kunkinhetkiseen maailmaansa.

Vierailija
9/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Auer: Lumen ja jään maa (4 osaa)

Terry Pratchett: Tiffany Aching-sarja (en muista mitä nää on suomeksi ja onko kaikkia vielä käännetty)

Mustesydän (3 osaa, en muista kirjoittajaa)

Vierailija
10/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeaa kirjallisuutta on...

Mutta mutta, tämä on yksi omia suosikkejani, tosin aikuisfantasin puolelta. Vähän raakaa paikoitellen mutta kyllä minut ainakin tempaisi ihan täysillä mukaan.

Eli Raymond E. Feistin Käärmesodan taru (Serpentwar Saga) -sarja. Tuohon kuuluu neljä kirjaa.

Vierailija
11/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arthur C Clarke, ihan tismalleen samaan aivomalliin istuvia kirjoja aikusella perspektiivillä. Rakastin noita vuosia sitten, nyt löysin uudestaan. Jos saan lämpöisesti suositella, hae kaikki Clarken kirjat kirjastosta ja aloita. Niissä on vielä se sama HP- viehätys että ovat pitkiä, hyvä kirja ei saa loppua muutaman sadan sivun jälkeen.

:)

Vierailija
12/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkienit on luettu, samoin Narnia.

Dekkarit on vähän eri sarjaa, tykkään kyllä Christien kuivakasta tyylistä ja Millennium-setti on tulossa kohta kaverilta lainaan.

Mulla on vaan joku todellisuuspakoinen kausi meneillään, Potterit ovat juuri oikeaa lukemista tähän hetkeen. Jotain kevyttä, mutta upottavaa.

ap

Vierailija
13/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos osaat englantia, niin kannattaa lukea Terry Pratchettia. Suomennettuina ne ei ole niin hyviä.

Neil Gaiman kirjoittaa hyviä kirjoja, mutta ne ei ole sarjoja.

Ursula Le Guinin Maameren tarinat on hyvä kirjasarja.

Vierailija
14/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

** ylempi lähettää signaaleja**

:)

Vierailija
15/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju kirjanmerkkeihin ja ens viikolla listan kanssa kirjastoon. Öitä!

ap

Vierailija
16/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Tad Williamsin Taru kolmesta miekasta on loistava kirjasarja (löytyy myöskin aikuisfantasian puolelta).

Vierailija
17/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat/viitsit/voit lukea netissä/koneelta niin lue Potterin fanifiktiota. Pitäisi kyllä jaksaa rämpiä aikamoisen kuran läpi, mutta esim. erilaisten "awardsien" kautta löytää laadukkaita.

Vierailija
18/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippu! Colferin Artemis Fowlit vois kanssa upota, mun esiteinin mukaan parempia kuin Potterit. Meyerit kanssa mukaansatempaavia, saattaisit lukea jopa Harrisin True Blood kirjoja.

Vierailija
19/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cornelia Funke. Loistavaa, aivan loistavaa kirjallisuutta.

Vierailija
20/26 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Parvelan sammon vartijat-sarja oli mun mielestä ihan lukemisen arvoinen juttu... Kalevala-tyylistä, erilainen kuin Potterit, mut mielenkiintoinen omalla tavallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä