Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopeasti apua! Kuinka kissan voi nostaa syliin ilman, että se raapii?!

Vierailija
08.01.2011 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lukitset toisella kädellä takajalat nippuun.

Vierailija
2/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis jos haluat esim. antaa sille lääkettä. Pidä huoli, että tassut pysyy varmasti pyyhkeen sisällä, ettei pääse rääpimään silmiä.. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä joku pakkotilanne miksi ottaa se syliin? Jos ei, niin anna sen olla. Jos on, niin pyyhkeeseen kääriminen auttaa.

Vierailija
4/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä joku pakkotilanne miksi ottaa se syliin? Jos ei, niin anna sen olla. Jos on, niin pyyhkeeseen kääriminen auttaa.

Vierailija
5/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kotikissa ei kyllä raavi, jos sen nostaa syliin.

Miksi kissa sitten pitäisi nostaa syliin, jos se ei halua?

Vierailija
6/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumikäsineet käteen (siis sellaiset siivous/tiskaushanskat).

Ei pyristele eikä raavi enää kissa, vaan roikkuu melko velttona käsissä kun inhottaa ne hanskat niin =)

Vierailija
7/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin anna toisen pitää koppaa ilmassa ja nosta edellä mainitulla tavalla kisu koppaan. Yleensä kannattaa totuttaa kissa koppaan jo huomattavasti aiemmin :)

Vierailija
8/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kissan eteensä, niin että se on jalkojen edessä, ettei se pääse peruuttamaan. Ottaa niskanahasta kiinni (tämä ote ei satuta kissaa, vaan on sama ote minkä emo tekee pennuille, se saa kissan lamaantumaan ja rauhoittumaan), sitten lykkää ripeästi lääkkeet kissalle.

Niitähän ei pidä laittaa suuhun, vaan tabletit työnnetään kurkkuun, mahdollisimman syvälle ja voin kanssa. Sitten pää ylös ja sivellään kurkkua.

Nestemäiset lääkkeet ruutataan poskeen, kielen alle. Pää pitää olla aina ylöspäin, kun lääkkeet on annettu. Normaali kesykissa pysyy kyllä tässä asennossa, jos vaan pidetään oikeasta kohtaa

niskasta kiinni, kohotetaan kissaa ylöspäin jos se alkaa riehumaan, ja tehdään se tosiaan nopeasti.

Vierailija
9/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita takapuoli edellä, niin sitä ei pelota.

Ja anna jotakin herkkua, juuri ennen kuin suljet boxin.

Vierailija
10/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku ei saa kissaa kuljetuskoppaan...?

Ja minä olen teini-ikäisestä lähtien laittanut hevosia kuljetusautoon. Ja nimenomaan sellaisiakian hevosia, joilla ei ollut aikomustakaan mennä autoon.

Ja prkl, nehän menivät =) ...ja nyt joku ei saa kissaa kuljetuskoppaan.

Anteeksi. Mun oli ihan pakko avautua tästä. Sorry.

Vierailija
11/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen teini-ikäisestä lähtien laittanut hevosia kuljetusautoon. Ja nimenomaan sellaisiakian hevosia, joilla ei ollut aikomustakaan mennä autoon.

Mutta silti olen temponut aikoinaan aupair perheeni tappokoneen (=koni, joka oli myyty perheelle toisen hepan papereilla) kiinni ja repinyt sen takas talliin (ettei juossut moottoritielle). Suomen kielisten perkeleiden säestämänä ;) Meille selvisi kyllä vasta jälkeenpäin, että ko. kopukka oli viittävaille tappanut pari ihmistä ennen sille mun hoidokin perheelle tuloa. Meni vaihtoon.

Oli ihan helppo nakki käskyttää se koni talliin. Sitävastoin yhtä meidän kovapäistä narttukissaamme tarvitsee yhden pitää kiinni, toisen aukoa leukoja ja kolmannen livauttaa nopeasti lääke kurkkuun. Kissatko siis kovempi vastus? :D Ja olen sentään ikäni kissoja hoidellut.

Vierailija
12/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käärmeitäkään, enkä hämähäkkejä.

Mutta en ikinä suostuisi pitämään kädessäni kastematoa! Ne on vaan jotenkin niin kauheita,

kiemurtelevia, limaisia ja kylmiä :)

Ihan söpöjä kyllä, jos ei vaan tarvitse koskea niihin.

Vierailija
14/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännänkin laatikon niin, että suuaukko on ylöspäin ja sitten kisuli sisään pylly edellä. Ovi kiinni ja varovasti käännetään boksi oikeinpäin.

Vierailija
15/16 |
08.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee nätisti kaikki neljä kissaa bokseihin muta iakoinaan on ollut yksi, joka veti hirmuset raivarit jos yritti boksiin saada. Hanskat käteen kahdelle ihmiselle, toinen tunkee kissan pylly eeltä boksiin ja toinen sulkee luukun.

Vihanen kissa kun tulee päälle, niin se ei oo kivaa jälkeä. aina lääkärikeikka ja antibioottikuuri, usein tikit myös. näitä nähty näyttelyissä paljonkin.

Että tälle hevosihmiselle tiedoksi.

Hevosen kanssa toimiminen on vähän erilaista, kun siinä pystyt koko keholla ohjaamaan hevosta, työntämään ja tönimään ja pitämään riimusta kiinni. Kissa on hirmu notkea, kynnet ja hampaat tosi terävät, ei se ole niin helppoa kuin luulis.

Vierailija
16/16 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD