Mistä Oulusta äitiystoppatakki?
Henkkamaukalla ei taida olla - onko jossain muualla?
Kommentit (7)
miesten puolelta toppatakin parilla kolmella kympillä. Miesten mallit kun ei ole muotoonleikattua nasten mallien tavoin. Hyvin mahtui isonkin kummun yli (vauva syntyi talvella) L kokoinen,eikä ollut kallis.
Kesällä syntyneiden lasten "talvimasut" olen peitellyt lämpimästi A-linjaisen villakangastakin alle. Myös klassista "isän kaapista" pukeutumista olen hyödyntänyt mm. leikkipuistossa.
mutta ovat ihan hirvittavän kalliita. Siis satasen yli reilusti.
Ostin sitten halpahallista iiisot toppahousut ja lyhensin sopiviksi. Ja ison toppatakin. Hyvin pärjäsin pihalla lasten kanssa. Kaupunkimenoon mulla oli villakankainen viitta,voi käyttää raskaudenkin jälkeen. Tintulta tais olla tämä.
Minä ostin Prismasta pari kokoa isomman halpistoppiksen, jonka hihat saattoi kääntää. Nettikaupoista olisi saanut kivoja äitiysvillakangastakkeja, mutta ei mitään järkeä laittaa niin paljon rahaa takkiin, jota käyttää vain lyhyen aikaa ja joka on vaikea myydä käytettynä.
Jotkut halvat villakangastakit muuten venyvät hieman vatsan kohdalta kun pitää alusta alkaen - tällä tavalla selviydyin nuorimmaiseni odotuksesta aika pitkälle. Tosin takki jäi venyneeksi, mutta kun oli joku halpa niin ei sillä väliä.
Mä olen silloin tällöin nähnyt noita äitiystoppatakkeja, ja ovat näyttäneet siisteiltä.
Nyt mulla on päällä miesten laskettelutakki, koska sellainen a-linjainen villakangastakki (jonka varasin talveksi) ei näillä pakkasilla ja tuulella ole lämmittänyt yhtään - mut suoraan sanottuna masentaa vetää päälleen mitään noin isoa ja rumaa kuin tuo sinänsä tosi lämpöinen toppis.
Eipä tullut mieleen, että mähän voisin lyhentää jostain isommasta naisten takista hihat ja muutenkin tuunata sitä! Sehän ei ehkä näyttäis ihan niin kamalalta sitten - nyt kun kävin kokeilemassa isoja toppatakkeja, niin meinasin hukkua niihin.
0sta masutuupi.