mistä näitä vauvan kanssa alkoholia ottavia riittää?
aina on ketjuja jossa äiti kertoo ottavansa "pari sidua" ja pieni vauva on kotona:(
aivan hirveää toimintaa!!!! :'(
Kommentit (89)
vauva 6kk ja kolalonkero tölkki odottaa.
varsinkin kun vain isän kuuluu olla kännissä
mulla on kolanmakuista kultalonkeroa joka on IHANAA ja miehellä karhua:)
mitäs siitä ap sanot!?
aina on ketjuja jossa äiti kertoo ottavansa "pari sidua" ja pieni vauva on kotona:(
ja ota vaikka pari sidua.
ja sitä pystyy ottamaan joskus hieman ilman että koko alämä menee pilalle.
vauva hei vaistoaa kun vanhemmat juovat, kuulin niin. no voi olla ettävähän skitsoan...
Mut en osais kuvitella et ottaisin vauvan ollessa kotona.
(tekis kyl joskus mieli)
vauva hei vaistoaa kun vanhemmat juovat, kuulin niin. no voi olla ettävähän skitsoan...
Mut en osais kuvitella et ottaisin vauvan ollessa kotona.
(tekis kyl joskus mieli)
jos vanhemmat ovat humalassa, mutta enpä usko, että vauvan perusturvallisuus parista siideristä/oluesta järkkyy.
Itse join toisinaan (ehkä kerran tai kaksi kuukaudessa) 1-4 olutta/siideriä imetysaikana ja imetin ihan normaalisti silloin, kun vauva rintaa halusi. Kyllä mä ainakin noin pienien alkoholimäärien jälkeen olen sellaisessa kunnossa, että pystyn vauvaa imettämään ja hoitamaan.
eikä maitoa meinannut tulla millään niin meidän terkkari sanoi että ota illalla se pari kaljaa. Ja ei siis mitään puolen litran tuoppeja vaan ihan perus 0,33 cl tölkkejä. No kokeilin sitten sitä että otin illalla sen pari ja maito lähti nousemaan. Miehen kanssa puhuttiin sitä ja tultiin siihen tulokseen että mulla on ollut sen verran stressiä että se olut on saanut rentoutumaan ja sen maidonkin nousemaan..
Nythän tietysti kunnon av-mammat kavahataa takajaloilleen että olen huono ja epäkelpo äiti, mutta tuo toimi.
Myöhemmin maidon nostamiseen riitti kaupan kotikalja, mies toi sitä lasissa (en tiennyt vaihdoksesta) ja minä sain rentouduttua.
No nythän kavahtaa ne jaloilleen joiden vakio kommentti on että vainko alkoholin kanssa voi rentoutua, niin minulle se toimii. Jotkut syövät suklaata ja minä juon sen oluen.
Ja se pari siideriä ei tarkoita kaikille känniä. Itselläni on se rajana että kun alkaa haukotuttamaan niin en juo enempää.
Ai niin. Join muuten jouluaterialla lasin punaviiniä. Lapset oli hereillä vielä... o.O
Mä oon ainakin maailman paras äiti omille lapsilleni. Jaksan touhuta niiden kanssa ja lukea niille ja käydä ympäri kyliä niiden kanssa kaikissa lastentapahtumissa. Eikä mun lapsilta ole ikinä puuttunut mitään mitä todella tarvitsisivat, ei ainakaan rakkautta.
Mutta kyllä. Kyllä aion tänäkin iltana ottaa siiderin tai pari punkkulasillista. Sitten kun lapset nukkuu, niin äiti ja isi ottavat lasit ja nauttivat illasta.
Ei, kumpikaan ei juo enempää kuin sen 2 lasia. Ei, kumpikaan ei todellakaan tule tuosta määrästä juovuksiin.
Kumpikin ollaan tuon jälkeen vielä nippa nappa ajokunnossa hätätapauksessa. (1 annos palaa parissa tunnissa, eikä 1 annos vielä estä ajamista, eikä juoda 2 lasillista saman tunnin aikana).
Kumpikin herätään vauvan joka ikiseen liikahdukseen yöllä.
Kumpikin ollaan siinä kunnossa että pystytään reagoimaan jos vauvalla/vanhemmilla lapsilla jotain hätää.
Just tultiin saunasta, otin saunaoluen ja sen jälkeen imetin. Huii. Kun saadaan esikoinen nukkumaan, otan varmaan vielä toisen. Ja ton meidän vauvan tuntien joudun pian senkin jälkeen pian imettämään. Toinen huii.
Joku tuosssa toisessa ketjussa kirjoitti osuvasti, että jollain ranskalaisella vauvapalstalla ei ikinä olisi keskustelua aiheesta, voiko äiti juoda päivällisellä viiniä tai ei. Koko tämä keskustelu on aivan absurdi. Olkoon provo tai ei. Varmasti monella on omien vanhempien alkoholismin tms. syiden takia vääristynyt suhde alkoholiin, mutta eihän tämä yhteiskunta ikinä muutu, jos emme omille lapsille voi opettaa tervettä alkoholikulttuuria.
Kännissä ei lasten läsnäollessa tietystikään olla. Toisaalta alkoholi ei meidän perheessä ole mikään kielletty tabu, josta synnyttäisi kiusauksen ryhtyä sitä salassa liian nuorena kokeilemaan.
Ja sanotaan tässä nyt vielä sekin, että alkoholia juova äiti ei voi hankkiutua niin känniin, että hänen maidossaan olisi vauvalle haitallista määrää alkoholia. Vaara on käsitellä vauvaa humalassa (ja vauva tietysti vaistoaa humalan).
Mäkin muuten olen vauvojen ollessa pieniä käyttänyt pilsneriä lisäämään maidontuloa. Vanha kikka, joka tuntuu toimivan.
kannattaa aina tällä tuoreella aiheella provota...
vielä karmeempaa on jos äiti imettää ottaneena (ei niitä todellisia seurauksia voi siitä alkoholin imeytymisestä tietää- edes pienestä määrästä!)
Tuttavani (2 eri pariskuntaa yhdessä) kännäsivät uutena vuotena, kun olivat ensin laittaneet lapset nukkumaan.MUTTA, mitä jos lapsille olisi tullut jostain hätä tai olisi tullut palohälytys tms.AINA-AINA-AINA pitää olla yksi 0-toleranssi aikuinen siltä varalta, jos jotain sattuu!
Vesi, maito, kaakao, mehu jne. on PALJON vaihtoehtoisia hyviä juomia alkoholin sijaan!
vanhempiensa elämää mitenkään. Lapsi siis sopeutuu perheensä elämään, muun perheen ei sitä tarvitse tehdä. On ihan hyväksyttyä ottaa raskausaikana viiniä tai olutta lasillinen tai pari, koska on kohtuutonta olettaa että tuleva äiti on juomatta alkoholia niin pitkään kuin koko raskausajan. Äidin ja isän on myös päästävä tuuletttumaan viimeistään lapsen ollessa 1kk, koska onhan se ollut raskasta hoitaa omaa lastaan jo kokonaisen kuukauden.
Parisuhdettakin täytyy hoitaa, on siis täysin sallittua lähteä kahdestaan lomalle heti pian vauvan synnyttyä, koska onhan sillä vauvalla isovanhemmat. Jos ei lähde vaan nyhjää lapsensa kanssa kotona on parisuhde tuhoon tuomittu.
Jos vaakakupissa on toisessa vanhempien etu ja toisessa lapsen etu niin vanhempien etu (varsinkin miehen) menee aina lapsen edelle. Muistakaa, jos vanhemmat ovat onnellisia ja tyytyväisiä niin lapsetkin ovat, vai ovatko?
Mut näköjään olenkin! Joo,kaikkien ei ole pakko juoda niitä kännejä ja parin juoman jälkeen kykenee huolehtimaan lapsista. Itsekin join äsken lonkeron ja meillä on vauva, 9kk jo, mutta kuitenkin. Mutta minä en imetä. On aivan käsittämätöntä, että näin moni juo huoletta alkoholia ja imettää!
No, jos tämän asian ymmärtämättömyys tekee musta tiukkiksen, sitten olen sellainen.Mutta ei tulisi mieleenkään juoda yhtään alkoholia imettäessä. Sitä maitoakin voi heruttaa alkoholittomalla oluella. Niin minulle neuvottiin.
juon joskus puoli pulloa punkkua kotona ja imetän sen jälkeen. Saatan juoda ravintolassakin lasin tai pari viiniä, vaikka lapset olisivat mukana. En käytä alkoholia läheskään joka viikko.
Jos minulla ei olisi sitä imetettävää eikä muita lapsia hoidettavana, saattaisin vetää parikin pulloa punkkua miehen kanssa tai lähteä jopa baariin ryyppäämään.
Elän tosiaan elämääni aika pitkälti lasten ehdoilla, mutta en oikeasti ole siitä puolesta pullosta mitenkään niin kännissä, että lasta pystyisi hoitamaan kunnolla tai viemään tarvitaessa vaikka parin kilometrin päähän päivystykseen keskellä yötä taksilla.
Mut näköjään olenkin! Joo,kaikkien ei ole pakko juoda niitä kännejä ja parin juoman jälkeen kykenee huolehtimaan lapsista. Itsekin join äsken lonkeron ja meillä on vauva, 9kk jo, mutta kuitenkin. Mutta minä en imetä. On aivan käsittämätöntä, että näin moni juo huoletta alkoholia ja imettää!
No, jos tämän asian ymmärtämättömyys tekee musta tiukkiksen, sitten olen sellainen.Mutta ei tulisi mieleenkään juoda yhtään alkoholia imettäessä. Sitä maitoakin voi heruttaa alkoholittomalla oluella. Niin minulle neuvottiin.
tietenkään ole pakko imettäessä juoda tippaakaan alkoholia, mutta se nyt vain on niin, ettei siitä mitään haittaakaan ole. Enkä nyt puhu mistään känneistä, vaan muutamasta, että pystyy vielä täysin turvallisesti käsittelemään vauvaa.
Siideri on kamalaa, pahaa litkua!