Onko Lumi muotinimi? Inhokkinimi?
Olisi ainut kuudesta lapsesta joiden etunimi kalenterissa ja ainut jolla "tavallinen" nimi. Se on vaan ollut minulla jo yli 10v valmiina, kahdelle tytölle sitten tullut eri nimet mutta tuo ollut aina siellä valmiina että jos vielä tulee tyttö.. Se on vaan yleistynyt valtavasti, ei olisi voinut kuvitella silloin 10v sitten. En toisaalta ole ikinä kuvitellut antavani jotain ns. muotinimeä lapselleni, mutta nyt taitaa niin käydä.
Kommentit (8)
Sikäli sitten hassua, jos muilla on erikoiset nimet ja tällä muotinimi.
muutaman sellaisen, joka ei olisi muotinimi, mutta joissa omassa subjektiivisessa mielleyhtymissäni on jotain Lumin kaltaista
Tiuku
Tuike
Helkky
Säde
Sade
Isla
Lila
Louna
Lauha
Lempi
Lyyra
Ennen vuotta 2000 nimen oli saanut yhteensä 158 lasta.
Vuosina 2000-2009 nimen on saanut 1195 lasta.
Vuonna 2006 nimi annettiin 155:lle lapselle.
Viime vuonna 2010 Lumi-nimen sai 259 lasta.
Itse en koskaan antaisi lapselle merkitysnimeä - enkä erityisesti nimeä Lumi, koska inhoan talvea ja lunta.
Vuonna 1999 kuulin sen "ekan kerran", yhdellä thaimaasta adoptuidulla lapsella. Silloin ihastuttiin mieheni kanssa siihen nimeen. Ja ajateltiin joskus käyttää.
No, esikoinen syntyi vuonna 2006 ja oli poika ja tyttö vähän myöhemmin. Ja tuntui tosiaan siltä on on jo vähän "kulunut" nimi.
Molemmilla lapsilla on siis kauniit (ja kovasti kehutut) nimet, joita ei ole juurikaan vastaan tullut :)
muutaman sellaisen, joka ei olisi muotinimi, mutta joissa omassa subjektiivisessa mielleyhtymissäni on jotain Lumin kaltaista Tiuku Tuike Helkky Säde Sade Isla Lila Louna Lauha Lempi Lyyra
varsinkin tuo Isla
Musta ei ole tärkeää että kaikilla lapsilla on yhtä muodikkaat tai epämuodikkaat nimet.
kun perheen kahdella muulla tytöllä on vastaavat nelikirjaimiset luontonimet jotka nekin vettä eri olomuodoissaan:)
Kiitoksia myös ehdotuksista. Minulla on useampi tytönnimi varastossa, tosi harvinainenkin joku, mutta jotenkin tää tuntuu siltä että "pakko" antaa, toinen nimikin on siihen sopiva ja tosi kaunis yhdistelmä. Mietin vaan että tuntuuko muutaman vuoden päästä siltä että kulunut nimi. Nyt ei itsestäni tunnu, vaikka tiedän sen olevan yleinen, mutta sitten törmää muihin samanikäisiin Lumiin niin voi olla eri juttu.
-ap
Sikäli sitten hassua, jos muilla on erikoiset nimet ja tällä muotinimi.
mutta entäs muoto Lumikki? On herttainen, eikä yhtä kulunut.