Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän, että minulla on monen uraorientoituneen unelmatyöpaikka

Vierailija
07.01.2011 |

vaativa asiantuntijatehtävä isossa kansainvälisessä pörssiyhtiössä, mutta mä itse teen kaikkeni, että pääsisin tästä oravanpyörästä pois. Olen jostain syystä ajautunut tilanteeseen, että töitä on enemmän kuin yksi ihminen pystyy tekemään. Minä haluaisin tehdä vapaa-ajallani muutakin kuin miettiä keskeneräisiä työasioita ja sitä, että milloin pystyn jatkaan, jotta pää pysyisi edes hetken pinnan yläpuolella. Vielä vähän aikaa sitten jopa nautin omasta työstäni, nyt organisaatiouudistusten jälkeen huomaan istuvani kolmella pallilla. Eikä parannusta tilanteeseen ole näköpiirissä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis haluat muutosta.Itse olen työskennellyt kansainvälisen yrityksen Työaika oli aina vähintään 10h ja kotona jatkoin. Välillä tein ihan jatkuvasti töitä,kuten muutekin yrityksemme johtajat. Matkustin aika kohtuullisesti, mutta pitkiä jenkki matkoja enimmäkseen. Tulot 10000€/kk luokkaa ja lisäksi hyvät bonukset yms. edut.

Työ on elämäntapa tällaisissa positioissa. Itse tein lopulta sen ratkaisun, että haluan muutakin ja olla lasten kanssa ja jäin pois töistä. Nyt olen ollut kolme vuotta kotona ja ihanaa on. Hain kuten sinäkin sellaisia vähemmän vaativia tehtäviä,mutta kyllä tosiaankin pitkään katsottiin CV:ni ja olivat varmoja etten viihdy. Nyt olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että perustan oman pienen yrityksen(konsultointi),jossa voin hyödyntää osaamistani,mutta itse päättä miten paljon työtä teen.Näin on tehneet useat tuntemani johtajat yms. Mieti sinäkin sellaista vaihtoehtoa.

Tsemppiä pohdintoihin ja meillä on vain yksi elämä ja jokaisella oikeus tehdä siitä juuri sellainen kuin se suinkin on mahdollista.

Vierailija
22/26 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, se kun olisikin niin yksinkertaista. Olen mukana kahdessa isossa hankkeessa, joista toinen määrittely-, toinen toteutusvaiheessa. Nämä jo pelkästään vievät normaalin työaikani. Sen lisäksi on ne "oikeat työt", mitkä teen sitten aamuvarhain töissä tai iltamyöhään kotona. Jostain pitäisi luopua, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Organisaatio on läpikäynyt sellaisen myllerryksen, että jokainen on enemmän ja vähemmän hakemassa omaa paikkaansa. Ei tässä tilanteessa mennä sanomaan pomolle, ettei pärjätä.

Ja minä en ole missään johtaja-asemassa, jossa tällainen työmäärä voisi olla ihan normaaliakin. Johtavassa asemassa oleva miehenikään ei tee viikossa yhtä paljon työtunteja kuin minä. Jotenkin tässä hommassa ei tunnu olevan enää mitään järkeä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te muut pitkää päivää tekevät? Kuulostaa niin siltä kuin meidän työpaikalla, joka on kyllä it-alaa, mutta ei pahimmasta päästä. Mietin vaan, että onko tuo nimenomaan tämän alan ongelma.

Vierailija
24/26 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen metsäteollisuudessa talouspuolella. Että ei ole IT-alan ongelma pelkästään...

Vierailija
25/26 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaativissa töissä. Työaika ei mitenkään käytännössä riitä kaikkeen mitä työnkuvaan sisältyy. Ihmiset ovat myös ihmisiä, eivätkä koneita. Eli ovat välillä väsyneempiä, välillä sairastavat, lapset sairastavat, on muita elämänasioita ja -huolia.

Minä sairastuin enkä jaksanut muutenkaan enää. Olen 36-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeellä. Parempia aikoja odotellessa.

Vierailija
26/26 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitsi mainita yritykseni toimialaa, mutta IT se ei ole, ei myöskään konsultointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi