Itkettää! Aion ottaa töistä lopputilin tänään!
Tulee kyllä 3kk karenssi mutta mä en enää henkisesti kestä olla siellä, pelottaa mtistä saan rahaa, mies ei tienaa mutta mun oman terveydn kannalta mulla ei enää oo muuta vaihtoehtoa.
Kommentit (12)
Silloin saat rahaa ja voit etsiä toisen työpaikan. Henkiset syyt on ihan yhtä hyvä syy saada ja olla sairaslomalla kuin fyysisetkin.
Eli kipin kapin lääkäriin.
Jos kuulut liittoon niin soita ensin heidän lakimiehelleen. Tai ainakin lue liiton sivulta aiheesta.
Viimepäivinä samaa pohdiskelleena löytyi meidän liiton sivulta hyvät tiedot millä ehdoin voi irtisanoutua työpaikastaan ilman karenssiakin.
Siis jos työnantajasta johtuvista painavista syistä eroat ja olet sitä ennen yrittänyt löytää työnantajan kanssa ratkaisua asiaan eikä siinä ole onnistuttu jne.
Painavia syitä voi olla esim. kunnianloukkaukset, työturvallisuutenn liittyvät asiat, kohtuuton työmäärä jne. Mutta tutustu itse asiaan tarkemmin.
Minä olen juuri kirjoitellut työkkäriä varten kirjelmän jossa kuvaan ongelmat joita töissä oli ja pyydän ettei tulisi karenssia. En tiedä onnistuuko...
Selvitä ensin asia ennenkuin irtisanoudut niin voit tehdä sen niin että lain vaatimat kohdat täyttyvät. Hae vaikka saikkua jos olet noin huonossa kunnossa.
Tsempppiä kovasti !!!!!!
itsella ollut tuollainen tilanne, joten voin kuvitella tunteesi, mutta todellakin, hae ensin sairaslomaa ja katso sitten mita voit tehda.
Jos et muuta keksi niin mene vaikka valiaikaisesti siivoamaan tai jotain, kylla tekevalle toita riittaa :)
paljon tsemppia sinulle.
nyt viime yö meni valvoessa kun ahdistaa niin paljon, tuntui että kuolis pois niin helpottais, on vähän ristiriitanen juttu kun työnantajan mielestä hänes ei oo mitään vikaa, ja hän on käyttäytynyt ihan oikein... eikä mulla oo mitään todisteita siitä että työnantaja ollu v-mäinen.
Meillä on töissä pari työntekijää jotka ovat about koko ajan saikulla henkisten syiden takia, ja heti jos heille sanoo mitä tahansa tyyliin "voitko tehdä tuon" niin aletaan itkeä ja sitten jäädään kolmen kuukauden saikulle. Eli selkeästikään ei ole oikea työpaikka heille mutta jostain syystä eivät ole jääneet poiskaan.
Jos et henkisesti kestä siellä niin hae toista työtä, reilumpaa työnantajaakin kohtaan, se ainainen saikulla oleminenkin alkaa syödä luottamusta sinuun
lääkärin kiinni ja mun saikku jatkuu, toivon niin et työnantaja antas mulle loparit.
mutta voithan sanoa pomolle suoraan että tuntuu siltä ettei tästä tule mitään ja pyytää että hän irtisanoo sinut tai laittaa työtodistukseen että olet ollut määräaikaisena, tällöin karenssia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuulut liittoon niin soita ensin heidän lakimiehelleen. Tai ainakin lue liiton sivulta aiheesta.
Viimepäivinä samaa pohdiskelleena löytyi meidän liiton sivulta hyvät tiedot millä ehdoin voi irtisanoutua työpaikastaan ilman karenssiakin.
Siis jos työnantajasta johtuvista painavista syistä eroat ja olet sitä ennen yrittänyt löytää työnantajan kanssa ratkaisua asiaan eikä siinä ole onnistuttu jne.
Painavia syitä voi olla esim. kunnianloukkaukset, työturvallisuutenn liittyvät asiat, kohtuuton työmäärä jne. Mutta tutustu itse asiaan tarkemmin.
Minä olen juuri kirjoitellut työkkäriä varten kirjelmän jossa kuvaan ongelmat joita töissä oli ja pyydän ettei tulisi karenssia. En tiedä onnistuuko...
Selvitä ensin asia ennenkuin irtisanoudut niin voit tehdä sen niin että lain vaatimat kohdat täyttyvät. Hae vaikka saikkua jos olet noin huonossa kunnossa.
Tsempppiä kovasti !!!!!!
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
mutta voithan sanoa pomolle suoraan että tuntuu siltä ettei tästä tule mitään ja pyytää että hän irtisanoo sinut tai laittaa työtodistukseen että olet ollut määräaikaisena, tällöin karenssia ei tule.
Ei kannata huijata niissä työsopimuksissa, ne täytyy toimittaa työkkäriin kuitenkin nekin. Ei ole fiksua muutenkaan valehdella.
Naurettavaa ap. Miten luulet olosi paranevan työttömänä ja rahattomana? Onko sinulka rahaa neljäksi kuukaudeksi? Karenssi on 3 kk ja työttömyyskorvaus saadaan jälkikäteen.
Pta yhteyttä työterveyteen. Työttömänä menetät myös sen.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa ap. Miten luulet olosi paranevan työttömänä ja rahattomana? Onko sinulka rahaa neljäksi kuukaudeksi? Karenssi on 3 kk ja työttömyyskorvaus saadaan jälkikäteen.
Pta yhteyttä työterveyteen. Työttömänä menetät myös sen.
Aloitus vuodelta 2011....
Mutta. Eikö nyt jokaisella työssäkäyvällä ole säästössä rahaa juuri näitä "pahoja päiviä" varten? Itselläni on, eikä nettopalkkani ole ikinä ollut 2000 € enempää. Olen siis elävä todiste siitä, että myös pienistä tuloista voi säästää.
4 kk pärjätä rahallisesti?
Kannattaisiko katsella toista työpaikkaa ja ottaa ne loparit sitten?