Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISET kesäkuussa**

02.06.2008 |

.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kylläpä Naksulla oli hurja neuvolakäynti! Vai että siitäkin voisi olla huolissaan että vauva on liian vilkas? Meidän möllinkäinen on niin älyttömän vauhdikas tapaus, että pitäisiköhän siitäkin mainita neuvolassa ja kysyä...

Ja niistä suppareista. Itse olen satavarma että supistuksia satelee täälläkin päässä. Jostain syystä viime yö oli tosi hankala. Heti kun vähän liikahdin, masu pamahti aivan kovaksi ja olo oli vähintään tukala. Eipä tullut paljoa nukuttua, ei. Kipeitä supistukset eivät kuitenkaan olleet. Täytyy varmaan ruveta kittaamaan sitä vettä oikein urakalla.

Niittyvilla, kiitos vinkeistä! Itselläni oireilu on vähän samanlaista kuin Naksulla. Harmi vaan etten lukenut viestiäsi aiemmin, nimittäin terveyskeskuksesta soitettiin minulle juuri ja lääkäri (joka siis vain luki tulokset koneelta, ei ole koskaan tavannut minua, eikä edes tiennyt miksi olin kokeissa ollut tai että olen raskaana) sanoi että pissinäytteessä ei ole mitään hälyyttävää. Kuitenkin nuo jatkuvat supistukset pistää vähän miettimään... Koitin kysyä pissinäytteestä lääkäriltä tarkemmin, muttahän vaan natisi toisesta näytteestäni eli verestä tutkitusta hemoglobiinista. Kamalaa jos jotain sattuisi :( Täytyy varmaan soittaa huomenna neuvolaan ihan oman mielenrauhan vuoksi. Niin ja se hb oli sitten verikokeessa 100. Lääkäri meinasi että otan nyt parin viikon tehorautakuurin ja se on sillä selvä. Saas nähdä.

Kantoliinasta piti minunkin kysyä. Eli onko kukaan lapsellinen moista koskaan käyttänyt? Kokemuksia? Trikoinen vai kudottu, lenkiksi ommeltu ja suora pitkä pötkö??

Sainpa sitten töitäkin loppuajaksi, mitä nyt ehdin vielä töitä tekemään. Itseasiassa paikka on sama, johon hain jo aiemmin, mutta minua ei silloin kelpuutettu (omasta mielestäni raskauden vuoksi). Mutta nyt he eivät olekaan tyytyväisiä ottamaansa työntekijään ja soittivat minulle josko olen vielä kiinnostunut tulemaan. Ja olenhan minä. Vähän noi supistukset tietty mietityttää, mutta työ ei kuitenkaan ole raskasta, joten enköhän minä siitä selviä. Jep, jep, näin se elämä heittelee... :)

Äyk. Nyt tuli taas kivi sydämelle kun miettii vauvan hyvinvointia ja raskauden normaalia etenemistä. Huomenna pirautan neuvolaan ettei tarvitse viikonloppuna murehtia.

t. Liljis, 21+4

Vierailija
42/71 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo luumu-homma perustuu siihen, että jos on uloste kovalla niin sitä kannattaa pehmittää. Sanoi ihan äitipolin kätilö, kun toisessa odotuksessa kävin sielläkin supistelujen takia. Niin ja kyllä melkein olisin sitä mieltä, että jos YHTÄÄN on pissassa bakteereja ja supistelee edelleen, niin kannattaa ottaa kontrollinäyte. Mulla tuon ennenaikaisen synnytyksen syyksi arveltiin virtsatietulehdusta. Toisessa odotuksessa kävin kerran kk:ssa antamassa näytteen ihan ohjelmoidusti neuvolan kautta. Niin ja join jumalattomasti vettä!

Omaan harkintaanne saatte jättää sitten sellaisen vinkin, että pienestä määrästä magnesiumia voi olla hyötyä supistelulle. Itse otin puolikkaan purutabletin pahimpina aikoina. Kysyin kyllä äitipolin kätilöltä asiasta mutta kun se ei ole virallisissa suosituksissa, ei sanonut juuta eikä jaata mutta ei uskonut siitä haittaakaan olevan (sairaalassa käyttävät vaikeasti supisteleville magnesiamaitoa...). Voittehan halutessanne kysyä itsekin asiasta, jos tilanne ei tavallisemmilla keinoilla rauhoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo magnesiamaito on ilmeisesti jäänyt pois käytöstä (en ole aivan varma) mutta joka tapauksessa magnesiumia annetaan sairaalassa suoneen tarvittaessa. Migreeni.org -sivuilla viitataan magnesium asiaan vähän laajemmin migreeni ja raskaus -osiossa.

Vierailija
44/71 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän nyt tätäkin kautta, että oltais kiinnostuneita ;)

Vierailija
45/71 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljiksellä on kanssa samanlaisia tuntemuksia, ei kiva! :( On tää kurjaa että joutuu tällaisia kokemaan ja murehtimaan! Vaikka mitä sitä ei kestäisi, kunhan kaikki vaan menisi hyvin!!! Niin, tuota Hug-a-bubia on yks kaveri suositellut niin vakuuttavasti, että sen mä ainakin haluun! :) Ja sain luvan mieheltäkin ostaa sen! ;) Nyt on enää päätettävä väri... Niin joo, en mä oikeesti tiedä pitääkö vauvan vilkkaudesta olla huolissaan, musta tuntuu että se lääkäri ihmetteli ihan kaikkea! Aiemmin oon ainakin ymmärtänyt, että se on vaan hyvä merkki!

Niittyvilla oli antanut vinkkejä vatsan "löysänä" pitämiseen - mä aloitin nyt käyttämään Levolacia, josko se pitäisi putket kunnossa!

Täällä on taas olo ollut eilistä kurjempi, vatsaan koskee. Varsinaisesti en osaa sanoa, onko nämä kaikki nyt supistuksia (vaikka kovaksi vatsa meneekin), mutta sellaista repivää, inhaa kipua on. Plus että on sellainen turvonnut, pinkeä olo vatsassa. Pissa oli täysin puhdas, ei siis mitään bakteereja. Nyt sain lähetteen mennä labraan niin katsotaan emättimestä joku bakteerinäyte - ja tiistaina sitten lääkäriin. Eli alkuviikko taas lisää sairaslomaa. Kunhan vaan olisi jotain vaaratonta, niin sitten ei väliä! Pulla on tänään ollut erityisen vähäliikkeinen, oisko eilinen riehuminen väsyttänyt rassukan..?

Ennis: Sulta piti kysellä, että oletko kirjoitellut noissa lokakuisten yhteisöissä? Huomasin, että säkin olit sinne ilmoittautuneena - kiinnostais tietää kumpi yhteisö on "parempi" ja kummassa on mukavampi kirjoitella? Eikös ne oo sitten sellaisia suljettuja yhteisöjä? Täältä en siis ole lähdössä minnekään, tää on ihana ja tiivis pino!!!

Naksu ja Pulla 21+2

Vierailija
46/71 |
13.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vikkelästi tulin piipahtamaan..

kelju homma noi naksun mahakivut. toivottavasti tuosta tokenevat.

mä ilmoittauduin sinne lokakuisiin tuolla odotuspuolella, mutta ainakin alussa siellä kirjoitteli tosi monta äitiä, enkä oikein jaksanut paneutua asiaan.

silloin tällöin olen käynyt lueskelemassa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella sinne, kun en ns. tunne porukkaakaan.. en ole niissä suljetuissa yhteisöissä mukana.

kirjoittelen täällä ja monikkoperheiden foorumilla.. olikohan se monikko-onnea sen palstan nimi.

niin ja tuolla vauvan nimikeskusteluissa käyn toisinaan myös.

mulla ei ole ollut ikinä kantoliinaa, enkä nytkään aio sitä hankkia.

kunnon sitterit onkin jo molemmille, ja uskon että ne tulee kyllä kiivaaseen käyttöön =)

rintareppua olen ystävältäni lainannut molemmille pojille, esikoinen vihasi kapistusta yli kaiken, ja kuopus viihtyi vekottimessa jonkin aikaa kerrallaan.

vauvan asento rintarepussa on kuitenkin sallainen, että mun käsittääkseni reppu painaa vauvan jalkojen suuria verisuonia, ja asentokin on ihan pystyssä, niin ei voi pientä pitää kauaa, eikä hieman isompaakaan, kun sitten on jo painoa vauvalla ja hankala kannella..

kumarrella rintarepun kanssa ei voi, eli pyykinlaitto/imurointi yms ei onnistu repun kanssa (kun ajattelin, että vauvaa sylissä pitäessään voisi kätevästi tehdäkin jotain samalla..)

aika lyhyeksi olisi käyttöaika jäänyt kuitenkin, kun molemmat pojat ovat olleet noin 4kg (4146g ja 3700g) syntyessään jo, ja kasvaneet aika hötäkällä alussa, niin ei etupuolella jaksa kovin painavaa vauvaa kanniskella.

joten, sitä samaa rintareppua lainaamme varmaan taas, jos tilapäisesti tarvitsemme joskus, mutta omaa en osta nytkään.

niin, koeajossa on ollut baby björn-merkkinen, ja ihan tukeva ja hyvinsäädettävissä oleva malli kyllä..

ja, jos maito on noussut kunnolla, voi olla tukalaa laittaa rintareppua jos tissit on kipeät..

vauvan liikkeistä vielä.

meillä vintiöt ovat alkaneet ottaa tavaksi alkaa myllätä kun minä istahdan/käyn makuulle. mutta jos olen viilettänyt menemään koko päivän, ihan kuin vauvatkin olisivat uuvuksissa, ja yleensä sellaisina iltoina on aika rauhallista massussa..

tänne ei kummempaa. nuorempi ei saa nukuttua, kun on mäkärät kupanneet reppanan päätä urakalla, ja kutisee niin kauheasti ne puremat.. täytyy taas mennä..

-e- +O&I rv21+2

Vierailija
47/71 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt käyty sitten taas labrassa - eli ihan ihmisten ilmoille päästy pitkästä aikaa! ;) Vaikkakin kävely on niin hidasta, että eipä siinä juuri muuta tepasteltu kuin labraan ja takas autoon. Nyt on vaivana kummalliset vihlonnat tuolla alapäässä, vain vasemmalla puolella. Suoraan sanottuna siis tuolla jalkovälissä, vasemman puoleista luuta (vai mikä lie...) vihlaisee aika ajoin oikein kunnolla! Mitäs tuosta sanotte, onko tuttua ja mistä johtuu?

Ennis juttelit tuosta rintarepun käytöstä... Meillä on ajateltu siis niin, että minä käyttäisin lähinnä kantoliinaa ja mies rintareppua. Eli kantoliinaa olen ajatellut juuri noihin sun mainitsemiin kotitöihin, voi siinä sitten samalla pyykätä, leipoa, siivota jne. Ja kun mies ei tuosta liinailusta juuri perusta ;), niin hän voi sitten käyttää rintareppua esimerkiksi kaupungilla käydessä, Särkänniemessä, lomareissuilla jne.

Ja noista liikkeistä vielä, meillä on kanssa selvä "rytmi" vauvalla jo liikkumisessa. Minä kun olen liikkeellä (mitä ei juurikaan viime aikoina ole kyllä tapahtunut ;) ), on vauva hiljaa, ja kun taas istun tai makoilen, alkaa myllerrys. On vaan niin ihanaa makoilla iltasella sängyssä ja tunnustella liikkeitä - ja ihanaa että sitä voi jo mieskin tehdä! Ja hauskaa on myös katsella masua, kun toinen oikein kunnolla pistää jytäämään, näkyy kyllä hyvin jo!! Eilen ja tänään vauva on ollut vähän hiljaisempi, tiedä sitten mikä on uuvuttanut... Mutta tuntuu kuitenkin!

Naksu 21+3

Vierailija
48/71 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin vietävästi, mutta kirjoitan pikaisesti. Onneksi Naksun pissi oli puhdas, toivotaan ettei viljelyssäkään löydy mitään hälyttävää. Itse en sitten kuitenkaan soittanut eilen neuvolaan vaikka epäilinkin lääkärin analyysiä pissinäytteestäni. Kaiken kaikkiaan alapää on kyllä hellänä ja tuntuu turvonneelta (ei ole paljoa ollut seksikään mielessä viime aikoina). Lisäksi on noita Naksun mainitsemia pissiongelmia: tuntuu ettei rakko tyhjene kunnolla vaan pinnistämällä tipoittain. No, ehkäpä tämä kaikki on kuitenkin normaalia.

Niin ja sitten tuo Naksun mainitsema vihlonta. Itsellänä vihlontaa on juuri tuolla koipien välissä sivussa. Olen tulkinnut ne liitoskivuiksi. Erityisesti sängyssä kyljen kääntäminen vihlaisee jäätävästi.

Vauva noudattaa samaa kaavaa kuin Enniksellä ja Naksulla: kun menen istumaan tai maate, alkaa show. Eilen illalla olikin hieno näytös. En tiedä oliko kyseessä kantapää vai mikä, mutta kovasti sitä yritettiin tunkea mahanahasta läpi :) Veikeän näköistä.

Nyt takas pötköttämään,

t. Liljis, 21+6

Vierailija
49/71 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin ihan onnitella liljistä työpaikasta =)

ONNEA!! ja jaksamista veivata töissä vielä.

kuulostaa ihan liitoskivuilta nuo alapään vihlomiset..

justiin niitä luita, mitkä on jalkovälissä, koskee, ja samaa on alkanut esiintyä mulla myös häpyliitoksessa tuossa edessä.

tämä on veemäinen vaiva (ihan sillai kirjaimellisestikin vit**mainen), ja yleensä mulla menee niin, että aamulla on ihan ok, jos olen koko ajan jalkeilla/istuen niin puolilta päivin alkaa jomotella, iltapäivällä tekee jo kipeää, ja jos ei ole iltaan mennessä päässyt pötkölleen, niin meinaa kyllä itku päästä..

kaikkein eniten rasittaa etukumarassa olo, eli imurointi, ja just joku nerokas kaakeleiden saumaus tiskipöydän yli kurotellen..

tämä vaiva seuraa sitten synnärille asti mukana.. ja luultavasti kipu vaan lisääntyy eikä suinkaan lakkaa ennen sitä synnytystä.. positiivista on se, että liitoskipujen syynä on se, että lantio löystyy synnytystä varten että vauva mahtuu tulemaan.. mikä on kyllä ihan kiva, että mahtuu..

pissiongelmat..

mulla oli ekaa odottaessa niin, että vauva painoi rakkoa aika lailla.

tai virtsaputkea.

mulla oli kanssa ongelmia pissata rakkoa tyhjäksi, mutta se hieman auttoi, kun yritti pöntöllä hieman hakea asentoa. jossain tietyssä asennossa rakko tyhjeni paremmin, toisessa taas ei niinkään.

myös anitan tukivyöstä oli vessa-asioissa jossain vaiheessa apua, kun se nosti vauvaa ylöspäin.

synnärillä joutuivat sitten katetroimaan kun pääsin synnytyssaliin. pyysivät että mene pissille, mutta pisaraakaan ei vaan tullut.

kätilö ihmetteli, että tää on varmaan ennätys, kun reilussa vartissa joutui kolmatta kertaa tyhjentämään katetripussia.. mulla oli siis rakko aika venyttynyt.

tokassa raskaudessa pyydettiin seuraamaan tilannetta, mutta samaa vaivaa ei tullutkaan.

voi olla että pissaaminen helpottuu vielä kun kohtu kasvaa ja painopiste muuttuu, tai sitten ei..

mulla on ilmeentynyt ihan karmeita alavatsavihlontoja. nää ei kyllä ole mitään suppareita.

oikealla sekä vasemmalla puolella hieman nivusten yläpuolella viiltelee välillä ihan oikeasti tosi kipeästi.

tää tukivyö auttaa kyllä aika paljon, joten ajattelin että olisiko mahaan tullut taas aika nopeaan tahtiin lisää painoa, ja ligamentit venyy, tai sitten jos siitä edellisestä synnytyksestä eli sektiosta on jotain ylimääräisiä kiinnikkeitä tuolla..

viiltelyjä tuntuu makuullaan asentoa vaihdettaessa, ja ylhäällä ollessa missä tahansa liikahduksessa voi tulla, jos ei ole tukivyötä.

kyllä tää mamma alkaa olla jo ihan köpö kaikkine kolotuksineen.. =)

toisaalta ärsyttää, toisaalta huvittaa, kun ei meinaa lattialta päästä ylös, jos on erehtynyt sinne lasten kanssa leikkimään tms..

mut nyt, hornet-kanansiivet uuniin ja tali-ihantala elokuva masiinaan..

-e- + O&I rv21+3

Vierailija
50/71 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin tää aika nykyään menee mutta mitään ei meinaa ehtiä?

Oette jaksaneet ahkerasti kirjoitella kuulumisia, ihanaa käydä aina välillä äkkiä lukasemassa ja todeta, että samat on näköjään vaivat ja "murheet" meillä kaikilla.

Mäkin olen pitkään ihmetellyt tota temppuilevaa rakkoa, kun on pystyssä enemmän niin pissa on sellasia pieniä lorauksia ja kun menee hetkeksi pitkäkseen saa pian mennä vessaan lorottamaan oikein kunnolla...kai se laintion seutu rentoutuu paremmin pitkänään ollessa ja pissakin haluaa pois.

Ja ihan selviltä liitoskivuilta joo kyylostaa noi jalkoväkien vihlaisut ja kivut niin kuin enniskin totetsi. Ne on tosi kurjia ja saa välillä mut ainakin itkun partaalle ja hermostumaan kun mitään ei voi tehdä eikä missään asennossa olla. Yöllä kun herää pissalle niin tuntuu, että joku oli pilkkonut kaikki alapään luut säpäleiksi ja kun nousee ylös niin kipu on kamala. siinä herääkin niin hyvin ettei uni tule hetkeen silmään ja sitten kierre on valmis...syömään jogurttia ja uudestaan pissalla ja epätoivoista asennonvaihtelua. juttelua miehelle ja valitusta josko saisi vähän edes unenpöppyräistä sympatiaa.

Ostin eilen taas yhdet punaiset puolipotkarit ja neutraalin bodyn ja pienen, pienen yökkyrin pojalle..olen kuitenkin varmempi siitä pojasta kuin tytöstä.

Olen ostanut 50 ja 56 senttisiä, ne on niin ihanan pieniä..iik.

Mäkin olen ajatelut hankkia jonkinlaisen kantoliinan, miehen vaimo on niissä ammattilainen ja luotan hänen kokemukseensa mitä hän sitten suositteleekin. MUlla oli pojan kanssa rintareppu, kota käytin kotona ehkä pari kertaa...kävi aivan mielettömästi hartioihin enkä pystynyt sitä käyttämään, vauvan kanssa on muutenkin hartiat kovilla kun/jos kantaa paljon olalla. Ja itselläni on muutenkin taipumusta saada hartiavaivoja. Mies käytti sitä jonkin verran esim. mökillä ollessa ja onkin ehkä parempi miesten vankoille hartioille.

Olen ajattelu hankkia jonkin verran kestovaippoja, nyt olen siihen valmis.Esikoisen kanssa en siisen touhuun ryhtynyt ja nyt kun on vähän jo komemusta niin ajattelin ihan säästösyistä ottaa veljen vaimolta käytettyjä kestiksiä ainakin kokeiluun josko löytyisi oikea koko ja mukavat vaipat käyttää.

Iho on kuiva kuin korpulla kauttaaltaan mutta toisaalta taas kasvojen iho on heleämpi ja kuulaampi kuin aikoihin eikä näppylöistä ole mitään vaivaa, joskus saattaa joku pieni punainen näppylä päiväksi eksyä...voi kun jäisi ikuiseksi kasvojen osalta.

Täällä kanssa kaverit ryskää mahassa joskus niin, että ihan hirvittää jo tulevat viikot... muutaman viikon päästä se kantapäiden kolistelu ja tunkeminen kyljestä ei enää välttämättä saakaan hymyä kasvoille vaan irvistyksen. Mua välillä ihan siis ihmetyttää miten ne mahtuu tonne mahaan peuhaamaan... toivottavasti ovat reiluja toisiaan kohtaan ja mätkivät tasapuolisesti toisiaan,heh.

Keskikesää kohti mennään kovaa ja kohta jo syksyä kohti, koittakaan jaksella vaivojenne kanssa...täällä onneksi aina huolet vähän edes helpottaa!

Kakilu

Vierailija
51/71 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin äsken pitkän jutun ja takapuolikin on siitä syystä ihan kipeenä ja se hukkui johonkin... tää on välillä ihan p...e saitti. Nyt ei kykene uudestaan palailen!

Kakilu

Vierailija
52/71 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se siellä, kesti vaan kauan vissiin päivittyä!

Vierailija
53/71 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille pitkästä aikaa!!!!

Kakilu oli käynyt rakenneultrassa, ihania kuulumisia! on se niin ihanaa kun asiat on kunnossa. Sitä aina itse ainakin niin jännittää... Ja ihania pikku vaatteitakin olit ostanut. Minä sain kaverilta äitiyspakkauksen verran pikkuisia poikien vaatteita. Tänään niitä sitten hypistelin ja tein pyykkäyssuunnitelmia... Suunnitelmia siksi, kun sain vaatteet levitettyä lattialle ja lajiteltua, niin voimat loppui ja tuossa ne lattialla odottelee huomista energiapuuskaa, HEH!!!!

Liljis; onpa tympeä neuvolakokemus, muka liikaa painoa tullu, HÖH! Mulla on kanssa nyt tähän mennessä tullut n. 7 kg painoa. Välillä sitä on tullu 200g/vko ja sit välillä reilusti yli kilo/vko..... Älä huoli siis!!! Hb oli kyl aika matala.... Onnea työpaikasta ja jaksamista sinne!

Ennis; siellä on valmiina jo villa setti. Ihanaa!!! Minäkin tein kaksi pikkulakkia, mutta kun nuo hartiat menee niin jumiin, niin oli pakko laittaa nyt hetkeksi tauolle kutomisjutskat... Harmittaa!!! Mut ajattelin et se huimaus voi osittain johtua myös jumilihaksista niska-hartiaseudulla. Mies on yrittänyt niitä hieroskella aina kun ollaan yhtä aikaa kotona. Sillä on ollut iltavuoroja taas paljon, eli aamusin nähdään muutamia tunteja. onpas tylsää, ja aika raskasta, ku pitkät illat on tuon energisen typyn kanssa :) Onneksi mummo ja pappa otti sen tänää kyläilyreissulle ja ajelulle yms. Minä tempaisin sillä aikaa parin tunnin päikkärit. Mulla on ihan sama juttu muuten nuiden suppareiden kanssa. Välillä tuntuu et masu on kovana kun nousee seisomaan, ja välillä menee pari päivää et voi viilettää kaupungilla ja kyläillä yms yms... Vaihtelee siis päivät hurjasti täälläkin.

Naksu; huh mitä kuulumisia siellä. Toivottavasti supparit on rauhoittuneet!!! On se aina niin pelottavaa kun niitä alkaa puskemaan. Köllöttelyjä siis sinne!!!

Jessiksellekin onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!

Nanni; mullakin helpottaa tuo paineen tunne tukivyöllä, se on kyl hyvä! Liitoskivuilta kuulostaa nuo vihlaisut alapäässä. Muta ainahan näihin tuntemuksiin kannattaa suhtautua tarkasti ja kysellä neuvolasta tai käydä näyttäytymässä.

Me kävimmä to äitipkl:lla ja kaikki oli taas onneksi hyvin. Vauvat kasvaa tasaisesti käyrillään ja kohdunsuulla ja kanavalla kaikki hyvin, eli kiinni on paikat edelleen. Hb oli tippunut nyt 113:sta, eli rautakuurille. Multakin otettiin pissanäyte ihan varalta ku viikonloppuna oli sellaista polttavaa tunnetta vasemmalla alavatsalla. En kyl usko asiaan, mut parempi et tarkistetaan. 1,5 viikon päästä on sit kontrolli. Lääkäri valmisteli mua henkisesti siihen, et n. 28 rv:n paikkeilla muta otetaan varmaan osastoseurantaan, vaikkei mitään isompia ongelmia olekaan. No siihenhän sitä on tässä raskaudessa yritetty valmistautua alusta asti...

Kaikki siis täällä hyvin!

Nyt pitää päästää typy pikku kakkosen sivuille, ku se on tuossa jaksanut odottaa vuoroaan. Kirjoittelemisiin ystävät!!

Terkuin Nallu ja pojut rv 23+0 POKS!

Vierailija
54/71 |
15.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen hävittänyt kaikki pitkät puikot pois, siksi, kun mulla menee niskat ihan jäppiin jos puikkojen päässä pitää vielä neulettakin kannatella.

monta vuotta olen neulonut pyöröpuikoilla suljettujen putkien lisäksi suoria kappaleitakin, eli neulotaan kerros, käännetään työ, neulotaan kerros, käännetään.. eli ei suljettuna neuleena välttämättä, vaikka siihenhän ne pyöröt on kai tarkoitettu.

ei käy niin paljoa harteisiin, kun raskas neule ei keiku jossain puikon päässä heilumassa, vaan paino on keskellä työtä eikä vatkaa edestakaisin..

haah, ahdistaa hengittää, etenkin makuulla. kohtu varmaan painaa keuhkoja..

nyt iltapalalle..

-e-

Vierailija
55/71 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakilu oli shoppaillut vaivanvaatteita, iiiih!!! Mä en oo vielä rohjennut, vaikkakin huuto.netistä huusin juuri yhden ihanaisen yöpuvun! :) Mutta siis kovin innokas olisin noita villavaatteita tekemään, jos vaan löytäisin kivoja ohjeita jotka olis samalla neutraaleja, sekä tytölle että pojalle sopivia...

Ennikseltä pitikin kysellä kun sä oot oikea ekspertti noissa kutomispuuhissa! Annahan nyt vinkkiä mistä mä löydän ihan tavallisen villahaalarin ohjeen (enhän mä tätä vielä täältä kysellyt..?)! Siis sellaisen, missä on ihan vaan oikeeta kudottu, sopusuhtaisen mallinen (ei sellainen leveä pellepuku) haalari, jossa on vetoketjukiinnitys edessä! Tahtoo tehdä sellaisen ja ei vaan löydy, kaikissa on jos jonkinlaista palmikkoa ja helmeä ym.!

Täällä mennään päivä kerrallaan, eilinen oli jo huomattavasti parempi päivä! Nyt taas oli juuri äsken oikein kunnon menkkakipukohtaus, niin että vessaan sai juosta vauhdilla (vatsa menee menkoissakin sekaisin yhtäkkisesti). Pitää vaan toivoa, että supistukset ja muut ikävät huolenaiheet jäisivät nyt vähemmälle ja me saataisiin Pullan kanssa jatkaa vähän rennompaa oloa sinne lokakuulle asti!

Naksu ja Pulla 21+5

Vierailija
56/71 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännitetään neuvolakäyntiä, saa nähdä mitä siellä tällä kertaa sanotaan! Kunpa kaikki olisi hyvin!!!

Tänään aamulla heräsin, kun yritin vaihtaa asentoa sängyssä ja tunsin aivan kauhean polttavan repäisyn tuossa keskellä mahaa (vähän navan alapuolella)! Sattui aivan tajuttomasti ja kipua kesti jonkin aikaa! Mikä kumma tuo voi olla?? Mitkään liitoskivutkaan ei kai kuitenkaan keskellä mahaa ole vaan tuolla nivusissa?! Koitin sitten mahaa kädellä ja siinä kipeässä kohdassa tuntui kova möykky, joten mietin, että näinköhän vauva tunki juuri samaan aikaan vatsanahkaa piukalle kun yritin kääntyä ja siksi repäisi niin kovin? Tiedä häntä, mutta kipeää teki!

Nyt siis pitäkäähän peukkuja että kaikki on hyvin, kohdunkaulan ja -suun tilanne on ok eikä supistukset olisi tehneet mitään tihutöitään, Pullan sydänäänet kuuluvat hyvinä ja selvinä eikä mitään suurempia tulehduksiakaan löytyisi labranäytteestä! Ja muutenkin, kunpa kaikki olisi kohdallaan!!!

Naksu ja Pulla 21+6

Vierailija
57/71 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän menee ihan mun yksinpuheluksi! :) Noh, hällä väliä!

Eli neuvolassa käyty eilen ja kaikki oli hienosti! :D Kohdunkaulaa oli ainakin se 3 senttiä ja oli napakka, ei avautunut kohdunsuu. Sydänäänetkin kuuluivat tällä kertaa heti ja syke oli taas sen noin 150. Labroissa ei löytynyt mitään hälyyttävää - eli ilmeisesti mun kohtu vaan supistelee herkästi ja that's it! Saikkua sain kesäloman alkuun asti, eli vielä vajaat 2 viikkoa saikkua ja sitten kesälomille! :) Toivottavasti olo pysyy ok:na ja saataisiin miehen kanssa vaikka tehtyäkin jotain reissua tm. kesäloman aikana!

"Pienimuotoinen" pettymys iski muuten eilen, kun kävimme sitten vaunukaupoilla. Gesslein on vaihtanut kuosinsa, ja ovatkin sitten huomattavasti tylsemmät kankaat kuin vanhemmassa mallistossa! Olen ihaillut jo vuosia Swing Fin mallin 'kaakao' -väristä vaunua, tai sitten sitä samaa mutta niin, että turkoosit kohdat ovat omenan vihreät. Myyjä tylysti töksäytti, että olen katsonut jotain ikivanhoja värejä, ei sellaisia enää mistään saa! :( Noh, vielä laitoin sähköpostia erääseen helsinkiläisliikkeeseen, jonka sivuilla vielä nuo kaakao-väriset vaunut näkyvät olevan, josko ne onnistuisin saamaan... Uusissa kuoseissa ihan kiva oli sellainen musta-valkoinen vaunu, mutta kun olen aina ajatellut, että mustiin vaunuihin en lastani laita! Nyt ne näyttivät kivoilta, mutta näyttääkö ne enää sitten kun raskaus on ohi ja maku on taas muuttunut? Mulla nimittäin raskaus on muuttanut selvästi makua muutenkin, eli nyt tykkään sellaisista asioista ja esineistä, joista en olisi voinut kuvitellakaan pitäväni ennen raskautta! :) Mutta saas nähdä, nyt meni siis tämän tädin pakka ihan sekaisin kun en saanutkaan helposti sitä mitä olin jo vuosia havitellut... Noh, ne on kuitenkin vaan vaunut!

Naksu ja Pulla 22+0

Vierailija
58/71 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaattekos lähteä mökkeilemään vai miten juhannus sujuu lokakuisilla? Me ollaan ihan vaan kotosalla, ja ehkä käväistään hiukan nikkaroimassa meidän tulevalla kesämökkitontilla + veneillään jos säät sallivat. Hauskaa oli muuten katsella eilen, kun käytiin ruokakaupassa, niin ihmiset raahasivat ihan tolkuttomia määriä viinaksia alkosta autoihinsa. Aika paljon säästyy meiltä rahaa, kun ei tarvitse alkoa käyttää! Mieskin on hilllinnyt käyttöään ihan kiitettävästi. Lupasipa vielä loppuraskautta kohden lopetella kokonaan, että varmasti pystyy sitten ajamaan, jos lähtö synnärille tulee hyvinkin yllättäen.

Naksulilla oli onneksi hyviä uutisia neuvolasta, hienoa! Nyt vaan hyvällä omallatunnolla lepäilyä. Kurja toi vaunuhässäkkä, mutta kuten itsekin sanoit, niin nehän on "vaan vaunut".

Me saadaan siskolta vaunut, oikein siistit, tummansiniset yhdistelmät (yhdellä vaavilla käytössä olleet), en muistanut edes merkkiä katsoa. Samasta osoitteesta saadaan melkein kaikki muukin; hoitopöytä, pinnis, syöttötuoli, itkuhälytin jne. Me ollaan niin "vihreitä", että ajateltiin tällaisen kierrätyksen olevan ekologisempi vaihtoehto, kuin että kaikki ostettaisiin uutena.

Liljis oli kuitenkin saanut hakemansa paikan - onnea kovasti! Vaikket kauaa ehdikään tosiaan töitä paiskia, niin kivempi töitä kuitenkin tehdä, kuin tyhjän panttina hengailla (jos siis oma vointi työt sallii).

Kurjaa että niin moni kärsii liitoskivuista ja muista jomotuksista. Täällä olo on nimittäin pelottavan normaali... Olen yrittänyt kovasti edelleen jumpata ja venytellä ja juoda paljon vettä jne. Vatsa tuntuu kasvavan ihan hyvää vauhtia ja vaavi liikuskelee joka päivä, joten olen varmaan vaan sitten tosi onnekas ettei suppareita/kipuja juuri ole. Välillä uinnin jälkeen kyllä supistelee, mutta se menee hetkessä ohi. Täytyy ensi kerralla neuvolassa kysyä, miten tuon uinnin kanssa, eli saako jatkaa kuinka pitkään. Mistäs sitä voi tietää onko "paikat" ihan kiinni, eli miten kauan sitä uskaltaa uima-altaassa plutata?

Nyt vähän töitä ennen kuin välipalatauko kutsuu. Oikein mukavaa jussia kaikille lokakuisille!

Jessis 21+3

Vierailija
59/71 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis oli pitkästä aikaa kirjoitellut, kivaa!! Älä sinä huoli normaalista olosta vaan nauti!! Mä just sanoin neuvolassa, että pari viikkoa sitten hämmästelin että miten on ihan kuin ei raskaana olisikaan, ihan hassun hyvä olo! Ja sitten alkoi ne supistelut ja kaikki maailman kolotukset! ;) Toi on joo hyvä, että saatte kaiken käytettynä! Säästää sievoisen summan! Mä oon jotenkin ihan narahtanut noiden vaunujen suhteen, tahtoo uudet vaunut! ;) Ja eiköhän se kuosikin sitten löydy (ehkä löytynyt jo...) kun vähän sulattelee asiaa...

Me oltiin tänään taas neuvolassa, tällä kertaa ihan vaan peruskäynnillä terkalla. Kaikki oli hienosti! :) Eli syke huiteli taas siellä 140-150 tienoilla, sf-mitta mitattiin vihdoin ja se oli 20 (siinä yläkäyrän tuntumassa), hemppa oli hieno 125 (ilmeisesti auttaa kun ei juo maitoa ruoan yhteydessä, siltä vaikuttaa), verenpaineet 114/61 ja painoa oli tullut 650g/vko!!! Ups! Sain käskyn hillitä nameja, niitä kun tulee nykyään syötyä ihan kiitettävästi. Noh, ehkä sitten juhannuksen jälkeen koitan taas hillitä itseäni... Melkoisen nivaskan papereita sain täytettäväksi, ihanaaaaa! Oikeesti ihanaa, nyt laitetaan siis Kelan asiat rullaamaan ja ehkä se äippäpakkauskin sitten sieltä joskus tulee! :D

Nyt ei muuta kuin oikein mukavaa juhannusta teille kaikille, nauttikaa masuistanne ja kaikista kesäherkuista - jussina ei linjoja mietitä, eihän?! ;)

Naksu ja Pulla 22+1

Vierailija
60/71 |
19.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan oikein rentouttavaa keskikesän juhlaa teille kaikille!

Kiva, että jessiskin kävi kertomassa kuulumisia...nauti vaan huoletta normaalist olostasi...täälläkin on välillä parempia välillä "väsyneempiä" jaksoja, ja nyt on menossa kamala väsymysjakso ja aamupäivisin on huono olo..ei ssiis pahoinvointia vaan jotenkin raskas ja vetämätön ja säsynyt olo...no hb:kin on kyllä ties mitä.

Naksu pääsi jo lappusten täyttelyyn...kiva , mäkin saan ensi viikolla varmaan laput ja pääsen viemään raha-anomuksen kelaan.

Me ollaan juhannus ihan kotosalla ja poikkeillaan tästä mummolat,pappalat ja kaverit....en jaksa edes ajatella mökille lähtöä. Olen huomannut, että voimat ei tosiaan ole enää kummoset ja päivänmittaan tulee aina jos jotakin vaivaa ja kolotusta....kotona on hyvä lepäillä ja käydä jossain sen minkä jaksaa.

Huomasin ja totesin eilen ton saman kauppareissulla, paljon halvempaa kun yleensä.....mulle kun ei edes toi ruoka meinaa upota...maha ei vaan vedä. Iltaisinkin syön viimeisen kerran ennen kuutta ja silti yhdeksän aikaan kun menee sänkyyn niin ruuat pukkaa takasinpäin ja heräänkin aina puolenyön tietämillä syömään jugurttia ja jotain hedelmää niin että jaksaa aamuun.

Voikaahan hyvin!

Kakili

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän