Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISET kesäkuussa**

02.06.2008 |

.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja myös puolivälin ylityksestä! Olipas hienoa, että kaikki on kunnossa. Oon odottanut jo viikon tota sun ultraa ihan intona. :)

Onkohan ne sun tuntemukset varmasti supistuksia, ettei olisi vauvan liikkeitä? Mä en itse tiedä, miltä harjotussupparit tuntuu, kun en oo koskaan niitä tunnistanut, mutta tuli vaan mieleen. Mullakin tuntui tossa vaiheessa usein sängyssä kyljellään loikoillessa sellaista jännää "värinää" tai "kuopimista" tai jotain ihan alavatsalla. Mä tulkitsin ne kyllä ihan liikehdinnäksi, vaikka ne ei ollutkaan selkeitä potkuja. Toivottavasti sulla ei ole tapahtunut mitään muutoksia kohdunsuulla! Mutta uskon, että kaikki on kunnossa. Otat vaan rauhassa, niin kyllä se siitä. Se toinen repivä kipu johtuu varmaan kohdun venymisestä. Sellastakin mulla on ollut, mutta tukivyö auttoi siihen vaivaan. Kannattaa kokeilla, vaikka tietty se on tosi kuuma näillä helteillä.

Onnellista odotuksen jatkoa teille kaikille!

-Q- ja -q- 1v10kk ja aatu 31+5

Vierailija
22/71 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla susta pitkästä aikaa!! Mitenkäs odotus on sujunut? Teillähän on ihan kohta jo toinen kullanmuru perheessä, loistojuttu!!!

Noist asupistuksista - olen kyllä aikast varma, että ne eiliset tuntemukset oli supistuksia. Ne sun kuvailemat värinät oonkin tulkinnut vauvan liikkeiksi, mutta tämä oli erilaista, ei millään tavalla vauvan liikkeiden tuntuisia. Eli alavatsalle tuli sellainen kiristävä, vähän kuumottava (ehkä vähän huono sana kuvaamaan) tunne, se tuli aaltomaisesti. Vähän menkkakipuja muistuttava tunne ja samalla alavatsa oli aivan kovana. Näitä tuli muutaman minuutin välein ja kesti ehkä vajaan minuutin kerrallaan, oisko tullut ehkä n. 4 yhteensä. Nyt pitää tosiaan vaan toivoa, että ei ole kohdunsuulla tapahtunut mitään vaan olisi tiukasti kiinni ja kaikki muutenkin hyvin!

Hih, vielä tosiaan, ihanaa että käyt täällä vakoilemassa, kirjoittelehan toistekin! Ei taida olla mitään sellaista pinoa, missä me päästäis molemmat kirjoittelemaan, varsinaisesti siis pinoutumaan..? Mutta hyvää odotusta sinnekin, kohtahan se on jo h-hetki käsillä teillä! Suukkoja pikku-quulle ja silityksiä aatulle! :)

Naksu ja Pulla - äiti onnesta soikeana!!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka päivällä väitin tänään olevan torstai. Niin ne päivät vaan menee sekaisin kun ei ole mitään säännöllistä elämänrytmiä. No, en nyt ehkä ihan höperöksi ole vielä muuttumassa kun tajusin ihan itse että huomenna alkaa jo viikonloppu :)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

t. Liljis

Vierailija
24/71 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on varsinaiset hulinat päällä..tekstiä on tullut aivan mahdottamasti...olikin mukava lukea kuulumisia.

Nann1lle tervetuloa porukkaan...hyvä, että viimein rohkaistut. Se on toi pitkän lapsettomuuden mukanaan tuoma "uskonpuute", mikä ei meinaa välillä hellittää millään. Kiva, että tunnet jo meidät, äkkiä mekin opitaan sinua tuntemaan.

Meillä oli esikoisella just noi duo edge vaunut, joihin rakastuin silloin kanssa täysin enkä ole päivääkään katunut vaikka kaalliit olikin...ne on kyllä yhdet vaunujen "mersut" minun mielestäni...kaikki ominaisuudet löytyy mitä tarvii ja vielä tyylikkyys päälle. Me joudumme kylläkin luopumaan nyt niistä, kun tarvitsemme kaksostenvaunut eikä ole tilaa sailyttää molempia. vink,vink, jos kiinnostaa niin siistit ,hyvinpidetyt havanna- väriset (tummansininen-oranssinruskea) duo edget vm-06 ovat valmiina muuttamaan uuteen kotiin kohtuuhintaan.

Mun tisseistä ei kyllä tule vielä mitään tihkua...viimeksi taisi alkaa tulla joskus loppuvaiheessa. Tosin niiden liivinsuojien kanssa saakin sitten pelata ihan tarpeeksi kaun kun imetys alkaa...toivottavasti. Suosittelen muuten kestosuojia...itse ainakin j´koin ne paljon mukavampina ja ne oli helppo pesasta nopsaan ja kuivuikin helposti, varsinkin kun puristeli vielä ne pyyhekuiviksi.

Naksulle iso hymy ja peukutukset ultrakuulumisista...jes! sustakin alkaa tulla jo "luottavaisempi" vai mitä?

Meillä on maanantaina rakenneultra ja mua jännittää ihan tolkuttomasti...yritän nyt vain sulkea ajatusta pois päästä ja panikoidaan sitten maanantaina.

Supisteluistakin oli juttua... on niitä täälläkin ajoittain mutta menevät ohi kun lepää. Mäkin olen huomannut kahdenlaisia tuntemuksia alavatsalla.. eli selkeitä supistuksia, jolloin alavatsa kovettuu ja tulee tarve aivan kuin olla hengittämättä kunnes lakkaa ja sitten sitä möyrintää, ja melskaamista mikä tuntuu välillä tosi kurjalta..ihan kuin joku yrittäisi tulla vatsan läpi pois. Liikkeet tuntuu nykyään päivittäin yleensä useammankin kerran ja joskus on vilkkaampia ja joskus rauhalisempia päiviä.

Onneksi "venytyskivut" alavatsalla on vähän helpottaneet ja voi joskus olla ilman tukivyötäkin...se meinaan hiostaa jonkun verran ja varsinkin istuessa alkaa helposti supistaa jos on vyö.

Jee, me haettiin eilen se uusi auto...on se ainakin iso ja tilaa on varmasti kaikille. Mies onkin ollut ihan hörhö eilisestä lähtien ja aamulla kysyinkin, ettet sitten nukkunutkaan autossa... ja kaks vee osaa tietysti hyvin nostaa iskän egoa..." ikkän auto" ei siis äitin, äiti vaan lainaa välillä. Minä rohkeana tyttönä ajoinkin jo ja tein vain yhden paniikkijarrutuksen, kun vasen jalka vanhasta muistista polkaisi melkein lattian läpi...siis se on automaattivaihteinen ja kyllähän sitä saa aluksi ajatuksen kanssa ajaa risteyksiin ettei ala etsimään kytkintä ja vaihdekeppiä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Kakilu

Vierailija
25/71 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yritellyt päästä näille sivuille kirjoitteleen teille useamman kerran, mutta sivut ei ole toimineet... ARKS! Ai et on ahdistanut... No nyt kuitenkin pääsin läpi, ja paljon kuulumisia oli kaikilla. Ihanaa et kaikilla on asiat kunnossa!

Nannille tervetuloa joukkoon! Teilläkin on pitkä taival takana lapsettomuutta, joten varmasti epäusko kalvaa edelleen. Minullakin vieläkin, vaikka vauvelit potkii ja pyöri ja ultrissa on kaikki ollut hyvin, niin aina vain jänskättää.... Nyt on ehkä jo iskenyt se jännäys ennenaikaisesta synnytyksestä.... No päivä kerrallaan yrittelen täällä mennä eteenpäin. Kivaa kun tulit joukkoomme!!!!

Meillä on X-Adventure tuplat, ja sit esikoisen vanhat Teutonia Y2K vaunut. Olen kyllä ajatelut alkaa katsomaan josko kolmosten rattaita löytyis käytettynä jostain...

Naksullakin oli ihania ultrakuulumisia!!! Onnnnnnnnea!

Täällä on supistuksia tullut satunnaisesti. iitä tulee ajoittain raskaan päivän jlk ihan köllötellessäkin, tai sit monesti kun esim makoilen, ja yritän siitä nousta niin masu menee kovaksi. Puhuin asiasta neuvolassa, mutta eipä asiaan niinkään puututtu. Sanottiin vaan, et kohtu kasvaa niin nopeaa näillä viikoilla, et se helposti supistelee. Käskivät juoda paljon vettä päivitäin!

Mullakin on seistessä ja kävellessä kohdun venytyskipuja, jotka helpottaa istuessa ja kylkimakuulla. Tukivyö on hyvä, ja auttaa pikkumatkoilla yms.

Nyt on kyljissä aikamoiset arkuudet. Mulla on tunne, että repeän hetkenä minä hyvänsä.... Ja navan yläpuolella on sellainen kireä kohta, joka ei anna periksi. Onko muilla samaa ongelmaa. Mahakin on iso pallo, mut navan kohdalla/yläpuolella on kuoppa edelleen ku nahka ei anna siitä periksi. Se alue on aika kipeäkin nykyisin, kun se on niin kovassa venytyksessä. napakaan ei pääse pullahtamaan ulos, kun se nahka yläreunasta on tosi kiree....

Saapa nähdä mitä tapahtuu...

Nyt vaan kiireiset terkut, ku ollaan mummolassa, ja kahvipöytä kääretorttuineen kutsuu... NAM!

Terkut kaikille ja kirjoittelemisiin!!!

Terkuin Nallu ja pojut rv 21+6. Ihanaa huomenna poks!

Vierailija
26/71 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäppäs mulle kuvia niistä vaunuista ja jotain semmosta hinta-arviota niin katsellaan oisko ne mieluisat. Osoite on lokamassu(at)windowslive.com (vaihda (at) = @

Olen jo viittä vaille valmis ostamaan sittenkin Brion Happy malliset vaunut, mutta ainahan sitä kannattaa tarkistaa kaikki mahdollisuudet :)

Missäpäin muuten asutte?

Terv. Nanni ja mönkijä 20+0

Vierailija
27/71 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanni...laitoin postia, tuliko perille. tosin kuvia ei vielä ollut.

T.Kakilu, nyt ei ehdi muuta kuin hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
28/71 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, rakenneultra oli tänään ja kaikki oli niin kuin pitääkin, lukuunottamatta sitä matalaa hb:a mutta sekin asia järjestyy tässä hiljalleen, kun käyn vielä verikokeissa ja sisätautilääkäri otaa kantaa asiaan.

Mutta asiaan....kaverukset siellä loikoili päällekkäin siten, että päät ovat oikella kyljessä ja jalat vasemmalla kyljessä ja a:n eli melko varman pojan (ainakin siellä oli kolme uloketta) selkä oli alaspäin ja b:n eli melko varman tytön (näkyi viiva...ei siis mitään ylimääräistä) selkä on ylöspäin. Jee...kävin jo ostamassa siniset ja punaiset ihanat plyysihousut ja kietaisubodyt... ajatella, että uskalsin. Painoa pojalla oli 425g ja tytöllä 415g eli kasvavat aivan samaa tahtia. "Alapäässäkin" kaikki oli hyvin kiinni.

hih,hih...Kakilu on niin onnellinen!!

Vierailija
29/71 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, miten ihania uutisia Kakilu! Onnea kovasti! Samaten Naksulla oli ollut viime viikolla "onnistunut" ultra, hienoa kuulla että Pullalla kaikki hyvin! Kiitos sf-mittatiedosta. Mä olen jotenkin ihan huolestunut, että mun sf-mittani on niin pieni.

Hei Kakilu muuten, tuosta automaattivaihteisesta autosta vinkkinä, ettei kannata vasenta jalkaa käyttää lainkaan, niin noita sekaisinmenoja ei tule (kokemuksen syvällä rintaäänellä). Eli käytä vain oikeaa jalkaa, niin kaasun ja jarrun käyttö on paljon selkeämpää. Vaatii kyllä hetken totuttelun, mutta itse pari vuotta automaattia ajelleena olen kyllä tosi rakastunut tuohon vaihteettomuuteen : )

Liljis, kävin kyllä viime viikolla siellä Finlaysonilla; mukaan tarttui pussilakanaa ja tyynyliinaa, mutta sitä makuupussia en ostanut, koska siskoni lupasi muutaman makuupussin ja eikös äippäpakkauksessakin taida olla... Ja sitä Ikean aukeamista odotellaan täälläkin. En ehkä ihan tällä viikolla vielä ryysi sinne, kun puoli Länsi-Suomea taitaa uutuudenhuumassa tungeksia siellä. Ja tuohan oli hyvä pointti, ties vaikka asuttais samoilla kulmilla. Mun asuinpaikastani vinkkinä, että se on Turusta Naantaliin päin.

Nann1n lemmikkikyselyyn; meillä ei ole mitään eläimiä, joskus puhuttiin miehen kanssa että koira voitaisiin ottaa, mutta se jäi vain ajatuksen asteelle. Me tehdään aika pitkää päivää töissä ja lisäksi harrastetaan hyvinkin aktiivisesti kaikkea liikunnallista, niin usein päivämme venyvät 12-tuntisiksi. Ei pieni karvainen kaveri varmasti niin kauaa jaksaisi yksin kotona. Kissaakaan ei voida ottaa miehen allergian takia.

Enpäs Naksu tiennyt että teillä on pikkuinen chihuahua, ei ole muistaakseni koskaan ollut näistä juttua.

Itse täällä pelosta täristen odotan tämän ip:n rakenneultraa (joka piinallisesti vasta klo 16.30)... Ja kyllä me nyt miehen kanssa kallistuttiin siihen, että halutaan sukupuoli tietää, jos sen varmuudella ultrassa näkee. Jännittää!

Nyt pakko palata sorvin ääreen.

Jessis 20+1

Vierailija
30/71 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakilulle onnittelut hienoista ultakuulumisista! Ilmeisesti siis tyttö ja poika, ihana juttu :) Eikös olekin ihana hypistellä pienen pieniä uusia vaatteita!

Nallukalla tuntuu että masu poksahtaa kohta :) Eipä mikään ihme kun kolme pientä miehen alkua on siellä kasvamassa ja mylläämässä.

Jessis: Juu, eiköhän siinä äippäpakkauksessa ole makuupussi mukana, lienevät juuri noita samoja kuin siellä Finnlayssonilla myydään. Ei tainnut asuinkunnat osua kohdilleen: meidän asuinpaikka on Turusta Poriin päin. Suurinpiirtein samaan suuntaan kuitenkin :) Tsemppiä ultraan, me odotellaan kuulumisia kieli pitkällään.

Oma napa: Olin eilen neuvolassa ja harmi vaan, oma neuvolan täti oli sairastunut ja paikalla oli sijainen. Vaan ihan mukava tämä sijainenkin oli. Painosta täti sanoi että sitä on tullut aika paljon: 600g/vko. Itse en ole ollut huolissani painon noususta, mutta nyt alkoi hiukan ahdistamaan. Pitäisikö sitä sitten oikein ruveta seuraamaan mitä sitä suuhunsa laittaa? En ole koskaan ennen joutunut seuraamaan syömisiäni vaan paino on aina pysynyt kohdillaan. Yhteensä painoa on nyt raskauden aikana tullut lisää noin 7 kg. Mites teillä muilla?

Lisäksi pississä oli reippaasti tädin sanojen mukaan "leukkareita" eli oletin hänen tarkoittavan leukosyyttejä. Jokin tulehdus siis ilmeisesti yrittää pukata päälle. Sekin hiukan mietityttää. Kävin tänään antamassa terveyskeskukseen pissinäytteen, joten eiköhän se sitten selviä mikä vaivaa. Tosin tuloksia joutuu odottamaan torstaihin asti... Samalla annoin verinäytteen, sillä eilen neuvolassa hb oli 90. Siis 90! Vaikka mulla onkin luonnostani alhainen hb, niin ei se noin alhainen ole koskaan ollut (yleensä n. 115-120). Tätikin ihmetteli moista koska en ole ollenkaan niin huonokuntoisen näköinen kuin hb voisi antaa olettaa. Täti mittasi arvon kolmeen kertaan ja kaksi muuta kertaa antoivat 88 ja jälleen 90, joten laite ei suostunut muuttamaan mieltään. No, hb:nkin todellinen tila selviää sitten torstaina. Eikös Kakilullakin ollut ongelmia alhaisen hb:n kanssa? Täytyy toivoa että itselläni tuo eilinen oli vain tilapäistä.

Missäs Ennis luuraa? Mitä sinne kuuluu?

t. Liljis, 21+1

Vierailija
31/71 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa nann1lle! =)

aina mahtuu mukaan!

kyselit lemmikeistä.

meillä on iso (säkä 74cm) sekarotuinen piski, näyttää muuten ihan saksanpaimenkoiralta, mutta on isompi, sillä on pidemmät kintut, hoikempi vartalo ja korvat puolilurpassa kuten colliella.

lisäksi meillä on kissa, joka kuljeskelee vapaana ja tulee sisälle syömään, nukkumaan ja pitämään mukavaa oloa kurjalla kelillä.

molemmat on leikattuja.

kun esikoinen syntyi, perheessä oli myös toinen sekarotuinen, labbiksen kokoinen. se kuoli reilut 2v sitten vanhuuteen.

lisäksi oli toinenkin kissa, mutta se muutti toissa talvena uuteen kotiin, kun terrorisoi meitä ja muita rivitalon asukkaita mouruamalla yöllä sisällä sekä ulkona. kyseinen riesa ehti raastaa meidän yöunia 4v ennen kuin päätettiin että se ei meidän tavoille opi.

kaikkien elukoiden kanssa on lasten odotus ja syntyminen, ja lasten kanssa oleminen sujunut hyvin. ainut mikä on oikeastaan muuttunut, on mun suhtautuminen koirankarvaan..

kun taloon on tullut pieniä lapsia, jotenkin ihan hirmuisesti enemmän ällöttää koiran/kissan karvat ja niiden "aiheuttama" sotku... ja ikinä ei ole olevinaan tarpeeksi puhdasta. että enemmänkin kiikastaa minun kuin elukoiden korvienvälissä.. =)

niin no.. kissan laatikkoa en toksoplasmoosin riskin verukkeella ole raskausaikoina siivonnut, ja nyt kesällä ei tarvitse ollenkaan, kun kissa kulkee pääosin pihalla.

käsiä pesen aina , kun olen koiraa tai kissaa taputellut..

lapset saavat vääntää molemmat karvakuonot vaikka solmuun, elukat ei ole moksiskaan, ja kun eläimet kyllästyvät, ne hakeutuvat paikkaan, jonne lapset eivät pääse = portilla eristetty ylimääräinen makkari, jonne koira pääsee pyytämällä, ja pyytämällä myös pois, kissa hyppää portin yli.

koiran ulkoilutus on kielletty multa kaikissa raskauksissa heti oitis, kun piskin hihnakäyttäytyminen on sellaista, että se saattaa tehdä äkkinykäisyjä, ja joidenkin vastaan tulevien koirien kohdalla se menee ihan hepuliin.

koira on iso, ja minä olen lyhyehkö (165cm), kukaan ei halua ottaa riskiä, että se rakki vetää mut nurin, tai sattuu muuta, mikä olisi haitaksi raskaudelle.

lisäksi koira tunutuisi olevan entistä hepulialttiimpi, jos minä raskaana ollessa sitä talutan , tai rattaiden kanssa. kai se ressukka yrittää jotenkin polleana puollustaa mua, mahaa ja rattaita..

isäntä siis lenkittää koiran.

kakilulla ja naksulla oli hyviä ultria ollut =D

hienoa hienoa, ja jessiksen ultraa tässä odottelen..

en ihmettele jos nallukan mahanahka on jo pinkeenääääää =D

kyllä kolmelle pojalle vaan tilaa tarvitaan..

kun tuntuu että kahdenkin piilottaminen mahaansa venyttää jo kummasti..

liljikselle oli painosta naristu.. mulla on kaikissa raskauksissa ollut niin, että tassä puolen välin paikkeilla on tullut vähän reilummin viikkoannoksena painoa, ja sitten myöhemmin taas tasaantunut. samaan syssyyn on yleensä sattunut kasvupyräys sf-mitassa ja vyötärössä..

ei kai siinä syömisessä se tarkempaa tuon painomuutoksen kanssa tarvi kytätä kuin ettei suklaata ihan levykaupalla mätä..

mun mielestä toi 600g/viikko ei edes ole mitenkään erityisen järkky, varsinkin, kun muistaakseni et ole reilusti ylipainoinen..

mulla on siis aiemmissa raskauksissa saattanut tulla ensin n.200-400g/viikko, sitten yhtäkkiä 1100g/viikko (muutamana viikkona, siis neuvolakäyntien välisillä viikoilla), ja sit taas mennyt sinne 400-500g paikkeille..

supistuksista yleensä, niin kai se on, että jos eivät ole säännöllisiä ja kipeitä (siis KIPEITÄ, en tarkoita juimisteluja), niin ei pitäisi olla syytä huoleen, neuvolassa kyllä kannattaa aina niistä mainita, ja yrittää käydä maaten jos supistuksia tulee useampia ja pitäis muistaa juoda paljon vettä, se vähentää supisteluja.

mulla on ollut aiemmissa ja tässäkin suppareita jo aika aikaisilla viikoilla. mulla ei niitä kivuttomia harkkareita tule, että tulee vaan niitä mitkä on tunteen kanssa.. onneks ei sentään sellaisia mitä tulee sit synnytyksessä, kuitenkaan..

en kyllä muista mitä kaikkea muuta oli täällä ollut puhetta..

kommentoin sit jos juolahtaa mieleen..

-e-

Vierailija
32/71 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuteen viestiin, kun kone herjasi että kokonaan yhteen viestiin laitettuna viesti olisi liian pitkä..

vielä lopuksi omaa pulleaa napaa.

sorry vaan, että en ole ollut linjalla..

jotenkin on ollut muka niin paljon muuta puuhaa, ja sitten kun olisi aikaa, ei vaan jaksa enää kirjoittaa. olen kyllä käynyt lueskelemassa täällä ja monikko-onnea sivuilla päivittäin..

tänne ei ihmeitä kuulu.

tai väsyttää huomattavasti enemmän kuin remonttia aloitellessani olisko noin 3,5 viikkoa sitten.

musta on tullut myös huomattavasti kömpelömpi. ja joo, enää ei oikein yletä samalla tavalla, kun maha on tiellä enemmän.

nyt olen saanut kaikki tapetit seinään, seinät maalattua, kaakelit laitettua ja saumattua, silikonit puuttuu kaakeleista vielä, sekä loistelamput pitäis porailla/ruuvailla takaisin..

lattian kävi viikonloppuna yks tuttu laittamassa, kun ei toi isäntä ole oikein näistä remontti-jutuista kovin innoissaan, ja on epävarma taidoistaan.

puuttuu vielä kaikki listat ja katto, ne ei oikeastaan ole mun hommia, odotellaan milloin se tuttu joutaisi taas tulemaan remonttiavuksi.

mulla olis vielä ikkunanpokien ja tuuletusikkunan maalausta ohjelmassa..

vointi on muuten jo aika lyllerö, jos könyän lattialla poikien kanssa, on hankalaa päästä ylös, ja ainakaan maaten ei lattialle parane mennä..

sitä on kuin koppakuoriainen selällään, kun huitoo eestakaisin kun yrittää ylös =)

ekat villahousut ja takki on valmiit, tokat housut on tulossa. ajattelin tehdä niin, että toiset housut ja toisen takin hihat ovat yksiväriset, ja takin miehusta nalle-coloria.

toiseen settiin teen värit toisinpäin, eli housut ja hihat kirjavat ja miehusta yksivärinen. täytyy hattujen, sukkien ja lapsasten värit katsoa sitten, kun tietää mitä jää, tai mitä ostaa lisää..

ensviikolla on neuvola, sitä hemoa jännäilen. rautaa olen muistanut ottaa lähes joka päivä, mutta vireystaso ei ainakaan ole noussut sitten viimekäynnin.

selkä välillä vihottelee, vaikka kotoa poistuessani tai kotona oikein jotain touhutessani anitan tukivyötä käytänkin.

etenkin imurointi on selälle veemäistä.

supistelee täälläkin. välillä tuntuu että ei tartte kuin sohvalta nousta tai nostaa sukka lattialta, niin maha on kireenä ja kivistää.

ja sit taas toisena päivänä voi viilettää koko päivän kaupoissa/asioilla, ja olo on ihan ok..

liitoskivut on edelleen entisensä.

muuten olis ihan ok olot kuitenkin, mutta tää vetämättömyys alkaa ärsyttää. huusholli on kuin pommituksen jäljiltä, ja eteinen muistuttaa hiekkamäärältään aavikkoa..

meillä kuitenkin imuroidaan vähintään 2-3 krt viikko, mutta silti.

tavaraa ajelehtii omaan tahtiinsa pöydillä ja leluja lattialla.. plääh. ei jaksa pingottaa, mutta ärsyttää silti, kun ei jaksa huushollata.

ja pinna on jotenkin kanssa aika kireenä ollut, kun on väsyttänyt.

mulle on tullut ihan hirveästi näppylöitä naamaan, etenkin leukaperiin, rinnuksille ja selkään.. ällötys.

jeah, nuorimmainen sai hyvää makumaasta-pussista karamellin, söi sen puoliksi, ja liffasi loput sohvaan..

puhdistusyksikkö Ä.I.T.I. lähtee tästä hommiin...

-ennis- ja Otso ja Into rv 20+6 nyt tuli ihan tyhjiö!! hei onks viikot näin?? kakilu, naksu??

Vierailija
33/71 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti omaa napaa kirjoittamaan, sitten takaisin sohvalle...

Eli tänään oli se ylimääräinen neuvolalääkäri, supistusten takia. Lääkäri totesikin siinä tutkiessaan, että kohtu on koko ajan kova/kireä, että ei tunnu oikein rentoutuvan. Sisätutkimuksessa kuitenkin totesi, että kohdunkaulaa oli normi 3 cm ja kiinni on kohdunsuu ja napakka. Sydänäänten kuuntelu olikin sitten ihan tuskaa! Vauvan sykettä ei meinattu millään löytää, ja kun löytyi, meni vauva jo karkuun. Sitten kun syke saatiin paikannettua, tuli siihen joku tauko/notkahdus, ja sykkeet kävi jossain reilun sadan tienoilla. Lääkäri totesi tähän "tosi rauhoittavasti", että ei tuo kyllä normaalia ole. Sitten meni koneen ääreen katsastamaan, mikä on se raja sykkeissä että pitää mennä tarkempaan syyniin. Voitte kuvitella, että pelotti - ja kun suoraan sanottuna tuntui, että lääkäri ei oikein tiennyt asiasta... Noh, sitten totesi vielä, että katsotaas nyt vielä - eli minä taas housut alas ja pöydälle. Ja sitten ne kuului, ah niin ihanat sydänäänet!!! Syke oli kai jotain 140-150 paikkeilla ja kuului oikein kopisten! Ihanaa, olisikin ollut aivan kauheeta lähteä neuvolasta tuo "Ei tämä ole normaalia" lause päässä kaikuen!! :(

Noh, lääkäri totesi vielä supistuksista, että voihan se olla, että kohtu vaan kasvaa rytinällä ja siksi se reagoi noin. Joka tapauksessa, tänään on sitten supistellutkin oikein kunnolla ja tiheään. Välillä tuntuu, että kohtu ei rentoudu pitkiin aikoihin vaan on jatkuvassa supistuksessa. Tässä jo mietinkin, että pitäisikö soittaa synnärille vai mitä teen, nyt on tosin pieni tauko tällä hetkellä *koputtaa päätään*

Eli niin se huoli vaan kuuluu meidän elämään - rakenneultra kun antoi mielenrauhan niin johan tulee uutta murhetta tilalle. Mutta se kyllä kestetään, kunhan raskaus vain etenisi hyvin ja turvallisesti loppuun asti!!!

Nyt siis tämä viikko saikkua, ensi viikolla toivottavasti ollaan taas jo Pullan kanssa oikein hyvässä voinnissa ja kunnossa!!!

Naksu ja Pulla 20+6

ps. Jessiksen ultrakuulumiset kiinnostaa!!! Toivottavasti huomenna pääset kertomaan!

Vierailija
34/71 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheaa mitä pelottavia hetkiä Naksulilla ollut; ota nyt vaan ihan rauhallisesti ja lepää hyvällä omallatunnolla!

En ehdi nyt muuta kun on noita kesäapuja paimennettavana; mutta se oma napa: Kaikki kunnossa rakenneultrassa! Huh, mikä helpotus se oli! Kooltaan vastasi ihan viikkoja, ja muutenkin oli ihan mallikelpoinen yksilö. Ja poitsuahan meille vähän povailtiin : )

Nyt ei muuta kuin oikein hyvää keskiviikkoa teille kaikille!

Jessis 20+2

Vierailija
35/71 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö Naksulla ollut just tätä samaa..

Mulla eilisiltana vatsa vetäs ihan kauheen paineen päälle, ja välillä tuntu että tuolla ihan ala-alakerrassa vihloi pikksen kun ponnisti penkistä tai käänsi kylkeä sängyssä. Mulla on sen verran tota ylimäärästä masussa kuitenkin etten oo varma oliko mun masu ihan kovana sillon..

Soitin tänään neuvolaan ja täti sanoi sieltä että kuullostaa ihan normaaleilta kasvukivuilta, ja että sekin voi aiheuttaa tota paineentunnetta alapäässä että kohtu kasvaa huristen ja verta on sielä enemmän kuin koskaan.. Sanoi että pistää avoimen lähetteen pissinäytteeseen, tosin vasta sit menen sinne jos kestää useemman päivän tää. Ja sit sanoi että soittele toisen kerran sitten jos ei millään jeesaa, niin pistetään sitten neuvolalääkärin paikkeille tarkistamaan että alakerrassa on kaikki kunnossa.

Lyöntejä/potkuja satelee oikeen isolla kädellä tai jalalla kyllä, se vähän rauhottaa.. mutta tarkkailen ja sitten perjantaina tahdon jo lekurille jos ei tää millään helpota.

Olen tän päivän kokeillut tukivyötä siihen, jos olisikin liitoskipuja. Painetta en ole tuntenut vyö päällä, mutta niitä vihlasuja välillä kyllä..

Onko kellään muulla tämmösiä? ja mistä ihmeestä ensikertailainen voi tietää onko noi supistuksia?

Huolestunut Nanni ja potkunyrkkeilijä 20+3

Vierailija
36/71 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Jessis että kaikki oli hyvin ultrassa!! Kyllä se vaan tuntuu mahtavalta, nähdä nyt "iso" vauva masussa mylläämässä!!! Ja kuulla että kaikki on kunnossa!!!

Nann1: Siellä on kanssa ikäviä vaivoja! :( Mulla on tosiaan pariin kertaan ollut sitä paineen tunnetta tuolla alapäässä, mutta tällä hetkellä oireet on kyllä ihan selviä supistuksia. Ja hei, mä aattelin vielä jokin aika sitten samalla tavalla, että mistä sitä voi tietää, mikä on supistus ja mikä taas jotain muuta venymistä. Nyt voin sanoa, että kyllä sen sitten tietää kun kyse on supistuksesta! Voi kunpa voisinkin edelleen olla sitä mieltä, että en tiedä, mutta viime päivinä on tulleet liiankin tutuiksi nuo supparit... Eilen illalla oli aivan kauheeta, kun supistuksia tuli parin minuutin välein ja eivät millään ottaneet laantuakseen. Sitten yöllä kohtu oli kyllä rentona. Tänään olen suoraan sanoen vaan maannut sohvalla ja paremmalta on olo tuntunut, ainakin toistaiseksi. Mutta vielä tänäänkin on supistuksia tullut... Täällä on kanssa oikein vilkas vauva, tosin lääkäri sai mut siitäkin huolestumaan. Aina olen ajatellut, että on hyvä merkki, että vauva on kova liikkumaan, mutta tämä tätipä ihmetteli sitä niin kovasti, että sai mut siitäkin huolestumaan. Ja jostain luin, että jos vauva on kovin vilkas, olisi sitä hyvä rauhoitella rauhallisella ympäristöllä, puheella ja silittelyllä... Tiedä tässä sitten enää mitä uskoa!

Mutta siis itse toimitin tänään pissinäytteet labraan, kun tuo rakkokin on samalla vähän "oireillut", josko se syy selviäisi sitten vaikka siitä! Toisaalta toivon että niin kävisi - vaikka kyllähän sitä makaa vaikka loppuraskauden kunhan vauvalla olisi kaikki hyvin ja raskaus jatkuisi turvallisesti loppuun asti!!!

Toivottavasti siellä selviää mikä nuo ikävät tuntemukset aiheuttaa ja toivottavasti ne loppuvat pian!!!

Heipat vaan kaikille muillekin vielä, nyt tämä mama menee takaisin sohvalle - virkkaamaan sitä tilkkupeittoa! :)

Naksu ja Pulla 21+0

Vierailija
37/71 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa naksulla ollut räväkkää meininkiä! =(

onneksi pulla voi ilmeisesti ihan hyvin kuitenkin.

nyt vaan sitten huilaamista ja vedenjuontia runsaasti..

nannikin ihmetteli että mistä sitä voi tietää että mikä on supistus ja mikä ei.

ihan totta kyllä. mistä sitä voi tietää.

itse kanssa hermoilin ekaa odottaessani, että mitä ne multa kysyy että onko kaikki normaalisti, mistä minä sen voin tietää miltä "kuuluu normaalisti tuntua olla raskaana"..

ihmettelin neuvolassa että mitä ne on ne vähän kuin kovat kuukautiskivut, kun mahakin on ihan kova silloin?? ja jotenkin tuntuu niin kuin kohdunkaulallakin keljusti..??

niin, ne on niitä supistuksia ne.. oli vastaus..

eikä sen puoleen, kyllä mä hermoilen vieläkin.. vaikka kolmatta kertaa ollaan "kunnolla" raskaana (+4 keskenmeoa)

jessiksellä oli hyvät ultrat, hienoa! =)

tää menee nyt kutileen kanssa sohvalle, villahousut on nyt työn alla..

joo, ja POKS** viikko meni taas =)

-e- + O&I rv21+0

Vierailija
38/71 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ehdi eikä jaksa enää muuta kuin, että kuvat pitäisi olla nyt sähköpostissasi, toivottavasti en sählännyt....lähetin vissiin 4-5 satsia ettei kone kaadu.

Luin pikaisesti kuulumiset...koittakaa kestää naiset noi supparit jutut on tosi kurjia ja saa aina mielen vähän varuilleen.

Lepo asentoon ja äkkiä..ihan puhki Kakilu

Vierailija
39/71 |
11.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aika usein luettua näitä viestiketjuja ja muutama nikki jäänyt mieleen mm. sinä Naksu.

Luin tuosta sun supistelusta. "Toivotaan" että selitys supisteluille löytyis tuosta pissakokeesta. Se on yksi tavallisimmista supistelujen aiheuttajista, että on muuten oireeton virtsatietulehdus. Mulla niitä on ollut molemmissa odotuksissa. Varsinkin ensimmäisessä oli maha pinkeänä koko ajan ja olisi pitänyt hoitaa myös sellaisilla virtsanäytteillä, joissa tuloksena oli "10E4". Eli sitä ei tavallisesti hoideta vaan vasta sitten, kun bakteereja on niin paljon, että tuloksena on "10E5". Toisessa odotuksessa oltiin viisaampia ja hoidettiin jo nuo "10E4" tulokset. Ensimmäinen odotus nimittäin päättyi rv 36+0 mut onneksi kaikki meni hyvin. Toisessa odotuksessa lisäohjeina supistelujen hillitsemiseen oli erittäin runsas veden juonti (virtsateiden huuhtomiseksi ja auttaa myös muuten supisteluun", mahan pitäminen löysänä luumuilla ja lepo.

Vielä kun 6 viikkoa pysyt kokonaisena niin tilanne on jo paljon parempi ja paranee päivä päivältä. Rv 30 on myös yksi hyvä etappi, joka olisi hyvä saavuttaa. Kaikki sen jälkeen on plussaa vauvan ensimmäiselle parkaisulle. Onnea odotukseen!

Vierailija
40/71 |
12.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, täällä on yritetty ottaa mahdollisimman iisisti ja eilinen päivä olikin siis jo huomattavasti rauhallisempi supistelujen suhteen kuin edellinen. Mutta edelleen siis supistelee...

Niittyvillalle kiitokset! Onpa hyvä tietää noista labratuloksista, pitää varmaan oikein tarkasti kysyä neukkistädiltä mikä tulos oli - kun en suoraan sanottuna oikein luota meidän neukkulan toimintaan. Ja kun ei täysin oireetonta tuolla virtsarakossakaan ole ollut (kirvelyä, kaikki pissa ei tule pissatessa, virtsarakko kipuilee, välillä tuntuu, että pissaa lirahtaa vaikka ei tulekaan, siis sellaista kirpaisua jne.). Mutta huomenna sen sitten saa tietää kun tulokset tulevat.

Ja nyt alkoi sitten myös reipas vesikuuri (olen aika laiska juomaan normaalisti) ja mies saa tuoda pussillisen luumuja töistä tullessaan! :) Kunpa nyt tosiaan pysyttäisiin vielä Pullan kanssa yhtenä mahdollisimman pitkään, hirvittää ihan ajatus, että tapahtuisi jotain kamalaa... :( Ei ei ei!!!

Vauvatavaroiden hankintoja olen alkanut miettimään, mutta nyt sitten tietysti tämä supistelu on saanut vähän himmaamaan... Vai pitäisikö antaa mennä vaan? Tuttavaperhe on lähdössä rapakon taakse ja sieltä saisi huomattavasti halvemmalla tavaraa kuin täältä, joten enköhän mä tilauksen sieltä tee jos tässä nyt kaikki menee hyvin!

Erityisesti rintareppu ja kantoliina pohdituttavat, ootteko te muut hankkineet/hankkimassa? Hug-a-bubin kantoliina kiehtoisi, taitaa olla tosi hyvä ja on ainakin tosi hyvän näköinen! Onko muita joista teillä olisi kokemuksia, hyviä siis? Ja Chiccon rintareppua olen katsellut - se tulisi lähinnä miehen käyttöön kun tuskin tuosta liinailusta innoistuu! ;)

Mutta nyt hetkeksi taas pötkölleen, supparit tuolla muistuttavat olemassa olostaan! Onneksi myös Pulla on aktiivisesti viime päivinä ilmoitellut olostaan oikein vahvoin potkuin, se on ihanaa se!!!

Naksu ja Pulla 21+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän