Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISET kesäkuussa**

02.06.2008 |

.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin nyt laittaa uuden pinon kun kesäkuutahan tässä jo elellään! Ihanaa, nyt on oikeesti kesä ja toivottavasti ilmat pysyy tällaisina!!

Onkos muilla iskenyt turvotus seuraksi lämpimien kelien myötä? Mulla on nilkat etenkin iltasella niin pullukat, että ei noita luita tuossa sivulla erota sen löllerön seasta! :) Eli nyt saa ainakin salmiakki jäädä (ainakin vähentyä, hih) ja suolaa pitäisi varmaan entisestään vähentää... Hiilihapollinen vesi on kyllä mulle niin must olon raikastamiseksi, että näinköhän siitä pystyn luopumaan. Tuntuu, että mikään ei raikasta oloa niin hyvin, kuin jääkylmä kuplavesi, nam (ja sitä juon tässä nytkin parasta aikaa...).

Tämä on nyt vähän huono kysymys tähän "monikkopinoon", mutta kysyn silti, onhan täällä pari ykkösen odottelijaa mun lisäks - by the way, miten Jessiskin on niin hiljainen nykyään????? Tänne näin sieltä, tahtoo vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia vertailla!!! Mutta siis, miten kovasti tuon sf-mitan pitäisi tässä vaiheessa kasvaa? Kun mulla se kohdun yläreuna on ollut tuossa navan tietämillä jo useamman viikon eikä se siitä tunnu kovasti nousevan...:( Tosin tuntuu, että kohtu olisi kasvanut "eteenpäin" kyllä, mutta eikös tuon korkeudenkin pitäisi kasvaa? Noh, vaatteista kyllä huomaa, että massu kasvaa! :D Jännä huomata, miten pari viikkoa sitten telttaa muistuttanut paita onkin tällä viikolla yhtäkkiä just sopiva!

Ai niin, mistä löytäisin kivoja kesähamosia ym. kevyitä alaosia, onko kellään vinkkiä? Farkut on aivan liian kuumat näillä säillä!!

No, mutta ei muuta tytöt kuin jutustelua kehiin ja mukavaa alkanutta viikkoa!!

Naksu ja Pulla 19+5

Vierailija
2/71 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain ilmoittelemaan että täällä sitä edelleen ollaan :) Olen kyllä seuraillut muiden kuulumisia, mutta en ole ehtinyt/saanut aikaiseksi kirjoitella.

Mitään kummempaa tänne ei kuulu, turvotusta ei ole ollut ja Naksun kyselemästä sf-mitan kasvusta ei oikeestaan ole paljoa tietoa. Kohtu möllöttää tuossa navan korkeudella, mutta napa vaan paisuu päivä päivältä kauemmas minusta :) Eli hieno pallo minulla on tuossa keskivartalolla! Vauvaa liikkuu kovasti ja on kyllä mieltä rauhoittavaa tietää että matkalainen on päivästä toiseen edelleen voimissaan. Huomenna onkin rakenneultra (jännittää jo valmiiksi) ja seuraava neuvolakäynti ensi viikolla.

Ai niin, Naksu sanoi valkovuodon lisääntyneen. Niin täälläkin. Vuoto on aivan mahdottoman runsasta! Niin, ja myös iho on arka aurinkolle niinkuin sielläkin päässä. Hetki auringossa ja sitten jo iho punoittaa ja alkaa aristaa.

Ennis vain jatkaa ahkerointia: remonttia ja käsitöitä! Itse olen ehtinyt neulomaan vasta ystävien vauvoille (tässä alkuvuodesta on syntynyt ystäväpiiriin monta pikkuista), ehkäpä seuraavaksi pääsen aloittamaan meidän pikkuiselle jotain. Puutarhassa on tullut möyrittyä, ihanaa kun kukat alkavat kukkia :) Omenapuut ja syreenitkin ovat nyt kauneimmillaan!

Nyt sitten olen virallisesti valmistunut. Eilen järjestin täällä meillä kotona valmistujaiset (pienimuotoiset) ja olin koko pitkän kuuman päivän jalkojen päällä. Keräilin astioita, lämmittelin ruokia, täytin tyhjeneviä tarjoituastioita ja vielä koitin ehtiä seurustella vieraiden kanssa. Nyt olen aivan poikki. Onneksi tänään saa lepäillä.

Enniksellä taisi olla tänään rakenneultra? Jännityksellä odotan kuulumisia :)

t. Liljis, 20+1

ps. Nallukalle onnittelut poikakolmikosta! Ihana juttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaverit!

Kiva Naksu, kun huhuilit - en ole tosiaan jaksanut palstailla yhtään tässä viime aikoina. Jotenkin tuntuu, että mitään ei oikein tapahdu, niin en viitsi mitään raportoidakaan... Minä kun tulen ilmeisesti hännänhuippuna tässä pinossa (nyt rv 19 tasan), niin kaikki tuntemukset yms. tulevat vähän kuin jälkijunassa.

Turvotusta ei juuri ole (normaalia lihomista kyllä sitäkin enemmän, helteillä on jätski maistunut vähän turhan hyvin), eikä sf-mitoista mitään käsitystä. Liikkeitä tuntuu hiljaksiin, joinakin päivinä enemmän, joinakin vähemmän. Tänään ollut taas hiljaista, ja heti paniikki valtaa mielen! Huomenna onneksi neuvola, niin pääsee kuuntelemaan pikkuista.

Ja juu, valkkari on lisääntynyt, välillä ihan lorisee vaan. Mutta silti limakalvot jotenkin kauhean kuivat; täällä ainakin tulee nykyään lähes aina "puuhastelun" jälkeen paikat tosi ärtyisiksi, ja tuntuu että jotain tulehdusta on päällä vähän koko ajan (kutinaa usein). Aika inhaa.

Palan myös tosi helposti auringossa, kuten muutkin oli huomanneet. Ennen on saanut olla ihan tuntitolkulla rannalla ja tuloksena vain kaunis rusketus, ja nyt on ihan keitetyn ravun näköinen puolin tunnin auringossa oleilun jälkeen.

En ole myöskään löytänyt mitään oikein kivoja neuleohjeita, en kirjastosta enkä tutuiltakaan. Naksukin taisit ihmetellä mistä näitä ohjeita löytäisi. Joissain lankojen vyötteissä on ihan käyttökelpoisia juttuja, ja niiden pohjalta tällä hetkellä uurastankin pipo&nuttu-settiäni. Pipon puolivälissä alkoi laiskottaa, ja homma on nyt jumiutunut siihen. Ehkä kesälomalla ja äippälomalla sitten enemmän tulee tehtyä tuollaista näpertelyä : )

Äippävaatteista oli juttua; mulla on parit vanhat pellavahousut olleet nyt lämpimillä säillä aikas kivat, ne voi jättää tuohon masun alle ettei kiristä, ja tunikamalliset paidat peittävät paljaan pinnan sopivasti.

Liljikselle paljon onnea valmistumisen johdosta! Varmaan on ollut rankkaa noin lämpimällä kelillä passata vieraita. Nyt lepoa vaan ja ansaittua lomailua!

Puuh, äippäloma alkaa näillä näkymin vasta 20.9. Juuri ja juuri jaksaisin olla kesälomaan saakka töissä (kesis alkaa 7.7.), mutta kai sitä on pinnistettävä ja jaksettava vielä elo-syyskuussakin painaa töitä - ellei sitten tule jotain häikkää terveyden kanssa tuolla viimeisellä kolmanneksella.

Jaksuja kaikille uuteen viikkoon!

Jessis rv 19+0 POKS!

Vierailija
4/71 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu, täällä ei ole turvotusta vielä juuri näkynyt. aamuisin sormet on monesti ihan nakit, ja sormukset kiristää ihan hirveästi, mut sit se aika nopeesti tasoittuu. Sulla pitää pidellä jalkoja runsaasti koholla, niin nesteet pääsis vähän toiseenkin suuntaan. Harmi ku turvotusta siellä, ja kuumuus tosiaan ei paljon helpota asiaa...

Sf mittaa ei juuri ole minulta mitattu, mutta kohdun korkein kohta on noin neljä sormea ainakin yli navan. Itsekin pitkään luulin, ettei se siitä navan yläpuolelta juuri nouse, mut sit ku tuli supistus, niin hokasin, et sehän onkin paljon korkeammalla kuin olin muka itse tunnustellut. :o)

Lilijs; Onnitteluja paljon valmistumisen johdosta!!! Huh, juhlien järjestäminen on varmasti ollut rankkaa!!! Tsemppiä ultraan kovasti!!!!!

Jessikselle onnea viikkojen poksumisesta!!! Hienoa, et siellä on kaikki hyvin!!!

Itsellä täällä kans ei juuri muutoksia olossa. Närästyskin hieman on helpottanut onneksi! Makuulle kun käy niin tulee sellainen polttava tunne nieluun. Voimat on aika minimissään. Pojat vie ilmeisesti kaiken energian, mitä mun kropasta irtoaa. Käveleminen tuohon lähi leikkipuistoon on päivän rankin urheilusuoritus. Sen jlk tuntuu et olis maratonin juossut, ku lihaksetkin on tosi väsyneet ja päässä huippailee..... No tää on nyt tätä aikansa. Pieniä ja rauhallisia liikkuja siis täällä tehdään päivittäin.

Terkkuja muillekin!

T. Nallu ja piiperöt rv 21+1, Hei täälläkin viikot on poksunut jee!!!

Vierailija
5/71 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän jo kovasti kaikkien vauvalit potkii ja muistuttelee äitejä olemassaolostaan, ihania pieniä tömäköitä potkuja...

Ennis, tulethan kertomaan mitä kuuluu??

Liljikselle oikein paljon onnea virallisen valmistumisen johdosta...aina pitää vähän juhlia!

Me käytiin ostamassa tänään auto, chrysler grand voyager -02...siis bensasyöppöhän se kai vähän on mutta toivottavasti kuljettelee meidän perhettä ainakin seuraavat kolme-neljä vuotta...sitten mahdutaankin taas tavalliseen autoon, kun istuinvaihe jää taakse. Tosin saadaan se vasta perjantaina, sitten pääsen opettelemaan automaattivaihteisella ajoa...saa nähdä uskallanko enää liikkua mihinkään autolla sen jälkeen?

Tänne ei muuten ihmeitä, odottelen ensi viikon ultraa...menisi nyt pian nämä päivät. Olo on "seesteisen" oloinen, ei kummempia uusia vaivoja ja vanhoihin alkaa jo tottua.

Tosin huomaan, että pinna on lyhentynyt varsinkin pojan kanssa..uhma on hurjaa ja kaikkea kokeillaan varsinkin, kun huomaa ettei äiti pääse perässä enää niin ketterästi.

:p Voikaahan hyvin!

Kakilu

Vierailija
6/71 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään hymiöt toiminut ainakaan mulla...

Voi Ennis, isot pojat...valtavasti virtuaalihalauksia! Onneksi olet tollanen "topakan" tuntuinen nainen niin et jää ihan alakynteen 5 miehen kanssa...saatpahan ainakin ihailua paljon osaksesi, kun ei ole muita "naisia" perheessä.

Toi neulomisjuttu olikin hyvin suunniteltu...miehet ei tosiaan tajua joo.

Meillä isovanhemmat on kanssa ilmoittanut, että heille ei saa sanoa eikä näyttää vaatteita etteivät arvaa sen perusteella. Meillä on kanssa molemmilla vahva poikaolo vaikka "salaa" ajattelen aina, että oikealla oleva vauva on tyttö...en tiedä mistä se on tullut.

Voiko muuten a ja b vauva muuttua välillä, mun mielestä meidän nykyinen a vauva oli ensin kyllä b vauva?? vai olenko ihan hakoteillä?

Nyt pihalle pojan perään säntäilemään!

Ps. aion kanssa pyytää saikkua ensi maanantaina niin "pääsen" sairaspäivärahalle, koska tipun pois kotihoidontuelta, kun poika menee hoitoon.

Kakilu

Vierailija
7/71 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljis: Iiiihanaaaa kuulla sustakin pitkästä aikaa! Nyt vähän aktiivisemmin tänne, pliiis! :) Mähän oon ihan yksinäni ykkösen odottajana tässä pinossa muutoin! :( Tulehan kertomaan rakenneultran kuulumisia, toivottavasti kaikki on hyvin! Meinasittekos te kysyä vauvan sukupuolta? Niin ja onnea vastavalmistuneelle!!! :D

Jessis: Älähän nyt, et sä nyt niin hännänhuippu ole, muutama päivähän meilläkin on vaan la:ssa eroa! Ja äippäloman alkamisessakin vaan vaivaiset 3 päivää - mulla pitäisi alkaa 17.9. neuvolatädin mukaan... Mä niin kaipaisin teitä ykkösiä tänne turisemaan, kun meikäläisten oireet ym. on kuitenkin vähän eri luokkaa kuin 2-3 odottavia... Hei, täällä on kanssa ihan tajuton jätskihimo yllättänyt, ei taida päivää mennä ettenkö jäätelöä söisi! Ja makea muutenkin, nam! *mussuttaa just ufo-karkkia suussaan*

Nallukka: Juu, täällä olen jalat kohti taivasta aina kun vaan on mahdollisuus - myös töissä! :) Mutta ei se turvotus siis mitään mahdotonta ole, ei siis valittamista. Täällä on kanssa närästys tuttu juttu, mutta niin se on ollut jo vuosikausia. Mulla kun on se refluksitauti, niin se on ihan tavallista... Nyt tosin närästää aina, kun jotain laittaa suuhunsa, mutta onhan se selvää, että vatsan kasvaessa närästys vaan lisääntyy...

Kakilu: Siellä on hankittu uusi auto, hieno juttu! Meillä vielä taistellaan tuosta kyseisestä aiheesta, ei oikein päästä yhteisymmärrykseen siitä, mikä auto se olisi meille hyvä/järkevä/toimiva... Tai siis, kun minä olen se järki tässä asiassa ja mies se haaveilija niin... Toivottavasti nyt siis ei tuo bensanhinnan ennuste loppuvuodelle (2€/l) pidä paikkaansa, ei hyvä juttu varsinkaan bensasyöpön ajureille!!! :( Hih, siellä a ja b vauva vaihtelee paikkojaan! :D

Tänne ei kummempaa, tänään on tuntunut muutamaan kertaan vauvan liikkeet... Moni on todennut, että nyt on seesteisempi vaihe menossa raskaudessa, saman olen huomannut. Toivottavasti kuuluu asiaan!!!! Samoin olen huomannut viime päivinä, että tuskahiki on aika usein päällä - alkuraskauden palelu on tainnut vaihtua hikoiluun. Mutta niin luin, että noin näillä viikoilla tulee käymäänkin - kilpiirauhasen toiminnalla selitettiin tuo seikka.

Naksu ja Pulla 19+6

Vierailija
8/71 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen pistin ihan puolinukuksissa kuulumiset toukokuun pinoon.. =)

no, tässä lopussa kopio samasta asiasta..

jessis, eräs karkkihiiri ilmoittautuu.. =(

pätkispalat pussista katoaa aika tahtia jos sellainen pussi kupasta tulee ostettua, kuten myös hyvää makumaasta-pussi, samoin dominokeksit, ja ihan perus pullava-pitko+maito.

myös vähän ihmetyttää, kun olen jo viikkokaupalla halunnut aamiaiseksi paahtoleipää+levitettä sekä maitokaakaota, eikä sitten muuta.. leipien lukumäärä tuntuisi kasvaneen..

lounaaksi tekisi mieli usein kalapuikkoja+ranskanperunoita+ihan tolkuttomasti ketsuppia.

onnittelut liljikselle valmistumisesta! =) hieno suoritus!

ja kakilulle onnittelut autokaupoista =)

nallullakin närästystä.. mulla on varmaan jo 3. iso paketti rennietä menossa tän raskauden osalta, siis sellainen iso paketti. jos tiedän käyväni maate, otan suosiolla kaksi rennietä, niin voi olla, että on ihan ok maata, tai sitten ei..

muulloin yritän taltuttaa närästyksen ensin yhdellä renniellä..

maitotuotteet voivat myös hillitä sitä närästystä, joten se jonkun mainitsema jätskinsyönti voi olla oikein hyödyllistäkin =D

naksu hikoilee.. mä en niin tiedä onko hikoilun määrä erityisesti ainakaan vielä muuttunut, mutta hien haju on! =(

voi yök, kun hiki haisee todella paljon voimakkaammalle kuin ennen.

eilisestä ei muutosta juuri mihinkään, paitsi, että 1½ lahjetta olis villahousuihin valmiina, ja tietokonepöytää olen nyt alkanut viimeinkin tekemään ihan loppuun asti.

koulussa tein talvella sen metallirungon ja maalasin sen, ja puutöissä tein ne pöytälevyt, nekin on olleet petsilakattuina jo varmaan pari kuukautta tuolla..

sain hiottua "puiset jalkatuppulat" sopiviksi, ja eka kierros petsilakkaa on jo laitettu niihin. vielä yksi kierros, niin saan kasata koko rohjakkeen =)..

jos huomenna..

mut, nyt pitää mennä lykkäämään broilerin koivet uuniin (ja reilusti lisää grillimaustetta!!) , että ehtivät olla aikansa (1,5h/175c), ennen kuin ukko tulee nälkäisenä töistä..

-e- +Into ja Otso rv 19+6 huomenna poksuu taas viikko!! =D

Enni-Maija - 2.6.2008 21:26 (ID 190267) (3/36)

moikka!

nallukalla on ollut oikein meno päällä mahassa neuvolassa =D

eläväisiä mukuloita, odotas, kun ne kaikki alkaa kävellä ja kiipeillä yhtä aikaa tuossa vuoden ikäisenä... ; )

pariisittarelle hyvää matkaa! ja kyllä tää on mukava pino, kun ei ole hurjan montaa mammaa, niin muistaa suunnilleen toisten kuulumiset kivasti. ja tietty, on jo niin monta viikkoa pinoiltu yhdessä, että on tullut toiset jo jollain tavoin tutuksi.

tämä "loistava" palstauudistushiljensi tämänkin pinon aika lailla, kun kyllästyttää varmaan kaikkia, kun ei saa tekstejä näkyviin, kirjauduttua tms..

naksulle onnittelut kunnon potkusta mahassa! eikö vaan olekin ihanaa =D

(.)

rakenneultra oli tänään.

edelleen mulla oli se sama mieslääkäri, jolta saa nyhtää tietoja, ja nekin se mokoma mutisee..

no, vintiöt voivat hyvin, toinen painoi 340g ja toinen 380g, noin suunnilleen.

ensin molemmat olivat raivotarjonnassa, sitten b-tapaus olikin kääntynyt a-ta ultrattaessa perätilaan, ja välillä miten päin sattuu.

poj.. tarkoitan siis että ne samaa sukupuolta keskenään olevat kaverit, olivat varsin aktiivisella tuulella, ja mylläsivät koko ultrauksen, eli kokonaisen tunnin ajan! (mies ei halua tietää sukupuolia, joten en mukamas sitä teillekään tässä kerro, kun en muillekaan.. ; ) )

välillä puolitosissani jo ehdotin, että kyllä sieltä löytyy varmaan kolmaskin vauva, tai sitten toisella vauvalla on ainakin kolme kättä, kun keskustelu kätilön ja lääkärin välillä oli välillä hieman hämmästynyttä, tyyliin, ..tässä on sitten käsi.. ei hetkinen, ei, kenen käsi tämä oikein on? eikö b ollut päätilassa?? (olikin kääntynyt pää ylos päin, ja b:n käsi se sitten oli..)

saikkua napsahti kokonainen kuukausi, ja siitäkin sai oikein neuvotella, että kun en ihan oikeasti jaksa vetää 12h putkeen koulua->lapsia->ruuanlaittoa jne huilaamatta, eli aamusta siihen kunnes mies kotiutuu.,

en tiedä, miten se lääkäri kuvittelee, että mä kuukauden päästä voin jotenkin paremmin ja olen paljon pirteämpi, ja sitten muka kykenen seisoskelemaan konehallissa koko päivän?? no saa luvan kirjoittaa sitten uutta saikkua..

seuraava äitipolin aika on 1.7., ja seuraava neuvola 2 viikon päästä.

nyt sohvalle neulomaan villapöksyjä tulokkaille =)

isännälle eilen pidin luennon, että aion neuloa kaikkia jämälankoja pois, jos saisi vaikka joulumyyjäisiin jotain myytävää.

että lankakerien väristä, vaikka vauvalle jotain neuloisinkin, ei voi sitten päätellä, että mitä meille on tulossa, kun ne neulomukset eivät välttis ole meidän vauvoille ollenkaan, kun entisiäkin on vinot pinot,..

jätin sitten kuitenkin sanomatta, että entiset on kesävauvan ja helmi-vauvan jäljiltä, ja ainakin suurimmaksi osaksi sen kesävauvan villaiset on ihan väärää kokoa..

hitostako se mun lankoja tietää, kävin ostamassa ihan uutta lankaa =)

nyt kutileen kimppuun

-e- + Otso ja Into rv19+5

Vierailija
9/71 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilkaas ihan tavallisia norlynin tukipolvisukkia. ostin eilen parit uudet, 3,90e pari..

ainakin mulla helpottaa jalkojen väsymistä kummasti. kannattaa laittaa heti aamusta.

mulla on nyt kolmannessa raskaudessa jo tuki-norlynit käytössä, vaikka kaikkia nailoneita yleensä inhoan yli kaiken.

(olen tavis-nilkkasukka tyyppiä, siis paksummat sukat, tai ei sukkia..)

myös sellaiset vahvemmat lentosukat (en tiedä valmistajja) voi olla hyvät, mut kesällä kauheen kuumat.

ja autosta, kyllä mäkin toivon, että ei toi bensan hinta enää hirveitä nouse, mutta ei tässä olis diesel-autoonkaan ollut järkeä vaihtaa, kun eilen hintoja vertailin, niin dieselin ja bensan hintaero oli enää 11snt/litralta. ja ison auton dieselvero on helposti 800e/vuosi+autovero päälle..

että pitäis ajaa ihan hirveästi että sillä 11snt hintaerolla sais sen veron verran ajettua.. ja joo, dieselkone kuluttaa jonkin verran vähemmän, mut ehkä 2-3l/100 vaan vähemmän..

entinen meillä olikin diesel-koneella, pieni ja näppärä seat cordoba.

vei peräti 4,5l/100km kesällä matka-ajossa ja noin 5l kaupungissa..

nyt ford galaxy vetäisee bensaa n10l/100km kaupunkiajossa.. tuntuu kalliilta, mutta se ajetaan mikä tarvitaan.. ylimääräistä p****rallia ei kyllä ajella..

Vierailija
10/71 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille valmistumisonnitteluista! Ja Naksu: koitan olla hiukan aktiivisempi kirjoittaja :)

Rakenneultrassa eilen kaikki oli juuri niin kuin pitääkin ja vauvelin koko (+muut mitat) vastasi viikkoja. Lisäksi ultrannut kätilö esitteli meille vauvan jalkovälin kun kysyimme sukupuolta. Ja ihan selvä poikahan se oli! Sen pystyi jopa maallikkokin sanomaan. Vauva pyöri ja hyöri niin kovasti ettei täti meinannut välillä saada mittoja ollenkaan otettua. Tuli taas tippa linssiin pikkuista katsellessa...

Oireista vielä: monet ovat kertoneet turvotuksesta ja närästyksestä. Itselläni ei ole ollut (onneksi) kumpaakaan. Vaan kyllähän sitä vielä ehtii... Ruokahalu on helteistä huolimatta järjetön! Kaikki kelpaa: suolainen ja makea, napostelu ja kunnon ateriat. Heh, saas nähdä mitä painolukemat näyttävät ensi viikolla neuvolassa :) Ja hikoilu tuntuu olevan lisääntymään päin. Ainakin Ennis siitä taisi mainita. Viime keikalla oikein hävetti kun huomasin keikan jälkeen paitani olevan kainaloiden alta aivan märkä. Normaalisti en hikoile ollenkaan tuolla lailla.

Bensan hinnasta on ollut juttua ja kyllähän se täälläkin päässä hirvittää. Kaiken lisäksi asumme sen verran syrjässä että täällä on pakko olla molemmilla oma auto. No,onneksi minun ei nyt tarvitse hirveästi liikkua mihinkään kun yliopistolla ei enää tarvitse käydä eikä töitäkään sitten löytynyt tähän väliin. Mitä nyt joskus sitten käy vaan kaupassa. Täytyy tosiaan jättää kaikki turha autoilu väliin.

Miettikääs, enää nelisen kuukautta ja sitten saamme pienet nyytit syliin. Ihme juttu!!!

Nyt takaisin rikkaruhojen kitkentään. Lisäksi pitäisi siirtää pari perennaa toiseen paikkaan kun eivät näköjään viihdy vanhassa paikassaan. Ja ruusuille voisi pikkuhiljaa antaa hiukan lannoitetta ja... Hommaa tuntuu aina riittävän :)

t. Liljis, 20+2

Vierailija
11/71 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla Liljistä onnittelemaan hienoista ultranäkymistä! Voi kunpa itsekin saisi yhtä hyviä uutisia perjantaina - kyllä jännittää!!! Pelottaa onko tuo vauva tuolla masussa alkuunkaan kunnossa kun on taas ollut niin hiljainen, tänään ei ole tainnut yhtäkään varmaa liikettä tuntua... :(

Me taidetaan olla ainokaiset, jotka ei aio kysyä tuota sukupuolta - jos siis kaikki on ylipäätään kunnossa! Kovin yleistä taitaa tänä päivänä olla, että sitä kysytään. Mutta oon myös kuullut, että täällä Treella ei sitä edes kovin helpolla kerrota, eivät kuulemma tykkää että sitä edes kysytään..? Noh, ei aiota kysyä, joten se siitä!

Turvotus senkun lisääntyy, nilkat näyttävät aikamoisilta! ;) Mutta ei hätää, kun vaan saa olla möllöttää - tänään olin muutaman tunnin kaupungilla ja jo tuo aika otti koville, jalkoihin särki julmetusti! Joten paras vaan pysyä aloillaan ja mahdollisimman paljon kintut kohti kattoa.

Joten nyt sitä sitten toteuttamaan, sohvalle mars! :D

Naksu ja Pulla 20+0 (wihiiiiii, puoliväli!!!)

Vierailija
12/71 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita joilla nänneistä tihkuu jo "maitoa" - tai siksi mä sen tulkitsen, mitä muutakaan se ois?!! ;) Tuossa aikani kuluksi :) puristelin nännejäni ja kyllä sieltä nestettä tuli, jonkin verran sellaista kellertävää paksumpaa ja sitten ihan kirkasta... Mutta siis tosi vähän. Onko muut huomanneet jo tällaista???

Vierailija
13/71 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liljikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!! =D

naksulle, mars nyt ostamaan ne tukisukat, mitä mainostin. kannattaa siihen noin 4e hintaan edes kokeilla..

ja maidosta. mulla on tihkunut/tullut puristettaessa tisseistä just sitä vaaleankeltaista nestettä jo jostain rv 14-15 asti. olin tosi ällistynyt, kun aieemmissa raskauksissa sitä on tullut myöhemmin..

mutta tulee siis, ja kuuluu asiaan, kun imettimet valmistautuu tositoimiin =D

tänne ei oloon kummempaa.

viime yönä olin uneton, kun närästi vaikka mitä yritin.

tänään sit väsynyt.

-e- +O&I rv20+0

Vierailija
14/71 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, olen tällainen arkajalka, ja nyt vasta uskallan kirjoittaa tänne palstalle. Viimeksi olen tainnut kirjoitella todella pitkä aika sitten.

Teidän kuulumisia olen orjallisesti lukenut täältä päivittäin, joten tiedän teistä paljon enemmän kuin te minusta ;o) Mutta sitä asiaahan voimme aina muuttaa.

Olemme lasta yrittäneet jo 5,5 vuotta, ja nyt vihdoin ensimmäisen kerran elämässäni sain plussan testiin. Nyt on sormet ja varpaat ristissä, että kaikki menee loppuun asti hyvin.

Toisen Icsin toisesta Pas:sta on tämä meidän veijarimme alkunsa saanut. Ja laskettu aika sijoittuu tuonne 26.10, synnyttää aion Naistenklinikalla, sielä ne hoidotkin tehtiin.

Eilen käytiin oikeen kunnon sairaalakierroksella, kävin antamassa verta ja pissanäytettä, rakenneultrassa ja sitten minun munuais ja virtsatieultrassa.

Rakenneultrassa kaikki oli hyvin, paitsi mun oma vointi.. Meinasin pyörtyä, varmaankin jännityksestä, mutta kuitenkin. Mönkijä vastasi viikkoja, ja oli kuulemma kaikki kunnossa. Piti niin tiukasti jalkojaan ristissä pepun päällä, ettei kuvaa sieltä haarovälistä saatu, mutta sukupuolellahan meillä ei ole väliä. Olisihan se ollut jännä tietää, mutta samapa tuo.

Kirjottelen lisää sitten kun tulee parempi väli..

Nann1 ja masumönkijä 19+4

Vierailija
15/71 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nann1: Tervetuloa joukkoon ja onnittelut raskaudesta! Teillä onkin pitkä yritysrupeama takana. Tosi hienoa että vuosien odotus vihdoin tuottaa tulosta. Teilläkin oli ultrassa kaikki kohdillaan, hieno juttu :)

Sitten tissijuttuja: Täälläkin on kellertävää eritettä bongattu. Rintsikoissakin on välillä länttejä niin että pesuun joutavat. Rinnat on muutenkin paisuneet kaksinkertaisiksi (normaalisti minulla melkoisen pienet, hyvä jos A-kuppia ovat...). Tuntuu hieman oudolta kun oma kroppa vaikuttaa jokseenkin vieraalta. Vaan nythän ruumiini onkin varattu vauvan käyttöön :)

Flunssaa pukkaa (taas) päälle, mutta ei anneta sen haitata.

Täältä tähän!

t. Liljis, 20+3

Vierailija
16/71 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Nann1:lle lämmin tervetulotoivotus! Teilläpä on tosiaan ollut lapsettomuustaivalta ennen tärppiä, onnea kovasti! Meillä näyttääkin olevan vain 1 pvä eroa lasketussa ajassa, täällä olisi h-hetki 27.10. Synnärinä mulla kylläkin tyks.

En yhtään ihmettele, että varsinkin monikko-odottajilla närästää. Täällä ei onneksi sellaista vaivaa ole vielä bongattu. Siskoni kertoi, että hänellä raskausaikana närästi viimeiset pari kuukautta niin ettei pystynyt lainkaan nukkumaan. Oli aika zombina kun synnytyksen aika tuli... Eikä olo siitä vauvan kanssa valvoessa paljon helpottanut : (

Naksu, ihanaa kun jaksat aina tsempata - ihan tottahan tuo on että melkein samoissa mennään oireiden yms. kanssa. Nyt vielä kun saatiin Nann1kin mukaan, niin meitä on jo monta lähes samoilla viikoilla ainakin.

Ja hikeä pukkaa täälläkin! Yököttävää kun kainalot on ihan märkänä töissäkin koko ajan - ja haiseekin tosiaan pahemmalta kuin normisti, kuten Enniskin oli huomannut. Yöööks. Voi noita Enniksen poitsuja : ) Vai villapöksyt on työn alla? Aika ovela olet noiden värien kanssa!

Mekin asutaan syrjäkylillä (n. 30 km Turusta, jossa käydään töissä), joten kaksi autoa on yksinkertaisesti oltava. Ei kovin halpaa lystiä nykyään! Onnea Liljis hienoista ultrakuulumisista - niin ja kaikille muillekin joilla "onnistuneet" ultrat takana. Täällä on rakenneultra vielä tuloillaan, eli ensi tiistaina. Jännitys tiivistyy! Np:n perusteellahan vähän povailtiin poitsua meille. En kyllä edelleenkään tiedä, haluanko tietää sukupuolen?? Mies haluaisi ehdottomasti, mutta itse olen vielä ihan kahden vaiheilla, iiih.

Neuvolassa toissapäivänä oli kaikki ok, sykkeet kuului hienosti, ja verenpaineet ja paino kohdillaan. Nyt tulee megatyhmä kysymys; onko sf-mitta sama kuin kohdun läpimitta? Jos on, niin täällä mitta oli 16 cm. Eli kohdun yläreuna tulee tasan napaan saakka.

Ja tissijutuista sen verran, että kyllä vaan on tullut sitä esimaitoa jo muutaman viikon ajan. Tahraa mukavasti valkoisia rintsikoita. Ja taas täytyy mennä rintsikkaostoksille, kun nyt se varsinainen tissien paisunta näyttää oikein alkaneen. Oiskohan mitään järkeä ostaa jo imetysliivejä? Mitä veikkaatte, muuttuuko kuppikoko vielä reilusti?

Nyt pakko rynniä pihalle, lenkkipolku ja vesijuoksuallas kutsuvat (ei kyllä yhtään jaksaisi, mutta ihan pakko vähän edes yrittää liikkua!).

Vointeja kaikille!

Jessis rv 19+3

Vierailija
17/71 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin paljon lämpimämmän tuntuinen porukka kuin tuollla odotuspuolella =)

Vaikka toki tarvii myöntää, että kyllä mä käyn sielä kans kurkkimassa muiden vointia.

jessica2: Onpas kiva että joku muukin on loppukuusta vasta vuorossa. Tuntuu välillä että toiset on jo 4 viikkoa edellä kaikessa. Vaan täältä tullaan perässä.

Närästys, sitä oli ilmesesti tänään ensimmäisen kerran. Kyllä mietin pitkään että tulikos tännekkin nyt se inha vatsatauti mitä on ollut liikkeellä. Toivottavasti kuitenkin "vain" närästystä.

Hiki se on täälläkin kokoajan, töissä, kotona, päivällä yöllä. yöllä saatan herätä siihen että olen ihan litimärkä, kun taas päivällä tuntuu että kaikki paidat on kainaloista märät, ja hetken istuttuaan (istumatyö) tuntuu että pyllykin on ihan märkä, vaikka varmasti vain tuntuu siltä.

Onpas täällä poikavoittoista, tuntuu että kaikki odottavat poikaa/poikia.

Mieshän olisi meillä tahtonut tietää sukupuolen, ja sitten lopulta suostuin minäkin siihen. Eipäs mönkijä viitsinyt sitten kuitenkaan sukupuoltaan vilauttaa ultrassa. Tosin haitanneeko tuo.. Itsellä on melko vahva tyttöolo ollut alusta asti, toisaalta ihan parin viikon sisään on tullut olo, että saattaahan tuo sittenkin olla poika.

Vaunuja ollaan katsottu, ja en osaa kyllä päättää mitä tahtoisin, tai tavallaan osaan. Mä olen ihan lovena noihin emmaljungan duo edgeihin, mutta sitten toisaalta taas tekis mieli ostaa pienemmät, ja sit taas toisaalta halvemmat, ettei tule sitten turhuuksiin laitettua kauheeta määrää rahaa.

Ensimmäistä kun odottaa, niin ei ole mitään havaintoa mikä on tärkeä ominaisuus, ja mikä ei. Sen verran pitkä kuitenkin olen, etten ole mitään järkeä ostaa pehmeä koppaisia vaunuja, kun sitten saa kyyristellä kokoajan. Eli erikseen on oltava koppa ja ratasosa.

Mekin asutaan täällä syrjäkylillä ;) eli siis Helsingistä alle 30 kilometriä pohjoiseen.. Eli kaikki varmaan arvaa että Nurmijärvellä. Autoja meillä ei ole kuin vasta yksi, mutta kesän aikana olisi tarkoitus ostaa tuon farmarin ohelle pienempi auto, ihan vain miehen töihin kulkemista varten.

Kirjoittelen taas lisää kun ehdin.. Nyt pitää lähteä riehuttamaan koiraa, kun vihdoin vähän viilenee ilma.. Mitenkäs teillä, onko teillä karvaisia lapsia kotona? jos niin minkä merkkisiä ja minkä rotuisia?

Meillä asustaa Suomenlapinkoira uros, kiltti tapaus, en usko että tulee mitään ongelmia.

Mutta nyt menen ja tulen taas huomenissa kertomaan lisää itsestäni, niin saan teidät kaikki kiinni tässä ketjussa =)

Terveisin Nanni +masumönkkäri 19+4 <3 :x

Vierailija
18/71 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sitten poikkeuksellisesti omat kuulumiset ekaks! :) Rakenneultra takana ja kaikki hyvin! :D Voi että miten onnellinen olen, kyllä on ihana tunne!!! Siellä se meidän vauva oli ja kovasti potki - ja tuli siis todistetuksi, että koviakin potkuja voi tulla eikä niitä tunne! Eli nyt koitan olla hermoilematta siitä! Kätilö sanoi, että kun tuntee liikkeen kerran päivässä, se riittää oikein hyvin! Ja tänään onkin sitten tuntunut oikein kunnon myllerrystä! :) Vauva oli siis virkeä, kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa, vauva painoi 360g ja oli noin 25cm pitkä. Mikä on muuten FE-mitta? Onko se se reisiluu? Noh, anyway, noiden mittojen mukaan la olis 20.10 eli nyt ois 20+4, oikein hyvin siis vastasi viikkoja! Ja me isukin kanssa ollaan nyt kyllä enemmän kuin tyytyväisiä! Kova itkuhan siinä pääsi käytävässä kun huoneesta poistuttiin, sellainen hysteerinen kikatusitku! :D

Ja sitten teihin muihin... ;)

Ennis: Joo, mä kävinkin jo Sokoksella kattomassa noita sukkia, mutta en löytänyt! :( Mulla on kyllä sellaset lentosukat, mutta ne nyt on aivan liian paksut näillä keleillä...

Nann1: Tervetuloa joukkoon mukavaan ja onnea raskaudesta! Pitkä on teidän taival ollut, mutta nyt sitten sitäkin onnellisempaa aikaa!!! Eikös niin? Joo, tää on ihana pino minustakin! Ehkä se, että meitä kaikkia yhdistää tuo aiempi lapsettomuuden taival, vaikuttaa asiaan. Kukaan meistä ei ole mitenkään hällä väliä -meiningillä liikenteessä - tai onko sellaisia odottajia, kai niitäkin on..? Mutta siis mukava on porukka ja kivan tiivis, ihan tutuiksi on jo nämä ihmiset muodostuneet! Kiva kun liityit mukaan!

Kyselit karvaisista kavereista... Meillä on kanssa tuo koiraneito 5v., tuollainen pieni chihuahua. Aivan ihana tapaus!

Ja vaunuista jutustelit: mä oon löytänyt mieluisat vaunut jo pari vuotta sitten. :) Eli meille tulee Gessleinin vaunut, vaikka ovatkin törkeen kalliit! Mutta mummi ja pappa haluavat osallistua niiden ostoon, joten kiva niin!

Muillakin on siis tissit jo vuotaneet, kiva! :) Mulla ei sen jälkeen ookaan tullut mitään nesteitä niistä, mutta ei kai vielä tarviikaan ihan päivittäistä olla...

Jessis: Joo, sf-mitta on se mitta häpyluusta kohdun ylimpään kohtaan. Ja mullahan ei sitä ole vielä suostuttu neukkulassa mittaamaan, joten yhtenä iltana vedin lattialle pötkölleen ja mittasin ite! ;) Tuskin kovin tarkka mitta, mutta mä sain mitaksi 17-18cm.

Ai niin, omasta navasta vielä piti kertoa yks juttu: Eilen me tunnettiin ekaa kertaa tuosta masun päältä potkut!!!!! :D Aivan ihanaa!!! Illalla sängyssä kuulostelin liikkeitä ja pidin kättä masulla ja puks! Sitten karjuin miehen hereille niin, että toinen ihan säikähti ja hän siinä sitten tunnustelemaan. Ja tunsihan se mieskin! Jeeeee! :D

Naksu ja Pulla 20+2

Vierailija
19/71 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tuossa vielä neuvolaan ultraajatädin käskystä, kun mulla on noita supisteluja ollut parina iltana. Eli siis kun olen mennyt illalla sänkyyn ja makoillut kyljelläni, olen tuntenut alamasulla supistuksia. Nyt sitten ylimääräinen neuvolalääkäriaika on tiistaina ja katsotaan kohdunkaulan tilanne. Viikonlopuksi sain käskyn ottaa iisisti ja maanantaiksi pyytää saikkua jos tarve tulee.

Toinen kumma juttu muuten, että tässä viime päivinä on tullut sellaista vaivaa, etten voi kävellä lyhyitäkään matkoja ilman, että alavatsaan sattuu. Sellainen piikki tulee vatsaan, vähän repivä tunne, vähän kuin lihaksen revähdystunne. Ja se siis helpottuu vasta, kun pysähdyn. Eli nyt sitten kiellettiin kävelytkin, joten toivottavasti auringonottokelit jatkuvat viikonlopun ja voi vaan löhötä!

Miten teillä muilla on noita supistuksia ollut, onko kuinka kivuliaita, millaisessa tilanteessa ne tulee jne.? Onko kuinka tarkkaan sitten neuvolassa seurattu? Mä kun olin tyhmä ja ajattelin että ne kuuluu asiaan eikä tarvi huolehtia...

Naksu ja Pulla - taas! :)

Vierailija
20/71 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: Hienoja ultrakuulumisia!! Ihanaa kun tömäytykset tuntuvat jo niin että mieskin pääsee niitä tuntemaan. Kysyit supisteluista. Minulla on niitä tuntunut. Ovat aivan kivuttomia, aivan kuin vatsa vain kramppaisi. Niitä tulee kun koitan nostaa jotain lattialle pudonnutta. Silloin usein tuntuu että tekisi mieli lakata hengittämästä ja vain odottaa että kramppi loppuu, mutta olen kuitenkin koittanut hengitellä ihan rauhallisesti. Jos supistus ei tunnu hellittävän, käyn pitkälleni. Puhuin supistuksista neuvolassa jo viime kerralla. Täti sanoi, että tulevat näköjään jo aika varhaisessta vaiheessa raskautta, mutta ei ole mitään hälyyttävää. Ei ainakaan niin kauan kun ovat kivuttomia. Mitään kummempia kipuja en ole tuntenut. Välillä vatsan sivuilta hiukan vihloo, mutta ei mitään sen kummempaa.

Jessis: Kävitkö muuten siellä Turun Finnlayssonissa tsekkaamassa vauvojen makuupusseja? Itse kävin asioilla tuossa viime viikolla ja taas kerran poikkesin Finnlayssonin kautta. Siellä näytti edelleen makuupusseja olevan. Muuten, meiltäkin on Turkuun reilu 30 km, ties vaikka asuttaisiin samassa kunnassa :))

Nann1: Meillä ei enää ole karvaisia lapsia. Meillä oli rotikka, joka kuoli kaksi vuotta sitten. Meillä taitaa mies olla enemmän koiraihminen kuin minä ja hän kovasti haluaisi jo uutta koiraa. Eikä minulla ole asiaa vastaa mitään :) Tosin ehkä ei nyt samaan syssyyn vauvan kanssa, eli hauvelin hankkiminen saa mennä (ainakin) ensi vuoden puolelle.

Yksi oire tuli mieleen: Olen täysin koukussa muutamaan tuoksuun, jotka saattavat toisten mielestä olla enemmänkin hajuja kuin tuoksuja. Toinen on multa. Erityisesti meidän kellarissa tuoksuu ihanasti maalta, ja käynkin pari-kolme kertaa päivässä haistelemassa tuoksua. Myös multaisten perunoiden pussista pöllähtää aivan ihana tuoksu. Toinen tuoksu on hiiva. Tykkään leipoa (leipää, pullaa, mitä milloinkin) ja aika usein jääkaapissa on hiivaa. Tuoksu on ihana :) Olen kyllä tykännyt noista tuoksuista jo ennen raskauttakin, mutta nyt niitä voisi sanoa suorastaa himoiksi. Ihan höhlää!

Hih, viikon päästä tänne Turun seudulle avataan IKEA. Sitten pääsen sinne shoppailemaan ihania vauvajuttua, jee :)

Viikonlopuksi on luvattu hellettä ja meillä on taas keikka. Täytyypi koittaa valita sellainen paita, jossa hikiläntit eivät ihan niin selvästi näy kuin viime kerralla...

t. Liljis, 20+4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi