Käyvätkö teidän ekaluokkalaiset jo luokan kanssa uimassa?
Meidän tytöllä alkaa uinti kai heti alkuvuodesta. Itse vähän ihmettelin, että nytkö jo? Luulin että vasta toka-kolmasluokkalaiset menevät koulun kanssa uimaan?
Mutta kaipa se sitten menee hyvin. Meillä tyttö ei ihan osaa uida vielä, tai silleen "juuri ja juuri". Harjoituksen puutetta tietysti, että siinä mielessä hyvä että pääsee taas uimaan.
Mutta kaikki ne pukemiset, pesut,uikkareiden laitto, saunaan meno, hiusten kuivaaminen (on pitkät paksut hiukset- mahtaako tulla sitten pää märkänä pois? Kuka niitä siellä ehtii föönailla?)
Tähän mennessä olen aina itse ollut mukana, ja tuntuu että tyttö kaipaa aika paljon apua monessa asiassa vielä..pukea toki osaa, mutta moni muu asia. Esim. märkien uikkareiden pukeminen ei välttämättä ilman apua suju, ja hiusten pesu ym..
Olen varmaan ihan liian ylihuolehtivainen, joo ;)
Kommentit (62)
Hiuksia ei pestä uimahallissa, vaan pitkä tukka letitetään tai laitetaan uimalakin alle ja sieltä joudutaan lähtemään hiukset märkänä. Minäkin laitoin tytölle reppuun varapipon, jotta pääsee kotiin kuivalla hatulla. Uimahallista lähti toisella joka ei tietenkään ehtinyt kuivua oäivän aikana.
Kyllä lapset pärjää ja näillä ainakin oli opettaja pukuhuoneessa avustamassa ja poikien puolella on luokka-avustaja joka on mies.
Toki joissakin paikoissa ei käydä koko ala-asteen aikana.