Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaako joku jos kaupassa ottaa ruokaa, menee sovituskoppiin ja syö sen?

Vierailija
06.01.2011 |

En ole koskaan varastanut mutta olen ajatellut, että jos vaikka yllättäen köyhtyis ja olis nälkä. Että menis prismaan tms ja ottais ruokia yms ja sit popsis osan sovituskopissa ja panis roskat vaatteiden taskuihin tms.

Näkeekö ne jostain valvontakameroista, että siellä syödään eikä soviteta? Jäisinkö kiinni?

Entä olisiko se moraalisesti paha rikos, jos vain nälkääni vähän söisin? Sotkematta.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jätäthän korin kopin ulkopuolelle" tmv. en muista sanatarkkaa muotoa. Ja itse esim. ne pari kertaa kun olen marketissa vaatteita sovittanut, olen sen korin (mikä tyhjä tai 1-2 tavaraa) kopin ulkopuolelle jättänyt jos siksi ettei vie kopista turhaa tilaa, ja olisin noin toiminut ilman lapputekstiäkin. Veikkaan että valvontakameroita "joka paikassa" ja varmaan vartija huomaa jos kori täynnä ruokaa mennessä ja tyhjä takaisin tullessa. +Ehkä joku kuulee "maiskutuksen" ja käräyttää? ;)

Vierailija
2/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan huomannut tuollaista lappua. olen korin kanssa kulkenut, ottanut tavaraa, mennyt koppiin, jatkanut matkaa jne.

ajatus ei ollutkaan että syö siellä korillisen, vaan esim. banaanin tai jonkin kolmioleivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikkialla muuallahan niillä valvontakameroilla kuvataan, eli tokikin vartijoiden huomion kiinnittää se, että änkeydyt ruokien kanssa sovituskoppiin ja he osaavat katsoa kameroista myös sen, tuletko niiden samojen sapuskojen kanssa sieltä kopista ulos. Riippuu tietysti varmaan vähän siitäkin kuinka isoja sapuskoja sinne koppiin kannat, että kuinka helposti sen huomaa. Ja jos jotain epäillään, niin vartija tai myyjä voi tulla siihen kopin ulkopuolelle kuulostelemaan, tarjoamaan apua jne.

Yksi huomiohan tässä on se, että Suomessa myymälävarkauden suunnittelu tai valmistelu ei ole rikos, vaan vasta itsessään se varkaus. Periaatteessa ei siis ole rikollista tunkea vaikka kuinka paljon tavaraa kassiinsa kaupassa, vaan rikos siitä tulee vasta sitten, kun ne tavarat kuljettaa kassojen ohi. Tästä syystä vartijat eivät ota varkaita kiinni kaupassa sisällä vaan vasta kassalinjojen jälkeen.

Periaatteessa siis jos syöt ruoan kaupassa sisällä, niin et ehkä ole syyllistynyt myymälävarkauteen tai näpistykseen, vaan vahingontekoon tuhotessasi kaupan omaisuutta.

Vierailija
4/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä niin, että laittaisi ne ruuat ostoskoriin ja latoisi sovitettavia vaatteita siihen päälle. Ostoskärryjä ei ainakaan sinne sovituskoppiin saa viedä, eikähän ne sinne mahtuisikaan.

Ulkopuolelta tarkkasilmäinen myyjä voisi kyllä huomata, ettet sovita kopissa vaatteita, jos istuisit siellä vaan tuolilla mässyttämässä. Eihän ne kopin verhot nimittäin ulotu aivan lattiaan asti.

Vierailija
5/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen monesti mennyt korin kanssa sinne sovituskoppiin :O enkä ole ajatellutkaan, että mua sen takia tarkkaillaan.

siellä pitäisi varmaan heiluttaa jalkoja ja kääntyillä ja olla mässyttämättä äänekkäästi.

Vierailija
6/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunnan aika menee hyllyjen täyttöön ja varastolla juoksuun. Ei kenelläkään heistä ole aikaa odotella sovituskopin edessä ja palvella sovittavia asiakkaita!

Vierailija
7/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä sinne koppiin?

Joidenkin mielestä (ja melko monenkin, mikäli tätä palstaa on uskominen) on hyväksyttävää syödä ennen maksamista, joten eihän silloin kukaan kiinnitä huomiota, eikä varsinkaan jaksa kulkea koko kauppareissua vahtimassa, livautatko sä sen paperin johonkin, vai näytätkö varmasti kassalla..

Vierailija
8/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä sinne koppiin? Joidenkin mielestä (ja melko monenkin, mikäli tätä palstaa on uskominen) on hyväksyttävää syödä ennen maksamista, joten eihän silloin kukaan kiinnitä huomiota, eikä varsinkaan jaksa kulkea koko kauppareissua vahtimassa, livautatko sä sen paperin johonkin, vai näytätkö varmasti kassalla..

Se paperin livauttaminen näkyy valvontakamerassa. Niillä voi seurata ja zoomailla. Kyllä jäis kiinni.

Vierailija
9/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinnittäisin huomiota siihen että joku käy ENSIN ruokaosatolla ja vasta sitten menee vaateosastolle --> mitä järkeä?

Vähän sama juttu jos aloittaisi kauppakierroksen pakastealtaalta ja etenisi sieltä maitohyllylle ja leipähyllylle ja hevi-osastolle jne. --> pakasteet sulaneet kun pääsee kassalle.

Ja eri asia jo on ruokapuolella ja kesken kaiken/kassoille mennessä muistaa että ainiin se vessapaperi/tiskiaine tm. minkä käy nappaamassa ruokaosaston jälkeen, vert. ensin kori täyteen ruokaa ja sitten sovittamaan vaatteita.

Vierailija
10/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä sinne koppiin? Joidenkin mielestä (ja melko monenkin, mikäli tätä palstaa on uskominen) on hyväksyttävää syödä ennen maksamista, joten eihän silloin kukaan kiinnitä huomiota, eikä varsinkaan jaksa kulkea koko kauppareissua vahtimassa, livautatko sä sen paperin johonkin, vai näytätkö varmasti kassalla..

Se paperin livauttaminen näkyy valvontakamerassa. Niillä voi seurata ja zoomailla. Kyllä jäis kiinni.

no sitten, jos niillä on aikaa seurailla, jos vaikka kymmenkunta ihmistä päättäisi, että nico-petterin on saatava syötävää.

Mut onnistuu se pienemmissä kaupoissa, ei meillä vielä ole mitään vartijoita kaupoissa.

Vierailija
11/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinnittäisin huomiota siihen että joku käy ENSIN ruokaosatolla ja vasta sitten menee vaateosastolle --> mitä järkeä? Vähän sama juttu jos aloittaisi kauppakierroksen pakastealtaalta ja etenisi sieltä maitohyllylle ja leipähyllylle ja hevi-osastolle jne. --> pakasteet sulaneet kun pääsee kassalle. Ja eri asia jo on ruokapuolella ja kesken kaiken/kassoille mennessä muistaa että ainiin se vessapaperi/tiskiaine tm. minkä käy nappaamassa ruokaosaston jälkeen, vert. ensin kori täyteen ruokaa ja sitten sovittamaan vaatteita.

Mulla on tähänkin suunnitelma, mutta en taida kertoa sitä täällä. Koska olen ihan varma, että joku tyhmä menee tekemään tämän ja saamme lukea tästä iltapäivälehdistä kuukauden sisällä.

Mä mietin tätä vaan hätäratkaisuna jos tulee henk.koht. nälänhätä.

Vierailija
12/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo ap:n kuvaus toi mieleen jonkun leffan, jossa henkilö toimi noin ...

Varastaa saa vain jos mukisematta kestää kaikki kiinni jäämisen seuraukset.

Vierailija
13/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee se nälänhätä, niin mene ihmeessä johonkin pienempään kauppaan, jossa ei vartijoita ole. Ei sun tartte alkaa vetään spraymaalilla niitä kameroita mustaksi tai mitään.

Vierailija
14/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo ap:n kuvaus toi mieleen jonkun leffan, jossa henkilö toimi noin ... Varastaa saa vain jos mukisematta kestää kaikki kiinni jäämisen seuraukset.

Onko joku jo keksinyt tämän idean..?

Ja eihän se ole varastamista, koska en vie sitä makkaraa kaupan ulkopuolelle.

Vierailija
15/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee se nälänhätä, niin mene ihmeessä johonkin pienempään kauppaan, jossa ei vartijoita ole. Ei sun tartte alkaa vetään spraymaalilla niitä kameroita mustaksi tai mitään.

En halua varastaa. Haluan syödä sovituskopissa.

Vierailija
16/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinnittäisin huomiota siihen että joku käy ENSIN ruokaosatolla ja vasta sitten menee vaateosastolle --> mitä järkeä? Vähän sama juttu jos aloittaisi kauppakierroksen pakastealtaalta ja etenisi sieltä maitohyllylle ja leipähyllylle ja hevi-osastolle jne. --> pakasteet sulaneet kun pääsee kassalle. Ja eri asia jo on ruokapuolella ja kesken kaiken/kassoille mennessä muistaa että ainiin se vessapaperi/tiskiaine tm. minkä käy nappaamassa ruokaosaston jälkeen, vert. ensin kori täyteen ruokaa ja sitten sovittamaan vaatteita.

Minä keräilen tavarat kärryyn siinä järjestyksessä kuin ne kaupassa ovat. Pakasteet ja maidot otan kärryyn silloin ne hyllyt tulevat vastaan. Ei ne pakasteet (jäätelöä lukuunottamatta) niin nopeasti sula ja jos on tarkoitus käyttää tuote heti kotiin päästyä, niin mitä väliä vaikka sulaisikin.

Ja meidän Prisma on 2 krs. joten jos olisin jättänyt auton parkkitalon 2.krs kohdalle, voisin hyvin keräillä ruuat alakerrasta ensin ja mennä sitten 2.krseen vaateostoksille ja sitten 2.krs kassojen kautta ulos.

Tarkkaileekohan nytkin joku minun käyttäytymistäni Prismassa :-)

Vierailija
17/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä sovituskopissa. Niin saat salakuljetettua ne kassan ohi ja voit syödä kotona. Etkä jää kiinni roskistakaan.

Vierailija
18/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua kuljettaa sieltä mitään ulos. ja näkeehän ne vartijat, että olen ottanut hyllystä pitsoja. mutta kassalla niitä ei näy. äkkiäkös se peruukki bongataan.

Vierailija
19/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytät sen kumminkin ? Häh??

Erotatko oikean ja väärän ?

Vierailija
20/63 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän se ole varastamista, koska en vie sitä makkaraa kaupan ulkopuolelle.

meinaatkos ulostaa sen makkaran sinne kaupan puolelle vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme