Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaajan raikas aamiainen- piimää ja mehukeittoa sekaisin pitkä lasillinen :)

Vierailija
06.01.2011 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mun mielestä se on joko-tai, ei käytä MITÄÄN ligt tms tuotteita = oikeaa karppausta, tai sitten käyttää ja ei ole kunnon karppi.

Kyllä sitä makeaa saa muutoinkin jos haluaa, esim marjoista.

Jos kerta kevytlevitteet eivät käy, en ymmärrä miksi sitten ligt mehuja ja keittoja?

Ihan samaa roskaa nekin on.

Vierailija
22/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin itse tehtyä viiliä, banaanin ja kahvia.

En voi käyttää light-tuotteita, mahani ei kestä. Mehukeitotkin ostan siis normisokerilla valmistettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko glukoosisi sokerista vai muista hiilihydraateista. Karppaajaksi syöt aika paljon hiilihydraatteja, jos saat niitä 10-15g/ateria. Jos tuosta aamupalastasi sait 8 g hiilareita, sait ehkä 6-7 g proteiineja ja 5-6 g rasvaa. Ei ehkä karppi-ideologian mukainen ravintokoostumus. Jokainen tietysti syö ihan mitä haluaa, mutta kannattaako tuota ruokavaliota kutsua karppaukseksi, on sitten eri asia.

Minä taas en siedä sitä oloa joka tulee sokerista. Minulle sokeriton elämä on elämäntapa, mutta silti voin kohtuudella käyttää myös light-tuotteita. ap

Ei se nyt mun mielestä paljon ole hiilareita jos vaikka syö 3 kertaa päivässä ja joka aterialla tulee 10g. Se tekee vain 30g päivässä. Eiköhän tärkeintä ole löytää itselle sopiva määrä hiilareita joilla laihtuu/ei liho jos on saavuttanut tavoitteensa. Ei se optimaalinen hiilarimäärä jokaiselle ole sama.

Itsekin käytän light tuotteista mehutiivistettä ja makeutusainetta, mutta en muuta. Jos niiden käyttö sitten meinaa etten karppi olekaan niin en menetä yöuniani.

Vierailija
24/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko glukoosisi sokerista vai muista hiilihydraateista. Karppaajaksi syöt aika paljon hiilihydraatteja, jos saat niitä 10-15g/ateria. Jos tuosta aamupalastasi sait 8 g hiilareita, sait ehkä 6-7 g proteiineja ja 5-6 g rasvaa. Ei ehkä karppi-ideologian mukainen ravintokoostumus. Jokainen tietysti syö ihan mitä haluaa, mutta kannattaako tuota ruokavaliota kutsua karppaukseksi, on sitten eri asia.

Minä taas en siedä sitä oloa joka tulee sokerista. Minulle sokeriton elämä on elämäntapa, mutta silti voin kohtuudella käyttää myös light-tuotteita. ap

Olen erittäin hyvin perehtynyt vhh-ruokavalioon ja noudatan sitä oikeastaan hyvinkin tarkasti. 1 dl mehukeittoa ei päivääni kaada. ap

Vierailija
25/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa aikaa (n. 30 sekuntia :D), niin miksi et juo pelkkää piimää? Miksi ihmeessä sotkea siihen keinomakeutettua mehukeittoa, josta et saa mitään hyödyllistä, ainoastaan haitallista? Sitä paitsi ihan yhtä kauan siihen menee, että kaadat lasiin mehukeittoa kuin heität pakkasesta marjoja lasiin, kaadat piimää päälle ja hurautat sauvasekoittimella...

Vierailija
26/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa aikaa (n. 30 sekuntia :D), niin miksi et juo pelkkää piimää? Miksi ihmeessä sotkea siihen keinomakeutettua mehukeittoa, josta et saa mitään hyödyllistä, ainoastaan haitallista? Sitä paitsi ihan yhtä kauan siihen menee, että kaadat lasiin mehukeittoa kuin heität pakkasesta marjoja lasiin, kaadat piimää päälle ja hurautat sauvasekoittimella...

elämäni ensimmäisen valmis-mehukeiton, kun ruusunmarjoja ei satu olemaan pakkasessa. Olen kova tekemään marjoista smoothieita yms. joten voit nukkua yösi ihan rauhassa jatkossakin :) ap

Vierailija
27/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin hiilareiden määrä ei ole kovin korkea. Lähinnä ihmettelen tuota "karppausta" aamiaisella, jolloin sait itse asiassa kaikista ravintoaineista eniten hiilareita. Karppauksessa ei liene ideana pelkästään se, että saadaan hiilareita vähän, vaan myös se, että jostain (=rasva ja proteiini) sitä energiaa saadaan. Nyt olet saanut aamupalalla tosi vähän energiaa ja siitä suuri osa tulee hiilareista.

Olen erittäin hyvin perehtynyt vhh-ruokavalioon ja noudatan sitä oikeastaan hyvinkin tarkasti. 1 dl mehukeittoa ei päivääni kaada. ap

Vierailija
28/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaja EI käytä makeutusaineita.

[/quote]

Ja siitähän tämä koko touhu on lähtenyt. Minulla sattuu olemaan Atkinsin keittokirja, ja lähes kaikissa leivonnais-, jälkiruoka ym. ohjeissa on maketusainetta ja reilustikin.

Vierailija
29/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin makeutusiaineita? Piimässäkin on käsitääkseni hiilareita eli tuo aamiainenhan on hyvinkin hiilihydraatti pitoinen. Eikös karppaajan kuulu välttää niitä hiilareita?

Vierailija
30/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainut määritelmä tuolle sanalle.Hyvin paljon on variaatioita eri ihmisillä,ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa.

Toki ihan jokainen voi kohdallaan miettiä kannattaako turhia lisäaineita syödä,mutta ei mehukeiton käyttö sentään sitä tarkoita ettei ruokavalio olisi karppausta.

Vierailija
31/32 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalasta riippumatta. Ja ei tuo gefilus-piimä mun mielestä nyt ihan niin syntistä ole :)))) ap

Vierailija
32/32 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tarkoitus tuolla karppaamisella oikein on? Nyt en ymmärrä ollenkaan.