Kilahdin äsken miehen mielestä ihan täysin turhasta asiasta. Niin kai sitten :(
Olivat aamupalalla ja 8v. pyysi laittamaan itselleen aamiaista (oikein passuutti itseään) ja mies totteli. Sitten alkoi toiveet menemään niin "paksuksi", että oli pakko puuttua peliin. Paahda ruisleipä, laita sille voita, kinkkua JA meetwurstia, sitten suklaamuroja JA suklaavanukasta ja juomaksi mehua. Kai siinä aamupalalla vois opettaa hieman perus-ruokailutapoja ja terveellisyyttäkin, mutta kuulemma turhaa valitusta oli multa. Nuo vanukkaat ja mehut oli ostettu huomiselle automatkalle evääksi, niin siinähän ne olis mennytkin sitten....Varmaan on hermot kireellä, mutta ÄRSYTTÄÄ! KIITOS KUN JAKSOIT LUKEA! :)
Kommentit (35)
Älä vaan käytä tota sanaa ihmisten ilmoilla. Jos et halua herkkuja syötävän, miksi ostit niitä evääksi?? Samalla tavala ne tukkii verisuonet ja lihottaa, syödään niitä tänään tai huomenna.
Ja jos tosiaan tajusit naurettavuutesi, muista pyytää anteeksi perheeltäsi.
Kai se on tätä av:n tyyliä, ap:n kanssa ollaan eri mieltä, oli asia mikä tahansa.
Joku kysyi, miksi juuri nyt piti asiasta kilahtaa...miksi ei? Milloin sitten? Kyllä 8-v osaa itse voidella leipänsä ja laittaa siihen särpimet päälle.
Eli jos mies laittaa sinulle aamiaista, siitäkin voi suuttua, koska osaat sen tehdä itsekin? Jos toinen avaa sinulle oven, voit suuttua, koska osaat tehdä sen itsekin? Ehkä av:n mainioin perustelu ikinä :D:D:D
Siinä on ero. Ap:n tapauksessa, lapsi selvästi passuutti isäpuoltaan ja isäpuoli totteli.
Kyllä minulle saa oven aukaista jos joku niin haluaa tehdä, mutta en minä mene kenellekään sanomaan että avaapas nyt tuo ovi minulle. Sinäkö sanot?
Yrittää aina puhua että hän HALUAA jne., minä sanon tähän joka ikinen kerta että "osaat varmasti myös pyytää nätisti". :D Sitten tulee se "saisinko maitoa?", tosiaan ihan nätisti. Joka ikinen päivä näitä asioita tahkotaan kalloon, kuinkas muutenkaan? Koululainen varmasti yrittää samaa ja haistaa "heikkouden". Kyllä tuo 3-vuotiaskin yrittää saada isäänsä heltymään milloin herkuttelun, milloin leffojen jne. suhteen.
Kai se on tätä av:n tyyliä, ap:n kanssa ollaan eri mieltä, oli asia mikä tahansa.
Joku kysyi, miksi juuri nyt piti asiasta kilahtaa...miksi ei? Milloin sitten? Kyllä 8-v osaa itse voidella leipänsä ja laittaa siihen särpimet päälle.
Eli jos mies laittaa sinulle aamiaista, siitäkin voi suuttua, koska osaat sen tehdä itsekin? Jos toinen avaa sinulle oven, voit suuttua, koska osaat tehdä sen itsekin? Ehkä av:n mainioin perustelu ikinä :D:D:D
Siinä on ero. Ap:n tapauksessa, lapsi selvästi passuutti isäpuoltaan ja isäpuoli totteli.
Kyllä minulle saa oven aukaista jos joku niin haluaa tehdä, mutta en minä mene kenellekään sanomaan että avaapas nyt tuo ovi minulle. Sinäkö sanot?
kun pitää vaimon tulla väliin ja pistää lapsi ruotuun? Kai nyt oikeesti aikuinen osaa lopettaa passauksen jos se ei itselle sovi?
Ja huomenna on sitten ihan vaan leipää ym. eväänä automatkalla kun kerran söivät vanukkaat.
Olipa sitten isä tai isäpuoli. Tuollaisesta asiasta voisin huomauttaa miehelle asiallisesti niin ettei lapsi ole kuulolla, tuskinpa edes silloin. Meillä nyt muutenkin on yhdessä sovittu ruokailu- ja kasvatusperiaatteet ja jos mies joskus näkee hyväksi vähän hemmotella lapsiamme niin samanlainen oikeus hänellä on siihen kuin minullakin. En siis ymmärrä kilahdustasi, ainakin lapsi taas oppi ettei isäpuolen sanomisilla ja tekemisillä ole väliä :/
Minä en ikinä syö isän arvovaltaa lapsen edessä!
Tämä pitää aina huomioida. Auktoriteetti kärsii.
En siis ymmärrä kilahdustasi, ainakin lapsi taas oppi ettei isäpuolen sanomisilla ja tekemisillä ole väliä :/
Nimenomaan. Säännöt ja tavat on sitä arkea, mutta jokainen äiti sallii niihin joskus pieniä poikkeuksia. Se oikeus pitää olla myös isällä.
Jos joku poikkeama ei sitten miellytä, siitä voi jälkikäteen keskustella - mutta pienille ja satunnaisille poikkeamille pitää suoda myös ymmärrystä.
Olipa sitten isä tai isäpuoli. Tuollaisesta asiasta voisin huomauttaa miehelle asiallisesti niin ettei lapsi ole kuulolla, tuskinpa edes silloin. Meillä nyt muutenkin on yhdessä sovittu ruokailu- ja kasvatusperiaatteet ja jos mies joskus näkee hyväksi vähän hemmotella lapsiamme niin samanlainen oikeus hänellä on siihen kuin minullakin. En siis ymmärrä kilahdustasi, ainakin lapsi taas oppi ettei isäpuolen sanomisilla ja tekemisillä ole väliä :/
Mutta luulen, ettei kilahdus johtunut ainoastaan aamusesta, vaan taustalla on jotain muutakin.
Tajuan sen, vaikka itsekin olen joskus niin tehnyt. Eiköhän pyhäaamuna voi hieman herkutella enemmän ja passata toisia. : )
ettei auktoriteetti mene.
Äitinikään ei tullut väliin kun isäpuoleni pieksi minua. Ettei vain auktoriteetti mene.
ettei auktoriteetti mene.
Äitinikään ei tullut väliin kun isäpuoleni pieksi minua. Ettei vain auktoriteetti mene.
Meilläpäin joskus käytetään sanaa passata tai passauttaa, mutta passuuttamisesta en ole ikinä kuullut!!
Ja niin olennaista ketjun kannlata toki..:D
Mistähän perserei'istä nämä av-mammat oikein aikanaan on synnytetty. Ensin itketään ja parutaan miten lapsen ei saa antaa pompottaa ja jokaiseen oikkuun ei tarvitse suostua ja vanhempien tehtävä on rajoittaa ja kasvattaa (niinkuin MEILLÄKIN tehdään). Ja sitten kun joku niin tekeekin, niin eihän sekään -ylläripylläri- kelpaa.
Ihan oikeinhan äiti teki. Jos herkut oli tarkoitettu matkaeväiksi, niin sitten ne oli tarkoitettu. Tuossa käy pian niin, että jos antaa nyt ne syödä ja käy ostamassa uudet, ne saa käydä sen neljä kertaa käydä ostamassa uudestaan. Tosi järkevää ja kannattavaa? Ei. Ja ilmeisesti lapsikin tiesi, että niitä ei olisi saanut syödä ja siksi valitsi lepsun isäpuolen, koska tiesi että tämä antaa periksi.
Kyllä meille ainakin oli pentuina ihan selvää, että jos jotain on tarkoitettu seuraavaksi päiväksi, niin sitten niitä ei saanut ottaa. Samahan on esimerkiksi se, että jos joku käy kaupassa vaikka kerran viikossa ja ostaa sen viikon ruoat kerrallaan, niin eihän siitä tule mitään jos sieltä napsii välipalaksi nakkipaketin, toisena päivänä jauhelihat ja kolmantena päivänä kanat, siinähän tulee aivan turhaa juoksua taas kauppaan ja tietenkin myös rahanmenoa.
Isäpuoli hemmotteli lasta, yritti kenties hieman miellyttää ja luoda positiivista ilmapiiriä.
Ja mamma saa kilarit. Onneksi olkoon tilannetajusta!
Yleensä täällä haukutaan isäpuolia, kun eivät huomioi lasta eivätkä tee mitään oikein.
No ei tietenkään, av-mammoille kukaan mies ei näemmä koskaan tee mitään oikein.
On sinulla pienet ongelmat elämässäsi ap.
toki lapsi ja mies siitä ilon ottaa irti, tai ainakin yrittävät.
Mä en olisi kilahtanut, mutta voin jotenkin tajuta, että sun maailma vähän järkkyi herkkupepuista :)