Kilahdin äsken miehen mielestä ihan täysin turhasta asiasta. Niin kai sitten :(
Olivat aamupalalla ja 8v. pyysi laittamaan itselleen aamiaista (oikein passuutti itseään) ja mies totteli. Sitten alkoi toiveet menemään niin "paksuksi", että oli pakko puuttua peliin. Paahda ruisleipä, laita sille voita, kinkkua JA meetwurstia, sitten suklaamuroja JA suklaavanukasta ja juomaksi mehua. Kai siinä aamupalalla vois opettaa hieman perus-ruokailutapoja ja terveellisyyttäkin, mutta kuulemma turhaa valitusta oli multa. Nuo vanukkaat ja mehut oli ostettu huomiselle automatkalle evääksi, niin siinähän ne olis mennytkin sitten....Varmaan on hermot kireellä, mutta ÄRSYTTÄÄ! KIITOS KUN JAKSOIT LUKEA! :)
Kommentit (35)
Asioita tosiaan voi hoitaa erillä tavoin ja päästä toivottuun lopputulokseen ilman kiukkuja ja raivareitakin.
vuoteen ole noita asioita opeteltu, niin pitikö juuri tänään se aloittaa? Ja kilahtamalla?
Eikös ton ikänen lapsi osaa ihan hyvin voidella itse omat voileipänsä ja olla jo omatoiminenkin ruuan oton suhteen? Itselläni vielä hyvin pieni lapsi kotona joten ei sinänsä kokemusta vielä tollasesta ;) Joten tää vaan mun mielipide.
Kun omia ala-asteaikoja muistelen niin itse sai koulussa ruuan ottaa lautaselle, voidella voikkarit ym.
Joskus tuollainen ottaa vaan mielettömästi hermoon. Ja kyllä ottaisi päähän, jos syödään ihan muuhun tarkoitetut herkut aamiaisella.
Kai se on tätä av:n tyyliä, ap:n kanssa ollaan eri mieltä, oli asia mikä tahansa.
Joku kysyi, miksi juuri nyt piti asiasta kilahtaa...miksi ei? Milloin sitten? Kyllä 8-v osaa itse voidella leipänsä ja laittaa siihen särpimet päälle.
Joskus tuollainen ottaa vaan mielettömästi hermoon. Ja kyllä ottaisi päähän, jos syödään ihan muuhun tarkoitetut herkut aamiaisella.
Tiesikö mies, että herkut on tarkoitettu evääksi myöhemmin? Jos tiesi, on ihan ok huomauttaa asiasta.
Sen sijaan on ihan turha kilahtaa, jos isä haluaa tehdä lapselleen aamiaista.
Ruokaa saa kaupasta lisää. Ja tottakai 8v osaa tehdä itse aamupalansa, mutta joskus voi tehdä toisen mieliksi.
Kai se on tätä av:n tyyliä, ap:n kanssa ollaan eri mieltä, oli asia mikä tahansa.
Joku kysyi, miksi juuri nyt piti asiasta kilahtaa...miksi ei? Milloin sitten? Kyllä 8-v osaa itse voidella leipänsä ja laittaa siihen särpimet päälle.
mielestäni leivälle valitaan joko metukka tai kinkku ja aamupalalla ei kahta herkkua vedetä, kun muutenkin niitä rajoitan. Lapsi kyllä tietää, mutta kokeili miten tehoaa kilttiin "isäpuoleen" ;)) Kiitos kun joku ymmärsi! :) ap
Mutta meillä jos on vanukkaita kaapissa, niin mieskin tajuaa ilman erillistä ilmoitusta, että ne ovat jotain muuta käyttöä kuin aamiaista varten.
Tiesikö mies, että herkut on tarkoitettu evääksi myöhemmin? Jos tiesi, on ihan ok huomauttaa asiasta.
Sen sijaan on ihan turha kilahtaa, jos isä haluaa tehdä lapselleen aamiaista.
ap
Eli jos mies laittaa sinulle aamiaista, siitäkin voi suuttua, koska osaat sen tehdä itsekin? Jos toinen avaa sinulle oven, voit suuttua, koska osaat tehdä sen itsekin? Ehkä av:n mainioin perustelu ikinä :D:D:D
Meillä ei ole tuollaisia sääntöjä ja lapset on hoikkia ja terveitä.
mielestäni leivälle valitaan joko metukka tai kinkku ja aamupalalla ei kahta herkkua vedetä, kun muutenkin niitä rajoitan. Lapsi kyllä tietää, mutta kokeili miten tehoaa kilttiin "isäpuoleen" ;)) Kiitos kun joku ymmärsi! :) ap
Ihan oikeesti vaikea ymmärtää, varsinkin kun et kerro oleellisia avausviestissä...
Minäkin laitan leivälle vain yhtä päällistä, mieheni laittaa kolme erilaista. Enkä suutu asiasta.
puhumattakaan vanukkaista ja mehustakaan, niin eiköhän lapsi halua ne kaikki samalle aamupalalle ja mies tottelee :) Nyt jo naurattaa. ap
puhumattakaan vanukkaista ja mehustakaan, niin eiköhän lapsi halua ne kaikki samalle aamupalalle ja mies tottelee :) Nyt jo naurattaa. ap
ja ikää oli sulla 16-vee?`