Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä iloa on aikaisin kävelemään lähtevästä lapsesta?

Vierailija
05.01.2011 |

Meillä esikoinen alkoi kävelemään vasta 1v2kk iässä. Nyt toinen lähti kävelemään pari viikkoa sitten ja on vajaan 10kk. Ja mä olen ihan kauhuissani! Muksu on ehtinyt teloa itseään jo vaikka kuinka, kun kaatuilee ja satuttaa itseään koko ajan.

Onhan se toki suloisen näköistä, kun niin pieni ihminen kävelee, mutta olis se niin paljon helpompaa, kun pysyis vielä siellä lattiatasossa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taitaa tämä toinenkin lähteä varhain kävelemään, kun nyt 7kk:na nousee tukea vasten. Ei siitä nyt oikeen muuta hyötyä ole ollut kuin se, ettei lapsi turhaudu paikoillaan olemiseen ja saa siis nautintoa liikkumaan pääsemisestä. Mut ei kyl mitään haittaakaan...

Vierailija
2/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen alkoi kävelemään vasta 1v2kk iässä.

Huvittaa toi "vasta", kun meidän 1v10kk ei kävele vieläkään. :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oppi kävelemään myös 1v2kk ikäisenä, ja homma sujui hienosti, kun oli ymmärrystäkin jo vähän enemmän:-)

Kuopus käveli pari kk aikaisemmin.

Ystäväperheen napero käveli 8-kuisena, aivan järkyttävää menoa, koko ajan saivat vanhemmat olla pää kolmantena jalkana tytön perässä. Kiipeilikin kaikkiin hyllyihin jne alle 1-vuotiaana, huh...

Vierailija
4/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meijän 7 kk ei vielä kävele muuten kuin sivuaskelia tukea vasten mutta se on jo ihan tarpeeksi päätöntä menoa, kun ei ole vielä älliä tarpeeksi päässä. Nyt on kyllä parin päivän sisään oppinu suht hallitun laskeutumisen joten ei niin montaa pään muksautusta ole sattunut mutta katotaan vaan, kun aletaan yrittämään ilman tukea 0_0 Ei riitä mikään perään kattominen kun ihan on fyysisesti oltava koko ajan suojelemassa...

Vierailija
5/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen lähti 10 kk:n ikäisenä kävelemään. Tämä toinen (on kyllä vasta 5 kk) näyttää selvästi kehittyvän tuolla liikkumis osastolla hitaammin ja et usko, kuinka kiitollinen olen siitä, että toisella voi olla järkeä enemmän päässään sitten, kun todella lähtee kävelemään. =D

Vierailija
6/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 9kk ikäisenä. Nyt on 10kk ikäisenä kävelee jo pitkiä matkoja, tosin meno on kuitenkin edelleen aika huojuvaa ja kolhuja sattuu.

Pahin kolhuiluvaihe oli kyllä silloin kun alkoi nousemaan tukea vasten seisomaan 6kk iässä.

Ja ihan samaa mieltä olen ap kanssasi, ei olisi tarvinnut noin nuorena lähteä liikenteeseen, myöhemminkin olisi riittänyt. Vauva aika muutenkin kun on niin lyhyt hetki vain.

Vierailija
7/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että lapsesi on fyysisellä tasolla erityislapsi (kai sitä nimikettä voi tässäkin yhteydessä käyttää??) ja silloin kommenttisi on ihan tyhmää saivartelua normaalitasoisen lapsen äidille -vaikka se en minä olekaan.

Vierailija
8/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken pitää tuottaa iloa?

Kyllä tavoitteena pitäisi olla edes jotain non plus ultraan päin;-)

Vierailija
9/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni lapsi 2v ei kävele vieläkään

Vierailija
10/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iässä kävelemään ja nyt 1v4kk iässä kiipeää joka paikkaan. Koti on köytetty ja teipattu ja ties millä konsteilla viritelty niin, ettei jatkuvasti pääsisi pöydille jne. mistä sitten hyppäisi tai putoaisi pää edellä.

Lapsi kyllä tietää mitä "ei" tarkoittaa, mutta useimmin ei siitä välitä, joten kieltämällä kiipeily ei lopu. Ja jos vähän selkää kääntää niin heti ryntää "pahan tekoon".

Minun puolestani olisi saanut lähteä liikkeelle huomattavasti myöhemmin. Kaupassa ollessa on pidettävä kärryissä, jos päästää jaloilleen niin lähtee juoksemaan samalla sekunnilla.

Vierailija
11/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että lapsesi on fyysisellä tasolla erityislapsi (kai sitä nimikettä voi tässäkin yhteydessä käyttää??) ja silloin kommenttisi on ihan tyhmää saivartelua normaalitasoisen lapsen äidille -vaikka se en minä olekaan.

jonka jälkeen aletaan tutkimaan

Vierailija
12/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotti todella iloa ja oli hyödyksikin. Lapsella oli syntyessään kampurajalat, jotka leikattiin. Lapsi lähti 9 kk kävelemään, joka edesauttoi hurjasti jalkojen asennon normalisoitumista.

Vierailija
13/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä jotain syytä siihen miksi ei vielä kävele, eli onko erityislapsi ja onko jotain ongelmia. Kiinnostaisi kovasti tietää. :)

Vierailija
14/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen aletaan tutkimaan

enpä tiennytkään että raja on noin pitkällä. Hassua että sitten kuitenkin puuttuvat puhumiseen todella varhaisessa vaiheessa, 2,5-vuotiaana pitäisi jo puhua ja viisivuotiaana ääntämyksellisestikin oikein ja virheettömästi ilman että tulee puheterapiaa. Näemmä peilaan omiin lapsiini jotka ovat "kävelleet kielensä päälle" lähes jokainen, yhtä lukuunottamatta.

Vierailija
15/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli myöhäinen kävelijä ja ehdin olla jo kovasti huolissani ja kun toka sitten oppi 9 kk iässä niin oli se suuri riemu.

Vierailija
16/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että vaakakupissa noita murheita on enemmän kuin iloja ylipäätään : )

*murkkujen äiti huokaa*

Vierailija
17/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain vialla sillä saralla, kun huoli voi kasvaa jos ei meinaa lähteä ollenkaan kävelemään.

Vierailija
18/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin kävelemättömyyteen puututaan ja aikaisemminkin jos on jotain muuta merkkiä poikkeavuuksista.

Esikoinen oli myöhäinen kävelijä ja ehdin olla jo kovasti huolissani ja kun toka sitten oppi 9 kk iässä niin oli se suuri riemu.

Vierailija
19/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seisoo hetken ilman tukea.

on hyvät valmiudet kävelyyn kunhan "uskaltaa" ottaa ne ensimmäiset askeleet ilman tukea

Vierailija
20/22 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikainen kävelijä voi olla ylpeyden aihe jollekin äidille. Näitäkin olen tavannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan