Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää äidit, jotka kuvittelevat (ov)

Vierailija
04.01.2011 |

ettei heidän tarvitse enää piitata mistään muusta, kun ovat onnistuneet synnyttämään (tosin kaikki eivät edes ole synnyttäneet vaan kokeneet sektion) lapsen.

Ulkonäöstä ei huolehdita edes sen vertaa, että suihkussa poikettaisiin tai hiukset kammattaisiin ennen kauppareissua (tosin sellaisia useimpien äitien suosimia lyhyitä kananperseitä ei paljoa kammatakaan). Tai sitten kauppareissulle ei lähdetä ollenkaan, vaan löhöillään vaan sohvalla ja perse leviää.

Laihduttaa ei edes yritetä, vaikka synnytyksestä olisi jo vuosia. Ja sitten täällä itketään, että "pettääköhän mun mies kun se ei enää halua mua ja reissaa Virossa joka viikko!?!"

TODELLAKIN PETTÄÄ! Eikä ole ihme, katso peiliin.

Isilläkin voi olla synnytyksen jälkeistä masennusta ja kyllä isilläkin on univelkaa kun vauva huutaa yöt läpeensä ja kyllä isätkin joutuvat totuttelemaan uuteen rooliin, mutta isät eivät laiminlyö itseään ja puolisoaan!

HERÄTYS äidit, pelastakaa itsenne ja onnettomat liittonne kun vielä voitte!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutin kaikki raskauden myötä tulleet kilot ja pidän huolta ulkonäöstäni. Mutta särähti tuo, ettei sektio ole synnytystapa. Olen edelleen (Poika 8kk) äärettömän surullinen siitä, että synnytys meni sektioon lopulta. Vauvalle tuli hätä pitkän ja lopulta täysin pysähtyneen synnytyksen vuoksi. Muutenkin sektion vuoksi moni äiti tuntee olevansa jotenkin huonompi, kuin alakautta synnyttäneet, joten älkää lisätkö pahaa mieltä arvostelemalla.

Aina ei ole valinta omissa käsissä.

Vierailija
22/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei heidän tarvitse enää piitata mistään muusta, kun ovat onnistuneet synnyttämään (tosin kaikki eivät edes ole synnyttäneet vaan kokeneet sektion) lapsen.

Ulkonäöstä ei huolehdita edes sen vertaa, että suihkussa poikettaisiin tai hiukset kammattaisiin ennen kauppareissua (tosin sellaisia useimpien äitien suosimia lyhyitä kananperseitä ei paljoa kammatakaan). Tai sitten kauppareissulle ei lähdetä ollenkaan, vaan löhöillään vaan sohvalla ja perse leviää.

Laihduttaa ei edes yritetä, vaikka synnytyksestä olisi jo vuosia. Ja sitten täällä itketään, että "pettääköhän mun mies kun se ei enää halua mua ja reissaa Virossa joka viikko!?!"

TODELLAKIN PETTÄÄ! Eikä ole ihme, katso peiliin.

Isilläkin voi olla synnytyksen jälkeistä masennusta ja kyllä isilläkin on univelkaa kun vauva huutaa yöt läpeensä ja kyllä isätkin joutuvat totuttelemaan uuteen rooliin, mutta isät eivät laiminlyö itseään ja puolisoaan!

HERÄTYS äidit, pelastakaa itsenne ja onnettomat liittonne kun vielä voitte!

Eikös se ole vaan kivaa kun meikäläisenkin koulutettu ja timmi mies kovasti kuolaa sun tiukan persseesi perään? Minä sen sijaan... minä menen kohta hakemaan yhden mun Mignon 4-packista ja kasvatan lisää iharaa berberiini!

OM NOM NOM NOM NOM....suklaata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnellinen liitto perustu ulkonäköön, se on vain 1 asia. ja kyllä monet isät laiminlyövät perhettään sekä itseään.

onnellinen ihminen ei ole synonyymi trendikkäälle tai laihalle. onnllinen on sinut itsensä kanssa ja rakastaa ja on rakastettu sellaisena kun on. ei tarvitse juosta muotivillitysten perässä. voi vaan olla.

minusta olet aika heikko parisuhdeneuvoja. tai voihan olla että suurin osa liitoista perustuu pelkälle ulkonäölle mikä olisi jo aika surku ja tuhoon tuomittu asia..

Vierailija
24/39 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutin kaikki raskauden myötä tulleet kilot ja pidän huolta ulkonäöstäni. Mutta särähti tuo, ettei sektio ole synnytystapa. Olen edelleen (Poika 8kk) äärettömän surullinen siitä, että synnytys meni sektioon lopulta. Vauvalle tuli hätä pitkän ja lopulta täysin pysähtyneen synnytyksen vuoksi. Muutenkin sektion vuoksi moni äiti tuntee olevansa jotenkin huonompi, kuin alakautta synnyttäneet, joten älkää lisätkö pahaa mieltä arvostelemalla.

Aina ei ole valinta omissa käsissä.

Kuka kehtaa arvostella ihmsitä synnytystavan perusteella! Sektio kuuluu sitäpaitsi olevan todella raju toimenpide (maha auki!), joten en vähättelisi sitä missään nimessä! Eikä niitä turhan takia tehdä.

Vierailija
25/39 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta tuo on osittain. itse HALUAN olla huoliteltu. kotona ollessa en meikkaa mutta kotivaatteet vähän katson niin, että en ole rettuinen sielläkään. rennot legginssit ja toppi tms mukava vaate.

kun lähden lähikauppaan laitan ponnarin ja ripsaria ja kauniit urheiluvaatteet. kun menen kylään tai isommalle kauppareissulle laitan kapeat farkut ja saappaat ja normimeikin (luomiväri, rajaus jne). tykkään kokeilla eri värejä silmiin, turkoosia ja vihreää ostin juuri ja ihana arkenakin kokeilla.

tämän kaiken teen itseni takia.

nyt myös laihdutan raskauskiloja joita tuli 13. olen nyt kokoa 38 ja pari kiloa on vielä normaalipainooni. yksi asia on retuperällä: liikunta on melko vähäistä, mutta tarkoitus olisi hieman kiinteyttää kroppaa ennen kesää.

minuun ei vaikuttanut lapsen saanti siis tässä mielessä mitenkään. nautin olla hyvännäköinen:)

Vierailija
26/39 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistäkö noin tarkka kuvaus löytyi?

Vierailija
27/39 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nähdään vähän naisen mallia että miltä sitä pitäis näyttää. Siinä olet kyllä oikeassa että moni saattaa sinne sohvalle jäädä ja/tai mussutella herkkuja liikaakin mutta kukin tavallaan. Elä ja anna muiden elää. Itse olen sporttinen 3 lapsen äiti, autoa ei ole, liikunta ja terveellinen ruokavalio on elämäntapa, melko pitkälle noilla eväillä jo pysyy siinä kunnossa ja sen näköisenä että ei tarvi minuuttia kauempaa peilin edessä viettää.

Vierailija
28/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ihmetellyt sitä, että miten niin muka pienten lasten äideillä ei ole aikaa liikkua, ja sillä ajanpuutteella sitten selitellään omaa läskiintymistä. Mässäilyyn ja telkkarin tuijotukseen sitten on aikaa?

Löhöän sohvalla ja syön. :D Telkkariakin katsoisin, jos sellainen olisi. Mutta muuta ei oikein ehdi tehdä, kun vauva haluaa vähän väliä olla sylissä ja yleensä tissi suussaan.

Vierailija
29/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on näemmä hyvä päivä :) Ole hyvä *ojentaa pillimehun*

Vierailija
30/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hormoonien heittelystä johtuva tila?

Synnytyksen jälkeen toki kaikkea tapahtuu, mutta ei se kaikki ole synnytyksen jälkeistä masennusta!

Masennusta synnytyksen jälkeen kenties? :)

Vierailija
31/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne yhtäkään tuollaista tyyppiä.

Vierailija
32/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä omaasi. Ei kaikki äidit halua laihduttaa, ovat onnellisia kilojensa kanssa. Minulle oli ihan sama, miltä näytin synnytysten jälkeen, enkä koskaan ole laihduttanut. Palasin aika pian entisiin mittoihin, edes vaakaa en omistanut.Joku päivitteli että oletpa SAANUT äkkiä itsesi kuntoon synnytyksen jälkeen..höh, en tehnyt mitään sen eteen, en edes ajatellut, että olisi pitänyt.

Vierailija
33/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on näemmä hyvä päivä :) Ole hyvä *ojentaa pillimehun*

Vierailija
34/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotioloissa laittautumaton, en aina kampaa tukkaanikaan. Mutta laittaudunhan minä sitten jos jonnekkin tärkeään paikkaan olen menossa, siis tärkeämpään kuin lähikauppa. Vähän sinnekin sipasen meikkiä, mutta ei se sen ihmeempää laittautumista ole.

Meillä ukko valittaa mun läskeistä ja siitä että pitäs laittautua, siis ilmeisesti kotioloissa, no sehän taas aiheuttaa vastareagtion, että v***t sun takiasi ainakaan. Siinähän sitä ollaan noidankehässä, mutta ei mene mun järkeeni, että naisen pitäs olla aina nättinä ja joustaa asiassa kun asiassa. Jos toinen ei mitään yritä, niin enpä kehtaa minäkään sitä toista varten. Itteeni ja muita varten voinkin laittautua- Ei mun mielestä koti ole sellainen paikka jos kuletaan täysissä tällingeissä, en näe siinä mitään järkeä, en yhtään mitään järkeä.

Vierailija
35/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla EI todellakaan taida olla lapsia, sillä 3 lapsen äitinä voin sanoa, että meikkä ei yksikään lapsista ole "huutanut yöt läpensä". Mistä sinulle on noin vääristynyt kuva vauvoista on syntynyt?!?

Vierailija
36/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki eivät halua/jaksa/viitsi/näe aiheelliseksi laittautua/laihduttaa/meikata/kammata? Miksi se ap häiritsee sinua niin kovasti?

Vierailija
37/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kahden viikon välein joku aloittaa saman provoketjun joko aiheella "homssuiset äidit" "miksi nainen antaa itsensä repsahtaa" jne. Ilmeisesti kannattavaa toimintaa, kun aina joku vastaa. :)

Mä en jostain syystä törmää näihin räjähtäneisiin äiteihin MISSÄÄN. Ilmeisesti ap:lla on vähän outo tuttavapiiri.

Vierailija
38/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaisi olla kanssaihmisilleen armollinen ja pitää vain huoli siitä, että itse hoitaa omat asiansa niin kuin parhaaksi itselleen kokee. Eiköhän muutkin parhaansa yritä niillä voimilla ja lahjoilla ja mahdollisuuksilla, joita on suotu...

Kunhan se ei ole velttouden kaunistelua ja peittelyä. Mutta vastaavasti ärsyttävät täysin ruposahtaneet äidit, jotka väittävät rupsahtaneensa "lapsen parhaaksi", eli että on pinnallisuutta ja huonoa äitiyttä, jos vielä huolehtii itsestään ja välittää ulkonäöstään!

Itselleni suihkussa käyminen, hiusten harjaaminen ja ripsivärin sutaiseminen ovat keinoja, joilla päsäen tolpilleni levottomien öiden jälkeen ja mielialani pysyyy jollei nyt erinomaisena niin ihan ok:na. Eivät ne silloin voi olla turhuuksia ja pikkujuttuja. Enkä todellakaan laiminlyö lastani jos panostan itseeni 10 min. päivässä.

Vierailija
39/39 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun perheelisen miehen kanssa ja koittaa nyt puhdistaa omaa tuntoaan syyttämällä vaimoa.