***LOKAKUISET***
Aloitan lokakuisten pinon. Puhaltakoon raskautumistuulet meihin kaikkiin vuoden vaihtumisen kunniaksi!!!
Helene kp.2/22-29, yk.12
Kommentit (662)
.. kirjaimellisesti=)
Ajattelin hieman aatoksiani ja fiiliksiä kirjoitella. Olo on malttamaton! Pitäisi vain malttaa ja antaa tulla sen mikä on tullakseen.
Meillä mennään ihan "luomusti" eteenpäin. En ole koskaan tullut ajatelleeksi tai "yrittänyt tunnistaa" milloin ovulaatio minulla tapahtuisi, kun tuo kiertokin on ollut aikaisemmin mitä on ollut, niin on ollut hankalaa "paikantaa" oikeita tuntemuksia jne.
Minulla on sellainen tunne ettei ainakaan nyt ekalla yrittämällä tule onnistumaan tai sitten ainakin ole TODELLA yllättynyt, mutta todella positiivisesti! Mutta mukava fiilistellä ja tässähän oppii paljon uutta, kun täällä seurailen teidän kaikkien kirjoituksia.
*muok. Ja kaikille oikein paljon onnea "matkaan"!
Höttis 16/? yk1
onnea kaikille oviksen metsästykseen ja sen hyödyntämiseen. Kukas mahtaa olla eka r-testaaja? Oisko Sandis?
Voi Iltis sua, et sä tänne joudu, testaile nyt vaan rauhassa ja kiukuttele miehellesi;-) mulla oli muuten kans oikein kunnon itkupotkuraivarit siinä just ennen kun sain ekat haaleat plussat.
Tuntuu niin pöljältä kun ei voi itse testata vielä edes ovista eikä mitään. Testaan vaan viikoittain raskaushormonin tippumista, no onhan sekin jotain testaamista. Mut haluun pissiä tikkuun!!! Sitä paitsi menee hermot jos todella joudun kolme kk odottamaan tuosta lääkkeen annosta. Ei käy!! Se kun saattaa aiheuttaa epämuodostumia jos aiemmin jo raskautuu. Ei mulle klinikalta vaan tollasta sanottu. voih ja plääh.
Ollut taas hiljaiseloa mulla alkukierron, mutta jos nyt taas into nousisi kun ovisaika tulossa. Edelliset menkat oli taas niin julmetun omituiset, kuten sitä edeltävätkin olivat..kaksi päivää niukkaa ja limaista ja sitten 2vrk ei mitään ja sitten yksi superluraus niin että meni housut vaihtoon ja sitten loppuivat. Kaipa nuo menkat pikkuhiljaa loppuvat kokonaan, epäilen vahvasti että mulla on jotain vaihdevuosioireita:/ Mutta eipä tänne kummempaa. Ovisfiiliksiä alan odotella loppuviikosta, jos vanhat menkit paikkaansa pitävät on ovis maanantaina, viimeistään tiistaina. Tosin voihan tuo olla milloin vaan kun kierrot viikonkin heitolla olleet keväästä saakka. Enpä uskottele suuria taaskaan. Tuskin minä yhäkään raskaudun.
Helene kp.10/22-29, yk.12
Täällä alkoi tänään kp1/30(?) ja yk3. Hyvillä mielillä olen onneksi, on niin alussa tämä yritys ja vasta marraskuussa jäi pillerit. Eli kierto hakee paikkaansa. Tässä tokassa kierrossa oli jo luteaalivaihekin hiukan viimekertasta pidempi, suunnilleen 12 päivää, eli hyvään suuntaan menossa sekin. Nyt vasta tuhrua, mutta kivut kunnolliset. Toivottavasti tämä vuoto lähtee kunnolla alkuun (viime kierrossa ei tullut kuin hiukan tuhrua, mikä on mulle tosi epänormaalia).
Siellä on Syyskuisissa monilla vielä jännät paikat! Toivottavasti tänne ei kovin moni eksy!
UUVE kp 1/30(?) yk 3
mä niin ounastelin että plussaisit. olen niin pahoillani. No tästä kierrosta sitten eikös vaan!!
Helene, ootko vielä kokeillut niitä ovistikkuja jos se ovis löytyis niiden avulla helpommin?
Ja iltiskin plussasi, jee!
Täälläkin yritetään luomuna nyt ainakin aluksi :)
Katsellaan millaiseksi tämä ensimmäinen kierto venyy.
Ensi viikko ollaan "kakkoshäämatkalla" Itävallassa ja ovis osuisi mahdollisesti sinne, pitää siis muistaa laskettelun lomassa myös heilutella peittoja hotellilla ;)
Intoa puhkuen
Elmu kp6/? yk1.
Onnea Iltis plussasta! Sun ei tarvitsekaan vaihtaa ketjua :D
Evis: En tiedä kuka meistä on nyt pisimmällä, mutta jos ei menkat tule, niin testaan vasta parin viikon päästä. Eli hirveetä odottelua on tiedossa.
Omaa: Ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Mutta limaa on tullut tänäänkin yhdellä vessareissulla. Semmosta kirkasta, muttei ihan niin kananmunalimaa, kuin toivoisi. Eli nyt on tullut enemmän limaa, kuin viime kierrossa. Jos ne omat hormonit on jo vaikka heräilemässä. Toivotaan! Peittoa on heilultu joka toinen päivä, kp 5-15. Tänäänkin vois sitä kokeilla... :P
Kaikille: Onko teillä jotain kikkakolmosia? Esim. tyyny pyllynalla maata sängyllä, että siittiöt uis paremmin perille? Onko hyötyä tai kokemusta?
Sandis kp 17/? yk1
PS. Mulla on tosi kiva harjoittelupaikka. Tykkään sittenkin asiakaspalvelutyöstä, aiemmin oon aina luullut, että yksinäinen tehdastyö olis mulle, mutta ei todellakaan. Mua on jo monet mummot ja papat kehunut. Eilenkin yksi papparainen oli niin tyytyväinen muhun, että kiitteli. "Kyllä on niin hyvää palvelua, olet oikealla alalla." Kyllä tuli hyvä mieli. Oon siis eräässä rautakaupassa harjoittelijana.
Vaikka miten olin aamulla positiivisella mielellä, niin...
Nyt on surumieli. Miksei voinut tärpätä? Syyskuisissa tuli niin monta plussaa, että kyllä mäkin oisin mielellään hypänny junaan mukaan.
Menkat kiusaa tahallaan. Sattuu vatsaan, mutta vuotoa ei ole aamun jälkeen suuremmin näkyny, vaikka oli ihan selkeetä verta sillon mukana. Onnetonta. Olen pelottanut tädin pois stressaamalla, että kai ne nyt alkaa kunnolla.
Huoh.
Ei ole naisen elämä helppoa.
Väsynyt UUVE
...että miten voi joku asia olla joka päivä mielessä ja koko ajan. :/ Nooh mutta kuukausi, viikko ja päivä kerrallaan!! :) Eiköhän se sitten joskus tärppää.
Nyt virallinen yrityskerta 2 meneillään. Ekalla kerralla kuvittelin itselleni jo kaiken maailman oireet...alavatsaa painoi, pissatti jne...HUOH keksin aivan kaiken!! Tein jopa yhden raskaustestin todella aikaisessa vaiheessa, mutta kas kummaa negatiivinenhan se oli. :) Nooh mutta päätin, että jouluaattoaamuna teen uuden testin...tiesin, että joko pelastan tai pilaan jouluni. Nooh mutta ei tarvinnut sitten tehdä mitään, kun jouluaattoaamusta tulikin punaistakin punaisempi, kun menkat alkoi 2 päivää aikaisemmin kuin yleensä. :/
Nyt siis kp 20/28 yk 2 ja ensi viikkoa kuumeisesti odotellen!! :/
Näin pikaseen ennen kuin pojan herätän jä lähetään töihin ja hoitoon. Ovista odottelen david merkkisiä testejä käytän, mitenhän luotettavia ne on, mitään ei ole vielä näkynyt ja kp on tänään 12, no viimeksi se plussa oli kp14 ja 15. Toivottavasti on nyttenkin myöhäinen meinaan peittoja ei olla yhtään heiluteltu kun mies on ollut paljon aurailemassa, pirun lumi.
Mtta toivon olen jo menettänyt kun nyt epäilen että noi testit ei toimi, pitäis varmaan ostaa niitä cittarin testejä, ne ainakin mulla toimii.
Mutta nyt täytyy mennä herättämään poitsu.
Mukavaa päivää kaikille ja anteeksi omanapaisuus.
Mammuska
Helene4: Tsemppiä, ehkä se tästä kierrosta nyt vihdoin se plussa sulle tulisi!
Uuve: Pahoittelut! Oikeassa olet, naisen elämä ei ole helppoa.
Iltis: ONNEA!!!!
ON: Meneillään kp14/30-32 ja yk1. Miten teillä muilla, puhutteko avoimesti miestenne kanssa näistä asioista? Meillä ainakin mies kokee, että tulee hirveät paineet jos asiasta puhutaan. Ollaan sovittu että tulee kun on tullakseen ja ihan luomuna. Joskus on vaikeata kun ei voi kenellekkään asiasta puhua, onneksi täällä voi! :) Mies ei tietenkään tiedä että käyn täällä... Meillä siis itse lasken kierrot ja yritän arvuutella oviksen ja sen mukaan sitten ässäilyt. Luen kaiken mahdollisen tiedon raskautumisesta ja yritän niiden mukaan mennä (vitamiinit, greippimehu, ässäilyn ajoitus yms.) ja vähän "salassa" mieheltä. Toki molemmat haluamme lasta, siitä ei ole kyse. Onko muilla vastaavaa tilannetta?
Plussatuulia kaikille tasapuolisesti!
Uuve: Hirvittävän paljon tsemppiä ja energiaa sinne, jotta jaksat lähteä onnistumismielellä uuteen yritykseen! Ja ryminällä lokakuun junaan :)
Hipskukka: Niin kun ois omia ajatuksiaan lukenut sun tekstistä... Päivä kerrallaan :)
Mammuska: Itse en saanut Davidin tikuilla tulosta, joten merkki meni vaihtoon. Saapi nähdä onnistaako ovisbongaus nyt.
Alexandra84: Meillä puhutaan avoimesti. Mies haluaa pysyä mukana missä mennään milloinkin ja minä pidän huolen että informoin. Tosin ehkä hieman vähättelin viime kierrossa tekemieni raskaustestien määrää, koska niitä jokunen taisi palaa siinä menkkoja odotellessa :D
Täällä meneillään kp9/jotain ehkä päälle kolmenkymmenen, kuka tietää ja yk2. Oviksen metsästykseen valmistautuminen.
Jaksamista odotteluun :)
Anju
Eilen, kun tuli niitä limoja, niin testasin illalla first signal-ovistestillä. Ja tuli kaksi viivaa. Testiviiva oli kyllä ohuempi, kuin kontrolli, mutta aikalailla samanväriset. Pitääkö niiden viivojen oikesti olla siis yhtä paksutkin, vai vaan yhtä vahva väri? Ehkä mulla on siis ovulaatiokin tullut, mutta vain ehkä... Tein vielä varmuuden vuoksi aamulla uudelleen, ja nyt oli testiviiva vähän vaaleempi kuin kontrolli. Kokeilin vielä CB:n digitestiä, joka ihme ja kyllä toimi tällä kertaa. Tuli tyhjä naama, eli ei ovulaatiota. Mutta jospa se meni jo. Kerrankin tikkuihin on tullut edes jotain, aiemmin aina ihan tyhjää testiviivan kohalla.
Ja eilenkin heiluteltiin peittoja :D Ja ei auta muu kuin odotella pari viikkoa menkkoja. Onneks päivät on menny nopeesti, eikä oo paljoo kerenny kiertoa miettimään, kun on uusi harjoittelupaikka.
Sandis kp 18/? yk1
Evis: Joko sait selvyyttä siihen veriryhmä 0- rokotteeseen? Milloin se tarvitaan? Itselläni on 0- ja miehellä 0+. Luin siitä rokotteesta vauvalehdestä, ennen en ollut kuullutkaan. Mutta olen kyllä kuullut, että kun äitillä ja lapsella on eri rheesustekijä, niin voi tulla raskausmyrkytys, tai jotain vakavaa ongelmaa. Soitin omaan neuvolaankin, ja siellä sanottiin, että sitä testataan kontrollinomaisesti neuvolakäynneillä, ei tuu rokotetta. Eli pissastako ne mittailee raskausmyrkytystäkö? Ja jos joku rokote on, niin miksiköhän sitä ei sitten voisi käyttää jo heti alkuun? Ettei tarttis odottaa siihen saakka, kun kaikki on jo huonosti.
Vielä omaa napaa: Eilen kokeilin kohdunnapukkaa. oli alhaalla, pehmeä, ja vähän niinkuin "auki", tai edes semmonen sormenpäänkokoinen kuoppa. En yleensä ole sitä kokeillut, mutta joskus se on kyllä huomattavasti kovempi ja kiinni. Onko tuo nyt merkki ovulaatiosta, vai?
sulla on varmaan ovis juuri ollut jos toinen testi näytti kohtuu vahvaa viivaa, mutta hymynaama ei. Hitsi kun oisit testannut sillä hymiksellä jo muutamana päivänä nyt aiemmin. No anyway toi kohdunnapukkakin minusta kertoo että ovis on ollut tai ihan hollilla. Silloinhan se kohdunsuu on auki ja pikku uimarit pääsee sisään. No mutta tehän ootte kuitenkin tasaisesti vissiin pupuillu joten ei huolta.
Soittavat huomenna naistenklinikalta ja kysyn sitten noista vasta-ainejutuista ja muista. Labrasta sain jo tietää tän päivän arvon ja se oli tippunut 307 hyvä.
En oo ihan varma mihin kaikkeen toi resustekijä vaikuttaa. Jos vauvan ja äidin veret sekoittuu niin siitä voi tulla ongelmia. Viimeistään synnytyksen yhteydessä se piikki annetaan jos olen oikein ymmärtänyt kun se myös vaikuttaa seuraavaan raskauteen. RAskausmyrkytystä seurataan kai pissasta että onko siinä valkuaisia. Voi hitsit ILTIS tietäis näihin kaikkiin vastaukset mutta iltispä saikin plussan ja ei varmaan täällä käy meitä infoomassa asioista.
Kerron huomenna mitä sanovat tuohon asiaan ja toivottavasti kans soittavat.
Eli ei plussajunasta löytynyt syyskuisissa paikkaa, joten tulenpa katselemaan, josko se paikka löytyisi sitten täällä lokakuisissa...
itsestäni vähäsen... ollaan päälle kolmekymppinen pariskunta joilla molemmilla tyttäret, ja yhteinen lapsi nyt haaveissa. Yk 4 lähti tänään käyntiin, eli kp 1/26-28 menossa...
Masentaa ja ahdistaa taas alottaa alusta...oon semmonen stressaaja, että siksikään en varmaan raskaaksi tule. Ja olen jo vuosia ollut sitä mieltä että minähän en enää raskaudu. Entisen miehen kanssa käytettiin vuosia ns. keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä, joten tämä varmaankin yksi syy epäilyihini.
Ovista en oo koskaan yrittänyt testeillä pongata, enkä muutoinkaan tunnista koska se mulla olis. Mutta nyt ajattelin edes lämpöjä mittailla ja käyttää mustia alushousuja (toivottavasti joku lukenut syyskuisia, jotta naurahti tässä vaiheessa;).
Mutta tällaista...yritän päästä jyvälle kaikista täällä kirjoittelevista, näin äkkiseltään luettuna ei ihan kaikki jääneet vielä mieleen. :)
-Kokis- (mulla siis jo tää "-is"-lempinimi :D
Täällä alkaa olemaan pian tärkiät hetket käsillä, ovis lähestyy..tosin pientä tuhrua kuukautisten jälkeen tuli vielä eilenkin, ärsyttävää kun vaan pari päivää on kunnon vuotoa ja loput site tätä tuhruttelua monta päivää :/
Oon kyllä vähän hölmö, tänään on ystävän bileet tiedossa ja niinpä tein ihan kaiken varalta raskaustestin äsken, että tiedän voinko juoda siideriä vai en :D No negahan se tietty oli, mutta pakko oli varmistella..
Pahoittelut kaikille, jotka tippuivat syyskuisista tänne! Ja oikein kovasti tsemiä ja plussatuulia tähän kiertoon :)
Crystal
kp 9/25-29 yk 5
SANDIS: Mä veikkaisin myös, että oviksesi meni hiukan ennen testaamista, ja siksi jälki haalistui jo.
KOKIS: Voi kurjuus, kun tänne jouduit! Ja kyllä - mulla hiipi hymy naamalle mustista pikkuhousuista puhuessas :) Tästä tulee nyt sitten se meidän kierto!
CRYSTAL: Tuhruttelu on tylsää, samaa mieltä. Meinaatko testata ovista vai tunnistatko sen oireista? Kivoja synttäreitä! Juhli nyt kunnolla, sillä parin viikon päästä olet niin vahvasti raskaana, ettei sitten enää mitään sidukoita juoda :D
EVIS: Kiitos tsempeistä. Ei se ollutkaan niin helppoa kohdata tätiä, vaikka muka olin niin asennoitunut siihen, että tää vie aikaa. Silti sitä näköjään vaan toivoo, että olis kuitenki ylipainosta ja stressistä ja pillereiden lopettamisesta huolimatta sitä laakista raskautuvaa sorttia... Jaksamista sullekin. Hyvä, että arvot laskevat tasaista tahtia.
Kiitos ANJU ja ALEKSANDRA kauniista sanoista. Nyt jo hiukan parempi mieli kun kivut on helpottanu. Onnea teille myös!
ON: kp 3 menossa ja täti poissa. Tänään tullut vaan pikkuruinen tilkka tuhrua. Mitä tästäkin nyt pitäisi ajatella? Onko kellään kokemusta? Mulla oli siis ennen hyvinkin runsaat menkat (kestivät kuusi päivää noin), mutta nyt kun lopetin lokakuun lopulla pillerit, meno on ihan toinen. Ensimmäiset menkat (jos ne nyt sitä oli) kestivät reilun viikon ja vuosin kuin seula kirkasta verta parin päivän taukojen kera. Sen jälkeiset menkat olivat viisi päivää pelkkää onnetonta tuhrua, pikkuhousunsuojalla olisi selvinnyt. Alkoivat jo dpo 6 (testasin oviksen). Nyt sitten nämä menkat alkoivat noin dpo 13(?) ja kestivät kaksi päivää (en laske tätä päivää enää). Eka päivänä vain hiukan tuhrua, eilen hiukan normaalimpaa vuotoa (ei kuitenkaan juurikaan verta, vain ruskeaa). Eli viikon menkoista on tullutkin kahden päivän mittaiset! Ei tunnu yhtään normaalilta mulle! Onko kellään tietoa tästä? Voiko johtua siitä, ettei kohdun limakalvo ole tarpeeksi paksu raskautta ajatellen? Olen ajatellut greippimehua alkaa litkiä, vaikuttaiskohan se? Täällä korvessa vaan ei sitä lähikaupassa myydä, saan vasta huomenna käsiini (kp4). Ihmetyttää vaan, kun on niin erilaista.
Ihanaa, kun on perjantai. Mulla oli eka viikko töissä yli kahden viikon loman jälkeen, ja otti kyllä koville! Kun ehdin pari viikkoa nukkua puolille päivin enkä tehnyt MITÄÄN järkevää, niin pudotus arkeen oli... no, sanotaan vaikka että työläs! En tainnut kertoilla itsestäni vielä? Tässä pieni info:
Uuve 27vee, mies 30vee, asutaan Länsi-Suomessa. Mä oon opetusalalla ja mies reissuhommissa. Esikoisesta haaveillaan ja nyt on alkanut yk3.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivotaan, ettei tuolta syyskuisista enää tipahtele uusia tänne!
UUVE kp3 yk3
muoks* Suutarin lapsilla ei ole kenkiä, eikä opettaja osaa kirjoittaa... :)
Morot kaikille lokakuisille! Tää on nyt meidän kuu saletisti, vai mitä?
ILTIS kävi vaan pyörähtämässä, onnea plussasta ja nauti nyt täysin rinnoin!
KOKIS: Pahoittelut menkoista ja onnea tähän kiertoon!
CRYSTAL: Mukavaa iltaa ja nauti, koska nyt voi olla viimeinen biletysilta piiitkään aikaan ;)
UUVE: Ettet olis kuitenkin raskaana, kun menkat noin lyhyet... Ootko testannut?
KAIKILLE YHTEISESTI: Plussaa, plussaa!!!
Täällä menossa kp 17/28-30 ja parin päivän ajan ollut ihan menkkaolo?!? Oviksia en ole ikinä tikutellut enkä oikein tunnistakaan, joten en tiedä voiko tää johtua esim oviksesta. Toivottavasti ei ainakaan vielä menkat ala, en kestä jos nyt menee kierto sekaisin :( Muutenkin taas alavireinen fiilis kun tuntuu, että kaikki käy vaan pyörähtämässä näissä pinoissa ja raskautuu äkkiä. Meillähän tuli yritystä jo vuosi täyteen...
Mutta jännittävää odotuksen odotusta kaikille ja rentouttavaa viikonloppua! Yritän itsekin saada ajatuksia välillä vähän muihin asioihinkin kun tähän yrittämiseen :)
Rupikonna kp 17/28-30
Minä olen myös taustaillut jo syyskuisia ja olenkin siis peukut pystyssä iltis, jotta saisit sen plussan!
Täällä alkaakin jo olla väkeä jonkin verran. Pahoittelut kaikille syyskuisista tippuneille ja onnea kaikille tähän kiertoon!
ON: Meneillään yk 1 ja kp 12. Olemme päättäneet yrittää toistaiseksi ainakin ihan luomusti, en siis tikuttele ovista. Ovisoireet eivät toivotun selkeät, ei vatsakipua, mutta limaa kuitenkin ja sen perusteella arvailen koska olisi otollisin aika. :)
Olen kuullut että greippimehun juominen olisi hyväksi. Onko kokemuksia?