Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vatsatauti ei tule(kaan) perheessä kaikille?

Vierailija
04.01.2011 |

ja miksiköhän kys taudin vahvuus ja kesto on erilainen saman perheen jäsenillä??

Tietty yksilöllistä ja pne mutta silti hieman ihmetyttää...

3-luokkalainen oksensi su klo13-16 välisen ajan ja yht.4x, minä aloitin klo19 ja laatta lensikin klo04 asti n.40min välein+ripuloin useasti (ja ripulilla yhä).

Muistan tuon 41min välein tarkasti koska nuokuin olkkarissa lattialla ja yhtäkkiä vain rävähti silmät auki tasaisin väliajoin ja tunsin että sylsyttävä pytylle. Digitaaliklo näytti esim klo23, 23.45, 00.30, 01.00 jne

Kuopus joka 1-luokalla ja mies eivät ole taudissa olleet, toivon ja rukoilen etteivät sitä nyt saakaan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jokaisella on oma käsipyyhe (kuten aina)

-kaikki pesevät käsiä koko ajan, kuivaavat hyvin ja käyttävät vielä päälle käsidesiä

-oksut ja muut sotkut siivotaan heti, pyykit pyörimään niin pian kuin mahdollista, siivotessa hanskat käsissä

-hanoja, ripoja, valokatkaisimia pyyhitään usein, samoin vessaa siivotaan tiheästi, käsipyyhkeet vaihdetaan päivittäin

Näillä toimilla on ollut vaikutusta. Kannattaa kokeilla, loppujen lopuksi tämä on pienempi vaiva kuin se, että kaikki sairastavat vuorollaan :)

P.S. Siitä huolimatta voi joku muukin sairastua, ainahan se pöpö voi jonnekin jäädä.

Vierailija
22/28 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä "hysteeriset" varotoimet vain taudin rantautuessa, ei normisti ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saan niitä usein, kun olen pph. Ei auta käsien pesut, käsidesit, pyyhkeitten ahkera vaihtaminen, pintojen tai minkään muunkaan peseminen tai desinfiointi - taudit tulee mulle ihan takuuvarmasti. Samoin kaksi tytöistämme saa ne, mutta mies, poika ja yksi tytöistä sairastuu tosi harvoin mahatautiin. 8-vuotias oksentaa tuntikausia puolen tunnin välein, isompi tyttö muutaman kerran, itse yleensä kerran, mutta paha olo jatkuu päiväkausia. Keneltäkään meistä ei ole umpparia leikattu.

Vierailija
24/28 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä kyllä on monesti ollut, itselläni ei kertaakaan.

Olen ajatellut, että taidan olla immuuni noille vatsapöpöille. Enkä todellakaan mitään tarkkaa hygieniaa noudata, ei vaan tartu minuun. Pienempänä oli aina isä ja sisko ketkä sairastivat ja nykyään mies ja lapset, minuun ei mitään vaikutusta.

Vierailija
25/28 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ainakin omituinen vatsatauti. Pahalle haisevia röyhtälyjä

Vierailija
26/28 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pääsi on tyhjää täysi, aloitus on 12 vuotta vanha.

Vierailija
27/28 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pääsi on tyhjää täysi, aloitus on 12 vuotta vanha.

So?

Vierailija
28/28 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osaa pestä kätensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme