Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö omalla ajalla töitä jos työaika ei riitä

Vierailija
04.01.2011 |

kaiken tekemiseen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tekisi peritaatteessakaan

Vierailija
2/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en tee töitä vapaa-ajallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa ne siinä ajassa, kun parhaiten näkee.

Vierailija
4/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-aika on vapaa-aikaa.

Vierailija
5/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko, että suostuisinkaan.

Vierailija
6/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uhkailuja että kyllä tänne tekijöitä on tulossa.

Vierailija
7/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en erottele vapaa-aikaa työajasta, koska minulla ei varsinaista työaikaa ole. Joten joka lauantai ja sunnuntai käyn koneella tekemässä työasioita, samoin illalla ennen nukkumaanmenoa. Ja esim syyslomalla varaan aina päivän tai pari työhommille. Ja olen siis opettaja.

Mieheni on eri alan virkamies, ja tekee töitä iltaisin niin kauan kuin työtä riittää, ei siis tule kotiin kellon mukaan. On johtavassa asemassa.

Vierailija
8/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minakin opiskeluaikoina ärrällä työkennellesäni pidin tosi tiukkaa kiinni siitä, että ylityöistä maksettiin palkkaa tai ne sai myöhemmin vapaana.

Mutta nyt kun olen virkasuhteessa ei työtunteja tule enään laskettua, vaan töitä tehdään niin kauan kun niihin menee. Kohtuus pitää kuitenkin muistaa. Jos huomaisin että työskelen jatkuvasti kohtuuttoman pitkää päivää, ottaisin asian puheeksi.

Vierailija
9/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en erottele vapaa-aikaa työajasta, koska minulla ei varsinaista työaikaa ole. Joten joka lauantai ja sunnuntai käyn koneella tekemässä työasioita, samoin illalla ennen nukkumaanmenoa. Ja esim syyslomalla varaan aina päivän tai pari työhommille. Ja olen siis opettaja.

Mieheni on eri alan virkamies, ja tekee töitä iltaisin niin kauan kuin työtä riittää, ei siis tule kotiin kellon mukaan. On johtavassa asemassa.

Vierailija
10/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljen puhelimen niin seuraavan kerran ajattelen työasioita kun jälleen palaan toimistolle.

Toki seuraan ympäristön tapahtumia ja uutisia vapaalla ollessanikin siten, että töissä olen heti mahdollisimman ajan tasalla.

En ikimaailmassa haluaisi työtä, joka seuraa minua aina ja kaikkialle.

Vierailija
11/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisena toimihenkilönä teen töitä tasan 8h. Jos ylitöiksi menisi niin lisäpalkkaa tai sitten kertyvät plussatunnit.

Vierailija
12/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. viikonloppuisin ja lomilla sekä rutiinitöitä että erityisesti luovuutta ja kehittämistä sisältäviä tehtäviä. Olen opettaja.

Vierailija
13/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta odotan joustoa myös toiseen suuntaan.

Tällä hetkellä olen tosin freelancer, joten teen vain sen, mistä minulle maksetaan. Joskus tosin tulee tehtyä esim. oman perfektionismin tai kiinnostuksen vuoksi ylimääräistä.

Vierailija
14/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmessa vuorossa joku jatkaa aina

Vierailija
15/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin työ joustaa sitten tarvittaessa myös toiseen suuntaan.

Työni on sellaista, että sen hyvin ja tehokkaasti tekeminen tuo suoraan itselle etuja (muitakin kuin rahallisia tai esimiehen kehuja).

Vierailija
16/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tehdä kaikkia työhön littyviä asioita työaikana!

Eli teen työajan jälkeen ihan ilmaisiksi ja ai, että se on "mukavaa".

Vierailija
17/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tekisin, jos ois töitä. Tosin vaan koeajalla ja sen ekan puolen vuoden aikana, kun se olis sitä tumpelolisää. Sen jälkeen jos työt ei suju annetussa ajassa, niin pyytäsin lisäresursseja (=uusi kollega, työn jakaminen uudestaan tai ylityölupa). Toki voisin myös miettiä, oisko prosesseissa vikaa, josko joku rakenteellinen epäkohta aiheuttas just mulle ylitöitä ja kiirettä. Eli prosessit vois mennä kanssa uusiksi ajan myötä.

Sen verran olen kokenut, että kun annetaan liikaa/uusia/vaikeita töitä, niin puolen vuoden päästä sen tekee vaikka vasemmalla kädellä.

Nyt vaan pitäs päästä töihin.

Vierailija
18/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

as.ianmukaisella korvauksella

Vierailija
19/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minakin opiskeluaikoina ärrällä työkennellesäni pidin tosi tiukkaa kiinni siitä, että ylityöistä maksettiin palkkaa tai ne sai myöhemmin vapaana. Mutta nyt kun olen virkasuhteessa ei työtunteja tule enään laskettua, vaan töitä tehdään niin kauan kun niihin menee. Kohtuus pitää kuitenkin muistaa. Jos huomaisin että työskelen jatkuvasti kohtuuttoman pitkää päivää, ottaisin asian puheeksi.

Vierailija
20/29 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minakin opiskeluaikoina ärrällä työkennellesäni pidin tosi tiukkaa kiinni siitä, että ylityöistä maksettiin palkkaa tai ne sai myöhemmin vapaana. Mutta nyt kun olen virkasuhteessa ei työtunteja tule enään laskettua, vaan töitä tehdään niin kauan kun niihin menee. Kohtuus pitää kuitenkin muistaa. Jos huomaisin että työskelen jatkuvasti kohtuuttoman pitkää päivää, ottaisin asian puheeksi.