Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhaskoe 4,51??? Mitä meinaa?

Vierailija
11.01.2011 |

On siis heittoa normaaliarvoon... tätä epäilinkin, koska olen lihonnut huomattavasti (ei kyllä muut huomaa=) mutta olen puolen vuoden aikana lihonnut noin 6kg elämällä aivan samoin kuin ennen, joten voisiko johtua kilpirauhasesta? Lisäksi olen aina väsynyt. Mutta voiko noin pieni heitto vaikuttaa näin voimakkaasti? Entä tehdäänkö mitään, esim. lääkettä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joissain labroissa saattaa kiikun kaakun olla rajojen sisällä. Tuolla arvolla varmaan useimmat voivat TOSI huonosti. Nyt mars asiantuntevalle (sisätauti) lääkärille. Kurkkaa myös Kilpirauhasfoorumille, vilkas, auttavainen ja hyvin asioista tietävä vertaistukipalsta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pielessä, mutta silti oireet oli selvät. Oli väsymystä, saamattomuutta, vatsaoireita, palelua, lihomista. Oikeastaan oli sellainen pysähtynyt olo, kaikki meni hitaalla. Lääkärin mielestä arvot eivät sinänsä vielä vaatineet lääkitystä, mutta koska oli selvät oireet niin lääkitys aloitettiin. Oireet helpottivatkin ja arvotkin tipahti kohdilleen.

Eli lääkäristähän se riippuu mitä tehdään, lääkitystä voidaan kokeilla tai sitten ei.

Vierailija
4/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joissain labroissa saattaa kiikun kaakun olla rajojen sisällä. Tuolla arvolla varmaan useimmat voivat TOSI huonosti. Nyt mars asiantuntevalle (sisätauti) lääkärille. Kurkkaa myös Kilpirauhasfoorumille, vilkas, auttavainen ja hyvin asioista tietävä vertaistukipalsta.

tuohon nähden ei se nyt hurjan korkea ole.

Vierailija
5/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tsh on 1. Kai mä oon sitten vaan kroonisesti väsynyt, laiska ja viluinen pullukka :D

Vierailija
6/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko elämän ajan? vai voiko testata, auttavatko ne?

Ja arvasin tämän tästä painon noususta, koska olen aina ollut hoikka, ja nyt vaan lihon ja lihon vaikka mitä tekisin!

Vierailija
7/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun millä arvoilla olo on hyvä, olettaen siis, että oireita on, kuten ap:lla. Muistelisin, että lähempänä 1,0 on tarkoitus olla, allekin. Se toinen arvo (olikos se T4V?) myös merkkaa. Mutta ihan selkeästi on ap:lla lääkityksen paikka.

Tosiaan, Kilpirauhasfoorumille vaan, tietoa saat niin paljon, ettei moni lääkärikään..

Vierailija
8/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat todella laajan "materiaalin" käyttöösi.

Vierailija
9/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys mitä todennäköisemmin aloitetaan (tai ainakin pitäisi aloittaa) ja kyllä, sitä syödään koko loppu elämän ajan. Ei meinaan korjaannu itsestään. Mullakin arvot heitti alussa vain hieman, mutta lääkitys aloitettiin heti pienellä annoksella. Sittemmin on jouduttu kyllä nostamaan.

Vierailija
10/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kilpirauhastulehdus, joka huomattiin vatsaoireiden takia, paino oli myös noussut reilusti. Arvoja seurattiin jonkin aikaa, ja ilmeisesti palasivat normaaliksi. Raskaus voi esimerkiksi laukaista tulehduksen. Paino valitettavasti jäi korkeaksi.

Vierailija
11/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen tulehdus. Tulehdus voi myös aiheuttaa heittelyä hyperin ja hypon välillä.

Mulla on valitettavasti krooninen autoimmuunitulehdus, joka tuhoaa kilpirauhasen pikku hiljaa ja niin ollen syön lääkettä loppuelämäni.

Ap, suosittelen kuitenkin että aloitat lääkityksen, noilla arvoilla olosi on varmasti huono - niin kuin joku tuossa sanoikin, paras olo on silloin kun TSH on 1-2.

Minulla on ollut kilpirauhastulehdus, joka huomattiin vatsaoireiden takia, paino oli myös noussut reilusti. Arvoja seurattiin jonkin aikaa, ja ilmeisesti palasivat normaaliksi. Raskaus voi esimerkiksi laukaista tulehduksen. Paino valitettavasti jäi korkeaksi.

Vierailija
12/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvin oire oli suunnaton väsymys, sanojen katoaminen ja painonnousu. Nyt lääkitystä takan 6kk ja olo on ihan eri ja aineenvaihdunta ilmeisesti kännystinyt, koska turvotus on loppunut. Vielä kun saisi kilot pois..

Vierailija
13/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu itsestä mitättömän pieneltä, ja olen semmoinen sisupussi, että väsymys ym. eivät mua lannista, joten en osaa silleen sanoa, että mulla olisi "huono" olo. En tiedä voiko vaikuttaa tähän, mutta kun harrastan rankkaa liikuntaa, niin monesti minua pyörryttää? Ja kyllä tää painon nousi etenkin on todella rasittavaa, sekä jostain luin että silmätkin sen takia ovat aamuisin turvonneet, niin kuin minulla on, enkä voi enää ripsiväriäkään käyttää tästä syystä.

Kertokaas mitä oireita ym teillä on, kaikki kokemukset kiitos:)

Täytyy käydä tuolla palstalla:)

Vierailija
14/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hirvittävä väsymys, painonnousu, turvotus (silmät, sormet, naama, nilkat), ihon kuivuminen, ajatus tökki ja sanat hukassa, väsymyksen myötä olin aina saamrin pahalla tuulella ja mikään ei huvittanut, liikkuessa lihakset eivät meinanneet palautua, onhan noita pitkä lista...

Vierailija
15/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:en tiedä mitään:)

Eli mikä se yleensä on, että aletaan käyttämään lääkkeitä? Ja mikä on yleensä normaali? Onko se 1 vai 4 vai mikä vaan siltä väliltä, vai onko yleensä esim. just tuo 1.

Pelkään, kun olen niin pirteä ym. enkä anna millään periksi väsymykselle (olen nuori urheilullinen haastavaa työtä tekevä yh äiti, ei mitään mahdollisuutta väsyä), niin lääkäri ei suostu määräämään lääkkeitä minulle, vaikka oikesti minusta nämä oireeni voisivat parantua niillä, niin kertokaas faktoja, ettei työtk:n lääkäri vaan ohita tätä, ja minä jatkan vaan lihimista ja uupumista ym;(

Vierailija
16/17 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:en tiedä mitään:)

Eli mikä se yleensä on, että aletaan käyttämään lääkkeitä? Ja mikä on yleensä normaali? Onko se 1 vai 4 vai mikä vaan siltä väliltä, vai onko yleensä esim. just tuo 1.

Pelkään, kun olen niin pirteä ym. enkä anna millään periksi väsymykselle (olen nuori urheilullinen haastavaa työtä tekevä yh äiti, ei mitään mahdollisuutta väsyä), niin lääkäri ei suostu määräämään lääkkeitä minulle, vaikka oikesti minusta nämä oireeni voisivat parantua niillä, niin kertokaas faktoja, ettei työtk:n lääkäri vaan ohita tätä, ja minä jatkan vaan lihimista ja uupumista ym;(

Vierailija
17/17 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin HUS:n uudet viitearvot on 0,5-3,6 mU/l. Torstaina itellä testit, melkein toivois et olis vajaatoimintaa, et löytyis joku syy kaikelle paskalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan