Rakastan miestäni mutta vihaan hänen
tapaansa ripotella tavaroitaan minne huvittaa. En oikeasti ollut aiemmin tiennyt, että voisin tuntea selkeää vihaa jotain tavararöykkiötä kohtaan. Melkein itkin turhautumistani, kun yritin aamulla kiireessä kasata lapsen ja omat tavarat. Mies oli mm nakannut oman takkinsa lapsen kenkien päälle enkä siis löytänyt niitä, omat kenkänsä olivat keskellä eteisen lattiaa ja kompastuin niihin, raskas urheiluvarustekassi oli rattaiden tiellä jne. Minulla menee mielestäni kohtuuttomasti aikaa, kun siistin miehet kamat päästäkseni itse lähtemään jonnekin! Kaiken huippu on kun mies loukkaantuneena tuhisee omissa lähtökiireissään että "älä hei ruttaa sitä mun kassia" ARGH!
Ymmärrän, että ongelma on siinä, että hoidan asiat, vaikka mies ne sotkisikin. Pitääkö minun häipyä kotoa viikoksi, jotta hän ymmärtää kuinka paljon pientä kiusaa tekee arjen sujuvuudelle? Olen jo sanonut nätisti, suorastaan rukoillut asiaan muutosta, sanonut rumasti, huutanut ja karjunut...
Kommentit (10)
Meillä on tässä vielä se juttu, että minua harmittaa oikeasti vain ne tavarat, jotka haittaavat minun arkeni sujumista. En koe ongelmaksi napata lattialle unohtunutta sukkaparia (kalsarit on onneksi aina pyykkikorissa :D) mutta vihaan sitä, että tavaroita säilyteään hankalissa paikoissa niin, että ovat tiellä. Likainen kahvikuppi pöydässä ei siis haittaa, kun se on helppo nostaa koneeseen. Mutta koneen eteen jätetyt tavarat riepoo, kun ensin pitää siirtää ne, että voin tehdä sen pikku homman.
Itse kodin työnjako on mielestäni ihan ok, kun mieskin hoitaa tietyt omat hommansa (mm järjestää isomman lapsen harrastukset). Mutta tuo minun kotitöideni ja arkirutiinieni pilaaminen saa kauhean voimattoman raivon pintaan. Ehkä minun pitäisi vuorostani kasata muutama kilo tavaraa sen treenikassin päälle, piilottaa auton avaimet ja miehen kengät ja hihitellä, kun toinen seuraavan kerran yrittää ehtiä treenien kimppakyytiin :)
Voimia voimia kanssasisarille ja -veljille!
Sanot, että homaman on tultava loppu, hermot menee ja ärsyynnyt joka päivä samasta jutusta. Ja että sinä otat tuon roskasäkin käyttöön, jos parempia ehdotuksia ei ole.
Nakkelin vaan kaikki lasten lelut, pulkat jne varastoon oven eteen lattialle. Hihi, kohta mies lähtee hakemaan sieltä omia tooosi tärkeitä juttujaan.
ap
Sinuna en edes siistisi hänen kamojaa,vaan ruttaisin ne ihan viileästi, jos sattuisivat olemaan tiellä. Jos mies ei vielä aikuisiässä (ja itse isänä ollessa) itse ole oppinut pitämään omista tavaroistaan huolta, niin turha luulla, että kukaan muukaan sitä tekisi.
Kuulostaa kenties julmalta, mutta niin se vaan menee. Sano hänelle, että jos osaa sotkea, osaa myös siivota. Siivoamisenhan voisi periaatteessa nähdä sotkemisena nurinkurisessa järjestyksessä, jolla pyritään päinvastaiseen tulokseen (kuin sotkemisessa). ;)
etten edes siivoa niitä tavaroita, mutta pakko ne on pois nostaa, että saan tarvittavat muut kamat esille. Nakkelen niitä kiireessä pois edestä ja siinä ne sitten odottavat minua yhä eteisen lattialle kun tulen kotiin ja pahimmassa tapauksessa ovat taas tiellä, kun pitää nostaa kauppakassit, rattaat, lapsi jne sisälle (itkee kiukusta). Koska ne eivät ole minkään miehen enemmän tarvitseman tavaran tiellä, ne ovat hänen mielestään ihan hyvässä paikassa = ei tarvi siivota. Ja tästä on nyt keskusteltu/riidelty iät ja ajat.
Voikohan avioliitto loppua tällaiseen. Alkaa jo tuntua siltä... Älyttömintä tässä on se, että minä mielelläni kannan vastuun lapsen aamutoimista, hoitoon viennistä, kaupassa käynnistä ja yleisestä siivoamisesta, mutta en enää jaksaisi, kun toinen terrorisoi ymmärtämättömyyttään koko ajan.
Oletko vielä kokeillut laittaa kaikki esille jätetyt kamat raa'asti mustaan jätesäkkiin ja laittamalla säkki yhteen nurkkaan? Siinä se saisi sitten nököttää vaikka hamaan tappiin saakka... Otan osaa, ei tuo kovin mukavalta kuulosta ja pidemmän päälle on taatusti enemmän kuin rasittavaa ja turhauttavaa..!
t. sama
Oletko vielä kokeillut laittaa kaikki esille jätetyt kamat raa'asti mustaan jätesäkkiin ja laittamalla säkki yhteen nurkkaan? Siinä se saisi sitten nököttää vaikka hamaan tappiin saakka... Otan osaa, ei tuo kovin mukavalta kuulosta ja pidemmän päälle on taatusti enemmän kuin rasittavaa ja turhauttavaa..!
t. sama
Mutta kiitos kommenteista. En tiedä, miksi tämä juuri tänään ärsyttää niin kamalasti :(
Mies saattaa jopa loukkaantua moitteistani, koska se kuulemma tarkoittaa, ettei esim hänen harrastuksensa ole tärkeä (siis koska en haluaisi väistellä sitä treenikassia eteisessä monta päivää peräkkäin). Kaikkeen tulee tuskastunut vastaus, että "mihin minä ne sitten laittaisin". Aikuiselta mieheltä!?!? Olen jopa kerran tyhjentänyt häntä varta kokonaisen kaapin, että nakkelisi sinne tavaransa, mutta arvatkaapa senkin jutun menestys.
aiheesta.
Olen myös joskus jättänyt miehen pyykit lojumaan lattioille, mutta kerännyt ainakin likaiset kalsarit viimeistään silloin pois silmistä, kun on tullut vieraita.
Olen myös uhannut kerätä pyykit ja tavarat jätesäkkiin, mutta silloinhan mies on riemastunut ja huutanut etten saa koskea hänen omaisuuteensa.
Pidän itse tavarani (ja lasten tavarat) aina järjestyksessä ja kodin puhtaana, joten miehen sotkuisuus aiheuttaa minulle oikeasti pahaa oloa.
En haluaisi kuitenkaan olla pelkkä pyykkien perässä nalkuttava akka.
t. kohtalotoveri
Onneksi siis en ole ainoa :)
Meidän mies tosin syö iltaisin makkarissa televisiota katsellen ja jättää lautaset ja lasit sängyn alle josta ei niitä kerää pois ja murustelee sängyn ja joudun lakanat vaihtamaan todella usein.
Töistä tullessaan heittää hikisukat sohvalle, lattialle tai tietokoneen alle, likaiset kalsarit on pyykkikoneen päällä tai makkarin lattialla ei siis pyykkikoneessa tai likapyykkikorissa.
Kahvia litkittää hirveät määrät ja tänään juuri pyyhin kahvitahrat pois olohuoneen lattialta, vessan lattialta ja pyykkikoneen päältä. Kahvikipot löytyy sitten kasattuna takapihalle kun tupakalla ollessaan ne sinne unohtaa tai tiekokonepöydälle.
Olen näistä sanonut sen sata kertaa, johon mies vaan tuhahtaa ja suuttuu alkaen puhumaan minusta jotain negatiivista jos vaan sellaista sinä hetkenä keksii.
Niin rasittavaa niin rasittavaa mutta pakko kai se on täälläkin itse tehdä asialle jotain on sentään tuo konttaavassa iässä oleva kaveri kotona joka varmasti suuhun pistäisi ihan kaikki lika kipot ja kalsarit jotka vaan lattialta löytää..hyi yöks
ei jätä tavaroita lojumaan, en jätä itsekään. Ollaan samanlaisia, joten elämä helpompaa tältä osin.