Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa näin karpaten, kun tulee syötyä harvemmin, jää aikaa kaikelle muulle, esim.

Vierailija
04.01.2011 |

sille ruoanlaitolle :) Nyt meni punajuuret uuniin, saavat vuohenjuustotahnan niskaansa paistamisen loppupuolella. Lisäksi jauhelihapihvejä, nams!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat ja keksit sisältää paljon

enemmän tyydyttyneitä rasvoja kuin se määrä, mitä ihminen pystyy voita syömään päivässä...

tosiaan kehotetaan syömään pullaa ja keksejä.

Vierailija
22/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sitä mieltä että ihmisen tulee syödä harvoin....teikäläisiäkin on niin moneen junaan ja toisaalta mäkin voin väittää että olen lääkäri :D tai mikä vielä parempaa olen astronautti

Kaikki astronautit on terveitä ja hoikkia, joten millainen on sun astronautin ruokavalio... tai joo, se yks joka ajoi vaipoissa sieppaamaan toista, ei tainnu olla kovin terve. Mutta oli kai kuitenkin hyväkroppanen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilää lainaten: "Kasviperäiset rasvat ovat osoittautumassa hyvin ongelmallisiksi. Esimerkiksi nykytutkimuksen mukaan rypsi- ja pellavaöljyn sisältämä alfalinolihappo on yhdistetty miesten eturauhassyöpään. ... Monityydyttämättömät rasvat kertyvät elimistöön. Ne ovat jatkuva vapaiden radikaalien lähde. Monityydyttämättömät rasvat nopeuttavat kudosten vanhenemisprosessia. ... Monityydyttämättömien rasvojen on todettu vaikuttavan immuunijärjestelmään haitallisesti. Kun immuunijärjestelmän toiminta häiriytyy, koko elimistö altistuu kaikille mahdollisille sairauksille. Viime aikoina on myös havaittu kasviperäisten monityydyttymättömien rasvojen lisäävän verihiutaleiden takertumista toisiinsa, minkä seurauksena syntyy veritulppia."

Heikkilä: Hyvän olon keittokirja 2

Vierailija
24/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön lyhyin väliajoin ja vähän terveellisesti eikä verensokeri heittele eikä mun tarvi laskea hiilareitani :D mä en tajua tuollaisia kummia ruokavalioita kun ihmisen pitäis osata syödä kaikkea normaalia ruokaa terveellisessä määrin!Ja nimenomaan 3-4h välein.

Elintasosairaita ollaan kohta kaikki. ap

Vierailija
25/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön kaikkea mutta kohtuullisesti. Ppäpaino ruoassani on kasviksissa mutta syön myös runsaskuituista leipää hedelmiä, lihaa (kala suurta herkkua)herkuttelen suklaalla...ja huomenna taas lähtö Nasan leirille!

Vierailija
26/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa!

Vierailija
27/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät tarvitse mitään hiilareiden laskemista. Mä luulen että ne jotka tarvitsevat ovat jo jotenkin sairaita eli sokeriaineenvaihdunnassa häikkää...anabolinen oireyhtymä vai mikä se nyt olikaan?

Vierailija
28/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa tämä joulunjälkeinen normaaliin paluu. Syön epäilemättä runsaasti hiilaria sisältävää kasvispainotteista ruokaa, mutta kun syön terveellisesti ja pidän ateriarytmin, ei ole mitään mielitekoja ja ihanan hyvä olla :). Jos joku tois tuohon suklaapatukan, en todellakaan söisi sitä. Melkein tein aiheesta aloituksen, mutta ap ehti ensin.

Vierailija
29/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) pääjohtaja Pekka Puska huokaa syvään. Julkisen "rasvasodan" roiskeet nousevat yhä korkeammiksi.

- ?Ravintoasiantuntijat ympäri maailmaa ovat äärettömän yksimielisiä. Ei ole mitään salaliittoa. Kovista eläinrasvoista pitäisi siirtyä pehmeisiin kasvirasvoihin ja kalaöljyihin, Puska sanoo.

Hän vetoaa uusiin, entisestään tiukentuneisiin yhdysvaltalaisiin ravintosuosituksiin: kova (tyydyttynyt) rasva nostaa kolesterolia ja lisää riskiä sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin sekä kakkostyypin diabetekseen.

-?Nämä eivät ole Puskan tai THL:n suosituksia. En minä ole vastuussa maailman ravintosuosituksista

Vierailija
30/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset lihovat, kun syövät nälkäänsä?

Suurin osa karppaajista kuitenkin käsittääkseni aloittaa karppauksen laihdutusmielessä ja hehkuttavat juuri tuota, ettei tarvitse syödä kovin usein, kun ei ole nälkä. Minä olen aina kuvitellut, että lihomisen takana on useimmiten napostelut, liian isot annoskoot, lohtusyöminen jne, ja kaikkea tuota voinee karppaajakin hyvin harrastaa?

Vierailija
31/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on useita jotka on karppaamalla laihtuneet ja tervehtyneet huomattavasti. Itse olen ylipainoinen, mutta mulla ei (vielä) ole mitään siitä seuraavia ongelmia onneksi. Haluaisin kuitenkin olla hoikempi, mutta ongelmana on se että tykkään syödä. :( En osaa kuvitella eläväni ilman leipää, pullaa ja keksejä, vaikka tiedän että niin voi ihan hyvin elää. Se aloittaminen vain tuntuu hankalalta. Lisäksi tuntuu vaikealta keksiä ruokia, jotka sopis karppaajalle ja 1- ja 3-vuotiaille lapsille. Tarvisin hirveästi tsemppausta... :(

Vierailija
32/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät tarvitse mitään hiilareiden laskemista. Mä luulen että ne jotka tarvitsevat ovat jo jotenkin sairaita eli sokeriaineenvaihdunnassa häikkää...anabolinen oireyhtymä vai mikä se nyt olikaan?

Ja tosiaan vernesokeri pysyy tasaisena mikäli mikään ei ensin nosta sitä korkealle ja sen seurauskena insuliinihyökkäys laske sitä alas. Vhh:lla verensokeri ei laske koska mikään ei nosta sitä korkealle.

Hiilarit varastoituvat ihmisen rasvaan mikäli sitä saa liikaa, sitä sanotaan sitten glykogeeniksi.

Vierailija
33/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää mitä syötte ja millon huvittaa, prkl. Ja tehkää syöntien välissä ihan mitä ikinä vaan keksitte/osaatte/jaksatte/viitsitte.

Vierailija
34/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas moni vt-ruokailija on oikeasti vaihtanut sen vaalean leivän täysjyvärukiiseen, vaalean riisin tummaan ja lakannut syömästä makaronia ja vähentänyt perunan käyttöä? Nämä kun ovat nykyään ihan virallisterveellisiä ohjeita. Siltä pastan ja patongin syöjältä voisi kysyä, issä ovat vitamiinit ja suojaravintoaineet? Se, että peruna on suomalaisten keskeinen c-vitamiinilähde ei kerro mitään perunan erinomaisuudesta, ainoastaan suomalaisen ruokavalion kelvottomuudesta. PK-tutkimujs, johon täälläkin vedotaan osoitti sen, että sydäntautikuolleisuus väheni enemmän muilla alueilla kuin pohjois-karjalassa ja että alkuvuosina pohjois-karjalassa sydäntautikuolleisuus kasvoi verrattuna muuhun maahan. Siihen aikaan lisäksi margariinit sisälsivät railakkaasti transrasvoja, jotka ovat tutkitusti epäterveellisiä. Eläinrasvat sen sijaan tutkitusti auttavat painonhallinnassa ja suojaavat sydän- ja verisuonitaudeilta.

Vierailija
35/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuullisina annoksina. Kyllä ne kilot tulevat ylimääräisen suolaisen ja makean puputtamisesta ja ennen kaikkea alkoholin jatkuvasta lipittämisestä.

että ihmiset lihovat, kun syövät nälkäänsä?

Suurin osa karppaajista kuitenkin käsittääkseni aloittaa karppauksen laihdutusmielessä ja hehkuttavat juuri tuota, ettei tarvitse syödä kovin usein, kun ei ole nälkä. Minä olen aina kuvitellut, että lihomisen takana on useimmiten napostelut, liian isot annoskoot, lohtusyöminen jne, ja kaikkea tuota voinee karppaajakin hyvin harrastaa?

Tälläkin palstalla monen laihdutuskarppaajan tietämys on ollut tasoa "mä söin ennen täysin virallisterveellisen ruokavalion mukaisesti ja ahmin pullaa, karkkia, pizzaa ja jäätelöä joka päivä..."

Vierailija
36/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain menee niin paljon aikaa päivässä syömiseen ettei ehdi "kaikkea muuta".

Ihanaa näin karpaten, kun tulee syötyä harvemmin, jää aikaa kaikelle muulle, esim. sille ruoanlaitolle :)

Vierailija
37/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on useita jotka on karppaamalla laihtuneet ja tervehtyneet huomattavasti. Itse olen ylipainoinen, mutta mulla ei (vielä) ole mitään siitä seuraavia ongelmia onneksi. Haluaisin kuitenkin olla hoikempi, mutta ongelmana on se että tykkään syödä. :( En osaa kuvitella eläväni ilman leipää, pullaa ja keksejä, vaikka tiedän että niin voi ihan hyvin elää. Se aloittaminen vain tuntuu hankalalta. Lisäksi tuntuu vaikealta keksiä ruokia, jotka sopis karppaajalle ja 1- ja 3-vuotiaille lapsille. Tarvisin hirveästi tsemppausta... :(

karppaus.info-sivustolla on resepti osio, sieltä saa vinkkejä!

Vierailija
38/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuullisina annoksina. Kyllä ne kilot tulevat ylimääräisen suolaisen ja makean puputtamisesta ja ennen kaikkea alkoholin jatkuvasta lipittämisestä.

että ihmiset lihovat, kun syövät nälkäänsä? Suurin osa karppaajista kuitenkin käsittääkseni aloittaa karppauksen laihdutusmielessä ja hehkuttavat juuri tuota, ettei tarvitse syödä kovin usein, kun ei ole nälkä. Minä olen aina kuvitellut, että lihomisen takana on useimmiten napostelut, liian isot annoskoot, lohtusyöminen jne, ja kaikkea tuota voinee karppaajakin hyvin harrastaa?

Tälläkin palstalla monen laihdutuskarppaajan tietämys on ollut tasoa "mä söin ennen täysin virallisterveellisen ruokavalion mukaisesti ja ahmin pullaa, karkkia, pizzaa ja jäätelöä joka päivä..."

Niin, pitäsikin sanoa että, ennen söin virallisterveellisen ruokavalion mukaisesti, enkä voinut olla syömättä/ahmimatta pullaa, karkkia, pitsaa ym epäterveellistä. Minut sokeri koukutti ja ruisleipä saattoi laukaista hillittömän makeanhimon. Jätin leivän ja nälänhallintani on parantunut.

Vierailija
39/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä pastan ja patongin syöjältä voisi kysyä, issä ovat vitamiinit ja suojaravintoaineet?

syövänsä muutakin kuin pastaa ja patonkia - muun muassa paljon täysjyväviljaa, kasviksia ja hedelmiä. Lihaa syön tuskin lainkaan, punaista lihaa en ollenkaan.

Perunan syöminen on vähentynyt Suomessa huomattavasti, kun taas lihan sekä mm. erilaisten juustojen syöminen lisääntynyt. Jostain syystä ihmiset ovat lihavampia ja sairaampia kuin koskaan ennen. Onneksi huippukokit ovat jo Suomessakin alkaneet puhua perunan puolesta.

Vierailija
40/45 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pitäsikin sanoa että, ennen söin virallisterveellisen ruokavalion mukaisesti, enkä voinut olla syömättä/ahmimatta pullaa, karkkia, pitsaa ym epäterveellistä. Minut sokeri koukutti ja ruisleipä saattoi laukaista hillittömän makeanhimon. Jätin leivän ja nälänhallintani on parantunut.

Mä syön virallisterveellisen ruokavalion mukaisesti enkä käytä sokeria juuri ollenkaan, vaikka syön ruisleipää päivittäin. Tosin mulla ei ole ikinä ollut minkäänlaisia syömishäiriöitä muutenkaan.