Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALAISTEN TORSTAI - TOIVOA TÄYNNÄ :) 20.10

20.10.2005 |

Vielä olen aloittamassa pinoa... Mutta saas nähdä olenko enää huomenna?!! ;)

Nyt on tunnin ajan tullut supisteluja, mutta epäsäännöllisesti ja ei niin kamalan kipeitä, mut tuntuvia kuitenkin! Eli maha kovettuu ja sit iskee kipeä supistus.

Mut niitä tuntuu tulevan vaan aina, kun istun tässä koneella?!! Ei silloin, kun esim. seison! Outoa...

Vauva kyllä liikkuu mahassa, työntäen jalkojaan mahasta läpi :)

Saa nähdä tapahtuuko mitään tänä yönä tai huomenna. Mutta tuun kyllä ilmoittamaan, jos kotona vielä olen!! =D

Kaisa 39+4

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kanssasisaret, Te saitte mut hyvälle tuulelle kommenteillanne! :) :)

Piti naureskella muutaman jutuille niin, että meinas pissat lirahtaa pöksyyn, hih!

Yhdyn VALLUn kans samaan nauruun NINNULIn NIPISTELY-jutulle :)

Samoin toi KAISAn vieraslista :) VALLUn sanoin: voithan sä sanoa, et jos joku kysyy niin älkää sanoko mun olevan täällä ...VEDET silmissä täällä kiherrän :) Sorry KAISA.

SINILAINEN on herännyt näköjään yhtä kauniina kuin minäkin :) Notre Damen kellonsoittaja, hih!!!

Ei millään pahalla, mutta tosiaan noi jutut sai mut hyvälle tuulelle. Olen ollut koko päivän väsynyt ja eilisen jäliltä vähän alakuloinen. Olen uusi ihminen :)

Ai niin, MAISAlle VAUVAONNITTELUT!!!!!!!

Täällähän on varmaan puolet Oulun suunnalta. Sehän mukavaa.

On tainnut jo Tampereen lokamammat jakautua, paitsi mä.

Niin, ja tosiaan uudet pinoutujat teretulemast tänne sekaan vaan :)

Kohta pitää alkaa miettiä jotain ruokaa, et mitä laittais ukkokullalle. Pitäisköhän laittaa viesti sille, että tuo uuden suklaapatukan sairaalakassiin, kun söin sen ennen päikkyjä, NAM.

Hemulii_i

Vierailija
42/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASULI: mukava kun käyt kuulumisiasi kertomassa :) Jospa sitä pian saadaan vauvapuolella kaikki jatkaa jutustelua.

T: Hemulii_i

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALLU, eipä kestä kiittää. Olkoon nuo jutut vastineena sille sun miehen kolmannelle ässälle, mitä mä naureskelen edelleen itsekseni (mun mies ei muuten oikein tajunnu mitä hauskaa siinä oli, että silleen..) !! Tähän hätään ei taida irrota enempää...

KAISA, olipa tuolla jännä tarina sun isäsi syntymästä. Joopa joo, vaikka tuntuu, että nykyäänkään ei paljon potilaaseen kiinnitetä sairaalassa huomiota niin on ne asiat ilmeisesti vähän sentään parentuneet sieltä 40-luvulta. Lohduttavaa! Onko sille muuten jotain selitystä, miksi isoäitisi meni yhtäkkiä koomaan? Aika hurjaa!

Ja KAISAlle vielä tuosta vieraslista-asiasta: Eipä siellä varmaan kukaan vahdi, keitä kaikkia vierailuaikana sisään kävelee, mutta jos kyseessä on yhtään fiksu ihminen, niin yleensä ilmoittaa tulostaan. Silloin voit vaikka sanoa että on niin paljon sukulaisia tulossa katsomaan, ettei oikein mahdu muita. Tai ei ne kaikki kyllä ilmoita. Mulla kävi esikoisen kans sairaalassa ollessa niin että samaan aikaan, kun vanhempani tulivat ekaa kertaa katsomaan meitä, paikalle ilmestyi mieheni kummitäti, jonka olin aikaisemmin tavannut ehkä kolme kertaa, hyvä kun tunsin. Oli siinä sitten aika jäykkä tunnelma. Äitini kertoi myöhemmin olleensa tosi pahoillaan, kun sellainen aivan vieras ihminen oli paikalla. Että siinä mielessä musta on kyllä ihan asiallista vaikka jo etukäteen sanoa sille kaverille, että ylimääräiset vieraat eivät ole toivottuja sairaalaan!

Vierailija
44/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON, PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE LOKAMASUILLE!!!

Tulin myös " ilmoittautumaan" jakautumattomaksi mammaksi edelleen vaikka kovasti olenkin odottanut supistusten ja vauvan aikaisen laskeutumisen vuoksi aikaisempaa synnytystä....ja PAH! Viikkoja on tänään tasan 39 ja odotus tuntuu jo tosi raskaalta. Synnytykseenkin olisin ollut uteliaan valmis aiemmin, mutta nyt tuntuu päivä päivältä enemmänkin siltä, ettei olekaan (ainakaan tänäänkään) valmis siihen touhuun.....pupu pöksyssä vissiin!!! Mutta eipä hätiä, ei ole vauvallakaan kiire ulos tulla....

Huomenna olis äippäpolilla uusi arvio vauvelin koosta, kuten jollain muullakin täällä -oliskohan ollu Pepcalla? Vähän jännittää, että jos se vaikka käynnistää synnytyksen kun eivät viimeekskään niin kovin varovasti paikkoja koetelleet...

Tänään on ollut todella väsyttävä päivä. Olen nukkunut jo kahdet päikkäritkin!! Tosin lapsi on kuumeessa ja kipeenä, niin ehkäpä se verottaa omiakin voimavaroja, kun hän extra-huomiota hirveästi kaipailee.

Käyn taas kurkkimassa keitä vielä jäljellä on - aika paljonhan meitä vielä näyttäis olevan... =)

Vierailija
45/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo mun ukko-kulta keksi ihan loistavan idean, sitten viikonlopun S:ien:

Sanoin sille, ettet viittis alkaa paineleen noita akupisteitä, että saatas tää synnytys käyntiin. Sanoi, että tokihan mä voin. Nooh, minä siinä sitten makaamaan sängylle ja mies viereen paineleen jalkoja vuoroin oikeeta vuoroin vasenta. Sitten se muutaman minuutin kuluttua sanoo, että joo, eiköhän se nyt riitä, en enää jaksa ja kattoo mua Hoo-Moilasena kun sanon, että e-heiii kaveri, sitä pitää jatkaa aina puolituntia. Sen jälkeen vuorossa onkin kädet ja varpaat jajajaja... Ukko ei saa sanaa suusta, vaan kattoo suu auki. Sitten se sanoo, että no joo, kuule, ole sä vaan siinä makuultas, mä haen neljät ruuvipuristimet ja laitan ne kiinni sun akupisteisiin. Ei tartte painella, vaan painelu on kokoaikaista, tosin voi joku vähän kattoo kun akka reporankana makaa ruuvipuristimet jaloissa ja käsissä, jos sattuu kylään tulemaan. =))))

Siinäpä se, meidän pellepeloton. Ei kokeiltu sitäKÄÄN, mutta kun ajattelen itseäni tuossa sängyllä ruuvipuristimet nilkoissa ja käsissä, kuolen nauruun.......Ei tule helpolla ulos tämäkään paavo ;-D!

*Vallu, joka suunnistaa makkarakastikkeen tekoon*

-Tuliko MUKA " vähän" sekava teksti, toivottavasti ymmärrätte. En ole sen kummenpi kuin seko itekään ;-). Eilen siskon tyttöni (3 vee) yht' äkkiä kysyi multa kun oltiin puhelimessa, että " oletko muuten hullu" . Arvatkaa naurattiko?! Oli pakko sanoa, että kuule rakas, olen ja vielä hullummaksi tulen, kun tämä pikku-paavo ei synny ;-D. Tyyty vastaukseen lapsen helisevän naurun raikuessa!-

Vierailija
46/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskos lisää hyviä juttuja, pliis!!!! Ehkä mä repesin tolle jutulle :)

Oisit tosiaan näky ruuvipuristimet ympärilläs.

Joo, miehiltä voi odottaa mitä vaan. Niitten logiikka on sitten aina niin järkevää että!

Voitaiskin ruveta kirjottamaan tänne tollasia hyviä kommentteja, mitä mieleen tulee. Sais itse kukin päiväänsä piristystä :)

Mutta mä lähden kans ruoan laittoon nopsaan!

Vierailija
47/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kas, ensin ei yhtään viestiä moneen kuukauteen, tänään jo kolme! :)

SINILAINEN: Kiitos rohkaisusta! Olen kyllä ollut alusta asti varautunut, että nelikiloinen tulee, mutta 5 kg vaatisi kyllä totuttelemista...

Kävin siis neuvolassa (huulet punassa ja ripset ojennuksessa, kuten sovittiin...:D ) ja sf-mitta oli kasvanut entisestään, nyt hyppäsi sitten jo yläkäyrän yläpuolelle ja on nyt rv 38+6 37 cm. Sitten kun vielä kerroin minun äidin suvun isoista vauvoista, sain onneksi ultra-ajan ja peräti tulevaksi maanantaiksi!! Kävi siis tosi hyvä tuuri. Näin siis sittenkin nähdään vauva vielä ennen syntymäänsä (ellei tämän päiväinen alatutkimus sitten käynnistä sitä ennen maanantaita)! Nyt pitääkin sitten myös miettiä jo valmiiksi, haluaisko sen sukupuolen vielä selvittää vai jättäiskö " paketin avaamatta" ... :) Vai sehän voi olla että sen näkee haluamattaankin, kun on jo noin isosta vauvasta kyse?? Toivottavasti sitten saatais mahdollisimman luotettava kokoarviokin.

Onnea taas uusille vauvoille ja heidän perheilleen! Minä jään tänne nauttimaan raskauden viimeisistä ajoista - mies tuo kohta pizzaa ja illalla sitten vuokrataan leffa.

Huomiseen!

-Miumau

Vierailija
48/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa... mun vieraslistalle nauretaan :( ....

Heh... no olishan se joo aika hauskaa antaa niille sellanen pitkä lista keitä saa päästää ja keitä ei ;DD

Ja niin puoli totissani sen vielä kirjoitin... noloa... heh (punastelee) =D

ninnuli30:

Itse asiassa en tiedä miksi vaipui koomaan. Eikä hän enää ole elossa kertomaankaan.

Vierailija
49/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä lopuille..

Mulla tiputteli tänään jotain pönttöön pissallakäynnin yhteydessä. Nappasin sitä pikkasen purkkiinkin ja sain ehkä pari ruokalusikallista. (ei sitä yhteensäkään tiputellu varmaan paljoo sen enempää) Epäilen että vois olla sitä lapsivettä, tai sitten vaan valkovuotoa. Oli aika hajutonta, lähes väritöntä, seassa jotain pikkuhiutaleita. Eka aattelin, että soitan äitipolille, mut sit päätin kuitenkin odotella. Eipä sitä oo sitten enempää tullu, ei oo suppaillu ja kaikki on niin kuin ennenkin. Mitäs mieltä te ootte, pitäiskö soitella/käydä näytillä? Jotenkin vaan tuntuu, ettei ne sielläkään mitään tekis, kun laps kuitenkin liikkuu normaalisti ja vesi on ollu väritöntä.. Mutta pikkasen tuli sellanen " nytkö jo" -olo, aika innostunut ja hieman hermostunut.

Rv 39+2

Vierailija
50/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla monella MUULLA synnytykset käynnissä!

-Kaisa-

Vierailija
51/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmästelemään tätä pinomme hiljaisuutta :-O!!!

Taitaa olla nyt niin, että alkaa porukkaa pikkuhiljaa kyllästyttää ;-)....vauva-uutisia satelee, eikä oma lähde millään liikkeelle.

Mä meinaan huomenna siivota ja saunoa ja sitten käyn tytön kanssa vaunuilemassa. Josko noilla irtoais jotain - hmmmm, ei tähän saakka, mutta yrittänyttähän ei laiteta :). Mua ei yhtään innosta se teidän muiden suosima " mukavin_S" , mulla se taitaa olla epämukavin ;).

Jäänpä odottelemaan, onko täällä mun ja Kaisa lisäksi enää ketään muita :).

*Vallu*

Vierailija
52/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin myös itse tätä hiljaista hetkeä, onko kaikki lähteneet synnyttämään. Itsellä vatsa kovettuu tosi napakasti heti kun lähtee kävelemään...apua ja mies tulee vasta huomenna illalla kotiin.

Taitaa olla vaan omaa panikointia ettei nyt vaan ala syntyä kun lasten kanssa keskenään kotona.

Nyt minulle on tullut hirveä himo piparminttupastilleihin, kiskasen sen 150 gramman pussin alta tunnissa tyhjäksi ja vielä maistuisi.

Ja raaka peruna..NAM kuinka taivaallista. Onko teillä jotain ylipääsemättömiä himoja vielä? Voi vitsi kun ajattelenkin raakaa perunaa, niin jo suussa maistuu se mahtava maku ja pakko hakea yks. (vatsan saa kivasti sekaisin raakasta perunasta!)

Vierailija
53/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on himot [b]lokakuu05[/b]:lla :) Raakaa perunaa?? Onko se muuten edes terveellistä syödä sitä? (hölmö kysymys kait!)

Ite kun mielummin syön keitettynä ;D

Mulla on vähän sama tunne kuin sulla [b]Vallu[/b], ettei se kiva [b]S[/b] oikeen " maistu" .

Ei olla oltu kohta kolmeen kuukauteen. Ei sillä etten haluaisi, mut en vaan pysty, kun maha on niin iso ja silleen....

Ja niitä kahtakaan ä[b]SS[/b]ää en saa enää tehdä. Siivous on pannassa, kohonneen RR:n takia. Ja saunominen ei oo mun juttu. En tykkää kuumasta. Saunassa tulee käytyä muutenkin talvisin vaan ehkä kolme kertaa.

-Kaisa-

Vierailija
54/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan löytänyt mitään tietoa että olisi jotenkin epäterveellistä, ei ollut terveydenhoitajakaan kuullut ettei saisi syödä. Mutta ei kysymyksesi tyhmä ollut, samaa ajattelin itsekkin pari kuukautta sitten kun havahduin kuinka kauheasti sitä päivisin syön, valehtelematta 10-15 perunaa päivässä+ keitetyt perunat sitten tietty siihen päälle. (oikeen hävettää tunnustaa)

Mulla on ollut joka raskaudessa kauhea himo johonkin raakaan vihannekseen, peruna, porkkana, kukkakaali (arvaatkaa mitkä ilmavaivat !!!)

Esikoinen oli ihan kun hyvin auringossa päivittynyt kun rouskutin 500 g porkkanaa per päivä koko raskauden ajan (porkkanakin muuten laittaa vatsan aika huliville)

Vierailija
55/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis yhä.:) Oli vaan kone pidempään kiinni, ja muuta puuhaa.

Mutta positiivisella mielellä.;) >Lähettelen sitä teille muillekin.

ponnyt 40+2

Vierailija
56/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkaria katselin välillä...

Koko illan taas jomotellut selkää mut ei selviä supistuksia :(

Voin kertoo et ei kiinnosta se kolmas ässä muakaan. väkisin yritettiin n. pari viikkoa sitten viimeks, ei ollu kivaa eikä mitään " tuloksia" . Toi maha on niin iso et tuntuu tyhmältä ja vauva niin iso ettei sinne oikein mahdu ees mitään muuta tunkemaan ku on jo pää vastassa... Periaattees kyllä haluttais mut käytännös siis ei! Mies aika samoilla linjoilla ymmärtääkseni.

Saunas on käyty kerran viiikossa mut ei oo siitäkään kertaakaan tullu supparin supparia. Ihan turhia nuo ässät!

Vierailija
57/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOKAKUU05: no 10-15 perunaa + keitetyt päälle kuulostaa jo HIMOLTA! Huh huh! Ja nyt taas mieliteko raakaan perunaan :/ mulla ei ainakaan tuu vesi kielelle :) Jos joku mieliteko pitää sanoa, niin omenat ja päärynänmakuinen vissy. Ne on tullu tässä viime viikkoina, alussa ei ollut mitään mielitekoja eikä oikeestaan koko aikana, ennenkuin nyt.

KAISA ja VALLU: täälläkään ei SITÄ ÄSSÄÄ kyllä harrastella enää. Maha tiellä ja tuntuu epämukavalta. Eli ei kiitos. Joskus käy mielessä että voishan sitä yrittää, mutta....tää norsuolo estää.

Mitäs mun piti vielä...äh, en muista. YRITÄN DELEGOIDA SUPPAREITA MEILLE KAIKILLE!!!!!

Vierailija
58/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapan tunteja ja yritän vierittää päiviä eteenpäin - koneella istuen ;-D.

Meillä kyllä ollaan oltu enemmän ja vähemmän selibaatissa koko tää mun raskaus. Tää on syöny multa viimisetkin halut. Joskus tulee mieleen, että oishan se kiva, mutta sitten on tää maha ja ei kiitos. Ollaan toki nyt muka sitäkin kokeiltu, mutta on semmosta äheltämistä, ettei se kyllä mulle mitään anna, siispä suosiolla sivuun koko S:sä!!

Omituisista himoista:

**Mulla se ei liity (ihme ja kumma) ruokaan. Syön kyllä kaikkia ilamn mitään himoja, niin tai jos tarkemmin ajattelee, niin suklaa kyllä kelpaa :). Mutta suklaallahan sanotaan tekevän tyytyväisiä lapsia ;).

No joo, pääsiskö jo asiaan: siis se HIMO on, [b]DOMESTOS[/b]!!! Tiedättehän sen, se siivousaine tms. Sen haju saa mut ihan ekstaasiin ja varsinkin se domestos-jäljitelmä, Pirkan kloorisiisto!! Olen joutunut tekemään sitä laimennetun liuoksen sumutin pulloon ja jatkuvasti jynssään sillä keittiön tiskialtaita, että saan nuuhkia luutua. Voisin syödä sitä hajua - aaaaah!!!

Eli se peruna ei ole munkaan juttu ;). Mulla kai on vähän hullummat himot. Yksi, mitä tykkäisin kans haistella, on bensa! On ihana käydä tankilla tai siis mies tankkaa ja minä haistelen bensa-aseman hajuja! Joskus olen miehelleni sanonu, että sen pitäs tankata pussiin, että saisin imppailla kunnolla hajuja, no jos kuitenkin jättäs väliin ;-). Nämä mun himot liittyvät siis hajuihin! Tyttöä kun odotin söin: SILLIÄ purkista haarukalla ja PIIMÄÄ päälle - yök!

BTW: Masuun ei vieläKÄÄN uutta. Ajattelin, että kun mulla ei tällä viikolla ole ollenkaan neuvolaa, pyydän maanantaina neuvolassa, että pääsisin torstaina käymään lääkärillä (to=lääkäripäivä). Sais tietää sen kohdunsuun tilanteen yms.

Laitan minäkin tulemaan niitä Empun tsuptsupeja!!!

[b]~~~ TSUP ~~~ TSUP ~~~ TSUP~~~ TSUP ~~~ TSUP ~~~[/b]

*Vallu*

Vierailija
59/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan Turkkia ja tarkoittaa ilman ;-D

Vierailija
60/62 |
20.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin turhauttavaa odotella,koko ajan vaan etsii merkkejä et joko tää olis sitä mut ei sit kummiskaan..yritän seurata tossa telkkuu mut kun sekin jo tympii,plääh.huomenna vika neuvola,joka sekin jo hyvin yliajalla,mut sen verta kyl yritän et ei tarviis mennä marraskuulle,tää ei suostu.te tunnutte muut olevan niin tsemiä täynnä tai sit itelläni on tosi huono fiilis nyt.parempia illan jatkoja muille jospa se huomenna taas olis parempi päivä : /