LOKALAISTEN TORSTAI - TOIVOA TÄYNNÄ :) 20.10
Vielä olen aloittamassa pinoa... Mutta saas nähdä olenko enää huomenna?!! ;)
Nyt on tunnin ajan tullut supisteluja, mutta epäsäännöllisesti ja ei niin kamalan kipeitä, mut tuntuvia kuitenkin! Eli maha kovettuu ja sit iskee kipeä supistus.
Mut niitä tuntuu tulevan vaan aina, kun istun tässä koneella?!! Ei silloin, kun esim. seison! Outoa...
Vauva kyllä liikkuu mahassa, työntäen jalkojaan mahasta läpi :)
Saa nähdä tapahtuuko mitään tänä yönä tai huomenna. Mutta tuun kyllä ilmoittamaan, jos kotona vielä olen!! =D
Kaisa 39+4
Kommentit (62)
Tuo selmaselinan kirjoitus oli kuin omasta kynästä, paitsi mulla viikkoja hieman vähemmän. Tervetuloa muutenki jutustelemaan Selmaselina, kyllä tänne aina mahtuu. Niin ja sama synnytyssairaalakin meillä on... eli OYS.
Empulle onnittelut tyttövauvasta!
Omaan oloon ei tosiaankaan ihmeempiä, vauva on jo sen verran alhaalla että kairaa jo kipeästikin tuonne alas, valkovuoto muuttunut erittäin juoksevaksi. Ei supistele, ei mitään. Alkaa jo pikkuhiljaa toivo mennä että laskettuun aikaan mennessä se sieltä ulostautuisi!!!
Supistusrikasta päivää vaan kaikille ja toivotaan että tänäänkin niitä vesiä lorahtelisi!
T. Misuli rv 39+4
p.s onhan meitä muitakin oululaisia vielä kasassa, ainakin Valencia, Wictoria ja Miumau79!!!
...että äsken irtosi limatulppa! Äidilläni tämän irtoamisen jälkeen lähtö tuli 3 tunnin sisällä. Saa nähdä enteileekö tämä samaa mulla.
Huomenna olis äitiyspolilla kasvukontrollikäynti, mutta en tiedä ehditäänkö odotella sinne asti.
Alavatsa on herkkä, mutta ei supistele. Yöllä supisteli jonkin verran kääntyillessä.
Olisiko tämä nyt sitä..?
-Pepca rv39+1-
Piti vaan tulla kertomaan tämmönen juttu;
Kun menin nukkuun viime yönä niin vauva oli aika levottoman oloinen masussa ja samaan aikaan tuli ilkeitä kipuja alamahaan/alapäähän.
Silittelin masua ja sanoin vauvalle et " kaikki on hyvin ja ei tarvii pelätä, kun kohta synnyt sieltä vaan ulos. Ja kaikki menee hyvin,
äiti lupaa!" Ja samassa vauva rauhoittu mahaan <3 <3 <3
Tosiaan tuntui siltä et vauvalle tuli paniikki mahassa kipujen aikaan ja et se ikäänkuin " liikkui" alemmas...
Voisin tästä mennä kohta (EHKÄ) päikkäreille...
-Minä-
Onnea matkaan teille joilla jotain tapahtuu!
Omassa navassa ei tapahdu _mitään_, harjotussuppareita lukuunottamatta ja nyt kun flunssa rupee hiljalleen hellittään, kärsimättömyys nostaa taas päätään. Tuntuu että tää muksu ei synny ikinä.
Kun olen näitä pinoja lukenut, olen ihmetellyt että miten moni tietää tarkasti kohdunsuun tilanteen ja onko vauva kiinnittynyt vai ei. Ite en ole nähnytkään lääkäriä viikkokausiin (ei oo ollut mitään erityisiä ongelmia) eikä mun neuvolatäti vaikka mukava onkin ole turhan monisanainen kun vauvasta puhutaan.
Ainut konkreettinen mitä sain viime tiistain käynnillä irti oli että lapsiveden määrä on vähentynyt. No, ilmankos maha on pinkeä kuin vappupallo...
amelia rv 40+2
Hemulii_i:
**Älähän kuule unta nää, että minä täältä lokakuussa lähden - en sitten niin kulumallakaan ;-). Pahaolo taisikin johtua vain siitä väsymyksestä ja muita synnytystä edeltäviä tuntemuksiakaan ei ole - plääh, alkaa ottaa jo aivoon.
Voi Luoja, että on hyvä muisti!! Nyt en muista enää kenelle piti kirjoittaa :o(...
Sinilainenko se oli keknenkä lapset heräs kans tänä aamuna turhan aikasten? Meillä tyttö on onneksi ollut kuitenkin aikasesta heräämisestä huolimatta suht' hyvällä tuulella. Käytiin tuossa ulkoilemassa ja syötiin ja nyt sainkin sen jo päikkäreille. Nukkus vaan kolmeen saakka, niin saisin nauttia ' omasta rauhasta' ;).
Muuten, olenkin tainnu unohtaa sanoa, mutta mulla ois tänään ollu Kontinkankaan rakenneuä:n mukaan eräpäivä. Sitä ei kuitenkaan muutettu nla-korttiin, koska ei muuttunu 10:llä päivällä. Eli tiistaina sitten on se virallinen parasta ennen ;).
Pepca: (ja taas muistaakseni)
**Mulla alkoi irtoamaan sillon pari vuotta sitten limatulppa veriviiruisena kirkkaana limana maanantaina iltapäivällä ja tyttö syntyi keskiviikkona yhden aikaan. Kuitenkin sain sen Petidiinin ja kalvojen puhkasun sitten keskiviikkona. Jouduin jo osastolle heti maanantaina kun tyttö oli niin paljon yliaikainen.
OYSista:
**Onpa kiva kuulla, ettei siellä ole ruuhkaa. Toisaalta kyllä kaipaisin huoneeseeni myös juttukaveria, koska muuten taidan pitkästyä. Vauvahan vain syö ja nukkuu eikä miekään erityisemmin ehdi oleskella tällä kertaa sairaalassa, kun on tuo taapero kotona hoidettavana. Mä kun en jaksa uskoa, että tyttö kovinkaan pitkiä aikoja sairaalassa toimeettomana viihtyisi ;).
No joo, koska mulla on näin laho pää, poistun koneelta hetkeksi ja käyn miettimässä mitä piti sanomani ;).
Lähettelen Empulle sairaalaan teidän onnittelijoiden terveiset, ilostuu niistä varmasti, koska tiedän, ettei se noin vaan voi olla ajattelematta meitä ;-D!
*Vallu*
URKKI: Kyselit Jorvin yliaikakontrollista... Terveiset vaan sieltä taas tältä aamulta! Positiivista oli että päästiin sisään heti, mutta myös saman tien ulos :( Eli jonoa ei ainakaan tänään ollut, ja lekurikin otti saman tien vastaan kun käyrältä pääsin.
Oli vaan ihan karmee tyyppi se lääkäri!!! Niin julmetun tyly ja tympee ja täynnä itseään, ja tosi epäkohtelias. Ronkki vielä ihan kaameen kipeesti (vaikka siitä muuten pistä pahakseni, jos vaikka sattuis käynnistämään...),mutta jäi vaan paha mieli siitä. Mieskin oli hiljaa kunnes päästiin autoon, ja totesi vaan että olipa harvinaisen kylmä naislääkäriks (on itse myös hoitoalalla..).
Eli kotona olen edelleen - ilman edistystä :( Saa nähdä tuleeko meikäläisestä yliaikaennätys meidän lokalaisten kesken?
Vauvalla kaikki hyvin, ja sehän on tärkeintä. Lauantaina sitten mennään käynnistykseen klo 9, jos ei muuta ennen sitä.
Se omasta ympyrästä...
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille!!! Ja tsemppiä meille muille!!
Älkää vielä hermoilko turhia te joilla viikkoja vielä alle sen 40, sillä aika voi käydä vielä tooooodella pitkäksi jos vauvanne niin päättävät- nim. kokemusta on....
Aurinkoa toivotellen,
Nessukka 41+6
Edelleen yhtenä kappaleena... Yliaikaiskotrolli olisi maanataina. Tuntuu jo turhauttavalta kun kaikilla on vauvat tullu omia aikojaan, mutta eipä vaan meillä...=( Sitä alkaa kaikkia miettimään että jos jotain tapahtuu, eikä kaikki ole kunnossa... Siitä voi olla iloinen ettei tartte mitään liike laskentaa tehdä, kun vauva on aivan kauhea potkimaan ja kylkeä vaihtamaan..=)
Kyllä mulle alkaa tämä odottaminen riittämään... Eilenkin oli lantioluut kipeänä kun vauva painaa, mutta minkäs teet kun ei ole sen suurempaa vaivaa ja raskaus mennyt niin hyvin niin eipä ne ala mitään tekeen... Taputellaan vain olkapäälle että koita kestää...
Saas nähdä tuleeko lumet vai vauva ensin....
Onnea kaikille onnekkaille jotka ovat vauvansa saaneet....=)
Ja tietenkin jaksamisia kaikille...
Nyt on sit menny meikäläisellä jo viikon yli! Kypsyttää!!!
Vallu, kerrothan Empulle myös minulta Paljon paljon Onnea (vaikka katkera ja kateellinen olenkin...)!!! Ihanaa kun vauvoja sentään joka päivä syntyy!
Oliko se Wictoria, joka sanoi että on kivaa kun ihmiset soittelee, kun on muuten niin tylsää? Olen samaa mieltä, on se sentään kiva tietää, että ihmiset ajattelee (ajatteleeko ne sitten itseä vai vauvaa, en tiedä..) kun ei jaksa paljon liikkua missään ja vaan odottaa ja odottaa. Onko muilla sellainen olo, että itse ei viitsi soittaa kenellekään, kun toisessa päässä on heti paniikki, että no joko nyt jotain on tullut ja soitatko sairaalasta??? Ainoa mikä vähän ärsytti tänään oli, kun anopilta tuli viesti: " Tuntuuko mitään nipistelyä?" Siis NIPISTELYÄ!!! Joo, on tässä " nipistellyt" jo muutaman viikon ajan mutta se mitä tässä odotetaan, on KIPUA!!! Haloo?!
Eli kivuista ei siis tietoa, olo on mainio. Pojan kanssa ollaan kaksin kotona, aamupäivällä piirrettiin yhdessä merirosvokartta, ja nyt se sitten juoksee tuossa edestakaisin miekka kädessä, lappu silmässä ja huivi päässä... Pitäis kai yrittää saada se lähtemään ulos, kun aurinkokin paistaa.
Ninnuli, jolla tänään tasis 41!!! Blääh!
olen sitten joskus tulossa synnyttämään, ja puhelias olen ja puheliasta huonekaveria vailla myös minä. ;) Pitää sitten vissiin kysyä kämppiksiltä, että ovatko kenties Vauva-keskusteluissa viihtyneet... Toivottavasti nähdään pian siellä, Selmaselina (muistinkohan oikein), Misuli79 (heh, melkein sama nikki ku mulla - kissaihminen taidat myös olla?) ja Valencia, ja kaikki muutkin!! Kunhan ette ruuhkaksi asti tule samaan aikaan synnyttämään! :D (vitsivitsi)
Ja nyt meikkaamaan, ettei näytä niin kuolleelta neuvolatädin silmissä...
Kuulumisiin!
-Miumau 38+6
...ettei saa sellaista kommenttia kuin minä sain viimeksi neuvolatädiltä: Katsoi mua ja sanoi että taitaa sulla jo olla reilummin sitä turvotustakin!? Ihmettelin vähän ja katselin nilkkojani, josta sen yleensä huomaa, sillä ei ne olleet sen enempää turvoksissa kuin ennenkään. Täti sanoi siihen:" Niin vai johtuuko se nyt siitä että sulla ei ole niin paljon meikkiä?"
Siitä se varmaan sit johtui, kun tosiaan en ollu meikannu (en kyllä sinne mennessä yleensäkään paljon!). Mutta tuli sellainen olo että kiitos vaan tuostakin kommentista!
...syntyi maanantaina 17.10. klo 19.57 maailmaan. Pieni poika ja äiti voivat hyvin!
T:Maisa ja vaavi
listaa siitä keitä haluaa sinne tulevan katsomaan ja keitä EI saa päästää??
Kun mulla on yksi tuttava, joka sanoi et tulee heti katsomaan mua ja vauvaa sairaalaan, kun olen saanut vauvan! Koska asuvat niin lähellä.
Ja mä en TODELLAKAAN kaipaa sen ihmisen seuraa!
Pitää vaan katsoa sit ettei se kuule mitään kautta siitä... vaikka pahoin pelkään et kyllä kuulee... sama tuttavapiiri...
-Kaisa- (TAAS)
Alapaine hieman koholla, mutta johtui kai siitä, kun mulla oli vaan n.20min aikaa neuvolassa, kun piti ehtiä tyttö hakemaan kerhosta, niin olin hieman hermostunut.Kotona mitattuna alapaine normaali (78).Pissa puhdas, ei turvotusta,painoa tullut n.500g/vk,vauvansyke 140,sf-mitta laskenut 0,5cm, nyt 31,5 cm.
Ens tiistaiksi on vielä aika neuvolaan, jos ei vauva synny ennen sitä.Sitten varaillaan aikaa yliaikaiskontrolliin.Peukut pystyssä, että vauva päättää syntyä tän viikon aikana.:)
Edelleen harjotus/hiljasia suppareita tulee.Volyymia niihin toivoen.
HEMULII : Kiitos.Tuli hyvä mieli.:)
Jaksamista kaikille.Ei enää ole pitkä aika, kun kaikki saamme nyytit syliimme.;)
ponnyt rv 40+2 ja masunasukki
tulinkin vartavasten kurkkimaan kuulumisia,ja ihana ylläri täällä odotti!
SYLINTÄYDELTÄ ONNEA EMPULLE JA PRINSESSALLE!!
(kerrohan VALLU vielä henk.koht.että varmasti menee perille.. ;))
koitahan rakas VALLUkin pikkuhiljaa suunnata synnärille päin!!
lähetän sulle osan kipeistä jälkisuppareista,jos ne saisivat jotain aikaan.. ;)
muillekin armaille siskoille tsemppiä,yritän parhaani mukaan käydä aina kurkkimassa.
meillä menee mukavasti,th kävi kotikäynnillä juuri ja neitokaisen paino on lähtenyt hyvin nousemaan.
väsymys painaa mutta se kuuluu asiaan ja tyty on niiiiiiin ihana että tuskin huomaakaan silmäluomien painavan..
terkut siis täältä kaikille!! :)
-nasuli ja neiti 5 pvää
NINNULI:
**Tottakai kerron terkkuja Empulle!!! Voi hemmetti, että susta kuoriutuu esiin joku loppuraskauden vitsiniekka, olin revetä naurusta noista sun jutuista!!! Tää anopin NIPISTELY-homma oli ihan mielettömän hauska, mutta pohjan veti ja [b]" päivän paras" -tittelin[/b] nappasi ehdottomasti tuo th:si kommentti. Lisää näitä, tää repeilee täällä :-D !!!!
MAISA:
**Sydämelliset onnittelut pienen vaalensinisen nyytin johdosta!!!
KAISA:
** :-D sinä ja sun vieraslistat :-D !!! Ei ne taida siellä sairaalassa ehtiä siihen vieraslistaan paneutua, mutta ideanan hyvä!! Voithan toki sanoa, että jos joku kyselee älkää ihmeessä kertoko mun olevan täällä ;).
PONNYT:
**Pidän peukut ja varpaat pystyssä, ettei enää ensi viikolla sun tartte sinne neuvolaan raahautua. Otahan aina niitä tsup-tsup-tsupeja kiinni!!! *bd bd*
NASULI:
**Ihan ekana: HALAUS!!! Minä se en kuule pääse täältä kulumallakaan lähtemään. Ekaksi saan kuumeilussa virua ' kaksi_kierrosta' ennen kuin pääsen tälle puolelle ja nyt sitten virun täällä ennen kuin pääsen vauvalle. Nooh, onneksi täällä ei ehkä sitä ' kahta_kierrosta' tarvii kuluttaa kengänpohjia ;-)). Laitan Empulle erityisonnitteluja sinulta!!
Nyt meni nikki hukkaan, mutta joku kirjoitti näin:
Älkää vielä hermoilko turhia te joilla viikkoja vielä alle sen 40, sillä aika voi käydä vielä tooooodella pitkäksi jos vauvanne niin päättävät- nim. kokemusta on....
**Juu, kokemusta on täälläkin, siksipä olenkin yrittänyt ' paavoa' häätää jo viikosta 37 asti ULOS kohtukodistaan! Esikoinen syntyi 42+3 ja tiedän vähän liiankin hyvin, mitä se, T.Ä.M.Ä, loppuajan tuskanen odotus on :-(. Oisin niiiiiiiiin toivonut, että edes tämä tajuaisi ulostautua ennemmin. Mulle ois sopinu paremmin kuin hyvin, että tämä tulokas ois syntyny yhtä paljon ennen LA:a kuin mitä esikolta meni yli. Juu, mutta ei, tasan ei käy onnenlahjat ;-)....
No joo, meen laittaan Empulle viestiä, muuten en saa nikkejä mahtumaan edes kolmeen ;).
*Vallu*
NASULIN kuulumisia kiva kuulla.:) Halaus.
MAISALLE vaaleansiniset onnittelut.:)
ponnyt 40+2
...paitsi päikkäreille välillä! Eli herätty on ja vähintään Notre Damen kellonsoittajannäköisenä :/ Pitäis ihmisten ilmoillekin tunnin sisään raahautua...hellurei. Anoppi soitteli ja uteli kuulumisia ja mitenkäs tässä, ihan kiva kun joku muistaa. Mä kuulun niihin joita ihmiset (yhtä RAIVOSTUTTAVAA " kaveria" lukuunottamatta) paljoa ahdistele ja tähän mennessä yksi vartavasten utelua varten lähetetty tekstiviesti saavutettu ja nyt tää anopin puhelu... niin ja tietty se yksi pöllö joka soittelee!
MIUMAU kyselit korkeasta sf-mitasta. Omasta kokemuksesta voin sanoa vaan sen ettei korkeakaan sf-mitta välttämättä kerro isosta vauvasta. Mulla huitelee käyrä nyt siellä 37cm ja noissa kahdessa muussa raskaudessa oli aina 40 saakka mutta aina olen putkauttanut sen sopivan 3,6 kiloisen :)
SELMASELINA tervetuloa vaan mukan keskusteluun minunkin puolestani. Lisävahvistuksia tarvitaan kun jokapäivä joku tuntuu lähtevän synnärille :)
PEPCA jänskää. Mä pidän sulle peukkuja pystyssä että pääset pian asiaan. Mullakin esikoisen kanssa tuli limatulppa vajaa vuorokausi ennen neidin syntymää.
AMELIA ihmettelit miten immeiset on niin tietoisia omasta kohdunsuun tilanteestaan ja siitä onko vauva kiinittynyt. No minä en ainakaan ole tietoinen mikä kohdunsuun tilanne (rv 35+0 oli hieman pehmennyt ja pituus 2cm), mutta terkka kyllä kokeilee joka neuvolan yhteydessä onko pää kiinnyttynyt samalla kun mittaa sf-mittaa. Ja minun tapauksesani ei vielä ole.
Täällähän on paljon OYSiin suuntaavia. Missäs kaikki KÄTTÄRIlle menijät? Olishan se sielläkin kiva törmätä " vanhoihin tuttuihin" tältä palstalta. Eli Kättärille menijät huomio :)
MAISALLE sylikaupalla onnea pienen vaaleansinisen käärön johdosta. Sinulle kuten muillekin vauvansa lunastaneille toivon paljon onnellisia hetkiä pikkuisen kanssa!!!!
Omassa navassa ei kummallisempaa kuin aamulla. Supistelee kokoajan, mutta mistäs saataisiin niihin tehoa. Eli siis joukossa ollut ehkä kolme sellaista selvästi havaittavaa jotka pistää pidättämään hengitystä. Silti edelleen toiveikkaana...
Sinilainen yhä sen 39+1
En oo tosiaan aikasemmin kirjotellu, mutta nyt innostuin, kun näkyy olevan tosi paljon oululaisiakin... Itsekkin olen menossa oysiin synnyttämään, sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, viikkoja on nyt tasan 39 ja en elä toivossa, että syntyisikään kovin pian, kun esikoinen syntyi viikoilla 41+1. Vointi on muuten ihan loistava, mutta flunssa yrittää ja hieman hirvittää ajatus sairaana synnyttämisestä... Yöllä nukuttaa yleensä tosi hyvin, alapäätä kyllä vihloo ihan kiitettävässä määriin ja supistuksiakin on, mutta ihan kivuttomia :(
Kiva tutustua teihin näin loppusuoralla, vaikka mä hengailen täällä varmasti marraskuussakin...
Joh@nna rv39
Ja vielä näin " loppusuoralla" . Tervetuloa uudet! :) Pari päivää sitten tuossa mietittiin Vallun kanssa, että pitää järjestää VAUVAPIKKUJOULUT joskus marras/joulukuun vaihteessa, johon vois tulla kaikki oululaiset lokakuiset. Olis niin kiva nähdä teidät ja teidän vauvat!
Omaa napaa: aamupäivällä oli masussa kuin kuukautiskivut*10. Sitten kun kävin vessassa niin tuntui kuin tuolla sisällä jokin olis nytkähtänyt alaspäin, sellainen pieni nykäisy. Olin heti, että jees limatulppa lähtee! Nooh, ei ole ainakaan vielä mitään tullut ulos asti, että tais olla toiveajattelua. Mahassakin on olo taas mitä mainioin :/
Taas pitää lopettaa pikaseen. Tämä masulius ei kyllä tykkää yhtään kun olen koneen äärillä. Heti alkaa myllertään ja hikkakin alkoi. Vaikka kuin yritän olla hyvässä asennossa.
ONNEA TAAS KAIKILLE VAUVANSA JO SAANEILLE!! (kade)
Kielo ja masu 38+4
Eikä mitään tunnu tapahtuvan. Juuri tulin neuvolasta, oli RR kohollaan ja antoivat mittarin mukaan kotiin. Huomenna olisi laskettu aika, mutta en usko että silloin syntyy. Juhannuksena supisteli niin, että piti mennä sairaalaan yöksi ja nyt sitten ei millään meinaa syntyä :D Ketku vauva.
Muuten oli kaikki ok.
t. meritähtönen ja masuvauva 39+6