Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä taida 1800 euron nettotuloilla pärjätä yksinhuoltajana

Vierailija
02.01.2011 |

jos talolainet on 1200 euroa ja autoakin pitäis pitää, vakuutuksista, sähköstä, ruuasta ja lasten kuluista puhumattakaan. Taloa en haluaisi missään nimessä myydä. Tosin ei olla erottukaan vielä, vasta pohdiskelen tulevaisuutta...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa pankin kanssa neuvotella.

Vierailija
2/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ruokaan 300 e lidlistä ja muihin laskuihin 300 e- nippa nappa pärjäät

- ano maksuton päivähoitomaksu ja hae lastenvatteet kirpparilta- niin sujuu

ps. autoon ei ole varaa

voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim 2 lasta ja 10 v maksettavaa ja 400 e yht elarit / kk- lainasi lyhenisi ja lyhennys myös/ kk

Vierailija
4/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin jokin aika sitten kerroin. Tienaan yksin perheessämme ja bruttotulot 2700 € kuten ennen kerroin ja käteen jää siis 2000 €.

Joku helkkari kertoi, että olen keskituloinen ja en köyhä.

Imeköön munaa.

Vierailija
5/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuohon kovin hyvää matikkapäätä tarvita, että yhtälö ei toimi jollei talolainalle löydy äkkiä toista maksajaa ;-)

Vierailija
6/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on netto 1600e ja sillä maksan 700e vuokraa, auton ja muut laskut..sekä tietty elämisen. Mutta asumiseen saan tukea parisataa euroa, joten voisi luulla että sinäkin saisit. En vain tiedä miten tukijutut menee omistuasunnoissa..tietääkö joku?

Vierailija
7/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskitko muuten, että erossa talo menee "puoliksi" jos se on ollut puoliksi molempien, joten joudut lunastamaan puolison ulos... Ainakaan luultavasti et saa ilmaiseksi puolison osuutta talosta

Vierailija
8/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että saat yh-korotuksen, elatusmaksut myös.

Minulla palkkanettotulot 2000 euroa, lapsilisät 491, elatusmaksut 370. Tosin mies maksaa auton vakuutukset puoliksi ja mökkilainasta myös puolet.

Ihan hyvin tullaan toimeen vaikka asuminen maksakin miltei tonnin.

Vierailija
9/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tulos noin 1900+ 2 lapsen elatustuen ja lapsilisät. maksan lainaa 800e kuussa plus isot menot(öljylämmitys, sähkö, vesi). pelkästään kiinteistöveri on yli 500e. Mutta pärjätään ja päästään joka vuosi esim ulkomaille pari kertaa.

Vierailija
10/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joutuisin ottamaan 120 000 lainaa, josta vähennettäis puolet veloista eli n. 80 000? Noinko se menis? Ei aivot nyt taivu kun on niin huono olla :(

ap

Vierailija
11/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskitko muuten, että erossa talo menee "puoliksi" jos se on ollut puoliksi molempien, joten joudut lunastamaan puolison ulos... Ainakaan luultavasti et saa ilmaiseksi puolison osuutta talosta

Voihan olla, että talo on juuri ostettu lainalla, ja sitä ei ole lyhennetty vielä juuri lainkaan.

Olisiko mahdollista maksaa pienempää lyhennystä? Noilla tuloilla ja menoilla tulee hnekkoht konkurssi ennen pääsiäistä, vaikka kuinka olisi säästöjä.

Vierailija
12/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada tukea, vastikkeeseen ainakin. En tiedä saako sitä jotenkin sovellettua jos kyseessä on oma talo.

Vierailija
13/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tulos noin 1900+ 2 lapsen elatustuen ja lapsilisät. maksan lainaa 800e kuussa plus isot menot(öljylämmitys, sähkö, vesi). pelkästään kiinteistöveri on yli 500e. Mutta pärjätään ja päästään joka vuosi esim ulkomaille pari kertaa.

vituttaa todella pahasti, että saat minun verrahoista tukia, joilla pääset pari kertaa vuodessa ulkomaille. Onhan tämä provo, onhan!?!

Vierailija
14/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta sain n. 70000 euroa jos myisi, en tosin mielelläni myisi, mutta pakon edessähän olisi pakko. Enkä mä yksin lasten kanssa mökille haluaisikaan...

Vierailija
15/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa todella pahasti, että saat minun verrahoista tukia, joilla pääset pari kertaa vuodessa ulkomaille. Onhan tämä provo, onhan!?!

elävänsä tuilla?

Vierailija
16/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömänä olen

Vierailija
17/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta sain n. 70000 euroa jos myisi, en tosin mielelläni myisi, mutta pakon edessähän olisi pakko. Enkä mä yksin lasten kanssa mökille haluaisikaan...

Vierailija
18/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä jään yksin lasten kanssa. 3 lasta ja palkasta jää käteen noin 2000e. Lapsista saa vajaan tonnin lisää. Sillä saattaisi pärjätä. Mutta huolettaa kuka auton ja talon huoltaa ja korjaa? Kaikki pitäisi teettää ulkopuolisilla, ja siihen ei enää olisi rahaa. AIkaa myöten lapsista olisi tietysti apua huolto ym. töissä, mutta nyt on 3 alle kouluikäistä. Taitaisi olla helpompaa myydä pois, ja muuttaa kerrostaloon, sais aika ison asunnon.

Vierailija
19/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin vain maksetusta osuudesta pitää lunastaa ulos. Jotenkin vain ajattelin, että talosta olisi jo maksettu osa, sillä melko harva heti talon oston jälkeen suunnittelee eroa.

Sitäpaitsi en usko minkään pankin suostuvan siirtämään lainaa toiselle osapuolelle jos hänellä ei ole laskennallista maksukykyä.

Eihän sitä tarvi lunastaa, jos lainaa ei ole vielä mmaksettu..

Voihan olla, että talo on juuri ostettu lainalla, ja sitä ei ole lyhennetty vielä juuri lainkaan.

Olisiko mahdollista maksaa pienempää lyhennystä? Noilla tuloilla ja menoilla tulee hnekkoht konkurssi ennen pääsiäistä, vaikka kuinka olisi säästöjä.

Vierailija
20/24 |
02.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onnellinen kun asun ihanassa rempatussa saunallisessa vuokra-kämpässä lapseni kanssa,eikä minulla ole autoa. Cm ja prisma,apteekki,kukkakauppa,postilaatikko,kioski,suutari ja jopa alko:D ovat 10 min kävelymatkan päässä ja bussipysäkki kadun toisella puolella kun menen aamulla töihin bussilla. Tulot 1500e nettona,elatus 140+ lapsilisä 146 eli n.1800e. siitä vuokra 505,netti 27,puhlasku 20-40e,bussikortti 50e,sähkö per kuukausi n.30e. Siinä pakolliset menot,ruokaan ja muuhun jaa reippaasti yli tonni kuussa :) kivaa on elämä:)