G: Onko jo tipaton alkanut?
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/tipaton-tammikuu-on-hyv%C3%A4-ele/63…
En itse vietä, kun alkoholinkäyttö ei ole ongelma. Juon harvoin, ehkä pari kertaa kuussa pari annosta.
Artikkelin lopussa on hyviä vinkkejä.
Esim. "55-kiloisen naisen ei puolestaan kannata ottaa kerralla yli kolmea annosta."
Kommentit (29)
Kiminkinen on asian tässä hyvin kiteyttänyt:
Lääkärin mukaan tipattoman tammikuun ideassa on se ongelma, ettei se tavoita todellisia ongelmakäyttäjiä.
- Se on sellaisten ihmisten kosmetiikkaa, joille alkoholi ei ole ongelma. Se on meidän kohtuukäyttäjien morkkista, vähän kuin normaalipainoisten ihmisten laihdutustempaukset näin joulunpyhien jälkeen.
Totta. Ne, keillä on alkoholin kanssa ongelmaa, eivät edes kykene pitämään tipatonta.
Ne, keillä on alkoholin kanssa ongelmaa, eivät edes kykene pitämään tipatonta.
Mutta koita sä olla puoli vuotta juomatta, kuten minä eräänä vuonna tein olus siihen odotusaika 9kk (monihan ei ole tipaton silloinkaan) ;))
Mitään uutta sillä rintamalla ei ole, kun en ota muutenkaan. Maistuu oikeasti pahalle. Ehkä minulla on kehittymätön makuaisti sitten... :)
Kiminkisellä on melko loistava ote noin muuten, tuo laihdutusasiakin.
Kiminkinen on asian tässä hyvin kiteyttänyt:
Lääkärin mukaan tipattoman tammikuun ideassa on se ongelma, ettei se tavoita todellisia ongelmakäyttäjiä.
- Se on sellaisten ihmisten kosmetiikkaa, joille alkoholi ei ole ongelma. Se on meidän kohtuukäyttäjien morkkista, vähän kuin normaalipainoisten ihmisten laihdutustempaukset näin joulunpyhien jälkeen.
Totta. Ne, keillä on alkoholin kanssa ongelmaa, eivät edes kykene pitämään tipatonta.
Mutta koita sä olla puoli vuotta juomatta, kuten minä eräänä vuonna tein olus siihen odotusaika 9kk (monihan ei ole tipaton silloinkaan) ;))
täysin juomatta(tietenkin) eli yhteensä 2 vuotta.
Miten tämä liittyi asiaan?
hyvin minimaalista. Ja kaikki, keillä on tipaton, on ehdottomasti ollut 100% alkoton odotusaika. Aika surkeaa provoamista. Johtuukohan siitä, ettet pysty olemaan nyt tammikuuta selvinpäin? ;)))
mulla on enempi ongelmia nettiajan kanssa, siinä oliskin kuule melkoiset vieroitusoireet, jos nettiin ei sais mennä vapaa-ajan asioissa
Alkoa otan kuukaudessa 4-5 annosta, eli en paljoa. Se on vain sellainen tapa tuo tipaton. Ja tuolle yhdelle, niin tiedoksi, että olen ollut kaikki raskausaikani ja imetysaikana täysin tipattomalla, tietenkin, se ei tähän liity(tipattomaan tammikuuhun)
Kiminkinen puhui ihan asiaa, kun sanoi, että tipaton ei tavoita niitä, joille alkoholi on ongelma. Tämä on vain samanlainen juttu, kuin joulun jälkeen alkavat dieetitkin, hauska tapa. Jonka pystyy sellainen ihminen toteuttamaan, jolla ei ole alkoholiongelmaa. Toki on sanomattakin selvää, että ei kai sellaisenkaan ihmisen tarvitse pitää tipatonta, joka ei koskaan juo yhtäkään annosta. Hänellä ikuinen tipaton :D
mulla on enempi ongelmia nettiajan kanssa, siinä oliskin kuule melkoiset vieroitusoireet, jos nettiin ei sais mennä vapaa-ajan asioissa
Mullekin se olisi vaikeampi kuin tipaton tammikuu
Mullekin se olisi vaikeampi kuin tipaton tammikuu
alkokin maistuu, mutta välillä ihan fiiliksen mukaan oon useammankin kuun juomatta
Kiminkinen puhui ihan asiaa, kun sanoi, että tipaton ei tavoita niitä, joille alkoholi on ongelma.
Itse olen loppuvuodesta havahtunut omaan ongelmakäyttööni. Muisti veks kerran kuussa, joka reissulla mustelmia yms. Siis kaikkea muuta kuin hanskassa. Nyt olen sitoutunut tipattomalle tammikuulle ja toivon saavani siitä pontta muutenkin vähentää alkon käyttöä. En luota siis vain tähän tipattomaan kuukauteen ajanjaksona, vaan luvassa myös itsetutkiskelua, elämänoppaita, päihdelinkkien kahlaamista yms. Wish me luck... :)
Tipaton tuntuu todella hyvältä; kun ei ole juomisen mahdollisuutta (lupaus on lupaus, itsellekin tehtynä), niin koko alkoholi on poissa mieltä polttelemasta.
Olla pahasti alkoholisti,jos tipattomia tammikuita täytyy pitää.Itse otan silloin tällöin muutaman siiderin tai oluen.Ulkona käyn niin sanotusti juhlimassa noin 2-3 kertaa vuodessa
justiinsa narahti Beaujolais-pullo auki. Siis vietän tipallista tammikuuta.
hyvin minimaalista. Ja kaikki, keillä on tipaton, on ehdottomasti ollut 100% alkoton odotusaika. Aika surkeaa provoamista. Johtuukohan siitä, ettet pysty olemaan nyt tammikuuta selvinpäin? ;)))
olen ollut selvinpäin tai siis tipaton, koska eihän tipasta mikään päähän käy :D
Ihmettelen keille on niin vaikea asia ymmärtää ettei kaikki tarvitse moisia nenänvalkaisuviikkoja, kun ei mistään kohdin punoita ;))
Tulen taas 10 päovän päästä raportoimaan ihan vaan Sinulle!
Ja sitten varmaan ensi viikolla ostan lisää. Ei ole siis tipaton suunnitelmissa. :)
,,,vois parikin kuukautta tehdä hyvää
pidän tipattoman. Eihän sitä pysty edes pitämään sellainen, jolle alkoholi on todellinen ongelma.