Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***^^^ Pitkään tuhtaavien TAMMIKUU ^^^***

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofille tsemppiä pupuiluihin, toisaalta kurjaa ettei inssi onnistunut, mutta paineita ainakin vähemmän kotioloissa :)

Nelli ihanaa, että teillä taas hoidot etenee, voi toivotaan, että uusi lääke toisi hyvälaatuisia alkioita!

Helja sulla kanssa ollu vastoinkäymisiä, hyvä, että nyt alkaa tapahtua.

2poj@näidille, Romalle ja kiharapäälle pahoittelut tädistä.

Kaikkea muutakin oli jo tapahtunut, mutta nyt ei muisti enää riitä, kun ei oo tota toista ikkunaa auki. Jos jonkun unohdin niin pahoittelut.

Ai niin mikäs Evellä nyt on tilanne?

Täällä vuosi vaihtui tädin kanssa, nyt siis jo kp 10. Päätettiin siis pitää taukoa hoidoista tää tammikuu. Ei siis mennä enää inssiin vaan odotellaan IVF aikaa. PKL:lta lupailivat, että päästään ennen kesätaukoa. Nyt ei siis auta kun odotella. Pakko ollut vähän tuulettaa päätä ja hetken aikaa taukoilla täältä palstalta. No nyt maanantina lähtedään sinne etelän lämpöön ja aika ihanaa, että ovis osuu sinne matkalle, josko aurinko, lämpö ja irtaantuminen tutuista maisemista auttaisi plussaan. Ainahan voi toivoa. Nyt meillä töissä onkin sitten jo kaksi mahaa, no ei auta kun kestää. Eniten satuttaa muiden utelut, että etkös säkin haluaisi, no hei haluaisin... Vietiin työkaverin kanssa yhdelle synnyttäneelle vierihoitoon vauvalahja ja olihan vauva aivan ihana. No tultiin takaisin omalle os:lle niin yksi toinen työkaveri sanoi, että voi sä näytät ihan siltä, että iski vauvakuume sullekin, nyt vaan kotiin miehen luokse illalla ja... Näissä tunnelmissa,

Emma

42/82 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunulkoista tässä ollaan yritetty "tappaa" kovasti ja vihdoin arvot ovat lähteneet laskuun. nyt oli enää 668 tänään. Oon vuotanut sen verran vissiin paljon et hb myös vähän laskenut ja siksi väsyttää. Rautakuuria kehiin vaan. Mittaillaan arvoja viikoittain ainakin nyt toistaiseksi. Nollauksen jälkeen pitäis jossain kohtaa alkaa menkat ja sitten sitä seuraavasta kierrosta jatkuisi sitten hoidot elikkäs IVF alusta asti.

Olkoon tämä vuosi meille kaikille se kun saadaan se vauva ihan syliin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmalle oikein hyvää ja rentouttavaa matkaa! Ja joskus tauko myös täältä palstailusta tekee varmasti ihan hyvää vaikka mukavaa seuraahan täällä on :) Inhottavia kommentteja ja uteluita olet saanut kyllä Emma töissä kuulla :( Eiväthän he tietenkään varmaan ole niitä pahalla tarkoittaneet, mutta ajattelemattomuuttaan tollasia sanoneet.. Inhottavaa silti! Käyttäkääpä ovis oikein hyvin hyödyksi siellä etelän lämmössä ;)

Nyt nukkuun jo!

Vierailija
44/82 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran voin päivittää, että ovis oli ja meni ja hyödynnettiin.. Vähän haastetta toi se, että tuli taas tosi kipeä ovis, mutta homma hoidettu..;)

Mulla loppui pitkäaikainen sijaisuus vuoden lopussa. Tänään mies lähti töihin, tyttö kouluun ja minä jäin kotiin tekemään viimeisiä koulujuttuja.. Tätä minä suunnittelin ja toivoin, mutta mutta... Missään ei tuhise, eikä kitise, mä oon aivan yksin..:(

Emmalle auringoisen rentouttavaa lomamatkaa!!! Voi kun pääsis..*pienesti kateellinen:D*

Nellillä oli tänään ultra.. Vaikka sitä ei tänään tiedäkään, niin toivotaan sulle mahdollisimman monta hyvälaatuista munista!!:)

Eve: Kiva, että vihdoin helpottaa. Kovasti Tsemiä, että pääset pian jatkamaan!!

Mites Ennuli muuten? Joko sulla on alkanut hoito?

Sofi

Vierailija
45/82 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: täällä edelleen roikutaan, vaikken oo hetkeen kirjotellutkaan. Tämä kierto mennään vielä luomuna ja ensi kierrossa alkaa sumuttelut... ovis ohitettu ja seuraavaksi odotellaan menkkoja ja sit saankin jo polille soitella!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Ennuli

kp jotain/27-28

Vierailija
46/82 |
10.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin nyt tuota listaa.. Sinne pääsee samantien poistetut takaisin jos haluavat! (eli tervetuloa vaan..) Ja kaikki ihan uudetkin tervetuloa rohkeasti tänne pinoon!

Harmihan se Sofi on kun nää ei voi mennä niinkuin suunnittelee.. Mä oon oikeesti välillä kade niille, jotka pystyy oikeesti melko tarkkaan sen suunnitteleen milloin haluavat jäädä äitiyslomalle jne... Tasan ei käy onnenlahjat, se on huomattu aikapäiviä sitten!

Kiva että Ennulillakin alkaa pikkuhijaa tapahtumaan!

ON: 9kpl oli potentiaalisen kokoisia rakkuloita. Toivotaan että kaikissa olis kypsä solu perjantaina! Silloin olisi siis punktio. Viikonlopusta huolimatta saadaan lauantaina klinikalta tieto hedelmöittyneiden määrästä ja sitten seuraavana maanantaina olisi lopullinen tuomiopäivä, (jota pelkään jo nyt kamalasti) alkionsiirron aika, jolloin selviää lopullinen alkioidenmäärä ja laatu! hui kamalaa!

Nelli

Vierailija
47/82 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä-hei, vanhat ja uudet tuhtaajat ja parempaa vuotta 2011! Ajattelin ilmoitella niille ketkä minut vielä muistaa, että 6.1. vihdoin syntyi meille 3. lapsi, poika. La oli jo 24.12. mutta yli meni komiasti ja synnytys lopulta käynnistettiin rv 41+6. Pienellä "ihmeellä" kokoa 50 cm/3540 g, synnytys oli normaalin kivulias alatiesynnytys, mutta palkinto aivan ihana! Nyt aloitellaan kotona vauva-arkea.

Tsemppiä teille kaikille vauvahommissa! Tulkoon tänä vuonna paljon plussia tähän pinoon. Jahka kiireiltäni ehdin yritän seurata mitä teille kuuluu.

t. Eewokki ja loppiaisen poika 5 vrk

Vierailija
48/82 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eewokki: onnittelut komeasta pojasta!

Täällä oltiin eilen koiran kanssa peli- ja puuhatunnilla koirakoulussa ja oli kivaa katsella, kun koira ratkoi koirien aktivointipelejä.

Vierailija
49/82 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanaa, että teidän tuhtaus päättyi noin iloisiin tunnelmiin. Perästä tullaan !!

Tänään kävin läkärillä, joka totesi kahden follin olevan vielä hyvin pieniä, noin 11mm ja antoi torstaille uuden ajan. Mutta näillä näkymin lauantaina irrotuspiikki ja maanantaina 2. inssi. Ja tosiaankin tälläkin kertaa kypsymässä kaksi follia.

inkeri kp 11

Vierailija
50/82 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN hurjan PALJON onnea pienestä pojasta!!

51/82 |
11.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoa siis on meille muillekin, jee.

Vierailija
52/82 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan nosteleen meitä taas ylöspäin ja höpötteleen omiani..

Tänään pistetty viimeiset lääkkeet.. Huomenna olisikin sitten tämän kierron lääkevapaa päivä! Ihanaa kun saa päivän olla ettei tartte jotakin lääkettä olla muistamassa.. Punktion jälkeen alkaakin sitten lugesteron (jos siis siirtoon saakka päästään.. JA MEHÄN PÄÄSTÄÄN! olen päättänyt näin ja sillä selvä!)

Vierailija
53/82 |
12.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos esittelyn päivittämisestä!

Nelli: kiva kun pääsit heti uuteen IVF:ään! Oli kyllä huono tuuri viimeks kun niin monesta muniksesta tuli niin vähän alkioita. Mutta toivottavasti nyt tosiaan ois kaikki yhdeksän munasolua tosi hyvän laatusia ja saisitte paljon reippaita alkioita!

Emma: sä oot kyllä joutunut odottelemaan kauan ja taas joudut! Kuulostaa jotenkin tosi epäreilulta että joka välissä joudut odottamaan. Eipä tuolle varmaan mitään voi, mutta harmittaa sun puolesta, itellä ei kärsivällisyys ois kestänyt noinkaan kauaa. Onneksi nyt kuitenkin kevään aikana vielä pääsette hoitoihin.

Evelina: suuret pahoittelut että pikkumyykakkonen muuttuikin kohdunulkoiseksi ja vielä noin hankalaksi tapaukseksi. Kuulostaa kyllä tosi raskaalta kaikki mitä oot joutunut kokemaan. Tsemppiä sulle!

Eewokille suuret onnittelut loppiaispojasta!

ON: viimeinen hoidoton kierto menossa, jännää! Nyt vasta kp 6, eli onhan tässä vielä odottamista, mutta kuitenkin viimeinen luomuonnistumismahdollisuus ennen hoitoja. Meillä siis ollaan tekemässä IVF pitkällä kaavalla, eli seuraavien kuukautisten jälkeen joskus kp 21 pitäisi aloitella sumutukset ja siitä sitten edeten ja maaliskuun puolella piikittämään. Tietääkö täällä joku että mitä tapahtuu jos sattuisi tuosta kierrosta raskautumaan kun sumutukset alkaa? Saako ne sumutukset aikaan keskenmenon tai voiko ne tehdä jotain pahaa alkiolle jos sinne semmoinen sattuisi eksymään?

-Helja

Vierailija
54/82 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkevapaa päivä vetelee viimeisiään! Tänään pitääkin sitten laittaa kello soimaan huomiseksi ihan tuhottoman aikaisin! Hyvä olisi varmaan jo lähteä sankyä kohti, että jaksaa viiden aikoihin nousta ylös :/ huh huijakkaa!

Helja: Mä kysyin sillon lääkäriltä että mitä jos sattuuki että on just paukahtanut paksuksi tuolla kierrolla missä sumuttelut aloitetaan... Lääkäri ei sanonut sen enmpää kuin että "siinä tapauksessa pitää aloittaa mahdollisimman pian keltarauhaslääkitys". Sumutehan ajaa omaa hormonitoimintaa alas, niin luulisi että siinä on km:n riski jos sumutteita käyttää. Ne ajaisivat alas myös keltarauhasen toiminnan mikä ylläpitää raskautta??? Olisiko näin...

Eipä mulla muuta!

Nelli ----> nukkumaan!

Vierailija
55/82 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidän pinoon jo muutama vauvakin saatu, antaa toivoa kaikille!:)

Nelli, Mites punktio sujui? *peukut pystyssä*

Inkerikö kävi eilen ultrassa, mikäs sun tilanne on?

Eihän Helja sulla ole enää laisinkaan pitkä! Muutama viikko menee nopeesti!:) Onneksi meillä on monta eri vaiheessa, niin joku tietää aina jotakin, niinkuin Nelli tuosta sumuttelusta..

Omassa navassa ei tapahdu yhtään mitään, hyvin oireettomasti mennään, ees tissit ei oo tullut vielä kipeäksi..

Sofi

(dpo on 6)

Vierailija
56/82 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Punktiosta kotiuduttu jo kahden aikaan, mutta olen ollut ihan kamalan väsynyt!!! Ne vahvat lääkkeet ja herätys klo:5.00 tekivät tehtävänsä! Nyt olen kuitenkin saanut itseni kammettua sängystä ylös ja valmiina kertoilemaan kuulumisia! Punktio meni hyvin, ei mitään kummempaa siinä! 6 solua saatiin. Ihan ok tulos! Tietenkin jos enemmän olisi ollut, niin paremmat mahdollisuudet olisi saada enemmän alkioita, mutta toisaalta laatu voi olla parempi kun soluja oli vähän... Nyt peukut pystyyn että noi kaikki 6 kipaletta soluja olisivat kypsiä! Ja niistä saataisiin mahdollisimman monta alkiota!!!!! Huomenna aamulla klinikalta soitetaan hedelmöittymistilanne. Pelottaa! Mutta näillä mennään!

Nelli

Vierailija
57/82 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellille peukut pystyssä ja varpaat kanssa!!

Kävin eilen 2.ultrassa ja nyt oli yks oikein hyvin kasvanu folli oikeella ja kohdun limakalvo lääkärin mukaan juuri kuin oppikirjasta, mitä sekin sit tarkottaa..=)Lääkärin määräyksellä eilen ja tänään kotihommia ja huomenna illalla pregnyl. Maanantaina inssi.

Lääkäri muuten sanoi, että koska sain aikasemmin clomeista niin vahvan vasteen, hän ei mulle suosittelis IVF:ää. On riski hyperstimulaatioon. Oltiinkin kyllä miehen kanssa mietitty, että viel se kolmas inssi halutaan kokeilla, jos ei nyt tärppää. Sitten onkin miettiminen, mitä tehään..Mutta kyllähän se nyt onnistuu, hyvät on fiilikset :D

Virtuaalisesti kaikille tasapuolisesti hyvää tuultaan jakaen inkeri kp 14

Vierailija
58/82 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kuinka kävi??? Malttamattomana odottelen tietoja..:)

Inkeri, niiin toivotaan, että nyt tärppää ja tuollaiset tulaveisuuden miettimiset voi unohtaa..:)

Sofi

Vierailija
59/82 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdentoista aikaan saimme klinikalta puhelun. Soittivat mieheni puhelimeen, koska olimme näin pyytäneet. Uskoimme että hän osaa ottaa paremmin vastaan huonotkin uutiset jos niitä tulee. Klinikalta kerrottiin että meidän kuudesta solusta, viisi on hedelmöittynyt! Viisi? Mulla pääsi itku.. Voiko se olla totta? Niin monta! Mieskin oli niin liikuttunut kuulemastaan ettei pystynyt kysymään miten se yksi..oliko ollut kypsä. Eikä sillä väliä! Viisi on todella paljon vaikka se yksi olisikin vielä ollut kypsä. (ja aatelkaa jos se yksi ei ollut kypsä, sillon hedelmöittymisprosentti on ollut 100% mikä on aivan huima!) Mä en vaan voi uskoa! Pelkäsin ihan kuollakseni että siellä on vaan yksi tai kaksi hedelmöittynyttä! Viimeksihän tää meni että. 9 solua ja vaan 4 hedelmöittynyttä! 2 siirtoon ja 2 roskiin (kaikki neljä huonoja alkioita). Jos nyt alkioiden laatukin olis parempaa kun on noin hyvin hedelmöittyminenkin tapahtunut?!?!? Se selviää sitten maanantaina, mutta nyt olen todella iloinen ja hämmästynyt! En muista koska viimeksi olen itkenyt onnesta! (varmaan sillon häiden jälkeisenä aamuna kun plussattiin miehen kanssa)

-Nelli (ja vieläkin itkettää!)

Vierailija
60/82 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, mikä saalis!! Oon niin iloinen teidän puolesta!!! Siirretäänkö teillä maanantaina yks vai kaks?

Sofi