Oletko masentunut? Testaa täällä:
Kommentit (40)
ja oon aina väsy mitään en jaksa tehdä, mikään ei huvita, haluisin vaan olla
ja nukkua ja syödä suklaata limua ja sipsia ja paino vaan nousee
mitään hauskaa ei ole
ilo, mikä se om?
Masentunut ja stressaantunut. Jiihaa.
ja olisi tullut enemmänkin, koska masentuneena minulla ei ole taipumusta olla syömättä vaan pikemmin syödä paljon ja liikaa ja lihoa.
Ei kyllä ennen ole näistä testeistä ihan noin huonoa tulosta tullut
pisteeni olivat vain 4!!!
Ja viime kesänä kun sairaalassa tämän testin tein tulokset olivat jotain aivan muuta...
ja olen ollut masentunut monta vuotta.. :O
Tein testin, koska olen viime aikoina ajatellut mielenterveysasioita aika paljon ja kokenut ajoittain pientä ohimenevää ahdistusta. Ilmeisesti mulla on vain ollut liikaa aikaa ajatella ja kaikki on kohdallani kunnossa.
Syön kyllä enemmän kun on vaikeaa, en vähempää... Varsinainen ruokahalu on kyllä kadonnut, mutta syön kuitenkin suklaata ja paino nousee...
kaksi päivää sitten sain neuvolan masennustestistä 11(?) eli tuossa testissä 13 oli masennuksen rajana.
Molemmat tulokset yllätti. Nämä kysymykset olivat kyllä paremmat, minusta siinä neuvolan testissä oli vaikea vastata itselle sopivaa vastausta ja lisäksi tuntui tyhmältä verrata "aikaisempaan" Aikaisempaan minne? Onhan nämä mielialat vaihdelleen. Oloni on helpottunut aiemmasta eli nyt kaikki vastaukset olisit positiivisia jos pointtina on vain verrata aikaisempaan.
mulle vain 2 pistettä :) Joo, no en ole kyllä masennukseen taipuvainen, tuntuu vaan etten saa enää mitään aikaiseksi. Avioerot jne. takana, tulos olisi voinut olla eri vielä pari kk sitten. Energiaa sitten lisää tänne vaan kiitos.
Olen eronnut joitain kuukausia sitten ja pohden huonoa itsetuntoa ja itken suruani usein. Mutta loppua kohti ei minulla ollut mitään niistä oireista ja energiaa riittää, minä vain inhoan itseäni ja sellaista.
sosiaalinen enkä leikkisä enkä mitään muutakaan, mutta sen toki tiedän ilman testejäkin ;)
Onko tämä joku psykoterapeuttien alajärjestön värkkäämä testi asiakaskunnan lisäämiseksi...?
2 minuuttia 18 sekuntia. Testipistemääräsi on 2.
BDI on yleisin kliinistä masennusta mittaava testi. Olen joutunut tekemään sen lääkärin vastaanotolla lukemattomia kertoja. Testin pistemäärä on suuntaa-antava, diagnoosin tekemiseen lääkäri tietenkin kyselee mm. elämäntilanteesta ja havainnoi muutoinkin potilaan olemusta.
tulipa jonkinlainen syy siihen miksi en tunne enää mitään, ei surua eikä iloa.
Tein tuon älykkyystestinkin ja sain 9,56 eli 11/12 oikein. Eli oon älykäs mutta masentunu, heh!