Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme mun miestä vaivaa? Rähjää nykyään jatkuvasti, hermostuu pikkuasioista.

Vierailija
31.12.2010 |

Tänäänkin tuli töistä 14.30. Olin imuroimassa kun illalla tulee vieraita uuden vuoden viettoon ja pyysin antamaan tytölle välipalaa. Hermostui hetkessä, alkoi huutamaan täysillä että etkö perkele voi ite antaa, hänen aina täytyy ja painui suihkuun. Lapsetkin katsoi ihmeissään.

Tuolla tavalla, sekunnissa hermostuu joka kerta kun pyydän tekemään jotain. Korottaa ääntä, paiskoo tavaroita voimalla. Ei heittele mutta esim. likaisen lautasen lyö vauhdilla tiskikoneeseen. Valittaa myös siitä että minä aina vaadin tekemään kaikkea, eikä saa rauhassa olla hetkeäkään. Eikä se ole totta, tälläkään viikolla miehen ei ole tarvinnut tehdä muuta kotitöitä kuin kerran laittaa pyykin pyörimään ja pari kertaa antanut lapselle ruokalautasen nenän eteen, josta lapsi itse syönyt.

Tuota on ollut nyt parin kuukauden ajan. Aikaisemmin ei mitään tuohon verrattavaa. Pikemminkin on aina tehnyt kotitöitä lähes yhtä paljon kuin minäkin, vaikka minä olen ollut kotihoidontuella ja mies töissä. En ymmärrä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen nainen. Ei halua pettää sua ja perhettään ja on ärtynyt, kun ei voi olla ihastuksensa kanssa. Puhun oman kokemuksen rintaäänellä.

Vierailija
2/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohtinut missä välissä voisi pyörittää toista. Ymmärrän kyllä että pettämiseen ei tarvita kuin 10 minuuttia kun voisi käydä pikapanolla (näitä juttuja on täällä AV joskus kerrottu), mutta muita omituisia merkkejä ei ole. Ei ole poissaolot lisääntyneet, ei kyttää puhelinta, ei tule salaperäisiä puheluita tai tekstiviestejä. Ainoastaan tuo jatkuva pahalla tuulella oleminen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku rauhallinen hetki, jolloin asiaa voisi varovasti kysyä? Turhahan sitä on täällä mammojen kesken arvailla, kun hän saattaa itse tietää siihen syyn. Tai ehkä ei ole itse oikein huomannutkaan muutosta itsessään, kysymys saisi hänet ehkä miettimään mikä sen herneen on nenään työntänyt.

Vierailija
4/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä miestäni vaivaa. Ajattelin vain kysäistä että mitä kaikkia syitä voisi olla. Vinkkejäkin saa antaa miten ottaa asia puheeksi. Tuntuu että on niin persiille ammuttu karhu että uskaltaako sanoa mitään. ap

Vierailija
5/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytös kuulostaa niin tutulta! Eli meillä mies on yhtä inhoittava käytöksinen. Uskon ja tiedän kuitenkin että hänen ärtymystilansa johtuu työstressistä. Ärsyttää vaan että miksi ihmeessä pitää kiukuta kotona suuna päänä kun töissä pännii :(

Vierailija
6/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomeksi vituttaa ja paljon.

Vierailija
7/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuavat kotona, kun muualla menee huonosti. Eli työstressi ja uupumus.

Mä olen omalle miehelleni sanonut, että työterveyshuoltoon voi mennä marisemaan työstressiään, sitä varten se on.Ei se perheen vika ole, jos töissä mättää. Ihan kaikkea ei tarvitse perheen jaksaa. Toki vaimon kanssa voi jutella ja sillä lailla purkaa mutta tuo käytös on minusta väärin, että vaan raivoaa ja kiukkuaa.

Vierailija
8/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulapsiarki voi olla ihan sinänsä stressaavaa (mikse on miehet jotka siitä stressaantuu eikä ne äidit jotka on siinä 24/7, sitä en tajuu...)

Muita syitä terveydelliset, esim. korkea verenpaine teki omalle miehelleni kärttyisän olon. Liian vähän unta, kuka tahansa on kiukkuinen. Liian vähän seksiä. Kilpirauhasen ongelmat (yleisempia tosin naisilla). Oman ajan puute (jälleen... tuntuu kohtuuttomalta tarjota sitä omaa aikaa miehelle eikä sille kotiäidille, mutta silti).

Vierailija
9/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulapsiarki voi olla ihan sinänsä stressaavaa (mikse on miehet jotka siitä stressaantuu eikä ne äidit jotka on siinä 24/7, sitä en tajuu...)

Muita syitä terveydelliset, esim. korkea verenpaine teki omalle miehelleni kärttyisän olon. Liian vähän unta, kuka tahansa on kiukkuinen. Liian vähän seksiä. Kilpirauhasen ongelmat (yleisempia tosin naisilla). Oman ajan puute (jälleen... tuntuu kohtuuttomalta tarjota sitä omaa aikaa miehelle eikä sille kotiäidille, mutta silti).

Vierailija
10/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuista ihmisellä on lyhyt pinna lievästi masentuneena tai stressaantuneena täysin sukupuolesta riippumatta.

Mahdatko muuten paljonkin komennella ja määräillä, vai saako mies itse ottaa itsensä muotoisen aikuisen roolin perheessä?

Vierailija
11/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on suhde toiseen mieheen..työpaikkasuhde..Päivät siis töissä yhdessä, kotona oman ukon kanssa on tosi stressaavaa olla..ja suhde on paljon enemmän kuin "pikapanoja"..

Vierailija
13/13 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä voi olla huonot näkymät tai muuten kiirettä, rahahuolet kun sinä kotona, ihastunut toiseen, pimeän aika, masennus jne.

Ei se täältä ratkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme