Ahdistaako uskonnottomuus, kun ei ole Jumalaa, joka huolehtii kaikesta?
Kommentit (32)
eipä tuo jumala niin kummoista huolta tunnu uskovistakaan pitävän
olen täysin ateistisesta ja narsistisesta perheestä. En koskaan lapsenakaan kyennyt hyväksymään jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä. Vaikka kasvoin sen kaiken saastan keskellä.
ei esiinny tunnetusti toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta tai mitään muutakaan pahaa.
Vastaus: ei ahdista, päinvastoin. Eivät ne uskovaiset sen vähempää joudu huolehtimaan omista asioistaan. Jos joku jättää jonkin asian "Herran haltuun" kuten lestadiolaiset lapsiluvun, pidetään heitä yleensä kajahtaneina.
Ei ahdista, miten ihmeessä voisikaan ahdistaa?? Ihan itsekin voi asiansa järjestää, ei mitään pappa betalar-showta! Että jaksaa ärsyttää kun jumalalle annetaan kunnia myös niistä, jotka eivät kuulu hänen "apunsa" piiriin ollenkaan...
Minä olen tehnyt ison elämäntapamuutoksen, päässyt yli masennuksesta ja parantumassa nyt persoonallisuushäiriöstäkin. Lisäksi olen laihtunut useita kymmeniä kiloja, löytänyt elämäniloni uudelleen ja oppinut pitämään itsestäni. Siis noin muunmuassa. Mitäs tekee uskovainen tuttu; ylistää JUMALAA että "niin se Jumalan työ näkyy sinussa"!!!!!!!!!!!!!
On tapana huolehtia itse omista asioista, ei tulis mieleenkään jättää niitä jonkun hepun taakaksi...
Minulla on jotain konkreettisempaa mihin uskoa; minä itse.
rukoillut puolestasi?
Ei ahdista, miten ihmeessä voisikaan ahdistaa?? Ihan itsekin voi asiansa järjestää, ei mitään pappa betalar-showta! Että jaksaa ärsyttää kun jumalalle annetaan kunnia myös niistä, jotka eivät kuulu hänen "apunsa" piiriin ollenkaan...
Minä olen tehnyt ison elämäntapamuutoksen, päässyt yli masennuksesta ja parantumassa nyt persoonallisuushäiriöstäkin. Lisäksi olen laihtunut useita kymmeniä kiloja, löytänyt elämäniloni uudelleen ja oppinut pitämään itsestäni. Siis noin muunmuassa. Mitäs tekee uskovainen tuttu; ylistää JUMALAA että "niin se Jumalan työ näkyy sinussa"!!!!!!!!!!!!!
Ehkäpä uskistuttusi on
rukoillut puolestasi?Ei ahdista, miten ihmeessä voisikaan ahdistaa?? Ihan itsekin voi asiansa järjestää, ei mitään pappa betalar-showta! Että jaksaa ärsyttää kun jumalalle annetaan kunnia myös niistä, jotka eivät kuulu hänen "apunsa" piiriin ollenkaan...
Eikö jumalanne teekkään mitään ilman rukoiluja? Tehoaako rukous paremmin jos kymmenen rukoilee asian puolesta? Sata? Miljoona?
olen täysin ateistisesta ja narsistisesta perheestä. En koskaan lapsenakaan kyennyt hyväksymään jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä. Vaikka kasvoin sen kaiken saastan keskellä.
rukoilet tai jätät rukoilematta. Uskot tai jätät uskomatta. Ostat tai jätät ostamatta. Lihot tai jätät lihomatta. Poltat tai jätät polttamatta. Mietit elämän merkitystä tai et mieti ollenkaan. Ajattelet pelkästään itseäsi tai ajattelet itsesi lisäksi myös muita. Oma valinta, kaikki tyynni. Itsepähän olet vastuussa itsestäsi.
Ehkäpä uskistuttusi on
rukoillut puolestasi?Ei ahdista, miten ihmeessä voisikaan ahdistaa?? Ihan itsekin voi asiansa järjestää, ei mitään pappa betalar-showta! Että jaksaa ärsyttää kun jumalalle annetaan kunnia myös niistä, jotka eivät kuulu hänen "apunsa" piiriin ollenkaan...
Eikö jumalanne teekkään mitään ilman rukoiluja? Tehoaako rukous paremmin jos kymmenen rukoilee asian puolesta? Sata? Miljoona?
'vanhempia' ovatkin.
Minusta on ihan järkevää, että ihminen huolehtii kaikesta mistä pystyy ja sattuma hoitaa lopun.
Uskovaisia sen sijaan moinen varmasti ahdistaisi, uskonnottoman jumalaton elämä :D
Ei uskovien elämä yhtään helpommalta tai valmiimmalta näytä kuin omani.
En tiedä mitä ne asiat voisivat olla mistä jumala huolehtisi.
jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä
esiintyy myös uskovien piireissä
Tuskin on yhtään sen yleisempiä ateistien kuin uskovienkaan keskuudessa.
Ei se Jummala uskiksillakaan kaikesta huolehdi, he vain kuvittelevat sen niin menevän, koska se on psyykkisesti helpoin ratkaisu heille.