Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako uskonnottomuus, kun ei ole Jumalaa, joka huolehtii kaikesta?

Vierailija
31.12.2010 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on VALINTA

rukoilet tai jätät rukoilematta. Uskot tai jätät uskomatta. Ostat tai jätät ostamatta. Lihot tai jätät lihomatta. Poltat tai jätät polttamatta. Mietit elämän merkitystä tai et mieti ollenkaan. Ajattelet pelkästään itseäsi tai ajattelet itsesi lisäksi myös muita. Oma valinta, kaikki tyynni. Itsepähän olet vastuussa itsestäsi.

Ehkäpä uskistuttusi on

rukoillut puolestasi?

Ei ahdista, miten ihmeessä voisikaan ahdistaa?? Ihan itsekin voi asiansa järjestää, ei mitään pappa betalar-showta! Että jaksaa ärsyttää kun jumalalle annetaan kunnia myös niistä, jotka eivät kuulu hänen "apunsa" piiriin ollenkaan...

Minä olen tehnyt ison elämäntapamuutoksen, päässyt yli masennuksesta ja parantumassa nyt persoonallisuushäiriöstäkin. Lisäksi olen laihtunut useita kymmeniä kiloja, löytänyt elämäniloni uudelleen ja oppinut pitämään itsestäni. Siis noin muunmuassa. Mitäs tekee uskovainen tuttu; ylistää JUMALAA että "niin se Jumalan työ näkyy sinussa"!!!!!!!!!!!!!

Eikö jumalanne teekkään mitään ilman rukoiluja? Tehoaako rukous paremmin jos kymmenen rukoilee asian puolesta? Sata? Miljoona?

Vierailija
22/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syntiä tekeviä tarvitse kunnioittaa, vaikka

'vanhempia' ovatkin.

olen täysin ateistisesta ja narsistisesta perheestä. En koskaan lapsenakaan kyennyt hyväksymään jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä. Vaikka kasvoin sen kaiken saastan keskellä.

Mikä oikeus ihmisellä on muuttaa kymmentä käskyä ("kunnioita isääsi ja äitiäsi jos he ovat hyviä ihmisiä")?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syntiä tekeviä tarvitse kunnioittaa, vaikka 'vanhempia' ovatkin.

olen täysin ateistisesta ja narsistisesta perheestä. En koskaan lapsenakaan kyennyt hyväksymään jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä. Vaikka kasvoin sen kaiken saastan keskellä.

Mikä oikeus ihmisellä on muuttaa kymmentä käskyä ("kunnioita isääsi ja äitiäsi jos he ovat hyviä ihmisiä")?

Vierailija
24/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, 10 käskyä on kristittyjen ohjenuora.

Ei syntiä tekeviä tarvitse kunnioittaa, vaikka

'vanhempia' ovatkin.

Vierailija
25/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät olleet kristittyjä

ja kyllä, 10 käskyä on kristittyjen ohjenuora.

että kunnioita isääsi ja äitiäsi, jos he ovat kristittyjä? EI! Siinä sanotaan selkeästi että "kunnioita isääsi ja äitiäsi", ilman ehtoja.

Vierailija
26/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muuten kirjaa: Uskon tietäväni, tiedän uskovani. Uskonnot ovat kiinnostavia ja mielestäni on ikävää, että keskustelu on usein kovin mustavalkoista.

t: agnostikko

Vierailija
28/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmyys mitä kohtaan? Mikä ylemmyys ylipäätään? Jos sillä tarkoitetaan sitä, että satanisti pitää itseään omana jumalanaan, niin minusta se ei ole ylemmyyttä. Ketäs muuta sitten sitä pitäisi vastuussa omasta elämästään kuin itseään?

Vierailija
29/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ahdistaisi? Ja jos Jumala huolehtii kaikesta, niin miksi maailmassa on niin paljon pahaa oloa ja kärsimystä myös kristittyjen keskuudessa?

Vierailija
30/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, tuntemistani ihmisistä ne kaksi joilla on asiat pahiten viturallaan ja solmussa kaikin tavoin, ovat juurikin uskovaisia.

Vierailija
31/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vielä käynyt mielessä että Jumala huolehtisi kaikesta, tottakai teen itse monia asioita ja olen niistä vastuussa.

t. uskova

Vierailija
32/32 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän