Ahdistaako uskonnottomuus, kun ei ole Jumalaa, joka huolehtii kaikesta?
Kommentit (32)
Ei syntiä tekeviä tarvitse kunnioittaa, vaikka
'vanhempia' ovatkin.olen täysin ateistisesta ja narsistisesta perheestä. En koskaan lapsenakaan kyennyt hyväksymään jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä. Vaikka kasvoin sen kaiken saastan keskellä.
Mikä oikeus ihmisellä on muuttaa kymmentä käskyä ("kunnioita isääsi ja äitiäsi jos he ovat hyviä ihmisiä")?
Ei syntiä tekeviä tarvitse kunnioittaa, vaikka 'vanhempia' ovatkin.
olen täysin ateistisesta ja narsistisesta perheestä. En koskaan lapsenakaan kyennyt hyväksymään jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä. Vaikka kasvoin sen kaiken saastan keskellä.
Mikä oikeus ihmisellä on muuttaa kymmentä käskyä ("kunnioita isääsi ja äitiäsi jos he ovat hyviä ihmisiä")?
ja kyllä, 10 käskyä on kristittyjen ohjenuora.
Ei syntiä tekeviä tarvitse kunnioittaa, vaikka
'vanhempia' ovatkin.olen täysin ateistisesta ja narsistisesta perheestä. En koskaan lapsenakaan kyennyt hyväksymään jatkuvaa toisten jyräämistä, arvostelua, epäoikeudenmukaisuutta ja satanistista ylemmyyttä. Vaikka kasvoin sen kaiken saastan keskellä.
Vanhempani eivät olleet kristittyjä
ja kyllä, 10 käskyä on kristittyjen ohjenuora.
että kunnioita isääsi ja äitiäsi, jos he ovat kristittyjä? EI! Siinä sanotaan selkeästi että "kunnioita isääsi ja äitiäsi", ilman ehtoja.
Suosittelen muuten kirjaa: Uskon tietäväni, tiedän uskovani. Uskonnot ovat kiinnostavia ja mielestäni on ikävää, että keskustelu on usein kovin mustavalkoista.
t: agnostikko
Ylemmyys mitä kohtaan? Mikä ylemmyys ylipäätään? Jos sillä tarkoitetaan sitä, että satanisti pitää itseään omana jumalanaan, niin minusta se ei ole ylemmyyttä. Ketäs muuta sitten sitä pitäisi vastuussa omasta elämästään kuin itseään?
miksi ahdistaisi? Ja jos Jumala huolehtii kaikesta, niin miksi maailmassa on niin paljon pahaa oloa ja kärsimystä myös kristittyjen keskuudessa?
Itse asiassa, tuntemistani ihmisistä ne kaksi joilla on asiat pahiten viturallaan ja solmussa kaikin tavoin, ovat juurikin uskovaisia.
ole vielä käynyt mielessä että Jumala huolehtisi kaikesta, tottakai teen itse monia asioita ja olen niistä vastuussa.
t. uskova