*HELMIÄISTEN -11* tammikuu
Kommentit (53)
eihän se toki mukavaa ollut, ettei vauvaa saanut rinnalle pidemmäksi aikaa ihmeteltäväksi, mutta ei sitä jotenkin siinä tilanteessa edes ehtinyt miettimään. Suihkun jälkeen päästiin jo katsomaan vauvaa ja sen jälkeen siellä saikin olla niin paljon kuin halusi. Vauvan sai myös kenguruhoitoon.
Vaikeampaa on tällä hetkellä, kun olen flunssassa ja en ole nähnyt vauvaa tänään enkä eilen. Ihan piti itkut tirauttaa äsken, kun tuli niin kamala ikävä vauvan luo. Vauvateholle vaan eivät toivo flunssaisia ihmisiä, niin pakko kai sieltä on pois pysytellä. :( Eilen oli alkanut syömään niin reippaasti maitoa pullosta, että tänään poistavat ehkä nenämahaletkun. Kotiinpääsy siis häämöttäisi jo :)
ja paljon paljon onnea synnyttäneille!Nauttikaa vauvan tuoksusta
kylläpä hävis mukavasti koko kirjoittamani stoori :(
Itsellä menossa rv 36+1 ja epäilen kovasti, että synnytys käynnistyy ihan lähipäivinä. Pari päivää olen ollut erittäin kipeä ja supistuksetkin on muuttunut hyvin napakoiksi. Välillä kipeiksikin. Mahakin on ollut outo, kipeä?!Onkohan se normaalia...??
Esikoisen (1v 7kk) kanssa pitäisi jaksaa päivät kotona kun mies on töissä. Odotan aina kuin kuuta nousevaa että mies saapuu töistä ja koko perhe on koolla...jotenkin se on niin turvallinen fiilis kun on oma mies lähellä.
Vauvan tavarat on valmiina ja nyt puuttuis vain vauva :)
Jännityksellä mennään synnyttämään kun esikoinen syntyi niin vauhdilla etten melkein sairaalaan ehtinyt...nyt täytyy olla tarkkana milloin on oikea aika lähteä sairaalaan :)
Hyvää vointia kaikille!
siimis ja poju 36+1
moi kaikille. Olen ollut hiljaiselossa pitkän aikaa. Perhe-elämä on vienyt kaiken ajan. Meidän suurperhe päättikin lisääntyä jo tammikuun 12. päivä eikä vasta laskettuna aikana :) Tyttömme syntyi äkillisesti rv 34+0. Paria päivää aikaisemmin kävin näytillä sairaalassa kun supisteli aika säännöllisesti- no tuloksena oli että paikat oli auennut 3 cm. Jouduin vuodelepoon sairaalaan ja kaks päivää se piti vielä sisällä suppareiden estolääkkeillä mutta sitten tulikin rytisten ke aamuyöllä. Hyvinkäällä ei saa synnyttää noin varhaisilla viikoilla joten mut kiidätettiin naistenklinikalle jossa tyttö syntyi sitten klo 7.21 Kokoa neidillä oli 44 cm ja painoa 3210g.
Asutaan edelleen Hyvinkään sairaalan lastenosastolla. Kasvetaan siellä ja koitetaan opetella syömään itse :)
Tsemppejä kaikille helmiäisille.
Pirre ja Reeta 2 vkoa
Vaapukka: No, mut toi oli kiva, et pääsitte heti suihkun jälkeen vauvaa rauhassa ihastelemaan ja että saitte hänet kenguruhoitoonkin! :)
On varmasti vaikea olla pikkuisesta erossa näin pian pari päivää. Mutta toisaalta on tärkeää, että pitävät tiukasti kiinni siitä, ettei etenkään vauvateholle pääse flunssaisia. Perusflunssa saattaisi olla kohtalokas jollekin pikkuruiselle taistelijalle.
Hienoa, että teidän neitokaisella on asiat kuitenkin hyvin ja pääsee pian tutustumaan kotiinsa ja saatte viettää rauhassa aikaa perheen kesken ilman piuhoja, hoitajia ja lääkäreitä! :)
Siimis: toivottavasti teillä ei ole pitkä matka sairaalaan jos jo esikoinen tuli reippaalla vauhdilla! Yleensä kuitekin sanotaan, että esikoisen synnytys kestää pisimmän aikaa... Todella toivon, että ehditte sairaalaan saakka! b Kotona tai varsinkaan autossa ei olisi kiva synnyttää... hui!
Pirrelle myös ONNITTELUT pikkuisen tytön syntymän johdosta! Hänelläpä oli kiire maailmaan! Toivottavasti tyttö kasvaa hyvin ja ruokailut rupeaa sujumaan, jotta saisitte hänet kotiin!
44 cm - miten pieni!!! Hän varmaan näyttää hukkuvan ihan mihin vaatteisiin tahansa!
ON: tiukkoja supistuksia on tuntunut viimeisen viikon aikana useampana päivänä, mutta ne on ollut yksittäisiä, vaikka joinain päivinä onkin useampi tiukka supistus tullut. Mut ei siis mitenkään säännöllisiä. Joten vähän semmoinen lähtöruudussa oleva olo on vallalla... saas nyt sitten nähdä milloin se lähtö todellisuudessa tulee...
Santtu rv 37+6 (miettii välillä, et onko seonnut laskuissa, kun jotenkin tuntuu, että oikeestiko jo noin paljon viikkoja?!? :D)
Isot Onnitelut teille, joiden vauvat jo syntyneet! :))
Vaapukka: Varmasti kamalaa olla erossa vauvasta.. voih :( Aina se flunssa tuntuu iskevän just sillon ku sitä vähiten kaipais! Mutta pääasia kuitenkin, että vauvalla on kaikki hyvin :)
siimis: Eiköhän nuo kivut ole ihan normaaleja noilla viikoilla. Ja jos mahakivut ovat sellaisia, että vatsa sekoaa, niin sehän voi jo sitten enteillä synnytystä. Niin ainakin olen kuullut, että ensimmäinen merkki synnytyksestä on usein mahan sekoaminen..
Santttu: mäkin kauhistelen noita viikkoja, enkä meinaa uskoa, että tähän on oikeasti jo tultu :D Toisaalta tuntuu ihan mahtavalta, että enää ei tarvi kauaa oottaa (?) ja toisaalta kauhistuttaa, että mitä jos se synnytys onkin edessä jo heti huomenna :O
Mä kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok. Pää ei enää liikkunut suuntaan tai toiseen eli sieltä se ois jo tulossa :) Supistukset on ollu kivuttomia viime päivät, joten ei se vauva varmaan ihan heti ole tulossa kuitenkaan.. Kuukautiskipumaista jomotusta on kyllä ollut. Saa nähdä kauanko tässä vielä ootellaan :)
Pautsu 36+6
Onnea vaan kovasti vauvan saaneille :) ja semppiä viimemetreillä oleville..toivottavasti täälläkään ei tarviis kauaa enää odotella että pääsis tuoksuttelemaan ja hoitamaan vauvaa.. kohta olis neuvolaan meno.. toivottavasti saisin tällä kertaa jonkinlaisen painoarvion vauvasta.. mulla ollu 2kk ajan pää kiinnittyneenä ja viimekerralla oli jo kohdunkaulakin hieman pehmentynyt ja kivuttomia suppareita ollut päivittäin, mut muuten ei oo ollu mitään merkkejä synnytyksestä mut toivotaan et ei kauaa enää odotuttaisi :) nyt rv 37+4.. uusia vauvauutisia odotellessa hyvää viikonloppua kaikille :)
Voi kun nauratti kun luin ton oman kirjoituksen- tyttö EI siis painanut 3 kiloa vaan 2 kiloa :)
Varmaan ihmettelitte että olipas tuhti :)
Pirre
Oikein paljon onnea Vaapukalle !!
Lähti tuo edellinen viesti vähän rukkasesta.
Eli piti onnitella kaikkia tasapuolisesti jo vauvansa saaneita.
Pikkasen rupesi nyt jännittämään enempi vaikka neljättä kertaa tässä jo ollaan synnärille menossa. En olle viime aikoina ehtinyt edes vilkaisemaan tänne teidän muiden kuulumisia ja nyt jo niin monella on pienet nyytit "kainalossa".
Mulla on kolme aikaisempaa syntynyt tasan rv39+6, joten en ole ollut vielä kovin huolissani et joko kohta lähtö tulis, mutta eihän tämän neljännen tarvitse samaa kaavaa noudattaa :)
Omaa napaa vielä vähäsen, mulla on kans noi liitoskivut ollu seurana jo muutaman päivän ja aina ylös noustessa on kankee kuin rautakeppi kun sattuu niin helk...risti.Suppareita ei ole pahemmin ollut mitä nyt maha välillä kovettuu ja tuntuu epämukavalta, mut siis kivuliaita suppareita ei ole tullut viel yhtään. Onnex, viimex sain ennen synnytystä kestää 2 iltana kunnon suppareita ennen kuin ne sit yöx katos, ja en tykännyt siitä kyl yhtään kun ne veti olon niin väsyneex.
Hankinnoista oli puhetta.
Mulla on kaksi erilaista hoitolaukkua. Toinen iso ja pehmeä, toinen enempi lentokonematkusteluun sopivampi ( viimeisimmän kanssa oltiin etelässä kun toinen oli viel pikkanen). Kovasti oli kyllä se synnäriltä saatu pieni kassi käytössä, joten ilman erillistä hoitolaukkuakin pärjää kuhan johonkin kassiin ne kaikki vehkeet saa mahtumaan. Mulla oli parhaimmillaan aina 2 tuttipulloa, ruokapurkki/välipalaprk, velli/maitotetra, vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, pyyhe,kert.käyt.hoitoalusta sellanen paperinen, varavaatteita ja joku voide yms. mukana ja silloin oli tilan tarvetta.
Olen ajatellut ostaa tällä kertaa sen tuen kylpyammetta varten. Mun pienemmät lapset (kohta 3 ja 4v) rakastavat kylpemistä, ni silloin voisi pikkanenkin olla tavallaan mukana kun ei tarvitsisi mun koko ajan olla pitämässä kiinni.
Uusia vaunuja tietenkin haaveilen tässä, mulla olis vanhat viel talles, mut silti kun ne on ollu jo kahdella ni uudet ois ihana saada..ukko vaan ei tunnu lämpenevän mun haaveelle.
Yksi vaippapaketti on vasta ostettuna, eipä sitten muuta. En ole ostanut edes pulloja tai tutteja kun en tiedä kumpi meille on tulossa ( väri huom.), joten joku saa sitten ostaa ne kun vaavi on syntynyt. Eihän sil värillä sinänsä ole väliä, mut..kuiteskin :)
Mutta paljon voimia ja jaksuja kaikille omaa nyyttiä vielä odottaville meidän oma kuukausi alkaa ihan kohta !!!
Shahara 36+1
Perjantaina 11.2 poikamme syntyi käynnistyksellä. pienokaisella oli kokoa syntyessään tasan 4kg ja 50.5cm. Synnytys meni hyvin, kätilöt oli ihania.. Vauva-arki on alkanut hyvin myös. heräilee kerran tai kaksi yössä syömään..
Piitsu! Ihanaa tämä kun on vihdoin pikku paketti sylissä! =)
Pojuhan on varsin hyvän kokoinen, kun ajattelee, että vielä olisi hyvinkin voinut reilun kuukauden kasvaa ennen syntymää! Hieno juttu! =)
Kuulostaa helpolta tuo synnytys ja vieläpä perätila ja ensisynnyttäjä! bd
Kai se on pakko uskoa, että noinkin helposti voi mennä vaikka itse ensisynnyttäjänä perätilassa olevaa vauvelia en tahtonutkaan alakautta synnyttää.
Ihanaa vauvan tuoksuista arkea sinnekin! Perästä tullaan... =)