Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet kehuvat!

Vierailija
30.12.2010 |

Joskus täällä on ulkonäköön liittyviä keskusteluita, joissa jotkut naiset kertovat saavansa pävittäin miehiltä kehuja ulkonäöstään. joitakin päivittäin ihan tuntemattomat miehet tulevat kehumaan. Siis wtf?? Missä nuo naiset viettää päivänsä, kun tuollaista tapahtuu? Onko ne töissä ja missä? Ilotalossa? Vai ovatko jotkut kertakaikkiaan suljetulla osastolla, jossa miespuoliset potilaat kehuvat ja tietenkin myös miespuoliset hoitajat, koska kyseisen naisen itsetunto on miinuksen puolella.. Kertokaa minulle naiset, joita tuntemattomatkin tulevat päivittäin kehumaan ääneen: Missä notkutte päivät? Baarissa, ilotalossa, suljetulla vai jossain muualla..?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverit välillä kehuvat jos olen laittautunut. Ja kaikki siis miehiä. Ja ihan vaan kohteliaisuuttaan.

Vierailija
2/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes silloin nuorena kun olin simpsakka ja nättikin saanut miespuolisilta työkavereilta mitään kehuja, katseita kylläkin ja joskus vislattiin perään mutta sekin kadulla kävellessä.

Ei kuulosta ihan suomalaisilta työpaikoilta nuo, ei miehet työkaverinaisia kehu, ei ääneen eikä sille naiselle itselleen varsinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsen äityli, kuulen miellyttäviä heittoja ulkoisesta olemuksestani. Olen sellainen tyypillinen keskivertoäijän huomionherättäjä. Vaalea pitkä tukka, hyvät tissit ja pylly (ei isot), pitkät sääret. Edes rypyt ja muutama lisäkilo ei tunnu haittaavan. Tosin, vuosi vuodelta kommentit harvenee. Mutta jopa firmamme tj asiallisesti mainitsi jotain siitä kuinka toiset ne vaan säilyy kivannäköisenä vanhanakin.

Oletatte tietenkin, että olen vaan niin hölmö, että tulkitsen kommentit väärin. Olen kyllä ihan koulutettu täyspäinen ihminen ja oletinkin, että ihailu loppui tuossa 40v tienovilla. Kun sain ne viimeiset ylimääräiset äitiyskilot pois, alkoi kommentteja taas hiljalleen sadella. Enkä kalastele niitä, miten niitä voisikaan normaalityöelämässä?

Baarissa en ole ollut kahteen vuoteen..

Vierailija
4/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudeltu perään mikä munkin mielestäni on moukkamaista. Töissä myös esim pikkujouluissa yms.

Vierailija
5/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ihmettelen.

kerran 20 vuoden työrupeaman aikana yksi työkaveri kerran sanoi mulle "vau" kun olin pukeutunut hienosti jakkupukuun. en ole ihan varma oliko se kehu.

Vierailija
6/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ihmettelen.

kerran 20 vuoden työrupeaman aikana yksi työkaveri kerran sanoi mulle "vau" kun olin pukeutunut hienosti jakkupukuun. en ole ihan varma oliko se kehu.

Sitä mä just kanssa ajattelen, että ei suomalaiset miehet kehu ääneen vieraita naisia. Vau on jo iso kehu, itseasiassa. = D

Vierailija
7/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin kerran-pari kuussa joku sanoo jotain kivaa. Viime aikoina olen saanut esim. seuraavanlaisia kommentteja miespuolisilta kolleegoilta:

"Sussa ei ole kyllä kiloakaan liikaa"

"Sun käsivarsistakin näkee, että urheilet paljon"

"Olet todella upean näköinen, en meinannut tuntea"

Tuo viimeinen kommentti tuli pikkujouluissa.

Olen isossa konserniyhtiössä töissä, miesvaltaisella alalla.

n38

Vierailija
8/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän menee jo ahdistelun puolelle! Ei kiitos.

Saako mies kehua naisen ulkonäköä töissä? Saako nainen kehua miestä? Mielestäni kumpikaan ei ole sallittua työympäristössä.

Vierailija
9/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuneeko työpaikkakulttuurista?

Yksi ystäväni, jonka työpaikalla on työntekijöitä muistakin maista kuin Suomesta, on kertonut saavansa kehuja miestyötovereilta työpaikalla esim. uuden kampauksen johdosta tms.

Ei mun työpaikallani... kun olin nuori ja sorea, saattoi kuulla jotakin sellaista kuin "tuota olisi kiva vetää viikseen", mutta ei se itsetuntoani juuri parantanut, päinvastoin, hämmensi. Ikinä en muista, että minua olisi kehuttu nätiksi tai muuta sellaista. Huomio on enemmänkin ollut suoraa toimintaa kuten käden laittamista tissin päälle tai pyllyn taputtamista.

Ulkonäköä ja vaatteita miehet eivät juuri koskaan ole kehuneet. Naiset joskus voivat kehua toistensa vaatteita ja tyyliä, miehet eivät juuri sellaiseen sorru.

Poikkeus tietysti vahvistaa säännön: sain tänä vuonna miestyötoverilta kehuja yhdestä korusta, jonka olin juuri ostanut.

Vierailija
10/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä just kanssa ajattelen, että ei suomalaiset miehet kehu ääneen vieraita naisia. Vau on jo iso kehu, itseasiassa. = D

Suomessa ei paljon kannata kehuskella. Helposti tulkitaan ahdisteluksi. Tänä aikana työpaikastaan kannattaa pitää kiinni.

Vierailija
11/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän menee jo ahdistelun puolelle! Ei kiitos.

Saako mies kehua naisen ulkonäköä töissä? Saako nainen kehua miestä? Mielestäni kumpikaan ei ole sallittua työympäristössä.

Koin kiusallisena jo sen kun työkaverimies taputti minua olkapäälle tarkoituksena lohduttaa eräässä vähän pieleen menneessä jutussa.

Vierailija
12/12 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla yliherkkä. Mitä pahaa siinä on, jos mies kehuu naisen vaatteita kauniiksi tai hänen silmiään näteiksi? Minusta ahdistelu on enemmän seksuaalista, esim. tyyliin "mennäänkö lepohuoneeseen halailemaan".

Kun olin nuori, niin myös työpaikan naiset saattoivat kommentoida miesten vaatteita, esim. "oletpa sä komean näköinen, kun sulla on tänään tuommoinen puku". Itse olen kerran sanonut kahdelle miehelle, joilla oli samanlaiset vaatteet, että tehän olette kuin kaksi marjaa. Tarkoitus ei todellakaan ole ahdistella noissa tapauksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä