Ystävä ehkä eroamassa.. Turha ero taas tulossa : (
Ystävällä ja miehellään 3 lasta, joista vanhin 7 ja nuorin alle 2.
Menivät hiljattain naimisiinkin, mutta nyt kuulemma puhetta erosta.
Eroon ei ole mitään varsinaista syytä, mies ei ole väkivaltainen, ei juoppo, hoitaa kotia ja lapsia, käy töissä jne.
Ystäväni vain ei ole tyytyväinen elämäänsä. Tuntuu, että hänelle ei mikään riitä. Kun hän oli lapseton, hän kadehti minun elämääni, koska minulla oli lapsia ja perhe. Sitten hän sai oman perheen, mutta kokeekin lapset rasitteena (hänellä on jatkuvasti lyhyt pinna lasten kanssa, ei kestä kiukuttelua tms ollenkaan).
Ystävä on käynyt vuosia psykologilla, mutta ei siitä juuri apua ole.
Hän syö myös mielialalääkkeitä, ja jotain masennusta taustalla on.
Nyt hän palasi hoitovapaalta töihin, ja on aloittanut netissä suhteen jonkun toisen miehen kanssa (eivät ole tavanneet edes irl).
Nyt hän sitten pohtii eroa, tuntuu, että hän syyttää miestään omasta pahasta olostaan ja tyytymättömyydestään.
Minusta jotenkin tuntuu, että hänellä on jotain täysin epärealistisia kuvitelmia tästä nettimiehestä (joka on muuten naimisissa myös), eli että mies jättää oman perheensä ja alkaa uusperheeksi ja isäpuoleksi ystäväni pienille lapsille...
Ja kyseinen mies siis on kyllä tehnyt selväksi ettei jätä perhettään (ja kuka jättäisikään jonkun netti-ihastuksen vuoksi).
Ystäväni on aivan hullu, jos eroaa. Kun hermo ei kestä lapsia nytkään, miten sitten yksinhuoltajana? Olen yrittänyt auttaa, olla tukena ja kuunnella. Aion kyllä sanoa suoraan mitä ajattelen hänen suunnitelmistaan.
Seksiä hänellä ei miehensä kanssa enää ole, koska oma mies ei kuulemma enää sytytä...
Tämä on minusta yksi aivan turha ero, josta kärsii taas 3 lasta.
Liiton saisi vaivannäöllä kuntoon, jos haluaisi.
Kommentit (54)
ovat nyt se suurin ongelma. Sinun on vaikea puuttua toisen elämään, hän tekee omat ratkaisunsa. Ongelma tässä on se, että ne mielenterveysongelmat ei poistu eroamalla. Hän varmaan ajattelee saavansa eron kautta itselleen hyvän olon. Oikeasti masennus voi vain pahentua, kun ongelmia eroon liittyen yleensä tulee vain lisää.
mä en kirjoittaisi ystävästäni noin yksityiskohtaisesti nettiin...
ovat nyt se suurin ongelma. Sinun on vaikea puuttua toisen elämään, hän tekee omat ratkaisunsa. Ongelma tässä on se, että ne mielenterveysongelmat ei poistu eroamalla. Hän varmaan ajattelee saavansa eron kautta itselleen hyvän olon. Oikeasti masennus voi vain pahentua, kun ongelmia eroon liittyen yleensä tulee vain lisää.
ettei ole omaa aikaa koskaan, eikä pääse minnekään. Tuntuu ettei hän ymmärrä lainkaan että yksin kolmen pienen kanssa on vielä rankempaa.
Ja ettei elämää voi rakentaa netti-ihastuksen varaan.
ehdota että jättää lapset isälle ja alkaa taas villiksi ja vapaaksi sinkuksi. keskustele myös miehen kanssa, siis tämän nykyisen. varmaan hän saa lapset ja parempi lapsillekin kuin että ovat mielenterveyspotilaalla, jolla on harhoja eikä ymmärrä reaalimaailmaa. kuvitelmat ja fantasiat suhteista kun ei ole edes tavannutkaan ihmistä ovat just sellaista harhaa, ja todellisuuden vääristymistä. kerro tästä miehelle, että hän ottaisi lastensuojeluun yhteyttä ja pyytäisi apua. mun mielestä sun ja tän miehen kannattaa ajatella nyt LASTEN parasta. se tarkoittaa sitä, että autat miestä hakemaan eroa, saamaan lapsten huoltajuuden ja ystävääsi autat hakemaan lisää hoitoa, osastolla hoitoa tai vahvempaa lääkitystä.
Että aina sapettaa tällaiset ap:n kaltaiset juoruavat haaskalinnut, jotka tulevat kirjoittelemaan tänne muka-tietäviä avauksia ystäviensä elämästä! Varsinkin juuri nämä "turha ero"-avaukset ärsyttävät. EI KUKAAN, ei läheinenkään ystävä, voi tietää koko totuutta! Enkä ap:n kaltaiselle kyllä kertoisikaan, en mitään, kun juttu olisi sitten heti nettipalstalla.
mies lähti 10 vuoden yhteiselon jälkeen työkaverinsa matkaan ilman, että olisi mulle etukäteen mitään kertonut ajatuksistaan. Siinä jäi toiselle sijalle minä ja 2 alle kouluikäistä lasta.
Jos toinen jotain haluaa, ei sitä mikään pidättele.
Shit happens.
mun mielestä ap ei repostele, vaan hän on huolissaan. kyse ei ole tavallisesta erojutusta, vaan mielenterveyspotilaasta, jolla on mies ja pieniä lapsia.
Että aina sapettaa tällaiset ap:n kaltaiset juoruavat haaskalinnut, jotka tulevat kirjoittelemaan tänne muka-tietäviä avauksia ystäviensä elämästä! Varsinkin juuri nämä "turha ero"-avaukset ärsyttävät. EI KUKAAN, ei läheinenkään ystävä, voi tietää koko totuutta! Enkä ap:n kaltaiselle kyllä kertoisikaan, en mitään, kun juttu olisi sitten heti nettipalstalla.
Lähimmät ystävänikään eivät tienneet kaikkia eromme taustalla olevia asioita
Minusta on aina hienoa, kun ihminen lähtee etsimään itseään ja päättää suhteen, joka ei (enää) anna mitään. Tervettä itsekkyttä. Ja lapset sopeutuvat kyllä vaikka mihin, eiväthän HE tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei.. Monelle se kaksi kotia on ollut normaalia jo syntymästä saakka.
Ero ei ole turha, jos ystäväsi on onneton.
mun mielestä ap ei repostele, vaan hän on huolissaan. kyse ei ole tavallisesta erojutusta, vaan mielenterveyspotilaasta, jolla on mies ja pieniä lapsia.
ja eroamaan sitten jos vielä haluaa. Sano, että eron ehtii kyllä myöheminkin, hoitaa itsensä nyt ensin kuntoon, että sitten jaksaa hoitaa lapsensa ihan yksin. ;-)
besserwisserit jotka luulevat tietävänsä kaiken toisten elämästä...tietävät kaikesta kaiken ja paremmin kuin henkilöt itse omasta elämästään. mitäpä ap jos säkin vaan keskittyisit hankkimaan sisältöä lisää omaan elämääsi ja jättäisit toisten asiat rauhaan? Et sä voi tietää toisten rakkauselämästä ja parisuhteen laadusta yhtään mitään!
Jos olisin tuo ap:n ystävä ja saisin tietää tästä nettikirjoittelusta niin pistäisin välit poikki heti.
ehdota että jättää lapset isälle ja alkaa taas villiksi ja vapaaksi sinkuksi. keskustele myös miehen kanssa, siis tämän nykyisen. varmaan hän saa lapset ja parempi lapsillekin kuin että ovat mielenterveyspotilaalla, jolla on harhoja eikä ymmärrä reaalimaailmaa. kuvitelmat ja fantasiat suhteista kun ei ole edes tavannutkaan ihmistä ovat just sellaista harhaa, ja todellisuuden vääristymistä. kerro tästä miehelle, että hän ottaisi lastensuojeluun yhteyttä ja pyytäisi apua. mun mielestä sun ja tän miehen kannattaa ajatella nyt LASTEN parasta. se tarkoittaa sitä, että autat miestä hakemaan eroa, saamaan lapsten huoltajuuden ja ystävääsi autat hakemaan lisää hoitoa, osastolla hoitoa tai vahvempaa lääkitystä.
hurjaa yleistystä ja oletusta toisen kertoman perusteella. Haaveita saa ja pitää olla, se ei tarkoita todellisuuden vääristymistä. Haaveet auttavat kestämään vaikeuksia. Jos mies ei hoida omia lapsiaan on yksinhuoltajana helpompaa, tosin yleensä yhteishuoltajuus parasta. Miksi osastohoitoon jos ongelmat helpottuvat vähemmälläkin. Sinkkuna olo ei tarkoita että olis villi ja vapaa. Tosi moni vanhemmista on mielenterveyspotilas, syö lääkkeitä esim. depressioon eikä se tee heistä huonompaa vanhempaa.
jos en tuntisi suurta rakkautta ja sielunkumppanuuta olisi ero edessä vaikka miten olisi "kunnon puoliso ja hyvä isä". Kerran täällä vaan eletään. Pidemmän päälle tuollainen tasapaksu mitäänsanomaton liitto vaan ei toimi...sä ap et voi tietää toisten parisuhteesta sä vaan kuvittelet tietäväsi! Älä puutu asioihin jotka ei sulle kuulu vaan anna toisten ihan itse määrittää oma elämänsä. Vaikuttaa siltä että omassa elämässäni on jonkinlainen tyhjiö mitä yrität täyttää tällaisella nuuskimisella ja rääpimisellä.
Tuon perheen asiat eivät kuulu teille! Ap:n on parasta olla sekaantumatta, varsinkaan kutosen ehdottamilla tavoilla, jos aikoo ystävyyden säilyttää. Vai että pitäisi auttaa miestä hakemaan eroa ja ajatella tämän kanssa lasten parasta! Uskomattomia "neuvoja" täällä taas!
mun mielestä sun ja tän miehen kannattaa ajatella nyt LASTEN parasta. se tarkoittaa sitä, että autat miestä hakemaan eroa, saamaan lapsten huoltajuuden ja ystävääsi autat hakemaan lisää hoitoa, osastolla hoitoa tai vahvempaa lääkitystä.
se on ihan turhaa lässytystä.Jos ei tunnu siltä niin ei tunnu vaikka miten yrittäisit. ei me ihmiset mitään robotteja olla joiden tunteet saa roihuamaan nappia painamalla...vähän sama kuin väittäisit ap että säkin voit rakastua kehen tahansa kadun tallaajaan kun vaan yrität. Siitä vaan yrittämään!
kumman ystävä sä oletkaan sen ukon vai akan? Minusta tällainen asioiden arvostelu ja rääpiminen nettipalstalla ei kyllä ihan täytä ystävyyden kriteeriä.
mä en kirjoittaisi ystävästäni noin yksityiskohtaisesti nettiin...