Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut joka yö juostua vessassa ja herättyä tuskanhiestä märkänä!! muutenki nukkunut koiran unta..ei mitään sikeetä unta!! aamulla olen ihan tööt ku herään!! öisin joka paikkaa kolottaa jne..sit herään ihan sairaaseen kipuun, mut en tiedä mitä se kipu on ku olen niin pihalla herätessä..nousen vessan ja muistan heränneeni kauheeseen kipuun, mut en tiedä mihin on sattunut!! =/

pitäis varmaan päivällä yrittää nukkua!! ku yöt menee miten menee!!

en tiedä tekeekö tää lämminsää vai mistä johtuu, mut ei tee mieli syödä!! jotain yritän tunkea kurkusta alas!! mut meinaa tulla saman tein ylös!! onks kenelläkään samanlasita ongelmaa?? mitä olet pystynyt syömään??

tintti82 rv 39+3

Vierailija
82/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkii pahemman kerran, vielä äsken tuli viestiä, että sivut pois käytöstä. argh.

Mulle tuli aika äpolille, menen sinne huomenna kipuineni valittaan. Saas nähdä mitä ne päättävät. Musta ei varmaan nyt vähään aikaan kuulu, kun on noita syntymäpäiväkekkereitä ja muita hulinoita ja sairaalassa käyntejä jne. poikakin jää pois hoidosta tänään, menee kyllä virikkeitä hankkimaan :) taas syksyllä, tai ainakin paikka on pidettävä, muuten menetetään se kokonaan ja on niin mahtava pk, että muualle en lapsiani laita!

Limaverinen vuoto on lisääntynyt, vauva möyrii niin, että tuntuu et tulee vatsan läpi, mutta supistuksia ei ole!

Art: toivottavasti saat ajan pian tai jospa se sun nuppus tajuais nyt syntyä!!!

Nyt sanon heipat kaikille, toivottavasti viikonloppu tuo uusia nuppuja tullessaan!

Kix 39 ja 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä vielä vingun...yksi kipeä supistus on ollut tämän päivän saldo tähän saakka. Mitähän tämä kroppa oikein reistaa? Senhän pitäisi jo alkaa työstämään niitä suppareita ihan olan takaa!

Art: SInulla nyt falskaa jostain syystä munuaiset, kun sokereita kurkkii pissassa. Ei se nyt maailmoja kaada jos kerran näillä viikoilla makeat pissukat kusaisee :) On sitten vaan puhtaasti meikäläisen mielipide...

Kun odotin tuota meitin jättiläistä, pissin sokruja viikkotolkulla, ainakin 4 viikon ajan loppuraskaudesta ja joskus ne lukemat olivat jopa kolmella plussalla. Lastahan ne kasvattavat ja joudut vielä loppumetreillä katsomaan mitä suuhusi laitat. Vältä sokereita ja rasvaa, kyllä se siitä.

Sain eilen Taysin käynnin epikriisit ja niissä oli kyllä niin paljon asiavirheitä, jotta taidan antaa niistä oikaisuhuomautuksen. Minut oli leimattu raskausdiabeetikoksi kahdessa aiemmassa raskaudessa ja ikääkin ilmoitettiin olevan vähemmän kuin mitä onkaan...tosi huolimatonta. Minulla ei ole milloinkaan ollut gestaadiodiabeteksen diagnoosia, joten mistä ihmeestä sellaiset on voitu minulle jälkikäteen keksiä? Tuota meidän poikaa odottaessani seurailtiin vain pissassa sokereita ja niitähän olikin siinä lopussa muutaman kerran. Mihinkään toimenpiteisiin ei kuitenkaan ryhdytty.

Kuopusta odottaessani narahdin paastoarvossa, mutten sitten enää toisella rasituskerralla lainkaan. Mitään ruokavaliohoitoja ei ole ollut enkä ole insuliiniakaan pistänyt...miten hemmetissä minusta voidaan tehdä diabeetikko kun kriteerit siihen eivät ole milloinkaan täyttyneet? Täytyy sanoa, että tämä sokerivouhkaus on mennyt aivan liian pitkälle nykypäivänä kun jo diagnoosejakin pukataan ihan tuulesta papereihin...On ilmeisesti helpompaa selittää isot lapset sokereilla kuin myöntää, että maailma on muuttunut ja lapset ovat alkaneet syntyä isompina kuin ennen.

Nappulalle vielä tuosta vauvan isosta päästä piti kirjoittaa: Minäkin pelkään odottavani isopäistä muksua. Pään halkaisija näytti olevan ultrassa 9,3cm, eli varmaan lähemmäs 37-38 cm...kun meidän pojallahan pään halkaisija oli 10cm ja sieltä pukkasin sen 39cm päähirviön ulos. Niin, että samoihin lukemiin päädytään varmaan taas kerran, jollei tämä ala syntyä pian...Noh, ei tuo päänympärys minua niinkään hirvitä vaan sen pään tarjonta...tullaanko sieltä taas nenä taivasta kohden vai miten, se jää nähtäväksi. Vertailin noita ultramittoja kuopuksen vastaaviin samoilla viikoilla ja taitaa olla samankokoinen ihmistaimi sieltä tulossa nytkin, sen verran samat oli lukemat. Ainoastaan vartalon ympärys ja reisiluun mitta poikkesivat hieman. Tällä on pidempi reisiluu :)

Ei muuten meilläkään neuvolassa mitään muuta tehdä kuin otetaan ne tavalliset pissa, verenpaine, verinäyte, paino ja sikiön syke. Ei siellä mitään sisätutkimuksia tehdä, ne hommat on jätetty lekurille, joka tekee ne min. 3x raskausaikana. Olen vähän kade niille, joiden kätilöt tekevät sisätutkimuksia neuvolassa.

Nyt oikeasti niitä suppareita tänne ja heti!!! Menen hyppimään rappusia...tai jotain...nyt elellään niitä kaikista hitaimmin kulkevia hetkiä...*tahtoo oman kroppansa takaisin*

Kanelisokeri 39+5

Vierailija
84/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan itse ihmettelin, että kun sokerit koholla, niin en ole mikään sokeri/rasvasieppo. Enkä muista nyt mitään ihmeempiä syöneeni... ja mitä vauvan kokoon tulee, niin pikkuinen tuo on, joten ei varmaan ehdi edes 4kg kasvaa vaikka kuinka sokruja saisi ; )

art 40+2

Vierailija
85/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl toi neuvola alkaa olee jo niin kulunu paikka et syntyis jo. just tulin ja ylihuomena uudestaan.

kaikki oli ookoo, paitsi protskuja pissassa. pitää mennä viel labralle lirkkimään.

vauva oli laskeutunu mut sf oli silti 38. ja painoarvio 3500g. ehkä sillä on vaan pitkä selkä..? :O

on niin kuuma ja turvonnu olo ettei tekis mieli syyä muuta ku jätskiä ja omenaa..

ei voi muuta ku toivoo et syntyis jo!! ja äkkiä.

alfreed 39+4

Vierailija
86/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli tälläkin kerralla ihan jees. Painoa oli tosin tullut 600 g viikossa, mut olenkin syönyt varmaan kolmen edestä grilliruokaa... Turvotus on lähinnä pientä turvotusta nilkoissa iltasella. Sf-mitta tippunut 35->32, tosin edelliskerralla kun mittasi oli supistus päällä ja kohtu oikein "törröllään". Huomenna on LA ja 10 vrk siitä olis se yliaikaiskontrolli. Soittavat kuulemma ensi viikolla ajan, jos on tarpeen. Toivottavasti ei ole kuitenkaan.

Meilläkään ei neuvolassa tsekata kohdunsuun tilannetta muuta kuin lääkärikäyntien yhteydessä. Mulla on sellanen mielikuva, ettei meidän neuvolassa ole yhtään kätilö-th:aa, vaikka onkin aika iso asiakaskunta ja useampia terkkareita.

Poika, 6 v, oli hyvä kun tuli puhetta tuosta lasketusta ajasta. Sanoin, että "sinä olit niin tarkka poika, että synnyit ihan laskettuna päivänä, vaikka yleensä niin ei käy". Tuumasi siihen, että "mulla taisi olla kalenteri siellä mahassa" :D

Ananas700, jolla huomenna päiväys

Vierailija
87/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea omista nyyteistä Mariatar84, Sakariini ja Tytteli83!

Meni niin kauan aikaa kun luin parin päivän kuulumiset kerralla, etten enempiä kerkiä kirjoittelemaan. Eipä tänne kyllä ihmeitä kuulu, Issiashermo on niin jumissa et kävelemisestä ei meinaa tulla mitään:(

ilonella 37+6

Vierailija
88/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hellettä! On kyllä niin tappavan kuuma, ettei ulkona tee ees mieli olla. Aamupäivällä käveltiin kauppaan ja hetken istuin jossain vaiheessa parvekkeella lukemassa, mutta siinäpä ne ulkoilut tältä päivältä onkin. Illemmalla jos tuo ilma tuosta yhtään viilenee, niin haluisin kyll lähtee kävelemään. Ai niin, pesinhän mä parvekkeen lattian - se kun oli niin kauhian pölynen ja likanen. Kivemmalta näyttää nyt :)

Täällä on ihan mukavasti taas supistellut tänään. Koko ajan nuo näköjään muuttuu napakammiksi ja mukaan on tullut selän jomottelua samalla. Mutta varsinaista kipua ei edelleenkään. Mutta jos nämä tätä tahtia napakoituu, niin huomenna on jo kipeitä; ellei jo aiemmin. Koko päivän se on tosiaan supistellut - välillä tiheemmin, välillä harvemmin. Mutta oisko pisin väli ollut ehkä sen 30min, noin arviolta.

Vauva ei kauheesti enää liiku täälläkään, mutta musta tuntuu, että se on kääntäny kylkeä, kun liikkeet tuntuu nyt vasemmalla ja ihan kuin olis sitten peppu oikeella puolella. Tiedä sitten. Mutta se minkä tuo lapsonen mahassa liikkuu, niin tuntuu kyllä epämukavalta. Välillä ihan sattuu. Ei se oo tähänkään mennessä puhetta uskonu, kun oon välillä pyytäny armoa... :)

Nyt huomasin minäkin sen mariattaren pikkuprinsessan kuvan. Olihan sulonen tapaus - voi että :) Mulla ei vaan kone aiemmin näyttänyt siinä viestissä olevan kuvaa alkuunkaan...Oisko taas näitä uusien sivujen oikkuja?! Äskenkin heitti mut pihalle ihan hetki kirjautumisen jälkeen...

Ei täällä ainakaan tehdä noita sisätutkimuksia muuta kuin lääkärineuvolassa. Aika jännä, jos jossain on niin tapana.

Huomenna olis käynti Taysissa. Laittoivat sillon kaks viikkoa sitten vielä tuon kontrolliajan. Taitavat tehdä kokoarvion ja kun on eri lääkäri ku viimeks, niin tulee sitten kolmannen lääkärin arvio tuosta mun lantion koosta. Saas nähä mitä ne sanoo... Pitää viedä nyt ne sokeriarvotkin sinne näytille - onneks niistä ei voi tulla sanomista. Pahoin pelkään vaan, että pissassa taas on kuitenkin sokeria. Päästää niin helposti läpi mulla näköjään. Hmph.

No joo. Nauttikaahan helteestä... :)

makri, tasan 38 vkoa (kivasti noita viikkoja näköjään kertyy...)

Vierailija
89/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Alfreedilla usein neuvolakäyntejä :-P

Meillä kerran viikossa käydään näillä täysillä viikoilla, edellisessä raskaudessa (sama nla mutta eri th) kävin loppuun saakka vain joka toinen viikko.

Ahistaa vaan kun näin pitkälle ei nuo aiemmat raskaudet ole yltäneet, ei tahdo kasvattaa mitään jättiläisvauvaa. Käsittääkseni joskus 10vrk yli la:n laittavat lähetettä polille ja siellä sitten tarvittaessa aletaan noita akupisteitä ärsytellä.

Mistä sen muuten tietää että lapsivesi on vähenemässä? Siis ultralla tietty, mutta jos ei ole ultraa? Ei meillä täällä ultrailla eikä tehdä sisätutkimuksiakaan neuvolassa. Alkaa mielikuvitus laukata näillä viikoilla - ja nyt sitten alan olla "taas se satavarma" että tämä synnytys ei sujukaan yhtä ripeään tahtiin kuten kaikki nyt povaa vaan kärvistelen pari vuorokautta salissa, ponnistelen pari tuntia, ja sitten lopuksi tietty vielä sektioon.... Aih kun on ihana tämä hormonihirviön pieni pääkoppa :-DDDD

Antibioottikuurin sain tuohon tulehtuneeseen jalkaan, eli syytä varautua että kohta iskee myös hiiva!

Koittakaahan kestää hellettä te, jotka siitä ette pidä! Minä puolestani lojuisin tuolla auringossa koko päivän - eikö ole vielä edes riittävän lämmin. Tahtoo lisää asteita mittariin :D

Nappula taasen

Vierailija
90/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukuun odottajat, pistetään tosiaan myö kisa pystyyn, kuka pitää pisimpää vauvan vatsassaan :D

Juups, äitipolin ultrassa käyty. Poika kunnossa, eli siis vehkeet näkyi yhä ja istukka ja lapsivesi ok. Lääkärin kopeloinnilla paikat pehmeet, kiinni ja pituutta 2cm (jee, ei enää YLI 3cm) eli eipä tuolla sen kummempaa kypsymistä vielä.

Ja sokereista, pääsen sit kuitenkin näin lopussa sokerirasitukseen. Että trendi se kai tosiaan jo vähän on. Ekassa ja tokassa odotuksessa mulla oli sokeri plussalla kerran ja paastopissa ok. Näissä kahessa vikassa ei oo ollu sokereita. Mutta edellinen vauva oli yli 4,5kg, niin miun ois pitäny rasituksessa käydä. Ja terkkahan ei minua laittanut, lääkäri sanoi, että hyvähän se olisi. No käydään sitten tohtorin mieliksi. Kuopuksellakin oli siis sokerit ok syntymän jälkeen.

Vauvan paino oli nyt 3,5kg noin. Lääkärin mielestä ei pitäisi tulla edellisen kokoista vaan pienempi, mutta sehän nyt nähdään vasta syntymän jälkeen sanon mie. Ja kuulema lantio on tilava, tuo kommentti minua vähän huvittikin..

Miten se sokerirasitus menikään? Perjantaina on klo 8 aika. Ja huomenna pojan EEG, herätys jo klo 5 ja ma-ti pojan virtsankeräily. Oikeesti, kiva on kytätä 6v pissalla käyntiä vuorokauden ajan!!! Ja joka liru pitäis saada purkkiin.

Buaah, nyt ajatus sekaisin. Mies hölöttää takana ja kuopus vieressä.

Piia ja POIKA :) rv 37+1

Vierailija
91/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sit podetaan jotain kesäflunssaa vielä näin loppumetreillä =( Todella tympeä olo kun muutenkin koivuallergian takia jo nenä tukkonen ja vuotava. Lisäksi tämän talon miehet ovat kaikki antibioottikuurilla, pojilla korvatulehdukset pikittyneen flunssan seurauksena ja miehellä tulehtunut kyynärpää kun ensin sen kolautti johonkin toissapäivänä...tällä hetkellä toivon todella että vauveli pysyis ainakin viikon vielä masussa et porukka paranee, ja eiköhän luulis pysyvänki kun enää ei ole ollut merkkejä mistään.

Onnittelut mariattarelle, sakariinille ja tyttelille nyyteistä! Synnytysasiaa puolella on pino kesäkuisten synnytyskertomuksille joten jo synnyttäneet olisi kiva jos kävisitte sinnekkin laittaan tarinaa =)

Kauris ja pulla rv37+5

Vierailija
92/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki samoin kuin aikaisemminkin. Kävin tänään kaverin kanssa ulkona syömässä lounaan ja sen jälkeen suunnattiin vielä keskustan puistoon pehmiksille. Käväisin sitten ostaan kaupasta muutamat kukat ja iskin (tosiaan iskin en mitenkään rauhassa asetellut niitä) ne ulos ruukkuihin, avot!

Toinen jalka on taas kun norsulla. En vain ymmärrä tuota, että miksi pitää vain toisen jalan turvota, grrr..

Penska potkii ja siirtelee ahteriaan puolelta toiselle vähän väliä. Kyllä huomaa, että tuota vettä mahassa riittää kun mukelolla on aikasta hyvin tilaa pyöriä.

Ei täällä meilläkään neuvolassa paikkoja tutkita, vain perus sf mitat jne. Lääkärissä olen käynyt tässä raskaudessa 2 kertaa. Nyt meille tuli vaki neuvolatätin tilalle tuuraaja joka on toiminut 8 vuotta kätilönä, hän vähän lupaili että voisi ens vkon neuvolassa tarkistaa alapään tilanteen jos haluan. Ihan kiva näin. Tosi topakka täti muutenkin on...

Jäätelöauto ajeli eilen tässä meidän kulmilla ja ostin aivan mielettömästi jäätelöä (tarjous ota 3 maksa 2 kävi minun kohtaloksi) ja nyt olen pari päivää syönyt ihan liikaa jädeä...no höh olkoon, onneksi tuo mukelo oli sen verran pieni (ainakin arvion mukaan) että nautitaan nyt.

Tänään tapaamani kaverikin muuten kysäisi onko kaksoset tulossa, ei ole ei, on vain tuo maha aivan pirun iso...Alan olemaan aika kypsä ihmisten tuijotteluun ja noihin kommentteihin mahan koosta. Ystäväviltä sen vielä kestän mutta tuntemattomien reaktiot ottaa ihan tosissaan nuppiin...

Lapsiveden määrästä, onko teillä muilla lapsivettä paljon eli miltei normaalin indexin yli? Jos on niin mitä teille on siitä kommentoitu, oli tuo maanantain lääkärisetä sellainen mumisija että en oikein saanut hänestä selvää. Huvittavaa lääkärissä oli myös se että hän ultarasi minut ja tarkisti kohduun suun tilanteen, sitten käski pistää pöksyt taas jalkaan. Kun sitten olin pukenut ja jutusteltiin kysäsin vielä miltä lantio näytti mahtuuko sieltä ihan normaalisti lapsi syntymään, meni lääkäri hiljaiseksi ja tosi nolon näköiseksi. Totesi sitten etttä niin tosiaan se tutkimus, otahan housut uudelleen pois.. no riisuin sit uudelleen ja eikun uudelleen telineisiin...huvitti hieman =)

Vierailija
93/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mariatar, Sakariini ja tytteli!!! On todella ihana kuulla näitä vauvauutisia. Omia odotellessa.

Monilla on lupaavia merkkejä, itsellä ei mitään. Tänään oli jälleen vyöhyketerapia, eikä se tunnu saavan aikaan muuta kuin sen että vauva pungertaa itseään joka suuntaan paitsi alaspäin.

Eliador 39+5

Vierailija
94/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut täältäkin jakautuneille!

Mulla on jatkuva nälkä ja syön kuin hevonen. Ei kai se haittaa kun ei painokaan nouse :) ja jätskiä menee täälläkin...

Eilen käytin nuo koirat siellä uimassa illalla, ja sitten mulla menikin puolilleöin kun tuskissani yritin repiä niistä irti kanervanvarpuja. Ei sitten siellä paikanpäällä tullut mieleen että pitkään silkkiseen karvaan tarttuu kaikki mahdollinen mukaan, kun siellä möyrivät kanervikossa ja hietikossa ja uivat... puolen tunnin huvista seurasi 2 tunnin sotkuinen operaatioja olin ihan finaalissa.

Enää 2 päivää poikien vahtimista, ihanaa :) niinkuin jo aiemminkin oon kirjoitellut niin ne on aina nuo ensimmäiset päivät vaikeampia ja sitten taas sopeutuvat ja rauhoittuvat, tänäänkin on ollut paljon helpompi päivä kuin eilinen ja toissapäivä.

Perjantaina mulla on aamulla neuvola. Jokohan se olis viimeinen???

Kaveri laitteli viestiä että vieläkö itse olen yhtenä kappaleena - ihan ensimmäinen exäni ja nykyisensä ovat kuulemma saaneet perheenlisäystä viime viikolla (ollaan tai oltiin samaa kaveripiiriä aikanaan mistä syystä saan näitä kuulumisiakin toisinaan...).

Mua väsyttääkin koko ajan mutta en malta/ pysty menemään nukkumaan. Koko päivän olen tänäänkin aikonut päikkäreille mutta tässäpä istun siltikin yhä. Vielä ehtis pikku torkut ottaa... Luulen kyllä että koirat torpedoi sen haukkumalla.

Mulla ei ole vieläkään laukku itselle pakattuna. Edistystä kuitenkin että olen ostanut minäkin sukkia, rusinoita, välipalajuoman, ja laukun kaivoin aamulla esille pakattavaksi. Kirjojakin mulla olisi ja kosteusvoide on ostettuna (sitä ilman en pärjää!). Ajattelin että munhan pitää laitella kaikkia puhelinnumeroitakin ylös miehelle, sehän saattaa joutua ilman mua hakemaan hevosille kaikkea (heiniä, kuivikkeita yms). Ja eihän mun tarvikaan ostaa heti noita liivinsuojia tms, kun niitähän tuli äitiyspakkauksen mukana kaksikin pikkupakettia. Vai meneeköhän niitä sitten kuin paljon...

Käytin kaupassa ja mies osti meille vihdoin käsisuihkua varten tarvikkeet. Meillä ei ole tähän asti ollut käsisuihkua koko talossa... Nyt kun saisi vielä asennettua sen!

Nyt pitää mennä vaakatasoon, kun istuessa tenava punkee päätänsä läpi tosta alavatsasta urakalla... Mitään muuta ei täällä tapahdukaan kylkien venyttämisen ohessa.

Äiti kertoi että hänen synnytykset on kumpikin alkaneet ihan odottamatta vesien menolla. Lupaavaa...

Alcatraz 38+5

Vierailija
95/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saas nähä miten käy kun helle alkaa... mulla on aamusin hiukan flunssainen olo, joten on tympeä mennä ulos lämpimään kun kurkkukin on kipeä. Nyt on käyty saunassa, tuliskohan yöllä supistuksia?

Useampi oli ihmetelly että neuvolassa tekevät tarkastuksen alakerran tilanteesta. Se on kai aika paljon riippuvaista ihmisestä. Täällä th tekee, jos tarvis, ja tällä kertaa ajatteli varmaan että mahdollisesti nopeuttas synnytystä. Talvella otti hiiva näytteen. Täällä normina uudelleen synnyttäjillä vain 2 lääkäri kertaa, joten edellinen tarkastus oli joskus maalis-huhtikuun tienoilla. Esikoista odottaessa asuttiin Oulussa ja siellä meidän alueen th ei kai yleensä tehnyt tarkastuksia, ellei varta vasten erikseen pyytänyt. Tuolloin mua tutki vain lääkäri (3 kertaa). Nyt vain th on arvioinut koon. Meilläkään ei neuvolassa ole mitään ultralaitetta.

Meillä neuvolakäyntien määrä on tihentynyt oikeastaan vasta 38+ viikoilta, jolloin eka 1,5 viikon välein ja nyt viikon välein.

Tänään käytiin esikoisen kanssa läheisessä päiväkodissa tutustumassa. Kivat kohtuu uudet tilat siellä oli. Olis tytölle varmaan hyvä paikka, jos täällä vielä syksyllä asutaan.

t. SannaNu ja tiuhti rv 40+2

Vierailija
96/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivoin tänään kakun ja maistelin sit sitä pohjaa raakana ja tajusin et siinähän on raakaa kananmunaa!??! voiko siitä olla jotain haittaa näin loppuraskaudessa??

pikkuinen oli aika hiljalleen koko päivän!! (ei yleensä) säikähdin et onks kaikki ok!! mut heti ku teki vähän piha hommia niin alkoi pikkuinenkin liikkuun ihan urakalla!! hyvä vaan vaik vähän sattuukin!! tietää et kaikki hyvin:)

tintti82 rv39+3