Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea onnea onnea, ihan älyttömästi onnea Mariatar, Sakariini ja Tytteli!!! :)

Näin näitä kesänuppuja syntyy nyt....

Pian kuullaan uutisia lisää varmasti: Rouva80, Maarmelaadi..

Voih kun pääsis jo itekin... *kateellinen*

Muakin jopa supisteli 12-15 tuon 3h ajan, epäsäännöllisen säännöllisesti mutta kuitenkin, edes taas jotain..

Vihloo edelleen vaan koko ajan, ai ai, tuskaa..

Neuvolassa kävin klo 14.

Painoa viikossa nyt tullut 100g, yht.tasan 11kg, hb noussut nyt viikossa 120 -> 124, verenpaineet aikas koholla mutta pissa puhdas, ei raskausmyrkytystä mutta selittäisi mun päänsärkyjä, sf mitta pomppas nyt 37:ään kun vauvan peppu oli niin koholla, ollut muuten useamman viikon 35, kiinnittynythän vauva on myös ollut jo viikolta 34 lähtien. Syke koko ajan 141 kun vaavi nukkui.

Kyllä se terkka ihmetteli kovasti että vielä mä sinne vaan raahauduin. No niinpä...

Nyt se laittoi sen lähetteen äitipolille sitten kuten viikko sitten lupasi! Jospa äitipolilta ottaisivat yhteyttä tässä parin päivän sisään ja pääsis sinne vaikka viikon sisään. Pääsee näkemään tuon vauvan koon taas, mua kun oikeesti hirvittää ihan hirveesti jos menee paljonkin yli 4kg. Nyt terkka käsikopelolla veikkas n.3800g:sta vauvaa :o Ja samaten laitto lähetteeseen maininnan koska olis mahdollinen käynnistys ja myös mun verenpaineet kun on koholla.

Toki kovasti toivon että tätä ei tarttis käynnistellä lääkkeellisesti vaan että syntyis ihan itekseen.. mutta, ei voi tietää ei. Ihan kiva päästä sinne äitipolille!

Tultiin neuvolasta kotia, syötiin vähän miehen kanssa ja nukuttiin päikkärit. Tunnin taisin nukkua, ihanaa.

Nyt mies lähti salille.

Mulla kamala painontunne taas tuolla alapäässä, tuntuu että vauva tipahtaa justiinsa. Sais alkaa jo tulemaan sieltä......

Alcatraz: tuo syömättömyys kuulostaa niiiiin tutulta. Täällä poikien kohdalla aina samaa. Mä en joskus vaan tajua millä elävät. Tai karkit ja herkut kyllä aina kelpais mutta ei oikea ruoka..

Jaksuja kaikille kovasti!!

a_j taas, edelleen 39+5

Ps. Zurite, perässä tulen....

Vierailija
62/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurensuuret onnittelut mariatar, sakariini ja tytteli - ihanaa, että olette saaneet vauvanne ja olette jo kotiutuneet :)

Moni kehui mariattaren pikkuista - mistä te sen kuvan löysitte?!

makri, 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sulonen rinsessa mariattarella, pikkukuvassa näytti tumppukädet siiviltä. pikkuenkeli <3 (edellisen sivun mariattaren viestin lopussa kuva, makri.)

oiskoha ainaki mansikkapirkkoki päässy jo hommii ku ei oo näkyny...?

tuntu kyllä niin sujuvilta noi synnytystarinat et josko se sit iteltäki onnistuis. ja jos se kerta tolleen saattaa alkaa ni mullahan on vielä toiveita. vaik ens yölle. tai seuraavalle.. hmm. ettei ainakaa HIRVEEN montaa kertaa tarttis neuvolassa rampata. mulla on taas huomena, joka toinen päivä kunnes syntyy.. sanoin kyl sille th:lle et mua näkyy siel varmaa viel ainaki pari viikkoo..

vähän kade suppareista, mulla voi laskee kunnon supistelut yhen käden sormilla eikä tee ees tiukkaa. semmosta jatkuvaa pikku jomotusta pääasiassa, ei tunnu yhtä tehokkaalta.

jospa pääsis tän viikon puolella ponnestelee, pliiiiiiiiiiiiiiis!

alfreed 39+3

Vierailija
64/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren suuret onnittelut:Mariatar, Sakariini ja Tytteli!!!!Oli niin mukava lukea noita teidän synnytyskokemuksia, jotka olivat hyvin menneet...Antoi toivoa, että sitä itekin pääsee joskus hommiin...:) Ja Mariattaren vauva oli kyllä melkoinen söpöliini, mäkin kattoin ensin että mikäs enkeli se sieltä kurkkii ku ne töppöset oli käsissä sillai kivasti :)

Ei oo tosiaan Mansikkapirkostakaan mitään kuulunu, oiskohan silläkin tosi paikat meneillään?

Mä varmaan viihdyn täällä kans ihan kesäkuun loppuun asti, luulen niin että menee yli ja paljon...No lohduttaudun kuitenkin sillä ajatuksella, että tässä kuussa se syntyy-ei oo pitkä aika :)

Marmelaadille tsemppiä synnytykseen :)

Itellä oli myös neuvola tänään- sieläpä ei taaskaan mitään uutta.

RR ok, pissa puhdas

Sf-mitta 33cm, painoa +100g/2vkoa

Vauvan sykkeet 140-145

Hb 127 (eli nyt loppuvaiheessa on hienosti noussut)

Sovittiin seuraava käynti ens viikon torstaille, jolloin on laskettu aika -> mä sanoin terkalle että varmasti nähdään ainakin vielä ensi viikolla...Vaikka toki toivon että tulisi vähän ennemmin...

Mäkin oon bongannu pikkuhousunsuojasta jotain kellertävää vähän liman näköistä, mutta en osaa sanoa onko se sitä limatulppaa vaiko valkovuotoa vaan. Ja vaikka limatulppaa oliskin niin eihän se silti mitään synnytyksen alkamis- ajankohdasta sano...Hö!!! Munhan on pitänyt koko raskausajan käyttää pikkuhousunsuojia ku valkovuoto ollu koko ajan niin runsasta- ois muuten joutunu joka päivä vaihtamaan pikkarit sen kymmenen kertaa.

Nappulalle toivon että vauva tulee vasta sitten kun " annat luvan"...Hih :)

Joka päivä on tääläkin menkkamista polttelua selässä ja välillä masussakin, alapäätä vihloo ja sillai välillä niinku sukkapuikolla tökättäis...En tiedä mitä nuo oikein meinaa...Vatsan kovettelua on myös jatkuvasti (ilmeisesti siis vaan niitä harkka-suppareita) mutta ei siis sellasia kunnon kivuliaita suppareita masun puolella.

Just tuossa vähän aikaa sitten lueskelin sellasta kestovaippa ja kantoliina-opusta...Siskolta sain lainaan pari kantoliinaa ja harjottelin sitte niitä sidonta-tapoja sen kirjan ja pehmonallen avustuksella...:) Harsoja aattelin käyttää näin alkuunsa vaippoina ja päälle sitte vaan se vaippakuori. Kertakäyttövaippoja varmaan sitte käytetään reissussa vaan...Ei kyllä kokemusta nosta kestoista oo vielä itellä, mutta kovasti oon yrittäny hankkia tietoa. Onkos täälä ketään muita, jotka aikos kestovaippailemaan ruveta tai ois siitä jo kokemusta?

Kaupungillakin kävin vähän imetysliivejä tänään tiirailemas, mutta tulin siihen tulokseen ettei niitä kannata ennen synnytystä ja maidon nousemista rintoihin, ostaa ku se kuppikoko kuitenkin tuosta vielä kasvaa. BodyShopista hain hamppu-jalkavoidetta, niin saan kantapäät kuntoon. Mulla kun on sukurasituksena sellaset koppuraiset kantapäät :(

Voih, täytyy tästä varmaan mennä paistamaan noi kanafileet nii eivät mee pilalle ku tänään viimene käyttöpäivä...

Vointeja kaikille kesänupuille!!!

Suvi ja pötkylä 38+5

Vierailija
65/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä eikä paskahätää kummempaa ole esiintynny. Mulla on semmoinen hirmuväsy ollunna että en ole jaksanut kirjotella ja sitten nää kommunistisivut ei edes toiminu koko päivänä!

Yöllä menee rampatessa vessassa ja hikoilen kuin mursu. No ainakin näytän siltä kun kommandona pyörin hikisissä lakanoissa. Todella pieniä kramppeja selässä on ollu ja harjoitussuppareita mutta ei ole sen kummempia oireita.

Juuri kaveri toi tyttönsä meille yökylään ja päivitteli että nyt mun maha on oikein pullahtanu. Hän on itse 4.kuulla raskaana eikä kuulemma näin isoa mahaa jaksais kantaa. No DOH.. enhän minäkään meinaa jaksaa.. Tää on ihan järkyttävää tää kituminen.

SYNTYIS JO!

Selma, koo ja ananas ketä siellä oli loppukuusta eräpäivällä.. Mulla on myös 26.6. vasta joten lusitaan yhdessä katkerana kun muille tipahtelee vauvoja kuin vuokkoja lumihankeen.. Pitäkäähän kintut ristissä eikä kiusallakaan päästetä ulos naperoja ennen laskettua aikaa. Vielä pitää helteet saada tähän koettelemukseen, eihän tää vielä suomalaiselle sisulle oo mitään ollunna..

- pirkko ja punkero rv 36+5

Vierailija
66/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla vähän äreällä tuulella kun yritän sitä makeaa välttää ja syödä niin prkl järkevästi että ottaa jumalauta pattiin. Tahtoo suklaata.

Yrittäkää ymmärtää.

- Pirkko

Vierailija
67/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea teidän synnytyksistä, kun kaikki on mennyt hyvin!

Ja onnea matkaan myös synnyttämään lähteneneille.

Tänne ei edelleenkään mitään ihmeempiä kuulu. Vauva on taas muutamana päivänä liikkunut enemmän. Oikein tekee pahaa ja välillä sattuukin kun punkee niin kovin. Vauvan peppu ja selkä on olleet pitkään oikealla puolella ja jalat ja däket vasemmalla. Nyt tuntuu siltä kuin meisnaisi vielä yrittää kääntää kylkeä, vaikka ei mahdukaan! Peppu on keskellä mahaa ja mielestäni jalkoja tuntunut molemmissa kyljissä. Alapäässä viiltää, ilmeisesti liikuttaa pätään siellä.

Tänään heräsin puol kuudelta, kun kylkiin sattui niin kovin ettei makuuasennossa olo enää onnistunut. Aamupäivällä nukuin sitten lisää ja uudelleen iltapäivällä. Pitää näköjään nukkua pienissä pätkissä niin onnistuu paremmin.

sroigh ja masuvauveli 38+6

Vierailija
68/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama olotila jatkuu. Päivittäin supistelee. Tänään sitten imuroin koko talon ja kyllä sai taas kivasti supistuksia aikaan. Nyt illalla oli neuvolan synnytysvalmennus ja siellä kun uskomattoman epämukavilla tuoleilla istuin niin alkoi oikein kunnolla selkää ja alamahaa polttelemaan.

Eilen olin hieman paniikissa, että mitä joko tämä nyt meinaa syntyä, mutta tosiaan niin kuin joku kirjoittelikin minulle voihan tässä mennä vielä pitkä tovi vaikka alapäässä jotain jo tapahtunut....

Huoh, ens viikolla voisi minun puolesta syntyä .Puolison kanssa ollaan aika varmoja että perjantai 13pvä syntyy, tulis siitäkin sitten onnenpäivä epäonnen sijaan =)

Jaksamista kaikille, yritetään vaan nauttia näistä hetkistä, ei mene enää kauan..

Vierailija
69/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bongattu lisää limatulppaa, mutta epäilen tarkoittaako tuo nyt mitään kun joillain oli tullut sitä viikkotolkulla ja edelleen yhdessä koossa.

SuviHelena:olen kans kestoja ajatellut kokeilla kun toi taloustilanne ei oo mikään pilviä hipova siis jo siltäkin kannalta ja säästäähän siinä luontoa, mutta saapa nähdä minkälaiseks homma menee että jääkö vaan kokeiluks..

Vointeja kaikille!

a_j : joo no näkyy olevan aika monella muillakin ihan hyviä lukemia =)

-Zurite edelleen 40+2

Vierailija
70/96 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vasta lisäisi ketutusta jos vielä olisi ummetusta tän turvotuksen ja pallomaisen olotilan lisäksi. Ja voit olla aikasta varma että täällä kärvistellään sun seurana vielä tovi. Olin ihan varma viime yönä et oon saanut jonkun mahataudin mahaa koski ja närppi ihan pirusti. Istuin ja mietin et meniskö oksulle vai pasalle ja päätin mennä pasalle. Aamulla olikin ihan normiolo..mikä lie, ei ehkä se perhepizza iltapalaksi ollut hyvä idea. No niin, tässä minun kakkatarina. Alkaa raadolliseksi mennä tää huumori kohta kun ei supisteluja tipu. Eikä tulpan tulppaa :).

Jep...öitä..

36+5

Vierailija
71/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin iloinen että jos oisin koira niin päästäisin pienet ilopissat lattialle :-))))

Tuo Urpolainen oli kuin olikin armollinen ja päätti pysytellä pötsissä potkimassa viime yönkin! Nyt saapi sitten luvan tulla jos ja kun on tullakseen. Mies tulee huomenna jo päiväsaikaan joten vaikka tänään jos pitäisi laitokselle lähteä niin elukat kyllä saa luvan pärjätä huomiseen ja ipanat saa olla yötä kaverilla - tai vaikka synnärillä perhehuoneessa jos tarve on. Enää ei huoleta mikään....paitsi se jos tuo vauvalainen ei tahdokaan ihan lähiaikoina syntyä. Ei meinaan tahdo puskea ulos mitään kurpitsapäätä....

Meillä isäntä ilmeisesti mennyt kertomaan lapsille vauvan sukupuolen, esikoistytär sitten sen vastaavasti kaverilleen, joka kertoi sen äidilleen, joka nyt naureskelee että katsotaan menikö "tieto" oikeaan. Mies kyllä väittää ettei OIKEASTI ole kertonut, tai voihan tuo olla sanonut yhdelle tyttöä ja toiselle poikaa tai ihan mitä sylki suuhun tuo. Mutta yhtä kaikki, en tahdo minkäänlaisia mutu-tietoja kantautuvan minun korviini. Kohtahan tuo selvinnee kuitenkin :-)

(mun "satavarma tyttöolo" on alkanut vähän haparoida ja "voishan se olla ehkä poikakin..." Voi kun pääsis ihan lähipäivinä sen selvittämään :-))

Nyt terveyskeskuksen ajanvaraukseen jonottamaan, pakko kai tuo tulehtunut jalka on käytettävä näytillä kun ei se parane sitten millään....

Tsemppiä kaikille, saiskohan lisää vauvauutisia tänään tänne....

Nappula 40+1

Vierailija
72/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kovasti kaikille vauvansa saaneille! Kesänuppujen joukko se vaan kasvaa. Ja olisi ihanaa, jos jatkettaisiin vauvapuolella samalla jengillä, jos joku vaan jaksaa ylläpitää pinoja.

Täällä ei mitään uutta, supistelee nytkin lievästi, kuten joka aamu, mutta eipä nämä vielä mitään tarkoita.

Joku kirjoitti, että neuvolassa tekevät sisätutkimuksen. Siis terkkako tekee? Meillä kun kuunnellaan vain sydäntä ja mittaillaan sf-mittaa. Haluaisin kyllä tietää, miten se kohdunsuu siellä jaksaa, mutta ei taida olla mahdiksia päästä mihinkään arvioon. Vauvan koosta tosin aion kysyä, kun ollaan menty koko ajan yläkäyrillä.

Sain lakattua varpaankynnet tämän jättimahan kanssa, aikamoista akrobatiaa! Mutta kaipaan kyllä mahatonta oloa, esimerkiksi olisi ihanaa saada polvet yhteen, kun istuu. Voisi sitten pitää hameitakin, kun nyt ei kehtaa röhnöttää haarat levällään hameessa :D

Tsemppiä kaikille, eiköhän me kaikki jossain vaiheessa päästä tonne Vauvat-puolelle :)

Poltsi 38+3

Vierailija
73/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on keskiviikko...

Näin nää päivät vierii vaan..

Mulla taas illalla supisteli napakasti ja tiheesti 22.30 alkaen mutta ne lopahti sitten 23 jälkeen. Voi pöh.

Sit heräsin tänä aamuna 5.55 kipeeseen supistukseen enkä sen jälkeen oo saanu enää nukutuks. Mut tajusin että nukuinpa sikeesti siihen saakka kuitenkin, jes!

On mua nyt tässä supistellut siitä lähtien mutta ei tarpeeks napakasti eikä tarpeeks tiheesti, että se näistä taas... :o

Kyllä mun kroppa on jaksanut viikkokaupalla kiusata ja kiusata mua..

Limatulppaakin tuli ekan kerran jo 2,5 viikkoa sitten mutta ei silti mitään tässä tapahdu ei..

Nyt vaan oottelen sitä soittoa äitipolilta että koska ne ottais mut vastaan.

Kohta lähen kaupassa käymään.

Sit 12 aikaan tulee kaveri kylään, kivaa. Ei olla pariin kuukauteen nähty. Illalla tulee kans kaveri pariskunta kylään sit.

Kaunis päivä tulossa.. kunhan ei liian kuumaa niin hyvä, Muuten taas turvotus menee älyttömäks :(

Mukavaa tätä päivää kaikille!

a_j + pötkis 39+6

Vierailija
74/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sellainen olo, ettei enää jaksaisi tätä kipua ja tuskaa enää päivääkään :(

Yötkin ovat pelkkää koiranunta. Mahassa napsuu, liitokset natisee ja särkee, kävelen kuin ankka. Miksi ihmeessä näiden viimeisten raskausviikkojen pitää olla näin hemmetin kuluttavia? Ei jaksa ymmärtää...

Nytkin tuo potkii koivillaan kylkiin ja ruuvailee päätään mikä tuntuu todella epämukavalta, voi kun olisikin keino, millä tuon käenpojan saisi työnnettyä ulos pesästään. Ei taida synnytys käynnistyä laskettuna päivänä...

Nappula: hyvä, että sinulla alkaa paineet helpottaa. Olisin luultavasti tilanteessasi kiipeillyt jo seinille. Eilenkin, kun kävimme miehen kanssa kauppareissulla, sanoin hänelle, että voisikohan tätä tilausta perua mitenkään? :D Jotenkin tunteet kiipeilevät vuoristorataa vieläkin synnytyksen suhteen. Heti kun alkaa supistella, olen jollakin hassulla tavalla "valmis" synnyttämään, mutta tämä tavisolotila kaikkine kipuineen saa epäilemään omaa jaksamista synnytyksessä...sekavaa sepustusta....

Hoh, jään kuulostelemaan mitä tämä päivä tuo tullessaan...

Kanelisokeri 39+5

Vierailija
75/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea vauvan saaneille! Ihana lukea, että synnytykset menneet pääsääntöisesti nopeasti ja ongelmitta ja että äidit ovat pirteitä ja vauvat voivat hyvin! Toivotaan, että näin olisi asianlaita pian/ajallansa sitten meillä muillakin.

AJ ja Kanelisokeri: Ymmärrän täysin teitin fiilikset. Supistelua ja kaiken maailman kipuja ja vaivoja jo piiiitkään täälläkin.

Parin rauhallisemman päivän jälkeen vauva riehaantui viiime yönä oikein kunnolla. Tunnin oli niin raivopäänä, että olin melko varma, että se työntää itsensä ulos mahasta ilman kunnon polttoja. Sattui todella paljon se möyryntä ja nyt on tietysti paikat hellinä. Sen jälkeen oli tunnin supistelujakso taas, sup.8-10 min välein. Ja näiden ohella sitten inhottava iskiaskipu, johon lopulta otin lääkettä klo:3. Kamalia nuo yön pimeät yksinäiset tunnit, tissitkin itkivät maitoa, eikä mullakaan ole kohta itku kaukana, jos ei ala jotain OIKEASTI tapahtua...

Tänään petaan vihdoin vauvan sängyn kuntoon. Verhoa mulla ei vielä siihen katokseen valitettavasti ole. Ajattelin neuvolareissun yhteydessä piipahtaa kirppiksellä. Niin siis vielä neuvolaankin pitää mennä! Viimeksi jo sanoin, ettei olisi huvittanut tulla, mieluummin olisin jo vauvan ja muun perheen kanssa kotosalla. Saas nähdä joudunko nyt kolmannessa raskaudessa eka kertaa yliaikaiskontrolleihin sairaalaan ja sehän tästä vielä puuttuis, että synnytys pitäisi käynnistää...

Täytyy varmaan epätoivoisena mieheltä pyytää käynnistysruiskeita illalla... Mulla vaan on aik. nuo miehen ruiskeet aiheuttaneet tosi kipeitä supistuksia, TURHAAN, ja ihan kamalan painon tunteen alapäähän ja oik. jalkaan vetää kurjasti sekstailun jälkeen. Muutaman tunnin ajan supistukset tulee niin tiuhaan, että melkein siitä jo tietää ettei ne johda mihinkään.

No, ei kun jatketaan odottelua...

Ananas viikoilla 39+6

Vierailija
76/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea kaikille käärön kainaloonsa saaneille!!! Niin näitä nuppuja vaan alkaa tupsahdella.

Selvisin Helsingin reissusta yhtenä kappaleena, koko päivä ravattiin kaupoilla ja vielä neljän tunnin Ikea-kierros siihen päätteeksi. Ajattelin että josko illalla vaikka supistaisi tollasen maratonin jälkeen mutta ei tietoakaan sellaisesta... olin vaan niin väsynyt että sammuin tohon sohvalle ja kampesin sänkyyn joskus puolenyön aikaan kun mies herätteli. Nukuin harvinaisen sikeästi koko yön, on se vaan rankkaa tuo shoppailu!

Joku muukin ihmetteli että katsotaanko neuvolassa teillä kohdunsuun tilanne? Meillä ainakin vaan kuunnellaan sydänäänet ja mittaillaan verenpaineet sun muut. Edes viimeisessä lääkärintarkastuksessa ei kohdunsuuta tsekattu, mikä oli miun mielestä aika outoa.

Jaa, pitäskö vääntäytyä vaikka ulos kun aurinkokin paistaa. Miusta on tullut tässä viimeisten viikkojen aikana entistäkin saamattomampi, tuntuu että mitään ei saa tehtyä. Hirmuinen laiskuus iskenyt. Eilen sain tosin viimeisetkin vauvan tarvikkeet hankittua mutta esimerkiksi sairaalakassi on vielä pakkaamatta.

Toivottavasti saadaan pian lisää nuppuja!

Deepest_Blue 38+1

Vierailija
77/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta sitten tännekään, ei...:( Kyllähän se taas jomotteli yöllä masua ja selkää jnk verran, mutta ei kunnolla. Tulipa itellä mieleen että kyllä se menkkamainen jomotus selässä vaan silti mahtaa olla suppareita ku mulla kuulemma on kohtu melko ylhäällä ja takana- tuntuuhan ne supparit silloin enemmän varmaan selän puolella, vai?

Meidän TK:ssa ilmeisesti terkka saattaa tutkia kohdunsuun sitten ku on menny yli ajan- ei kai ne muuten sitä meillä ainakaan tarkista. Ja minäkään en ois päässy ylimääräseen ultraan ja synnytystapa-arvioon OYS:aan jos ei ois ollu epäilystä perätilasta. Muutoin se synnytystapa-arvio ois tehty omassa TK:ssa, ja ultraahan siellä ei oo käytettävis...

Mitähän sitä tälle päivälle keksis? Kyllä tää aika matelee...:( Vois käydä hakemas sen uudintangon ainaki nii sais ton verhon laitettua ja kunhan tuo reunasuoja on pesun jäljiltä kuivunu ja silittety nii senkin vois asentaa pinnasänkyyn valmiiksi. Oli ajatuksena myös että pitäskö tosiaan hakia sita sairaalareissua varten omat tossut ku ne sairaalan tossut on niin vimpan päälle pieniä ja kapeita eikä niitä ruukaa kyllä yleensä edes välttämättä olla saatavilla. Sellaset crocsien tyyliset jos ostais, niitä vois sitte synnytyksen jälkeen käyttää vaikka puutarha-kenkinä- nehän ei paljoa maksa. Esim. kenkämeklareilla tais sellaset olla peräti 10e...

Juu eipä tänne tämän kummempia...Mukavaa että Nappulan vauva kuunteli äitinsä juttelua eikä syntyny ennen tätä päivää :D Saataskohan tänään lisää vauvauutisia ku ei oo joistakin tämän palstan tyypeistä kuulunu mitään muutamaan päivään...

Ihana ilma muuten ulkona!!!Aurinkoista keskiviikkoa kaikille :) Palaillaan ehkä taas illemmalla...

Suvi ja pötkylä 38+6

Vierailija
78/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä taas tein reissun neuvolaan, mutta eipä siellä mitään ihmeempää. Painoa tullut 1kg lisää viikossa, turvotukset lisääntyneet, verenpaine ja pissa kunnossa. Vauvan sydänääneet 130-150. Sf mitta laskenut 32, joten ilmeisesti olisi nyt kiinnittynyt tai ainakin laskeutunut.

Ja ens viikoksi varattiin uus aika, kumpa ei enää tarvis mennä. No, mulla on onneks tosi mukava terkka ja sen kans on ihan kiva jutella niitä näitä. Aikasemmissa raskauksissa terkat ovat jatkuvasti vaihtuneet ja olleet jotenkin tiukkapipoja.

Tänään pitäis käydä tytön hoitopaikalla juttelemassa hoitajan kanssa vuoden kulusta. Tyttö on vielä 11 päivää/kk hoidossa niin kauan, että vauva syntyy. Sitten jää kesälomalle. On niin kova touhuamaan, että mulla kyllä loppuu energia hetkessä tällä hetkellä, kun koko ajan pitäis olla kavereita tai muuten vaan tekemistä. Ja kaiken kukkuraksi sillä taitaa olla joku 4v uhmäikä, kun hoidossa on aina kun enkeli ja heti kun auton kyytiin hyppää tarhan pihalla niin alkaa jostakin tappelu ja sitten mökötetään kädet puuskassa ja äiti on tyhmä... Että semmosta täällä... Poika ( 7v) meillä on aina ollut kiltti ja rauhallinen, toki välillä pitää vanhempien hermoja kokeilla, mutta pääasiassa tottelevainen. Saapa vaan nähdä millainen tästä vauvasta tulee...

Nyt lähen yläkertaan pesemään makuuhuoneitten ikkunat, sitten olenkin kaikki ikkunat saanut pestyä : )

Aurinkoista päivän jatkoa!

Tuikku rv 39+2

Vierailija
79/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaik ihan kondiksessa, oli terkka sitä mieltä että tää raskausdiabetes on vähän niinkuin trendi nyt. Siitä jaksavat vouhkata ihan iliman eistä. Eli oli myös sitä mieltä että jatkan niinkuin ennenkin ja yritän enimpiä makeita välttää. Painoa mulle oli tullut vain jotain 150g/vko.

Ja sitten sanoi että viime kertaan verrattuna tuntui käsikopelolla vatsa "valmiimmalta". Ei oo kiinnittyny mutta laskeutunut on ja kerroin noista nivusten ja alaselän jomotuksista niin tsemppasi että jospas pienellä olisi älliä pungertaa ulos hyvissä ajoin. Ennenkuin maha on niin iso ettei mahdu :D

Onko muilla näille sivuille ollut pääsyä? Minä valvoin viime yönä ja yritin ja sanoi että server not found. samaa teki melkein eilisen päivän ja tämän aamun. Kun en päässy edes osuuspankinkaan sivuille, muille kylläkin. Mietin että onko mun selain nyrjähtäny vai oliko oikeasti muussa vika..

Koiran unta joo, kuka semmoista kehui harrastavansa. Olen 21 aikaan ihan rättipoikki ja sitten herään 24 aikaan vessaan enkä saa unta kun on niin kuuma ja hikoan. Sitten pari tuntia siinä menee kuhkiessa ja jotenkin saa horteen päästä kiinni. Sitten oon ihan kanttuvei koko päivän ja poika ei ala enää kunnolla päikkäreillekään. En meinaa millään jaksaa.

Kyljyksen kääntäminen on tuskaa kun jalkoväliin juilii niin makiasti.

No, tässä päivän positiiviset. Pitää mennä keräämään turvotusta rannalle noiden apinoiden kanssa. jospa poikakin saisi riehuttua mehut itsestään että saisi sen ajoissa illasta nukkumaan.

- PIrkko ja punkero rv 36+6

Vierailija
80/96 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön juttu koska mulla ei ole ollut KOSKAAN mitään häikkää missään. Sitten sattui vielä sijainen paikalle. Koko tilanne oli jotenkin OUTO; kävin siis antamassa sen pissanäytteen sitten lopuksi ennen kun lähdin ja se tätsä tuli sieltä vessasta jotenkin "outona" ja sanoi mulle ihan hiljaa kun jotain AIVAN KAMALAA OLISI TEKEILLÄ: "tulisitko vähän vielä tänne huoneeseen..."

No lupasi soitella mitä sitten seuraavaksi. Kai sitten vaan uusi näyte!? Toi Pirkon terkkarin trendikomentti kyllä lohdutti sinänsä, että ei kai se sitten vakavampaa ole?!? Painoa oli tullut 1100g/vko, mut viimeks oli laskenut ja RR 115/66 eli ei mitenkään kummoinen. Taidan vaan olla ollut huono juomaan kun näinkin kuuma on kuitenkin ollut...

Vauva oli laskutunut, mutta ei kiinnittynyt. Kova on liikkumaan edelleen, eli tuskinpa tässä synnärille ollaan ihan heti vieläkään lähdössä.

Th laittoi LÄHETTEEN TAYSiin ja saankin se viimeistään ensiviikolle. Sf oli edelleen sama eli 32cm joten oisko lapsivesi taas vähenemään päin kuten pojistakin aikoinaan.

Tällaiset kuulumiset tällä kertaa - ärsyttävää että tuli vielä noi plussat, mutta eihän sille mittään voi : /

art rv40+2

PS. Nää sivut on taas alkaneet tökkiä, eilen illalla en päässyt kuten moni muukaan......