***KESÄNUPUT ma-ke***
Kommentit (96)
Onnea synnyttämään lähtijöille!
Ompas vaan synkän ja sateisen oloinen ilma, mutta huomiseksi on ainakin Oulun seudulle luvattu jo aurinkoista ja lämmintä. Ei kyllä haittaa viileämmät ilmat, pysyy turvotuksetkin vähempinä.
Kävin aamusta äitipolilla, kun mulla on sitä lapsiveden tihhuuttelua ollut. Lääkäri teki nyt tarkemman testin ja sen mukaan ei ainakaan nyt ole lapsivettä tullut, ilmeisesti runsasta valkovuotoa. Joten seuranta jatkuu ja sai mut ainakin paremmalle mielellä kun ei koko aikaa tarvi olla kyttäämässä mitä tulee ja millaista on. Samalla teki alapään tutkimuksen, kaulaa jäljellä 1,5cm, pehmeä ja auki 2cm, joten edistystä on tapahtunut. Teki myös ultran ja sen mukaan vauvan painoarvio 3,8kg. Muuten kaikki tuntui olevan kunnossa. Supistuksia odotellessa...
Lähen nyt sohvalle makoileen kun selkää juilii niin mahottamasti.
Mukavaa alkanutta viikkoa , kesäkuussa jo ollaan : ))
Tuikku rv 39
Eipä se kohdunkaulan tilanne vielä mitään kerro, valitettavasti :-(
Mulla oli jo kuukausi sitten kahdelle sormelle auki ja kaula lähes kokonaan hävinnyt ja tässä sitä vielä mennään.
Sama juttu ekalla kerralla, paikat auki kahdelle sormelle vko 32 alkaen ja viisi viikkoa meni synnytykseen.
Viimeksi taas vielä viisi päivää ennen synnytystä oli kaulaa viisi senttiä jäljellä ja tiukasti kiinni ja lääkäri epäili että yliaikaiseksi menee. Vaan samalla viikollahan tuo kuopus sitten syntyi :-)
Eli koskaan ei tiedä. Itse ainakin toivon että omalla kohdallani vielä jonkun aikaa sinnitellää, ei nyt sentään yliaikaiseksi saakka - mutta edes kolme vuorokautta olisi mannaa ;-)
Tuskien yö takana, vatsaa vihloi aivan sairaasti ja pari tuntia meni pyöriessä. En tiedä mistä johtuu, ei ollut mitään supisteluja eikä kipu tuntunut tuolla kohdunsuullakaan, vihloi oikeastaan koko mahaa. Vauva on kuitenkin liikkunut tänään ihan normaalisti eikä enää koskekaan joten varmaan se oli taas näitä mystisiä loppuraskauden vaivoja mille ei löydy mitään järkevää selitystä.
Huomenna olis mahdollisuus shoppailureissuun Helsingissä (Ikean kautta kotiin!), ensin ajattelin etten uskalla lähteä (täältä ajaa Helsinkiin 3-3,5 tuntia), mutta oon tässä miettinyt että eipä noita ennusmerkkejä oo ollut havaittavissa ja neuvolassakin th veikkasi että menee lähelle laskettua aikaa. Ja miehen siskon kyydissä oon lähdössä, hän on kätilö eli apukin olis lähellä jos jotain tapahtuu. Eli jos huomenna havaitsette Stockmannilla tai Ikeassa synnyttävän naisen niin se olen sitten minä :)
Joillakin se lähtö lähenee, sen verran lupaavia supistuksia ja tyhjennyksiä tuntuu olevan! On se jännä kun samalla odottaa ja pelkää jotain tosi kovasti. Toisaalta toivoo että lähtö tulis mahdollisimman äkkiä, ja toisaalta taas miettii että mitenkähän tän Urhon sais ulos jollakin muulla tavalla kuin synnyttämällä (kertokaa jos keksitte...) :)
Tän päivän Hesarissa oli muuten juttu Helistin.fi:n heinä(?)mammojen kokoontumisesta, tarkoitan siis viimevuotisia. Muistaakseni siinä oli että aktiivisimpia on porukassa mukana kuutisenkymmentä. Aika iso joukko!
Mukavata viikonalkua kaikille!
Deepest_Blue viikkoja päivää vaille 38
Eilen oli siis "maaginen" laskettu aika eikä tunnu missään. Kateellisena lueskelen muiden enteileviä oireita. Täällä on kaikkea kokeiltu ja päätetty että tulee sitten kun tulee.. toivottavasti juhannukseen mennessä..
Joku puhui ruskovillan myssystä, tosi kalliita noi tuotteet mutta hintansa väärtejä kuulemma. Sain kaverilta jo ennakkoon myssyn lahjaksi, se on isompaa kokoa mut ajattelin laittaa satiininauhan kuten joku muukin täällä tais kirjotella.
Neuvola oli tänään aamulla, paino laskenut 400g, onhan sitä tullutkin että ei huolta jos lähtee vähän jo laskusuuntaan. Pissa, verenpaine, sydänäänet kaikki ok. Neuvolan täti edelleen ihmetteli etttä tuntuupas kovalta tuolla ylhäällä, mutta sinähän kävit ultrassa (37+) ja ne tarkisti siellä..ja tarkistavat kun meet synnyttään.. no aivan! luulis että eläkeikää hipovalla tädillä ois kokemusta mutta kai tää sit on jonkinlainen luupylly tapaus ettei ota selvää ei..
Stroigh123 samat ajatukset täällä, kaikilla tuntuu olevan kohdunkaulan ym. tarkistuksia, mulla nvlalääkäri kk sit eikä sen jälkeen oo mitään sisätutkimuksiä tehty. Taitaa olla tätä pääkaupunkiseudun logiikkaa tai jotai.. Tiedä vaikka me ollaan samaan aikaan synnärillä =) piti tähdätä sinne Niinan kans mut se otti varaslähdön.
Mulla ei siis limatulppaa tmv. eli saa nähdä kuinka kauan menee?! jonkinlaisia liitoskipuja ollut ei muuta.
Kaksosveli tulossa tyttöystävänsä kanssa mun mahaa ihastelemaan, täytyy rientää kauppaan jotai tarjottavaa kehitellä.
Tytteli jo on varmana saanut nyyttinsä kainaloon, ihan kuin oisin nähnyt untakin siitä =) Onnea muille jotka on jo puolimatkassa menossa synnärille, täällä vielä rauhallisin mielin.
-Zurite 40+1
Pariin päivään en ole koneelle ehtinyt ja heti on ihan pihalla kaikesta.
Niinalle kiitokset synnytyskertomuksesta. Niitä on aina mukava lukea.
Rouva80: taitaa jo olla synnyttämässä, uutisia siis odottelemme sieltä suunnalta.
Mulla ei supistele. Vatsa tuntuu kyllä kovalta kokoajan. Ensimmäistä kertaa tulee sellaisia tuskaisia tuntemuksia tämän mahan kanssa. Mutta hyvin olen jaksanut ja voinut tämän "pallon" kanssa. Tällä hetkellä on kyllä takareiden ihan jumissa ja kaikki kyyristyminen, kun lisänä on tämä maha, on lähes mahdotonta. Voinnin puolesta olisi sama vaikka menisi reilusti ylikin, mutta voisihan tämä pikkuinen jo alkaa syntymään, ettei kovin suureksi kasvaisi. Miehen kanssa oltiin sitä mieltä että sunnuntai 080608 olisi aika kiva päivä syntyä.
Voimia kaikille supistusten kanssa kärvisteleville.
Niin ja ihanaa kesäkuuta, meidän kuuta, kaikille!!!
Eliador 39+3
Rouva80:lla on tosiaan varmaan lähtö edessä ja Tytteli on varmaan laitoksella, kun ei ole mitään kuulunut. Tulee aina kauhea kiire koneelle tarkistamaan, mikä on tilanne ja kuka on päässyt lähtemään laitokselle.
Minullakaan ei ole mitään erikoisia tarkastuksia tai arvioita enää, harmi. Silloin 35+-viikolla oli lääkäri ja silloin kohdunkaula oli lähtenyt lyhentymään ja pehmenemään. Nyt täytyy varmaan vaan odottaa, blääh.
Meillä mies ei ole yhtään kärsimätön, juttelee kaikkea muuta kuin vauvajuttuja ja elää melkein normielämää. Itse taas ajattelen kuitenkin joka päivä useita kertoja, milloinkohan se lähtö tulee ja mitenköhän se alkaa... Eikä se auta, että jokojoko-kyselyitä tulee koko ajan enemmän. Mitenköhän sitä osaisi ajatella välillä jotain muuta ja odottaa kärsivällisesti?
Poltsi 38+1
P.S. Onko kukaan menossa synnyttämään Naistenklinikalle?
liittyykö kukaan kerhoon -tämä ei synny koskaan- tää kärsivällinen odotus ei oo ihan mun heiniä. tietty osansa voi tehä tää hirvee tukala, kipee ja turvonnu olo..
käskettii laskemaan liikkeitä ku on nii laiska pikkune ollu pari päivää. ei se oikee jaksa ku kylkeä kääntää..
joku vissiin puhuki täällä tästä, vai muistinkohan väärin. toista jalkaa ja käsiä puuduttaa. sit taas kihelmöi ku veri lähtee kiertää. mistäköhän johtuneis..
ja joku ongelma tuolla kanavissa, koko ajan valuu nesteitä silmistä. mä oikeesti pillitän varmaa viidesti päivässä. mies onneks aina jaksaa rutistaa ja ymmärtää.
odotusta, odotusta
alf 39+2 edelleen..
muutto takana ja netti taas toimii :) olipas outoa olla keskiviikosta saakka ilman nettiä!! täällähän on tapahtunut vaik mitä!!
paljon onnea kaikille kesänuppujen saaneille :) miekin haluan oman pikkuisen kainalooni <3
perjantaina laittelin tavaroita paikoilleen!! ja kahdenaikoihin alkoi supisteleen..tai sellaista menkka kipua jatkuvaa sellista!! jaksoin kolme tuntia ja sit soitin synnärille..käski käväiseen, jos ei huilimisella mene ohi!! sitsemän jälkeen alkoi helpottaa, mut kokonaa kivut loppui yöllä neljän aikoihin!! sen jälkeen ei oikestaan ole ollut mitään kipuja..supistuksia!! vähän selkää jomottaa jne..
tintti ja tiitiäinen 39+1
mun teoria noista puutumisista on se, että tuo uloke tuossa selkärangan etupuolella vetää rangan ja nikamat outoon asentoon. Jolloin jotain hermoja jää helposti puristuksiin sinne nikamien väliin ja se aiheuttaa kaikenmoisia puudutuksia, vetoja ja kipuja sekä ylä- että alaraajoihin.
Mun ongelmana aik. raskauksissa oli tuo iskiaspuoli, mutta nyt tosiaan kävin kahdesti osteopaatilla ja se taikoi ulokkeesta huolimatta nikamani oikeaan järjestykseen ja rangan suoraan niin, että olen saanut olla melko lailla rauhassa kivuilta. Puutuu kylläkin lähinnä öisin joskus ikävästi ja myös kädet.
Sellainen tuli mieleen että pitäiskö tehä vaikka tuonne synnytysasiaa palstalle pino jonka nimeks tulis esim "kesäkuisten synnytyskertomukset" ja sinne sit jokainen vuorollaan käy kertoon jos haluaa oman synnytyskertomuksensa?
Mitäs olette mieltä?
Kauris ja pulla rv37+3 (edelleen)
Aamupäivällä jo yritin vastata, muttei onnannut, kun nää sivut ei pelaa!!!
AJ: joo samoilla viikoilla mennään. Mulla LA aikaistui viikolla, kun se niskapussiultraus tehtiin (vai mikähän sen virallinen nimi nyt sitten olikaan). Olen tässä miettinyt, että olisko ihan oikea LA jotain sen 12.6. ja 5.6. väliltä...
Tämä on meidän kolmas lapsi, "iltatähtösemme", vaikka mulla ikää "vain" 30 ja miehellä 34v. Aikaisemmat syntyneet viikoilla 40+5 ja 40 tasan. Nyt vähän jännittää vauvelin koko, kun poika painoi yli 4 kiloa. Missään kokoarviossa en ole käynyt. Toivoisin vaan ettei menisi kovasti yli ettei ehtisi hirmuisen isoksi kasvaa... Ja on tässä kyllä paljon paljon raihnaisempi kuin aik. raskauksien aikana. Sikälikin toivoisi, että pystyisi taas edes kävelemään normaalisti. Nyt on nuo liitos ym kivut niin pahana. Ja jatkuvat supistelut rassaa mieltä. Ärsyttävää olla koko ajan varpaillaan, vaikka yrittää kuin psyykata itseään et ei se vielä tule. Tänäänkin supistellut iltapäivästä asti ja nyt iltasella enemmän. Supistukset jotain harkkarin ja oikean väliltä. No, ei auta kuin odotella ja katsella mihinkä tämä tästä kehkeytyy.
Ananas rv 39+4 (edelleen)
tai siis alapäässä tarkemmin ottaen. Supistaa n. 10 min välein, pakkailen tässä varulta omaa sairaalakassiani jos lähtö sattuisi tulemaan. Ennen ei ole kyllä näin laimeita alkuja minulla ollut ... Tosin ei ikinä mitään harjoituksiakaan ennen varsinaista h-hetkeä, vaan alkaneet supistukset ovat edellisillä kerroilla merkinneet synnytyksen alkua ja niitä on aina tullut heti n. 5 min välein. Eli laiskempaa nyt sekä väleiltään että kivuliaisuudeltaan. Tuntuvat kuitenkin ihan oikeilta, tuntemus tuntuu vatsassa ja selässä ja säteilee hieman jalkoja pitkin alas..
Katsotaan...
Ei vieläkään tarvinnut yöllä lähteä, mahtava herätä aamulla helpottuneena. Vielä kun kaksi yötä sinnittelisi niin sitten tosiaan saisikin jo tulla.
Kauris: mun mielestä hyvä idea! Itse tykkään lukea synnytyskertomuksia ja omasta pinostaan ne löytyisi sitten kaikki.
Kauhistuttaa.
Nyt näin viime metreillä alkaa ponnistuskammo vaan kasvaa kasvamistaan. Lähinnä näitten viikkojen kulumisen takia. Pelottaa että miten isopäinen lapsi tästä ehtii vielä kehittyä jos vielä kauan tuolla mahassa kasvaa. Nyt on painoksi arvioitu 3,6kg mutta esim meidän poitsu aikanaan syntyi vko 36+4 niin oli ihan sirpakan kokoinen muuten (3,2kg) mutta pipoa hällä oli 37,5cm. Nyt on tämä vesseli kasvanut lähes neljä viikkoa kauemmin ja mitä jos onkin myös yhtä isopäistä laatua niin johan sillä on jo melkoinen kurpitsapää tässä vaiheessa??????
Ja kun koko raskausajan mulla on ollut jonkinasteinen ponnistuskammo niin nyt se sitten tosiaan alkaa saada hikeä pintaan....
Neuvolakin jäi väliin - olin kovasti nyt aamulla sinne menossa mutta sepä olikin ollut jo eilen. Lahopää mikä lahopää.
Nyt uimarantaa kohti nauttimaan upeasta päivästä!
Nappula ja Urpolainen 40+0
Toivotaan, että olis tosi kyseessä!
Mulla vähän samoja fiiliksiä, tosin jo eilisillasta olen jännittänyt, että käynnistyiskö se synnytys tästä pikkuhiljaa. Aikaisemmat synnytykset (2kpl) mullakin alkaneet niin, ettei epäilystäkään asian laidasta.
Joo, eilen iltapäivällä alkanut supistelu on jatkunut. Nukuin todella huonosti yön, mutta en tiedä johtuiko varsinaisesti supistelusta vai jännityksen aiheuttamasta adrenaliinista. Muutaman kerran oli sellaista jännää polttelua ja "loimotusta" alaselässä, joka jatkui pitkään ja samalla tuntui pari supistushuippua.
Vauvan luulin jo kiinnittyneen, mutta illalla sekin tuntui vielä hakevan paikkaansa synnytyskanavassa (?). Outoja ja vähän kipeitäkin muljahduksia tuntui emättimessä asti. Pari kertaa olin jo varma, että kohta rapsahtaa kalvot rikki ja menee vedet, mutta ei niin ei...
Mulla ei ole vielä sairaalakassia pakattuna. Ajattelen jotenkin "salaa" että jos ei ole valmiina, niin lähtö muka tulisikin nopsemmin. Samalla tapaa kuin ennen kaikkien kolmen raskauden alkua ja plussa-raskaustestin tekoa olen ostanut jättipakkaukset terveyssiteitä/tamponeita. Se on kyllä toiminut. ;)
Täälläpä ei mitään uutta kummosta.
Kamalaa vihlontaa vaan joka askeleella. Alapäässä tuntuu ja samaten nivusisa. Ei kannata kyllä vahingossakaan erehtyä ottamaan askelta sivulle päin.
Muutama satunnainen supistus siellä täällä..eipä muuta merkittävää.
Eilinen meni saman kaavan mukaan. 12 ja 17 aikaan supisteli mutta aina ne hiipui..
Valvoin tossa 4.30-7 välin mutta onneks sain vielä sit nukuttua 7-8.15, nyt yritän vaan heräillä tässä..
Neuvola on klo 14. Palailen sitten myöhemmin kuulumisten kera tosin eipä siellä mitään kummosta.
Kovasti yritän jutella masulle että tule jo, tule jo.. vaan ei se nyt taida kuunnella mua ollenkaan! :D
Ananas: Mulla laskettu aika np-ultran ja rakenneultran mukaan olis ollut jo 29.5.. mutta sitä ei koskaan muutettu kun muutosta 7 päivää. Olisivat muuttaneet sen jos 10 päivää tai enemmän olis vaihtunut. Eli se jätettiin siihen 5.6 edelleen. Jos olis uskomista ultriin, nythän olis jo 40+5 sit.. :o
Onkohan Maarmelaadilla tullut lähtö? :)
Varmaan Ananaksellakin se on lähellä...? :)
Hyvää tätä päivää,
a_j + pötkis 39+5
Kylläpäs väsyttää...oli melkoinen aamuyö kun kuopus heräsi itkemään korvakipua =( Nyt sitten mies lähti käyttämään poikaa lääkärillä että saadaan hänellekkin lääkkeet. Esikoista jouduttiin viikonlopun aikana käyttään päivystyksessä korvatulehduksen takia ja hän myös nyt lääkekuurilla.
Nappula: Mulla meinaa olla samaa pelkoa tuon ponnistusvaiheen suhteen.. Meillä kun tuppaa olemaan myös isopäistä porukkaa, esikoisella oli py38cm (syntyi rv40+5) ja kuopuksella 37,5cm (syntyi rv39+2) joten nyt toivoisin että olisi edes pikkaisen pienenpi kuula tällä kolmannella kun muutenkin on "ennustettu" paljon pienempää vauvelia kuin nämä aiemmat.
Kävin laittaan tuonne synnytysasiaa puolelle pinon meille kesäkuisille jonne sit saa käydä laittamassa oman synnytyskertomuksen jokainen.
Hyvää tiistaita kaikille!
Kauris ja pulla rv37+4
mutta tosin mitä luultavimmin ihan kohta lähdössä synnärille joten...
Pitäkää peukkuja!!
Maarmeladi 39+2
Onpas täällä monella jo lopun alun merkkejä! Hienoa, hienoa, toivotaan pikaista synnytykseen lähtöä teille!!!
Ihan omanapaisesti pitää hehkuttaa, että minua eilen supisti ja monesti. Ei mitään synnytykseen viittaavia, mutta esim. klo 17-18 pötköttelin sängyssä, kun lapset katsoi ohjelmiaan, niin tuli siinä useampi. Ei enää pelkkää kovottelua, vaan ihan selkeästi jomotti alamahaan häpyliitoksen ylle ja pikkuisen sattuikin. Sitten loppuillan jomotti menkkamaisesti alamahaan ja riipi alaäätä. Syy tähän hehkutukseen on se, ettei mulla ikuna ole näitä aikoja supistellut noin ja hyvä että pari tuntuvaa supistusta on miun kohtu ilman käynnistelyjä saanut edellisissä raskauksissa aikaan.
Huomenna on sit rv37 ultra äitipolilla, toivotaan nyt, että edes puoli senttiä ois kohdunkaula lyhyempi, kun viimeksi rv34 oli yli 3cm pituutta :D Jännittää kieltämättä tuo ultra, ei varmaankaan ole ihan pienenpieni lapsi vatsassa. Vaikka eipä nuo missään vaiheessa hoputtaneet kuopuksen syntymän kanssa, tiedossahan oli, että isokokoinen tulee. Eli syntyi rv 41+6 ja 4730g. No, vuorokauden päästä tähän aikaan olen petillä tutkittavana.
Minua ei vielä ainakaan pelota synnytys ym, mutta semmoisen peikon olen saanut seurakseni, että entä jos tää synnytys käynnistyykin spontaanisti! Silloinhan olen melkein ensikertalainen :D
Että näin. Piia ja pallo rv37
Aurinko paistaa ihanasti ulkona. Se sai mut lähtemään lenkille samalla kun mies lähti töihin. Oli kyllä ihanan raikasta, kun oli sellanen vilponen tuuli. Mä oon nyt taas innostunu tuosta lenkkeilystä, kun jotenkin ihmeesti pystyy nyt paremmin kävelemään, eikä tarvi silleen enää lyllertää. On kyllä tehny hyvää, kun jumiutuneet jäsenet saa liikuntaa ja mielikin virkistyy kummasti :)
Monella tuntuu olevan ihan lupaavia merkkejä. Tsemppiä teille!
Itsellä ei täällä kyllä olo ole muuttunut juurikaan. Toissapäivänä siivottiin tosiaan oikein urakalla ja tuntuihan se illalla olossa, kun vihloi pitkään ja normaalia enemmän. Supistelikin, vaan ei kipeesti. Eilinen meni ilman sen kummempia tuntemuksia. Jottain vihlontaa oli ja toki noita suppareitakin, mutta ei niistä mihinkään ollut. Nyt tässä kirjotellessa supisti aika napakasti ja tuntui aika voimakkaasti sen aikana painetta tuolla alhaalla. Aattelin, että katon vähän, että kuinka tiheesti suppareita tulee ja kauanko kestää.... Neuvolassakin viimeks käskivät seurata, vaikka mun supparit on ollukin kivuttomia.
Hyvä idea tosiaan tuo synnytyskertomus-pino - itse kanssa tykkään lueskella niitä. Rohkaisevaa näin ensikertalaiselle huomata, että siitähän selviää :)
Sisko on hiukan innostunut tästä pikkuisesta, kun päivittäin tulee viestiä, että onko mitään uutta olossa :) Taitaa olla innokkain tämän odottaja meidän lisäksi. Muut on ihan pysyny kohtuudessa kyselyineen. Onneks.
Eilen oli vika perhevalmennuskin. Mun mielestä oli hyödyllisin kaikista kolmesta. Aiheena oli vastasyntyneen hoito ja varusteet. Tykkäsin kyllä myös valmennuksesta, jossa oli aiheena synnytys. Imetystä käsittelevä valmennus tuntui jotenkin turhalta, kun oli niin paljon lukenut aiheesta jo muualta. Ainoo plussa oli, että siellä oli yks äiti puolivuotiaan vauvansa kanssa kertomassa omista kokemuksista. Mutta kaikinpuolin kyllä hyvä, että tollasia valmennuksia ylipäätänsä on. Kyllä niistä aina jotain jää käteen kuitenkin.
Mutta ei tänne tosiaan mitään uutta. Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville ja niille, jotka haluavat syystä tai toisesta vielä pitää mahaa vähän aikaa :)
makri 37+6
viimeinen rv ennen laskettua aikaa lähti käyntiin, ja kun minä olen niin kovasti suunnitellut sitä synnytystä tän viikon keskiviikolle joten ei kai tässä enää kauhean kauaa mene. Epätodellista ja ihanaa!
Tuulenpuuskia täälläkin, keli ei oikein tiedä että sataisko vai paistaisko joten tekee vähän kaikkea vuorotellen.
Pojat aloittivat kesäloman päiväkodista ja olemme nyt kolmin, pelkäsin etukäteen että miten ihmeessä jaksan, mutta onneksi viime viikko oli näköjään se päikkäriviikko ja viikonlopusta lähtein olen ollut ihan suht pirteä. Joskaan en kovin sähäkkä =D Lapset nyt päivälevolla, sitten hurautamme tonne paikalliseen Laattapisteeseen valitsemaan lopullisesti kylppärilaatat ja kaapit ja sen jälkeen remonttifirmaan ilmoiittamaan ne valinnat ja kirjaamaan nimet paperiin. Sairaalakassin pakkaaminen voisi olla illan puhde, ja pojille reput mummolaan lähtöä varten jo valmiiksi.
Kropassa on jotenkin kuin tyyntä myrskyn edellä, vauva on hirmu rauhallinen ja liikkuu vain vähän hiljaksiin. Kohdunsuulle tai jonnekin juilii hiljaksiin mutta terävästi vähän väliä, kai siellä jotain toimintaa lienee käynnissä. Viime viikon lääkärissä olikin kohdunsuu kiinni ja kohdunkaulaa 3cm eli täydet jäljellä. Välillä mietin vähän liikaakin edellisiä kertoja ja ennustavia merkkejä, pitäisi kai yrittää yläpään hiljentämistä ja antaa kropan rauhassa tehdä mitä se osaa.
Nappula: Minulla olikin takaraivossa muistikuva että kirjoitit tuosta anopistasi aiemmin, aika ikävä tilanne tosiaan kun eihän lapsia voi epäluotettavalle hoitajalle jättää. Meillä oli hetken aikaa vähän samantyyppinen tilanne, kun anoppini sairastui alzheimeriin eikä sitä itse ymmärtänyt. Lastenkaitsentainto oli kova silti, ja vaati kyllä sirkustemppuja sallia hänelle ne lapsenkatsonnat niin että itse oli kuitenkin koko ajan taustalla "salaa". No, nyt on hoivasuhde keikahtanut jo ajat sitten toisinpäin.
Alcatraz: Hyvältähän tuo kuulosti että miehesi sai kerrottua sinulle tunteistaan ja ajatuksistaan. Ajattele, jos se ei tuommoisia ollenkaan miettisi niin sittenhän voisi ajatella että hän ei ole oppinut matkan varrella mitään! Uuden lapsen tulo on nostanut esiin käsiteltäviksi vanhat pettymykset, mikä on loppuviimeksi varmasti hyvä asia vaikka toki sinulle tähän saumaan hieman ylimääräisiä harmaita hiuksia aiheuttaakin.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille
Maarmeladi 39+1