Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teruelille tervetuloa porukkaan, vielä mahtuu mukaan :)

Taas helpottava herätä aamulla ja todeta että onneksi ei vielä synnytys alkanut yöllä :) Periaatteessa jos kaksikin yötä vielä tuo Urpolainen sinnittelisi niin sitten voikin tulla. Ke-to välisenä yönä jos syntyy niin saan lapset hoitoon ja mies tuleekin sitten jo torstaina kotiin perjantain sijaan.

Vauvamahan kanssa jaksan elää, nuo ärsyttävät vatsakivut vaan jyllää koko ajan. Lisäksi toinen jalkapohja on tulehtunut ilkeästi ja kynkkään yhden jalan varassa, tuskaa. Mitenhän sen tulehduksen siitä saisi nopsaan pois? (meni pihalla toissapäivänä iso piikki mitä en saanut kokonaan pois, nyt ei kärsi koskea koko jalkapohjaankaan)

Vauva liikkuu todella vähän, täytyy tänään jossain vaiheessa alkaa vähän tekemään liikelaskentaa varmuuden vuoksi. Hiljeneehän nuo liikkeet ennen synnytystä kyllä muutenkin joten kauhian huolissani en kuitenkaan ole.

Alcatraz: empatiarutistus sinne miehesi käytöksen takia! Tuttua juttua tuo rahankäytön loogisuus, meillä mm luomumunia ei saisi ostaa kun ovat miehen mielestä niin tolkuttoman kalliita, mutta omat ostokset ovat sillä aina kärryssä yleensä samaa hintaluokkaa kun mun minimiäitiyspäivärahatkin. Jos esim ruohonleikkurista hajoaa terä niin herra ostaa kokonaan uuden leikkurin sen sijaan että terottaisi sen terän, mutta itse joudun tosiaan katsomaan tarkkaan ruokakorin sisällön etten osta mitään "liian kallista..."

On ne sitten ajattelemattomia - ja meillä ei ainakaan puhetta ymmärrä.

Koitahan jaksaa vaikka vaikeaa se näillä loppumetrien tunnekuohuilla onkin. (ja kohta pahenee kun synnytyksen jälkeen on niin pinnassa nuo hormoonit ,-))))

Nyt jos jaksaisi naapurikuntaan vielä asioille lähteä, olisi pakollisia hoidettavia mutta kun ei millään viitsisi kroppaa rasittaa ettei vaan suppareita lisäisi...

Loppuviikko sitten rannalla maaten - JOS vaan tuo mahanvalloittaja malttaa pysyä vielä yksiössään. :)

Mukavaa ja tuskatonta alkavaa viikkoa kaikille!

Nappula ja urpolainen 39+6

Vierailija
2/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mieheltä lypsettyä eilisiltana vähän vastauksiakin. Se kuulemma yhä päivittäin ajattelee eroa ja poikien menettämistä ja sanoi suoraan, miten vaikeaa on iloita uudesta kun on menettänyt entiset. Ei se näy sen päivittäisessä elämässä, että se tosiaan noin paljon poikien perään murehtii.

Kyllä sitä on nyt paljon helpompi ymmärtää, ja sitten se kanssa syyttää itseään tosi paljon että teki pojille väärin - minä koitin sanoa että minusta tilanne on mennyt poikien kannalta paljon parempaan kun ei niiden ainakaan meillä tarvitse enää katsella tappelua ja mykkäkouluja ja olla kauheassa kurissa, isompi on lopettanut änkyttämisen, ja kai nekin nyt oireilisivat jotenkin jos niillä olisi huonot fiilikset erosta, sen sijaan ovat minusta erittäin reippaita normaaleja poikia. Se taas tosiaan on kaikin puolin "paska juttu" että exä päätti muuttaa poikien kanssa tuonne 150km päähän mikä vähentää ja hankaloittaa tapaamisia.

Ja varmaan se nyt sitten sen enempi tuntee syyllisyyttä poikien puolesta, mitä lähempänä uuden tuleminen on... Noh, katsotaan mihin päin tämä tästä lähtee etenemään, sanoihan tuo itsekin ettei kai se auta kuin päivä kerrallaan elää. Sanoinkin sille että ei tää selvitys kyllä mun oloani huojentanut, päin vastoin, mutta tietääpähän ainakin syytä käytökseen...

Tälle päivälle saatiin tänne vihdoin sateita - ja ukkosta. Ja minä siis olen myös tän viikon poikien lapsenvahtina, tää asia ilmoitettiin mulle vasta eilen (mikä myös eilen kiristi pinnaa), eikä ole edes kysytty käykö se, mutta tässä sitä ollaan, eihän tätä näin mene kuin viikko ja mies vain 2 asti töissä. Mulla on kyllä neuvolaa yms viikollakin että en minä niitä koko ajan voi vahtia.

Jokohan se ukkonen on ohitse, että uskaltaisi hevosia päästää ulos...

Alcatraz 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alcatraz: Hienoa, että saitte puhuttua asiasta. Se varmasti osaltaan auttaa asioita eteenpäin. Miesten on usein niin vaikea kertoa ääneen tuntemuksistaan. Ja varmasti uusi vauva laittaa myös isät pohtimaan kaikkia asioita ja myös tunteilemaan hieman tavallista enemmän. On varmasti totta, että huono omatunto poikien puolesta tulee esille tässä elämänvaiheessa. Kunhan vauva syntyy ja elämä asettuu tavallisiin uomiin, kaikki varmasti rauhottuu ja tasaantuu. Sulla on kyllä paljon kaikkea, kun on ne hevosetkin. Voimia sinne!!! Koita jaksaa!!

Itsekin jo väsyttää, kun maha jotenkin vie kaiken energian ja särkee ja ahdistaa, vaikkei supistuksia tulekAAN (TULISIKIN, NIIN OLISI OLO ETTÄ TÄÄ PÄÄTTYY JOSKUS!) ja lapset on lomalla päiväkodista. Eihän nuo 4- ja 5-vuotiaat vielä niin ymmärrä, ettei äiti jaksa juosta kokoajan edestakaisin ja olla joka leikisä mukana. Sitten on huono omatunto, kun pitää koko ajan sanoa, että äiti on nyt väsynyt tai ei pysty teidän kanssa juoksemaan.

Elän toivossa, että synnytys alkaisi niin kuin kuopuksella, kuin salama kirkkaalta tavaalta. Jos nimittäin menee yliaikaa, niin meillä menee koko muuttorumban suunnittelu uusiksi, ja samalla lasten päiväkodin aloitus, lentojen muutto, kastepäivän vaihto yms.

Ulkona on hieno ilma, mutta sateita kaipaisin minäkin, on niin kovin kuivaa. Enkä jaksaisi ryhtyä pihaa kastelemaan. Mukavaa viikonalkua kaikille!

Selma36+6

Vierailija
4/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on saamaton olo. Ukkostaa rajusti ja on semmoinen painostava ilma. Yölläkin meni pyöriessä kun ne muovitetut vauvan patjansuojukset olen laittanut lakanan alle että jos vedet menee niin patja ei lillu nesteessä ihan kokonaan.

Äijät, nuo äijät. Putkiaivoja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Sympatiani on täysin teidän puolella, kun olen minäkin moisista osani aikanaan saanut.

Meillä olisi Kysissä ensi lauantaina jonniinmoinen luento, jonka pitäisi olla synnytysvalmennus. Mulle olisi ollut sama vaikka ei oltaisi menty mutta mies ensikertalaisena eilen sanoi että voishan siellä käydä. Mikäpäs siinä, ei se muakaan varmaan enempää tyhmennä.

Yöllä tenava muuten potkaisi mua kylkeen niin, että pääsi parahdus ja kippuraan piti vetää. Ihan järkyttävät liikkeet tuolla poijjaalla näin loppua kohden. Vintiö se on, sanokaa mun sanoneen. Voin vuoden päästä huudella pihamaalla että "VIINTIÖÖÖT, tulkaas autoon niin lähdetään kauppaan." tms.. ;)

Aloin pakata kassia minäkin, sinne on parit pikkarit ja imetysliivit ja liivinsuojuksia jo etsiytynyt. Paha muuta laittaa kun kyse on lääkkeistä ja muista kempparituotteista mitä käyttää koko ajan. Punkerolle pakkasin hirvi-potkarit ja poro-fleecepuvun :D Voidaan laulaa sitten että "Minä olen poro, lailalalai.."

KAs, postipate ajoi pihaan. Onkohan siellä laskuja vai peräti mainoksia? minä kun tykkään lukea mainoksia, oikeasti :)

- pirkko ja punkero rv 36+4

Vierailija
5/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Vihdoin sain aikaiseksi kirjoittaa tällaisen. Synnytyksestä jäi minulle ihan hyvä fiilis, ehkä joskus vielä uudelleenkin :).

Keskiviikkona ja keskiviikon ja torstain välisenä yönä vatsa tyhjeni täysin, taisi siis olla jo pieniä supistuksia. Myös limatulppa alkoi irrota. Neuvolassa torstaina terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että synnytys vaikuttaa käynnistyneen. Vauvan pääkin oli ilmeisesti laskeutunut alemmas ja sf-mitta pienentynyt.

Torstaina tuli supistelua harvakseltaan, seuraavana yönä kymmenen minuutin välein. Luulin jo, että tuleeko lähtö, mutta aamulla supistukset laantuivat. Perjantaina supisteli harvakseltaan jo melko kipeästi, ja illalla alkoi supistella säännöllisesti, supistusväli kuitenkin vaihteli viidestä kahteenkymmeneen minuuttiin. Ravasin koko yön lämpimässä suihkussa, se auttoi vähän kipuun. Aamulla epätietoinen mies lähti töihin, olin nimittäin jo todella kipeä. Kymmenen aikaan supistuksia alkoi taas tulla viiden minuutin välein. Olin huolissani, miten jaksan kohta enää synnyttää, kun takana oli tuossa vaiheessa kolme unetonta yötä. Puhuin puhelimessa huolestuneen äitini kanssa, joka komensi minua soittamaan Kätilöopistolle. Teinkin sitten niin, vaikka supistusten väli oli ollut viisi minuuttia vain tunnin ajan. Lupasivat ottaa Kätilöopistolle ainakin tarkistukseen. Soitin taksin ja ilmoitin miehelle lähteväni tarkistukseen. Kello oli vähän jälkeen yhdentoista lauantaiaamuna.

Kätilöopistolla pääsin käyrille, supistuksia tuli viiden minuutin välein ja vauvan sydänkäyrä oli hyvä. Sitten tehtiin sisätutkimus, ja olinkin 3 cm auki. Sain kipuun petidiiniä, joka saattaisi joko helpottaa kipua ja rentouttaa tai lopettaa supistukset. Supistelu jatkui, mutta aukeaminen ei edistynyt. Vauva kuitenkin laskeutui hitaasti alemmas. Petidiiniä sain jossain vaiheessa lisää. Mies tuli töistä Kättärille viiden aikaan ja pian sen jälkeen lähdimme vähän kävelemään. Kättärin vieressä vietettiin Kumpula-päivää, ja tuntui välillä vähän hoopolta kävellä siellä sairaalavaatteissa maha pystyssä. Supistusten aikana nolouden tunnetta ei ollut, vaan roikuin kiinni miehessä.

Seitsemältä illalla kätilö puhkaisi kalvot. Epiduraalin ja oksitosiinitipan sain yhdeksän maissa. Epiduraali oli ihana, vei kaikki kivut mennessään. Sen laittokaan ei sattunut ollenkaan. Puoli kahdeltatoista kohdunsuu oli vain viisi senttiä auki. Samaan aikaan kivut alkoivat pahentua. Olin noin puoli tuntia ilman uutta kivunlievitystä ja niin, että oksitosiinia lisättiin koko ajan. Sen puolen tunnin aikana tulivat synnytyksen pahimmat kivut, luulin etten kestä enää. Kahdeltatoista sitten lisäannoksen puudutusta, ja supistukset muuttuivat siedettäviksi. Mies oli tässä vaiheessa nälkäinen, ja hän ajatteli hetken jopa lähteä syömään jonnekin. Onneksi ei kuitenkaan käynyt kuin hakemassa automaatista ruokaa, sillä aloin hänen poissa ollessaan tuntea voimakasta ponnistamisen tarvetta. En ymmärtänyt, että vauva on tulossa, vaan luulin, että minulla on kova kakkahätä. Mies sanoi, että ei kai siellä näin nopeasti ole mitään tapahtunut ja kehotti menemään vessaan. Halusin kuitenkin kätilön mielipiteen, ja kun kätilö katsoi alas, vauvan pää olikin paikallaan niin että sain alkaa ponnistaa! Tässä vaiheessa kello oli 1.17.

Ponnistusvaihe meni melko helposti, ponnistamisen tarpeen lisäksi tunsin lähinnä kiristystä häpyhuulten ja välilihan alueella. Kello 1.27 maailman suloisin pieni poika syntyi, se oli elämäni uskomattomin hetki. Sain vauvan heti rinnan päälle, ja hän myös imi pian rintaa ensimmäisen kerran. Säästyin pienin vammoin: häpyhuuli halkesi, ja se halkeama tikattiin viidellä tikillä, ja välilihaan tuli pari tikkiä.

Niina

Vierailija
6/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuviHelena: Laitan tän tähänkin, jos et enää lue edellistä pinoa

Meillä on 3v poika ennestään (tai pian 4). Etkös sinäkin ollut Oulun seudun likkoja?? (vai muistanko väärin?) Aika lailla samoilla viikoillakin mennään :).

Niina Kiitos synnytyskertomuksesta, voi kun pääsis itsekkin tosi toimiin...

Alcatraz kovasti tsemppiä sinne, onneks saitte puhuttua.

Kix 39

Vierailija
7/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun aikana olikin tullut niin paljon viestejä, ettei tässä ehdi niitä kaikkia edes lukea, kun konekin on niin pirun hidas...

Viikonloppu meni ulkoillessa nurmikon istutuspuuhissa. Oli mukava tehdä ja saada aikaiseksi jotakin pitkästä aikaa. Illalla se tietty kostautui, kun oli joka paikka kipeänä. Supisteluja fyysinen ponnistelu ei kuitenkaan aiheuttanut, vaikka muuten niitä on ollutkin jo viikkokausia. Vauva tuntuu päättäneen, ettei häntä rehkiminen, saunat ja seksit hetkauta. Viime yönä heräsin arviolta kerran tunnissa napakkaan supistukseen, mutta rättiväsynyt kun olin, niin nukahdin aina uudelleen.

Nyt alkaa kärsimättömyys viimein tarttua jo mieheenkin. Kyseli aamulla, että joko tänään. Sanoin, ettei ole yhtään mitään viitettä siihen suuntaan että rupeaisi syntymään. Meillä on kaikenlaista pihaprojektia ym. puuhaa, että ehkä se lähinnä odottelee niitä isyyslomapäiviä...

Ananas rv 39+4

Vierailija
8/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään klo 3 aikaan vessahätään, niinkuin tavallisesti. Sit kun palasin sänkyyn alkoi supistella. Ähisin siinä aikani ja yritin tihrustaa kellosta supistusten väliä, ne tuli n. 15 min välein. Pikkareihin lorahti jotain ja lähdin kömpimään vessaan, kun olin tunnin ähissyt siinä sängyssä. Veristä limaa pukkas ja laittelin siteen uusiin housuihin. Nukahtelin sohvalle aina supistelun väliksi ja havahduin kun mies heräsi klo 6 aikaan. Komensin miehen töihin, kun supistelut olivat 10min ja 20 min väleillä.

Pojan kaa käytiin suihkussa äsken ja yhä supistelee, nyt oon kellottanut jopa 7 min välejä. Pitäis kohta soittaa lapsenvahti ja alkaa pakkaamaan sairaalakassia. Hitaasti tuntuu edistyvän mutta eiköhän se kohdunsuu pian ole edes jonkun verran auki, sen verran jytäköitä on supparit...

Wish me luck!!!

Rouva 39+6

Vierailija
9/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, onnea vaan lähtöä odotteleville ja tsemppiä :)

Eilen tosiaan siinä tohkeissani siivosinkin taas niin että iskias oli kamalan kipeä ja nyt on ruvennut tuo koko oikea käsi puutumaan ranteeseen asti, alkaa jo olla häiritsevää. En nukkunut kovinkaan hyvin mutta nyt ei kumma kyllä ole iskiaksesta merkkiäkään. Ei huolta, kyllä se sieltä tulee itsestään muistuttelemaan kunhan käyn vähän tallihommissa :)

Sain eilen myös ne pestyt vauvankamat lipastoon (hoitopöytää odotellessa) ja muutkin tavarat omille paikoilleen. NYT siis voisin pakata jonkinlaista kassia itsekin vihdoinkin, kunhan löytäisin ensin sopivan kassin ja pääsisin vauhtiin.

Vierailija
10/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taaskaan ei mitään uutta omaan napaan :( Vaikka oonkin asennoitunu että yli tää menee, niin silti harmittaa ku ei minkäänlaista merkkiä synnytyksestä oo havaittavissa...Tuleekohan tää ikinä pihalle masusta?

Kixnixkix: Juu Oulun seudulla asustellaan ja näköjään on vaan muutama päivä meillä väliä lasketuissa ajoissa - ties vaikka satuttais yhtäaikaa synnyttämään :)

Rouva80: Mä oon sulle kyllä vähän kateellinen ku varmaan pääset ihan pian synnyttämään ja saat vauvan kainaloos...:D Mutta eiköhän se munkin vuoro joskus koita...:) Niin ja tsemppiä sinne synnytykseen, muistahan sitte käydä ilmoittamas miten kävi!

Alcatraz: Hyvä että saitte puhuttua ja mieskin sai kerrottua tunteistaan- se ei nimittäin kovin helppoa useimmille miehille ookaan (siis omista tunteistaan puhuminen). Ainakin nyt vähän ymmärrät paremmin nuo mikroauto-jutut... Ja kyllä se mieskin varmaan ymmärtää sitten kun tarkemmin ajattelee ettei hän oo pojilleen väärin tehny ku on menny eroamaan heidän äidistään - eihän ne lapset mitään tyhmiä oo, kyllähän ne näkee ja ymmärtää jos vanhemmilla menee huonosti.

Selässä tuntuu taas menkkakipua ja maha on hiukan pinkeenä, mutta ei siis mitään kunnon supistuksia...Eikö ne pitäis tuntua kunnolla mahankin puolella kipiänä, vai miten?

Ulkona on kyllä masentavan näköinen sää, kylmää ja märkää...:( Yölläkin tais olla kunnon kaatosade, jos nyt oikein muistan. Hyvin oon kyllä saanu vielä nukuttua tähän asti, sellasia 9-10h unia- välissä tietenki ne vessakäynnit (viime yönäkin 5krt).

Täytyis vissiin mennä tekemään kauppalistaa, ku jääkaappi tarvis täydennystä. Jos mä en lapulle kirjoita mitä pitää tuoda niin varmasti jotain unohtuu. Yleensä ruukaan käydä kerran viikossa kaupassa hakemassa koko viikoksi ruokatarvikkeet ja sitten lähikaupassa täydentämässä jos jotain pientä tarvii. Nyt pitäs suunnitella viikon ruoat eteenpäin taas...

Mukavaa maanantai-päivää kaikille :) Ja toivotaan kaikille niitä haluaville suppareita :D

Suvi ja pötkylä 38+4

Vierailija
11/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän selkää juilii mutta supistuksista ei ole tietoa. Miehen kanssa kun juteltiin niin sanoi että torstaina kello 16 jälkeen saa syntyä, sitten on pahin osa viikosta takana töiden suhteen :) no katotaan mitä tapahtuu

Mummu tuli auttelemaan lauantaina. Ihan kiva ettei tarvi tytön kanssa olla koko ajan kaksistaan.

Tänään on pyykinpesupäivä, harmi vaan märkä keli niin en saa pyykkejä ulos kuivumaan.

tsemppiä niille jotka on menossa tai jo synnärillä!!

t. SannaNu ja tiuhti rv 40+0

Vierailija
12/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat täältäkin,

Eilen kipuili ja kipuili, supisteli ja vihloi ihan tosissaan. Nukkumaanmennessäkin oli todella tukala olo, mutta, niin sitä vaan taas nukahdin sitten ja vaan kerran heräsin yöllä vessaan.

6 aikaan mä sit heräsin 'lopullisesti', en vaan saanut unta enää sen jälkeen. Jospa yrittäis päikkäreitä tossa myöehmmin.

Nyt vaan vihloo tuota alapäätä ja nivusia ihan hullunlailla, eipä muuta. Mutta tuskallista siis sekin :(

Valkovuoto tuntuu lisääntyvän entisestään vaan.. :o

Alcatraz: Hyvä tosiaan että saitte juteltua miehesi kanssa. Ei ne miehet tajua jos ei suoraan asioita sano, ne ei koskaan osaa lukea ajatuksia ;)

Niina: Kiva kun laitoit tuota synnytyskertomusta!! Liikuttavaa :) Voi että, itsekin haluais oman vauvan jo!!!!!!!!!!

Ananas: Täällä ihan samat fiilikset. Tuntuu ettei mitkään s:t auta asiaa yhtään. Mieskin alkaa oleen aika malttamaton myös, ei sitä huvittais enää töissä käydä kun sillä alkaa heti 7 viikon loma kun vauva syntyy, 3 isyys ja 4 kesälomaviikkoa.

Meillä on samat viikotkin! Monesko lapsi tää olikaan teille? Mulle tää on siis ihka ensimmäinen, miehelle neljäs.

Rouva80: taidat jo olla kohta synnyttämässä...? Tsemppiä!! :)

Kävin tuossa äsken ruokakaupassa. Jospa kohta alkais laitteleen ruokaakin?

Nyt on sää onneks viilentynyt taas. Parempi mulle, turvottaa ihan ilman aurinkoakin tarpeeks kyllä. Välillä tihuttelee vettä, sit taas paistelee.

Hyvää maanantaita kaikille,

a_j + pötkis 39+4

Vierailija
13/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taysissa käyty...

Lääkäri teki ultratutkimuksen ja sisätutkimuksen. Ultran mukaan vauvalla kokoa 4,0kg. Kohdunkaula pehmeä, pituutta 1,5cm, sormelle auki. Kalvoja venyteltiin, muttei nyt ainakaan vielä mitään suppareita tuonut mukanaan.

Ehdotti seuraavaa aikaa viikolle 41+3, mutta vaatimalla vaadin ajan ensi viikolle 40+3. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei nyt vielä kannata käynnistellä kun edellisestä tuli meikäläiselle sellaiset traumat. Oli sitä mieltä, että synnytys voi tässä lähipäivinä käynnistyä ihan itsestäänkin vielä ja sanoi myös, että ensi viikolla voidaan ottaa sisään ja puhkaista kalvot, mikäli kohdunsuun tilanne on kypsä. Tämä järjestely sopi minulle oikeastaan oikein hyvin, eipähän tarvitse olla päivätolkulla käynnisteltävänä sairaalassa kun kotonakin olisi tekemistä ja vauvakin sai nyt armonaikaa viikon verran tulla itsekseen pois.

Että tässä nämä kuulumiset. Vointi on kuitenkin tosi hyvä sekä minulla että vauvalla.

Kanelisokeri 39+3

Vierailija
14/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kOKO AJAn herjaa, että keskustelut pois käytöstä argh

anelisokeri: ellei nää meidän vaavit itsekseen synny ens viikkoon mennessä, ollaan varmaan yhtäaikaa käynnisteltävänä... tosin eri sairaaloissa

SuviHelena: tiedä vaikka satutaan synnärille yhtäaikaa ;) Itse oon menettänyt toivoni, että tää täältä itsekseen tulis. Supistukisa kuulemma tulee mutta en edes tunne niitä. Kohdunsuun tilanne pysynyt ennallaan, eli kaulaa on jäljellä ja 2cm auki.

Mulla on tullut turvotuksena lähes 2kg viikossa eli ei hyvä sekään...

Rouva80 varmaan on jo tosi touhuissa ja tyttelillä lienee jo pikku nyytti? Onnea vaan rouvalle matkaan!

Kix 39

Vierailija
15/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas polikäynti ja siellä seuraavaa:

Itselläni oli paino tippunut kilon verran, vauvan painoarvio 3050g ja lääkäri meinas ettei tällä kertaa tule sellaista 4kg jötikkää niinku aiemmat (se ei mua haittaakkaan =) ) Verenpaineet oli 131/89 eli hieman koholla, lapsivesi vähentynyt huomattavasti, kohdunsuu 3cm auki ja kanavaa 2cm jäljellä, lääkäri teki kovakouraisen sisätutkimuksen ja sen jälkeen onkin nyt tunnin ajan supistanut 5min välein mutta ei näillä vielä ainakaan synnytetä.

Seuraava polikäynti on 18.6 ja silloin sovitaan käynnistyksestä ellei ole sitten syntynyt siihen mennessä itekseen.

Rouva80lle tsemppiä synnytykseen! Olipa kiva lukea niinan synnytyskertomus.

Tsemppiä kaikille ja paljon supistuksia niitä toivoville!!

Kauris ja pulla rv37+3

Vierailija
16/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin taas äsken neuvolassa eikä mitää toivoo et se sieltä ees alkais tulee joskus. hooh. joka toinen päivä on neuvolakäyntejä kunnes syntyy..

paino oli tippunu huikeet 100 grammaa,

turvotus ++ (ite lisäisin vielä kaks plussaa tohon jos vois),

rr 145/80,

sf 37,

vauvan syke 145-160,

liikkeet ++...

kiitos Niinalle synnytyskertomuksesta, mua rupee aina mahaa kipristelee ku lukee tommosta.. ainut mikä noissa kertomuksessa vähän hirvittää on noi kohat "ku sattu nii et tuntu ettei enää kestä". klunks!

paljon voimia ja tsemppiä Rouva80:lle!!

vähän tolta mieheltä irtoo positiivista kommenttia taas. "ootko muuten huomannu ettei sulla enää kunnolla erotu rystyset?" "mä muistan muuten ku sun jalat oli melkee puolet pienemmät." aha. juuri näitä kommentteja ilman en olisi pärjännyt..

joopa. supistuksia tilauksessa, monilla varmaan kans.

niitä odotellessa

alf 39+2

Vierailija
17/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tänään oli ultra ja synnytystapa-arvio. Möllikällä painoa n 3,1-3,2 kg ei ei paha. Pelkäsin että masussa olisi isokin pötkö kun maha on niin suuri. Lapsivettä on paljon mutta normaalin rajoissa. Onko teillä muilla ollut paljon lapsivettä. Lääkäristä ei oikein saanut selvää voisiko tuo kertoa jostain ongelmas. Totesi sitten vain että ei tarvi tulla uudelleen ultraa, neuvola tarkkailee tilannetta ja tarvittaessa tutkitaan vielä uudelleen tilanne? Kai se on hyvä, että sitä vettä riittää eikä niin että vesi olisi todella vähissä?

Lantio jne normaalit eli alakautta pikkuisen pitäisi sitten mahtua ihan normaalisti tulemaan. Paikat oli yhdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 1cm ! ? Minulla tuli perjantaina muutama kivulias supistus noin 10 min välein ja la ja su muutamia kipeitä supistuksia ja paikat on jo noin hyvin valmiina. Eipäs siinä. Vko 37 pyörähti käyntiin joten saa tullakin jos on tullakseen.

Miten teille muilla on noiden paikkojen aukiolon / kohdunkaulan pituuden suhteen? Joko tuo ihan oikeasti enteilis että kohta pääsen tosi toimiin vai voiko mennä vielä pitkäänkin,LA mulla siis vasta 23.6.

Miehellä olis töissä kiireinen projekti kesken ja hällä iski nyt vähän hätä että mitä jos tässä ennen aikojaan synnytys alkaa. Loma miehellä alkais 13.6. (perjantai 13 pvä) joten silloin sais sitten vaikka syntyä (miellellään ei kuitenkaan tuolloin pe 13 pvä =).

Ajattelin imuroida tänään mutta taidän jättää väliin ja pitää pötköttely päivän. Ei tarvi tuon isukin töissä stressata niin kauheasti jos otan vähän rennommin =)

Vierailija
18/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalta nimittäin : )

Kiitos NIINA synnytyskertomuksesta. Ihanaa että sinulle jäi hyvä mieli synnytyksestä. Ja toivottavasti ompeleetkin paranevat hyvin ja pian.

Tsemppiä kaikille MIESTEN mielipiteiden kanssa painiskeleville. Ja hyvä on kun asioista on päästy jutunjyvälle, se auttaa kummasti : )

Tsemppiä myös SYNNÄRILLE LÄHTIJÖILLE - perässä tullaan ; )

(.) laskettuaika siis HUOMENNA ja toinen torstaina. Tosin tämä ei taida täältä ihan heti syntyä, eli varmaan vasta 2vkon päästä sitten kattellaan sitä minun synnytyskertomustani... Lisäsin muuten galleriaani uusimmat vatsakuvat ; )

Pikkuhiljaa olen alkanut pakkailemaan jopa sairaalakassia. Äsken valkkasin myös VAUVAN KOTIINTULOVAATTEET (ks. kuva). Täytyy etsiä vielä tuohon silkkimyssyyn pienentäjäksi v.pun ja v.sin silkkinauhat niin saa sitten laitella sukupuolen mukaan ; )

Nyt menen kahvin ketittoon, pakottaa taas niin kovasti tuota kahvihammasta. Maito on sopivasti loppu, mutta onneksi löytyy jätskiä valkaisuun ; )

art rv39+6
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6888a093-3089-11dd-8384-…!

Vierailija
19/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ olette jo puoliksi punkeamassa kakaroita pihamaalle mutta täällä ei tule ulos kuin sitä ihtiään.

vihloo ja kumman hyvin on vatsa toiminut. Supistuksilla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä asian kanssa. Plääh.. Illasta tuntui semmoista jomotusta nivusten tienoilla mutta vain parit supparit ehti tulla. Kyljyksen kääntäminen on yhtä tuskaa.

Uusia terveisiä osasi tyttö kertoa kun tulivat Mulkkuääliön luota. Oli kertonut ettei voi ukin luokse vielä jäädä jos vauva alkaa syntymään että joku on passissa pojan kanssa. Siihen oli tämä uusi äitipuoli tuhahtanut että tekosyitä.. :)

No se on hyvä ett siellä tietäävät miten meillä asiat pitäisi hoitaa.

Ihanaa että on kesäkuu. Kalenterissa näkyy jo samalla sivulla laskettu aika. Ei tartte joka päivä selata kun sivut uhkaa jo irrota :D Voi kun syntyis jo huomenna..

Tekis mieli sipsiä ja irtokarkkia.. Mutta olen nyt hurskaasti yrittänyt kupata sormesta niitä verensokeriarvoja ja pitää väliä syömisillä että ehtii välillä laskeakin. Mutta kyllä syötättäis niin pirusti. Tunnustan tämän.

- pirkko ja punkerot, nuorin rv 36+4

Vierailija
20/96 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pariin päivään kirjoitellut, teidän juttuja olen kyllä käynyt lukemassa.

Tsemppiä synnyttämään lähtijöille!

Niina: oli kiva lukea sun kertomus. Varsinkin kun samaan paikkaan ollaan menossa sitten kun sen aika tulee.

Tuntuu että kaikille muille tehdään ultria koko ajan ja tutkitaan kohdunsuuta. Mulla viimeksi ultra ollut tammikuussa ja kohdunsuu tutkittu viikolla 35, jolloin kiinteä 3cm ja kiinni.

Käytiin tänään ostamassa vaunuihin verkkokassi ja vauvalle puuhamatto. Pinnasänkyyn ei ole vieläkään reunapehmusteita, kun kaikki mitä olen kaipoissa nähnyt on olleet kamalan kalliita ja silti mielestäni aina jollakin tavalla huonot, liian vähän naruja tms.

Miehen mielestä vauva ei saisi vielä syntyä viikkoon. Ensi viikonloppuna olis tarkoitus viedä kisut mummolaan kesälömalle ja sen jälkeen voisi laittaa vauvalle sängyn ja muita juttuja valmiiksi.

sroigh 38+5