Yllättävä ero s-etukortissa ja plussakortissa!
Ennen asuttiin lähellä Prismaa ja käytiin siellä ostoksilla. Bonusta saatiin hikisesti se 100 euroa. Sitten muutettiin lähelle Citymarketia ja eilen tuli pistetiedote. Tämän vuoden plussaedut 320 euroa, joista 180 euroa tullut pisteseteleinä ja loput saatu "hetietuina". Suurin piirtein samana pysynyt ruokaostosten summa. Perhekokokin on pysynyt samana. Aina toitotetaan s-ryhmän paremmuutta tässä asiassa,mutta ei se niin taida ollakaan. Ihan samanlaiset kaupat on ja hintatasokin sama.
Kommentit (119)
monesti noussut esiin? Se, että keskittäjä häviää eniten! Ruoan hinnassa ei ole suuria eroja kauppaketjujen välillä. Erot ovat suurimpia alueittain.
Prisma. Ei jaksa lähetä kaemmas ajelemaan pikkukauppoihin varsinkaan.
pääasiassa s-paikkoihin :) Yhteensä kuussa menee n. 1000€. Eli siihen ruoat, bensat, agrimarket yms.
Joka kuussa saammekin monta kymppiä bomnusta.
Yhdessä vaiheessa ennen kuin siirryimme s-bonuksiin, käytimme plussakorttia ja keskitimme sen. Just, silloin tällöin todella harvoin tuli se 5€ etukuponki. Ei kiitos enää.
S-tilillä on nyt säästetty rahaa, saan käyttää sitä ns. hätätapauksessa kun ei tilillä ole rahaa ja saan ruokaa kaappiin. Eilen kävin katsomassa, oli siellä melkein 300€.
En ole katsonut paljonko saamme vuodessa yhteensä bonuksia.
lähteä ympäri kaupunkia juoksentelemaan.
Prismasta saa laadukkaita ulkovaatteita esim. Haltia, Ice Peakia yms. Kengistä myös loistavia:)
Lisäksi Sokokselta voi ostaa esim. Esprittiä ym. ainakin itselleni mieleisiä ja kestäviä merkkejä.
ABC:n bensa on kyllä ainakin täällä kallista (tai kallistahan se on joka asemalla), mutta maksutapaetua käyttämällä siitä saa alennuksen kuitenkin.
Mutta tuskin kukaan tottumuksiaan näiden viestien perusteella muuttaa. Minä en ainakaan ala plussa-asiakkaaksi. Keskitän s-ketjuun ja toki välillä käyn vähän ostoksilla muuallakin:)
vain K-ketjun omia vaatemerkkejä löytyy kuten impuls ja blue
Arvatkaas mitä niissä puolueettomissa vertailuissa on
monesti noussut esiin? Se, että keskittäjä häviää eniten! Ruoan hinnassa ei ole suuria eroja kauppaketjujen välillä. Erot ovat suurimpia alueittain.
Jos siis ruuan hinta on kutakuinkin sama kaikkialla, keskittäjä on nimenomaan se joka voittaa. Keskittäjä saa sen silloin halvemmalla kuin se joka ei keskitä.
Niin, mutta täytyy ottaa huomioon bonusten lisäksi mitä tuotteet maksavat. K-kaupoissa hyviä tarjouksia mitä S-ryhmässä ei ole!
Toisaalta sitten K-kauppiaat ottavat takaisin Pirkka-tuotteiden ja tarjousten takia eli jotkut jutut ovat selkeästi kalliimpia kuin S-kaupoissa!!
Ja Pirkka-tuotteet ovat osaksi ihan bulkkikamaa..
Meinasin oksentaa kerran kun menin ostamaan Pirkka-nugetteja, niin pahoja olivat! Ja silloin heitin ruokaa pois mitä normaalisti en koskaan tee.
että K-kauppojen Plussapisteiden laskeminen on todella "vaikeaa", eli ei näe heti selvästi yhdestä kuvasta paljon ostoksilla X saa rahaa vuodessa. (Vert. S-kauppojen selkeä taulukko jossa summa millä vähintään ostaa kuussa, ja montako % saa kuussa ja mitä tämä tekee vuodessa)
=Tuntuu että Plussa systeemi on huijausta kun ei voida "rehellisesti" kertoa paljon milläkin ostoksilla saa jne.
Ja K-ketjulla meni myös pitkää että asiakkaat saivat kertyneet "Plussa-bonukset" tilille eivätkä kupinkeina, jotka siis kelpasivat VAIN K-liikkeiseen +niistä ei saanut vaihtorahaa, eli jos sai 5€ setelin oli pakko ostaa jotain sillä koko summalla (mikä sinänsä ei ollut ongelma, mutta S-kaupassa saanut, ainakin niin kauan kun minä muistan, rahana ja sen on voinut käyttää mihin haluaa, minä esim. säästän bonukset "pahan päivän varalle", hyvä tietää että ne saa ulos rahana eikä minään kelpaa vain K-kauppaan kuponkeina)
Ennen asuttiin lähellä Prismaa ja käytiin siellä ostoksilla. Bonusta saatiin hikisesti se 100 euroa. Sitten muutettiin lähelle Citymarketia ja eilen tuli pistetiedote. Tämän vuoden plussaedut 320 euroa, joista 180 euroa tullut pisteseteleinä ja loput saatu "hetietuina". Suurin piirtein samana pysynyt ruokaostosten summa. Perhekokokin on pysynyt samana. Aina toitotetaan s-ryhmän paremmuutta tässä asiassa,mutta ei se niin taida ollakaan. Ihan samanlaiset kaupat on ja hintatasokin sama.
180 euroa 5€ pisteseteleinä tekee 36 kpl ja yhden 5€ setelin saadakseen pitää ostaa 1000€ eurolla k-ryhmästä,eikös tämä tee 36 000€ verran ostoksia?Toki k-ryhmä jakaa niitä ylimääräisiä pisteitä mutta silti tarvii ostaa varmaan ainakin 20 000€ saadakseen ton verran plussaa.
S-ryhmän 100€ tulee 3% tasolla n. 3500 € ostoksilla...
Saa toki korjata jos laskin väärin...
180 euroa 5€ pisteseteleinä tekee 36 kpl ja yhden 5€ setelin saadakseen pitää ostaa 1000€ eurolla k-ryhmästä,eikös tämä tee 36 000€ verran ostoksia?Toki k-ryhmä jakaa niitä ylimääräisiä pisteitä mutta silti tarvii ostaa varmaan ainakin 20 000€ saadakseen ton verran plussaa.
S-ryhmän 100€ tulee 3% tasolla n. 3500 € ostoksilla...
Saa toki korjata jos laskin väärin...
Minulla on tässä edessä bonustaulukko.
Ja nämä on kuukausitaulukolla.500€ kk ostot- Bonus 3% - Bonusta kuukaudessa vähintään 15€ - Bonusta vuodessa vähintään 180€.
Ilmeisesti itse olen bonusta vuoden alusta saanut 639,25€ :)
Ilmeisesti itse olen bonusta vuoden alusta saanut 639,25€ :)
Eli vuodessa vähintään 540€.
180 euroa 5€ pisteseteleinä tekee 36 kpl ja yhden 5€ setelin saadakseen pitää ostaa 1000€ eurolla k-ryhmästä,eikös tämä tee 36 000€ verran ostoksia?Toki k-ryhmä jakaa niitä ylimääräisiä pisteitä mutta silti tarvii ostaa varmaan ainakin 20 000€ saadakseen ton verran plussaa. S-ryhmän 100€ tulee 3% tasolla n. 3500 € ostoksilla... Saa toki korjata jos laskin väärin...
180€ pisteseteleitä vuodessa on 15/kk rahana 800-900€/kk eli noin 10 000€ vuodessa...
Karkeasti laskettuna samoista ostoksista (800/kk) olis saanu bonusta 432€.
Mut ratkaiseva tekijähän on tietenkin se kumpi kauppa palvelee itseä paremmin...
Plussaa tulee 66 e 1300 e ostoilla eli 3500 euron ostoilla se 180 euroa.
Mutta eikös tämä väittely nyt ylipäätään ole ihan turha. Jokainen ostakoon mistä tahtoo, käyttäköön edut niinkuin parhaaksi ITSE katsoo. Ja kaikki ei todellakaan osta tuhansilla / kk eli ei saa niitä 50 euron plussia tai bonuksia joka kuukausi, kun ostot nyt vaan ei ole niin massiivisia.
Kaupan tarkoitushan on vaan noilla systeemeillä sitoa asiakkaat itseensä. Ja näköjään siinä onnistuvat kun niin moni fanaattisesti jahtaa pisteitä ja bonuksia. Ehkä järkevänpää on ostaa vaan oman tarpeen ja oman tottumuksen mukaan kuin vahdata toisten pisteitä.
Bonusta tulee paljon enemmän pitä plussa pisteitä. Joka kuukausi saadaan bonusta n. 15- 30 e. Plussaseteli tuli viimeksi toukokuussa ja monta kertaa olemme käyneet k-supermaketeissa. Alan kohta epäillä, et plussakortti on ihan turha!
vain ruoka-/vaatepuolen ostokset vai KAIKKI mistä saa Plussaa? Kysyn tätä siksi, että jos esim. ostaa huonekalun Plussatarjouksena, niin siitähän voi saada "heti etua" vaikka satoja euroja, samoin elektroniikka ostoksista ymv. kalliimmista jutuista.
Plussaa tulee 66 e 1300 e ostoilla eli 3500 euron ostoilla se 180 euroa. Mutta eikös tämä väittely nyt ylipäätään ole ihan turha. Jokainen ostakoon mistä tahtoo, käyttäköön edut niinkuin parhaaksi ITSE katsoo. Ja kaikki ei todellakaan osta tuhansilla / kk eli ei saa niitä 50 euron plussia tai bonuksia joka kuukausi, kun ostot nyt vaan ei ole niin massiivisia. Kaupan tarkoitushan on vaan noilla systeemeillä sitoa asiakkaat itseensä. Ja näköjään siinä onnistuvat kun niin moni fanaattisesti jahtaa pisteitä ja bonuksia. Ehkä järkevänpää on ostaa vaan oman tarpeen ja oman tottumuksen mukaan kuin vahdata toisten pisteitä.
Ja eikös sen hetiedun kanssa mene niin että jos tv on vaikka 999€ ja plussakortilla 799€ hetietua saa sitten sen 200€...?
Meillä on sekä ääs-kortti että plussakortti että ykkösbonus että stockan kortti.
En suostu keskittämään!
En todellakaan halua olla ketju-uskollinen, enemmän menen sen mukaan, missä hinta ja laatu ovat kulloinkin parhaimmillaan. Välillä ropisee plussaa enemmän, välillä bonareita.
Joku toi Gigantinkin tähän:
Itse kävin Gigassa marraskuun lopussa katsomassa miniläppäriä, hinta 349,-
Olin menossa ostamaan sitä kun veronpalautukset tuli, hinta 399,-
Oli muuten viimeinen Gigantin reissu.
Kiitos Multitronicsin, sain saman läppärin jopa alkuperäistä hintaa halvemmalla, kotiin 344,-
Joka 100€ ostoksesta on 50snt :-D
lähteä ympäri kaupunkia juoksentelemaan.