Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävä ero s-etukortissa ja plussakortissa!

Vierailija
30.12.2010 |

Ennen asuttiin lähellä Prismaa ja käytiin siellä ostoksilla. Bonusta saatiin hikisesti se 100 euroa. Sitten muutettiin lähelle Citymarketia ja eilen tuli pistetiedote. Tämän vuoden plussaedut 320 euroa, joista 180 euroa tullut pisteseteleinä ja loput saatu "hetietuina". Suurin piirtein samana pysynyt ruokaostosten summa. Perhekokokin on pysynyt samana. Aina toitotetaan s-ryhmän paremmuutta tässä asiassa,mutta ei se niin taida ollakaan. Ihan samanlaiset kaupat on ja hintatasokin sama.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroista johtuen ei voi sanoa kumpi on parempi, muta meille S-kortti on selvästi ykkönen! Meidän Prismassa on edullisempaa ja parempi valikoima kuin CM:ssa. Joskus muinoin käytiin aina cittarissa ja plussaa tuli korkeintaan yksi 5€ seteli kuussa. Eilen juuri katsoin S-bonus saldoa, tänä vuonna ollaan saatu sitä n.350€. Eli ero on huima, kun tosiaan jo ostohinnat ovat edullisempia! Sokeasti ei juosta bonusten perässä, plussa- ja ykkösbonus-tarjouksia hyödynnetään myös.

Vierailija
42/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekisi mieleni heivata koko ääs-kortti roskiin. Täällä Jyväskylässäkin joka toinen ravintola on s-ryhmää ja teiden varsilla on pelkkiä abc-ravintoloita, joiden taso on todella surkea. S-ryhmä pilaa kaiken kilpailun. Prismassa ollaan nyrkit heiluen maitohyllyllä, että varmasti saadaan sitä ruotsalaista maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan siitä, että plussaa kertyisi samoista ostoista enemmän vaan siitä että ostatte enemmän plussapaikoista. Eli siis jos tekisitte samat ostokset s-ryhmän paikoissa, teille kertyisi enemmän bonusta kuin plussaa nyt.

Mutta kun niitä s-ryhmän paikkoja ei ole mistä ostaa tai emme halua niistä ostaa. Valintoja elämä täys. Onneksi ei kuitenkaan elämän ja kuoleman valintoja, niin kuin monelle tuntuu olevan. Eli "repikää" siitä! ;-))))

Vierailija
44/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein tulee ihan rahaa tilille sellanen 100-150€/vuosi+ostoista tulleet bonukset (noin 20€kk)

Sillon kun ka nnatettin citymarkettia saatiin neljn kuukauden välein 10 euroa

Vierailija
45/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekisi mieleni heivata koko ääs-kortti roskiin. Täällä Jyväskylässäkin joka toinen ravintola on s-ryhmää ja teiden varsilla on pelkkiä abc-ravintoloita, joiden taso on todella surkea. S-ryhmä pilaa kaiken kilpailun. Prismassa ollaan nyrkit heiluen maitohyllyllä, että varmasti saadaan sitä ruotsalaista maitoa.

Onneksi.

Suomi on niin pieni maa, että täällä on vaikea saada hyvää kilpailua aikaseksi, luulisin. Ainahan noi osuuskaupat ovat olleet ja sitten K-ketju.

Vierailija
46/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin ennen k-kauppoja ja keskitettiin siihen, niitä hikisiä 5:n euron plussa seteleitä tuli korkeintaan 3 kuukaudessa. Ei läheskään aina. Nyt kun ollaan siirrytty s-ketjuun niin bonusta tulee kuukaudessa suurinpiirtein 20-70 euroon, riippuen onko mukana esim. if:n vakuutus maksut. Ollaan oltu tyytyväisiä.

Vierailija
47/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketissa on paljon halvempaa kuin prismassa! Aina on tarjoustuotteita joista ilmoitetaan lehdessä,prismalat harvoin näkee ilmoituksia. Löytyy vastaavia "halpis" merkkejä ihan niinkuin prismastakin. Lihat ja muut samaa hintaluokkaa,paits useemmiten hyviä tarjouksia. Meillä siis prisma ja cm saman katon alla ja olen reissannut kummassakin. Hedelmiä,maitotuotteita,juustoja,lihoja,yms yms AINA on joku viikon parin tarjous. Prismassa ei usein tätä näe.

Vierailija
48/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin ennen k-kauppoja ja keskitettiin siihen, niitä hikisiä 5:n euron plussa seteleitä tuli korkeintaan 3 kuukaudessa. Ei läheskään aina. Nyt kun ollaan siirrytty s-ketjuun niin bonusta tulee kuukaudessa suurinpiirtein 20-70 euroon, riippuen onko mukana esim. if:n vakuutus maksut. Ollaan oltu tyytyväisiä.

Vierailija
49/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ollaan nyrkit heiluen maitohyllyllä, että varmasti saadaan sitä ruotsalaista maitoa.

Kyllä siellä ihan suomalaista maitoa myydään. Ruotsalaistakin, toki.

Vierailija
50/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin moni sanoo minun olevan väärässä tässä asiassa. Tämän asian nyt ovat pistetiedotteet kertoneet.

-ap

Vierailija
51/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas

Citymarketissa on paljon halvempaa kuin prismassa!

on myös aluekohtaisia eroja. Mitään autuaaksitekevää kauppaketjua ei tästä maasta löydy.

Vierailija
52/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin ennen aina Cittarissa, jonka jälkeen ystävän suosituksesta kjokeiltiin myös prismaa... en huomannut sanottavaa eroa. Luulen että jos suuren hyödyn haluaa, täytyy ostokset oikeasti keskittää, eli siirtää vakuutukset yhtiöön josta saa bonareita/plussia, tankata asemalla josta saa bonareita/plussia, yöpyä näiden ketjujen hotelleissa ja syodä vain niiden ravintoloissa. Keskittämällä niitä bonuksia ja plussia varmasti saakin, mutta minä ainakin menen syömään sinne mistä koen saavani parhaimman ruoan, enkä suinkaan bonusten perässä.

Lisäksi olen huomannut että ketjujen ravintoloissa(voiko näitä edes ravintoloiksi sanoa) ja huoltamoilla on aina ruoka ja bensa kalliinpaa kuin vastaavassa ketjuttomassa.

Laskettiin tän mun ystäväni kanssa että mitä heille nuo bonukset tulee maksamaan kun tankkaavat kalliinpaa bensaa ja maksavat kalliimmista ruoka-annoksista epäviihtyisässä ravintoloissa ja juoksevat tietyn kaupan perässä... eipä ollu mairitteleva tulos. Kuitenkin ystäväni jatkoi prsimassa käyntiä "kun sieltä saa niin hyvin sitä bonusta" :D

Itse ostan mistä milloinkin ja jos kauppaan on etukortti, näytän sitä. Pääasiassa teen ruokaostokseni Lidlissä, koska se on meidän "lähikauppa" ja olen huomannut että ruokalaskut on pienentynyt noin 200-400€/kk, no okei, ei meille kyllä tule niitä muutamaaa kymppiä bonustakaan (plussaa) mutta olen tyytyväinen näin.

Lidlissä muuten maito maksaa noin 20 senttiä vähemmän kun prismassa ja meillä juodaan maitoa noin 30 litraa viikossa, että pelkästään tuosta voi laskea vuosisäästöä jo aikalailla.

Vierailija
53/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä. Sen huomaa jo kun menee cittariin,joka viikko on hyviä uusia tarjouksia ihan laajalti elintarvikkeista,niistä jopa lehdissä usein ilmoitetaan. Prismasta ei ikinä tunnu olevan ilmoitusta,eikä heillä kaupassakaan ole tarjouksia juuri.....enkä puhu nyt näistä punaisista lapuista-40%

Vierailija
54/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte S-bonuksen oleven kk jotain 50..80eur, kuinka paljon teillä on S ketjun osto määrä eur / kk? Ja missä seudulla?

Suoraan HOK (pääkaupunki seutu) taulukon mukaan 60eur S-bonuksen saamiseen tarvitaan 1350eur ostokset ja silloin bonus % on 4.5%.

Vierailija
55/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juuri saatu vaikka kuinka joskus keskitettiin, hikisiä ja hankalia vitosen kuponkeja silloin tällöin. Hei haloo, paperikuponkeja? 2000-luvulla?

S-ketjusta tulee palautuksina 700-800 euroa vuodessa.

Itse haluan etuni siitä mitä ostan, enkä siitä mitä kauppias on esimerkiksi plussa-tarjouksena päättänyt myydä. Etenkin kun ne plussatarjoukset voi olla halpoja tai olla olematta.

Vierailija
56/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen huomannut että ketjujen ravintoloissa(voiko näitä edes ravintoloiksi sanoa) ja huoltamoilla on aina ruoka ja bensa kalliinpaa kuin vastaavassa ketjuttomassa.

on aluekohtaisia eroja. On oikein mukava nauttia 6% vuotuisista bonuksista sen enempää väkisin keskittämättä, kun S-ketjulla on täällä erittäinkin kilpailukykyiset hinnat. Ei tietenkään kaikessa, mutta siksipä ei kannatakaan väkisin keskittää.

Kaikkialla näin ei ole.

Toisaalta ei ole mitään järkeä juosta ympäriinsä metsästämässä halvinta, vaan tulee valita se itselle edullisin ja helpoin kokonaisratkaisu.

Vierailija
57/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte S-bonuksen oleven kk jotain 50..80eur, kuinka paljon teillä on S ketjun osto määrä eur / kk? Ja missä seudulla?

Suoraan HOK (pääkaupunki seutu) taulukon mukaan 60eur S-bonuksen saamiseen tarvitaan 1350eur ostokset ja silloin bonus % on 4.5%.

En todella osta kuussa kuin 800-1000 e edestä ja silti pääsen bonuksissa useimmiten 50 euron tuntumaan. Mulla ei siis ole HOKn korttia.

Vierailija
58/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertyi kahden hengen taloudessa ihan huomaamatta reilusti yli satanen s-tilille alle vuodessa, ilman mitään suurempia keskityksiä tms. Tehtiin suurin osa ostoksista lähi-Alepassa. Vaikea siis uskoa ap:n viestiä... Taitavat syödä aika vähän? Nykyään meitä on kolme ja käydään Cittarissa, ja niitä seteleitä tulee yleensä 10€/kk. Eli kyllä s-bonuksia tulee enemmän!

Vierailija
59/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen, että HOK:n edut ovat huonoimmat

HOKilla on kalleimmat hinnat ja pienimmät edut. Mutta pääkaupunkiseudulla kaikki on muutenkin kalliimpaa.

Maakuntien osuusliikkeissä on halvemmat hinnat, paremmat edut ja yllätys yllätys - parempi kannattavuus.

Vierailija
60/119 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset myös minulla. Tietenkin niitä ääs-asemia ja kauppoja nousee kuin sieniä sateella jos niihin riittää ääsiäkkäitä... Pitäisi muistaa käydä välillä muissakin kaupoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän