Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin se tissimaito yhtäkkiä loppuu??!!

Vierailija
30.12.2010 |

ja miten se maissivelli tai porkkanasose pitää yhtään kylläisempänä kuin se tissimaito?

"Nyt meillä yölläkin nukutaan kolmikuisen kanssa, niin että äippäkin saa ainakin sen 7h nukkua, entisen heräilyä kerran kolmessa tunnissa sijaan..."

Kaikki mulle heti nyt?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä niin kamalasti välitä miten muiden perheissä ollaan. Kyllä sunkin epävarmuus joskus hellittää.

Vierailija
2/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todennäköisesti en vierailisi tällä palstalla..

Mutta kiitos palauteestasi kuitenkin, valitettavasti joudun sanomaan, että tässä asiassa olen täysin varma itsestäni ja asiasta myös : ).

Hyvin alkanut imetyshän ei tyssää itsetään!!

Maissivelli ei ole rintamaitoa täyttävämpää!

Vauvat heräävät usein!

yms.. yms..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin todennäköisesti en vierailisi tällä palstalla..

Mutta kiitos palauteestasi kuitenkin, valitettavasti joudun sanomaan, että tässä asiassa olen täysin varma itsestäni ja asiasta myös : ).

Hyvin alkanut imetyshän ei tyssää itsetään!!

Maissivelli ei ole rintamaitoa täyttävämpää!

Vauvat heräävät usein!

yms.. yms..

ap

Vierailija
4/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seliselit on yleensä niitä, kun vauva heräili 3 kertaa yössä ja osas jo melkein pyytää velliä yms.

Vai miten on?

Vierailija
5/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seliselit on yleensä niitä, kun vauva heräili 3 kertaa yössä ja osas jo melkein pyytää velliä yms.

Vai miten on?

Mä en viitsi lähteä noin typerään mukaan!

Vierailija
6/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seliselit on yleensä niitä, kun vauva heräili 3 kertaa yössä ja osas jo melkein pyytää velliä yms. Vai miten on?

Terkuin synnäriltä asti 8 tuntia putkeen ;))

Vierailija
7/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppunut yhtäkkisesti kenenkään kohdalla, mutta vellit ja soseet todellakin auttoivat vauvojen nukkumisiin. On se sitten mahdollista tai ei, meillä toimi :)

Vierailija
8/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisesti useamman lapsen äidillekin voi käydä niin, ettei ties kuinka monennnen lapsen kohdalla imetys onnistukaan, tuskin on äidin kokemattomuudesta/ymmärtämättömyydestä kyse? Vai heittäytyykö äiti tämän lapsen kohdalla itsekkääksi eikä vain viitsikään imettää ja hoitaa lasta?

Oma lapseni nukkui kyllä yöt hyvin eikä ole korvikkeita tai maissivellejä syönyt, ja silti pystyn ymmärtämään ettei kaikkien elämä mene saman kaavan mukaan. Miten sinä et näe kuin oman napasi?

Vierailija
9/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaa. Oli silloin 8kk, söi mielellään kiinteää ja maailma kiinnosti. Otti rinnasta kiinni, imaisi kaksi kertaa ja pyrki pois. Siihen se loppui. Uuden raskauden jälkeen on muutenkin vaikea lisätä maidontuloa, toiseksi oli päättänyt, että kun vauva itse vähentää rinnalla käymistä, en sitä tuputa.

Raskauden pahoinvointi myös lisääntyi imetyksestä, alkoi oksettaa ja huimata, supistella.

Vierailija
10/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäminen ole edes usein! Vauvat heräilevät yöllä, sellaista se nyt on, kyllä ne sitten joskus lopettavat.

Vierailija
11/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että sanotaan etteivät soseet lisää kylläisyyttä. Mutta kyllä meillä lisäsivät! Kun aloin tarjoamaan soseita, sain yhden kunnon imetysvälin päivään - lue: 3h.

Muuten imetin todellakin vähän väliä, vaikka vauva oli varsinainen Hoover, imuote hyvä ja imuteho kohdillaan. Kyse ei ollut maidon lisäämiskaudesta, vaan vauva kävi hörppimässä pitkin päivää tiheästi.

Ei varhainen soseiden maistelu pahasta ole, vaikka vauva ei sitä ravitsemuksellisesti tarvitsisi. Kunhan se ei maitoa syrjäytä, josta tärkein energia tulee.

Vierailija
12/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittaa semmoset ihmiset, ketkä sanoo ettei se tissimaito enää riitä vauvalle. Silti ovat juuri kehuneet miten sitä maitoa valuu itestään niin paljon, että paidatkin on ihan märkänä. Sitten annetaan pullomaitoo joka välissä, kun ei jakseta imettää tarpeeksi usein ja kauan. No jokainen omalla tyylillään, mutta on turha sanoa, kun lopettaa imetyksen jo parin kuukauden jälkeen, ettei sitä maitoa enää tullut tarpeeksi. Varmasti tulee, jos ei anna pullomaitoa monta kertaa päivässä ja imettää vaan tarpeeks usein...

Vierailija
13/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäminen ole edes usein! Vauvat heräilevät yöllä, sellaista se nyt on, kyllä ne sitten joskus lopettavat.

Minä jaksan hyvin imettää pientä vastasyntynyttä vauvaa vähän väliä, hormonit auttaa. Mutta kun vauva alkaa olla 5-6 kk, niin alan kaivata parempia unia. Se on vielä siedettävää, jos imetykset ovat esim klo 22, 02, 05 ja 08, mutta tiheämmät vetää piippuun. Jos päivisin on muut lapset.

Vierailija
14/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan hyvin imettää pientä vastasyntynyttä vauvaa vähän väliä, hormonit auttaa. Mutta kun vauva alkaa olla 5-6 kk, niin alan kaivata parempia unia. Se on vielä siedettävää, jos imetykset ovat esim klo 22, 02, 05 ja 08, mutta tiheämmät vetää piippuun. Jos päivisin on muut lapset.

Joten tiedän, että päivisin voi olla muut lapset. Siksi olen imettänyt vieressäni sängyssä, niin että emme heräile liikaa. Mutta silti välit yleensä ovat olleet paljon tiheämmät kuin kolme tuntia, minusta kolmen tunnin välein syövä vauva syö melko harvoin, eli maito ei ole lopussa.

Se on sitten toinen juttu, jos ei sitäkään jaksa, mutta ei sitä sitten pidä perustella maidon loppumisella, vaan ihan sillä jaksamisella.

Vierailija
15/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pikkuhiljaa. Minulle on käynyt kaksi kertaa niin että maito ei ole enää vauvalle riittänyt. Vaikka kuinka pumppasin imetyksen lisäksi ja vauva sai olla rinnalla niin paljon kuin halusi. Toisen kohdalla tämä tapahtui kun vauva oli 5 kk. ja toisen olessa 7 kk. Tein kuitenkin kaikkeni, joten ei harmita vaikka imetys loppui siihen, sain tilalle tyytyväiset ja kylläiset vauvat.

Vierailija
16/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma paremmuus? Tarve saada pulloäideiltä tunnustus, että ovat paskoja, laiskoja ja epäonnistuneita? Tarve saada itselleen tunnustus, että olen onnistunut ainakin jossain, olen parempi kuin tuo naapurin pullottaja? Ilkeily? Ei tuo tunnu niin kamalasti surevan, vaikka imetys epäonnistui. Pitää saada se itkemään asiaa kunnolla...

No, ap, valitsepa nyt se omasi. Totuushan on, että et voi tietää toisten perheiden tilanteita etkä myöskään mitään toisten äitien tisseistä. Ihan kiva, että oma tissimaitosi ei lopu. Ei varmaan koskaan. Ikinä. Minä taas toivon, että sinulle käy niin kuin minulle ja seuraavan lapsesi imetys epäonnistuu. Antaa vähän perspektiiviä sinullekin siitä, mitä kannattaa arvostella ja mitä ei.

Imetys epäonnistuu lukuisista syistä. Lähes kaikissa tapauksissa (ihan muutamaa prosenttia lukuunottamatta) äidit ovat tehneet imetyksen onnistumisen eteen enemmänkin kuin vain kohauttaneet olkapäitään. Useimmat kokevat syyllisyyttä sinun kaltaistesi valopäiden takia. Itsekin tunnen niin vieläkin, vaikka omasta epäonnistumisestani on jo 8 kk ja lapsi tosiaan on voinut hyvin imetyksen loppumisen jälkeen.

Kyllä se maito tietysti loppuu jonkin syyn takia, mutta nämä syyt eivät näy välttämättä päällepäin eikä niitä ehkä havaitse äiti itsekään. Usein syinä ovat äidin sairastumiset, hormonivaihtelut, allergiat, stressi, valvominen (esim. tilanne, jossa vauva ei saa tarpeeksi maitoa selkeillä imetysväleillä ja heräilee siten vähintään tunnin välein tankkaamaan, ruokkii äidin väsymystä ja stressiä, jolloin se maito todellakin vähenee, vaikka vauva käy imemässä koko ajan. JOskus tilanne saattaa laueta sillä, että vauvalle annetaan esim. illalla pumpattua maitoa tai korviketta, äiti saa pidemmän pätkän levättyä ja maitoa alkaa taas tulla, kun stressitaso pienenee. JOskus se vauva hylkää sen rinnan, kun maitoa tulee helpommin pullosta).

Nämä asiat ovat herkkiä monille äideille enkä ymmärrä, miksi sellaisten, joilla imetys sujuu, pitää pähkäillä toisten imettämättömyyttä. IHan oikeasti, ap, elä vaan sitä omaa elämääsi ja yritä kehittää itsellesi suvaitsevaisuutta ja empatiaa toisten ratkaisuja kohtaan. Et koskaan voi tietää täydellisesti toisen perheen tilanteita, eikä sinun kuulukaan tietää. Et ole mikään imetyspoliisi, joka jakelee tuomioita muille äideille. On tosiaan totta, että 10 vuoden päästä ei mistään huomaa, että meidän vauva oli pullovauva ja sinun ei. Paitsi siitä, että sinä todennäköisesti jaksat jankuttaa asiasta. Säälittävää. Keksi itsellesi muita onnistumisen tunteita.

Vierailija
17/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista. Enää en ihmettele kun sen melkein koin. Jos ei olisi takanapäin 4,5 vuotta imetystä yhteen putkeen ja tissihirmuna jo 1,5-vuotias kiinteitä hyvin syövä niin huonosti olisi käynyt. Ekat menkat synnytyksen jälkeen, maito tiukassa ja lapsella nenä tukossa niin eipä sitä maitoa juurikaan syötäväksi asti riittänyt. Oli kyllä tuskainen viikko ja taatusti olisin täysimetyksellä olevan kanssa tarttunut maitopulloon ja kierre olisi ollut valmis.

Vierailija
18/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista. Enää en ihmettele kun sen melkein koin. Jos ei olisi takanapäin 4,5 vuotta imetystä yhteen putkeen ja tissihirmuna jo 1,5-vuotias kiinteitä hyvin syövä niin huonosti olisi käynyt. Ekat menkat synnytyksen jälkeen, maito tiukassa ja lapsella nenä tukossa niin eipä sitä maitoa juurikaan syötäväksi asti riittänyt. Oli kyllä tuskainen viikko ja taatusti olisin täysimetyksellä olevan kanssa tarttunut maitopulloon ja kierre olisi ollut valmis.

vaan siitä, että kolmekuinen vauva syö kolmen tunnin välein, eli on ihan normaali vauva, jota vanhemmat eivät viitsisi hoitaa.

Vierailija
19/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat antaneet lisämaitoa. Panikoituneet jo aika varhain ja alkaneet antaa pulloa rinnan lisäksi, ja sitä kautta maidon tulo on vähitellen hiipunut. En väitä, että kaikkien kohdalla tilanne olisi tämä, kyllähän jotkut lapsiparat ovat päässeet lähes kuivumaan kun äiti on vaan sinnikkäästi imettänyt antamatta mitään muuta, mutta kuten totesin, minun tutuillani ne, jotka eivät ole antaneet pulloa, ovat järjestäen imettäneet pitkään ongelmitta.

Vierailija
20/24 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän ap:n viestissä ole kyse maidon loppumisesta, vaan siitä, että kolmekuinen vauva syö kolmen tunnin välein, eli on ihan normaali vauva, jota vanhemmat eivät viitsisi hoitaa.

Ymmärsin tuon kolmikuisen vauvan vain esimerkkinä.