Maistraatissa naimisiin menneet
Maistraatti varattu helmikuulle ja mietiskelin miten pukeutuisi ko. tilaisuuteen. Varsinaisia juhlia emme pidä, vaan lähiomaisille ja todistajille pieni kahvitilaisuus.
Miten muut olette maistraattiin pukeutuneet, etenkin näin talvipakkasilla?
Kommentit (29)
keskiaika-tyylinen valkoinen pitkähihainen mekko, sinisiä kukkia hiuksissa ja sinivalkoinen morsiuskimppu. Englannissa maistraattihäät ovat niin yleisiä, että täällä voi laittaa prinsessapuvun jos siltä tuntuu. Miehellä oli musta puku. Samaa asua käytin Suomessa kun avioliitto siunattiin.
Siellä maistraatissa on ihan normilämmintä, ei tarvitse huolehtia säästä. ;)
keskiaika-tyylinen valkoinen pitkähihainen mekko, sinisiä kukkia hiuksissa ja sinivalkoinen morsiuskimppu. Englannissa maistraattihäät ovat niin yleisiä, että täällä voi laittaa prinsessapuvun jos siltä tuntuu. Miehellä oli musta puku. Samaa asua käytin Suomessa kun avioliitto siunattiin.
katsota kieroon, muta valitettavasti täällä pidetään maistraattihäitä jotenkin vaatimattomampana ja vähemmän "arvokkaana" tilaisuutena kuin kirkkovihkimistä.
Mulla farkut ja joku trikoopaita(rv 36)
miehellä kauluspaita ja suorat housut.
ja mulla oli juhlava mekko ja miehellä puku.
katsota kieroon, muta valitettavasti täällä pidetään maistraattihäitä jotenkin vaatimattomampana ja vähemmän "arvokkaana" tilaisuutena kuin kirkkovihkimistä.
että Suomessa kristillinen vihkiminen ja näyttävät häät liitetään yhteen, vaikka kristinusko alunalkaen korosti vaatimattomuutta ja nöyryyttä. Ja uskontokuntiin kuulumattomat jonkin ääneenlausumattoman säännön mukaan menevät naimisiin vaatimattomasti, pitäytyen pääasiassa.
menimme syömään perheiden kanssa.
Miehellä oli musta puku. Pojallamme oli mustat housut, kauluspaita ja muistaakseni liivi. Minulla oli musta polveen ulotuva hame ja joku musta olkaimeton yläosa muistaakseni. Jalassani oli vain korkeakorkoiset siistit saappaat. Mies vaihtoi tavlikengät juhlakenkiin.
päälle niin on juhlava olo itselläkin.
A-linjainen, hiaton. Olkapäillä oranssi silkkihuivi, oranssi morsiuskimppu. Miehellä musta puku, valk. paita ja hopeanvärinen juhlasolmio, valk. taskuliina, klassinen miehen juhlapuku siis. Juhlameikki ja -kampaus minulla. Miehelle oranssi ruusu vieheenä. Mentiin todistajien kanssa syömään ja illalla kahviteltiin smart casual-asussa kotosalla.
Ja muistakaapa, että oma hääpäivä on palkallinen vapaapäivä, ei siis kannata mennä kahvitauolla naimisiin. Vaikka kyllä ehtisikin.
Siisti pukeutuminen kuuluu minusta vähintäänkin asiaan. Jos ei muuten, niin toisen työpaikkaa kunnioittaakseni vetäisisin väh. siistt vaatteet päälle, enhän kaupungille yleensäkään mene tuulipuvussa. Ei se tuomarikaan siellä verkkareissa ole.
Ihana tilaisuus kaiken kaikkiaan, kaikki tärkein tuli kuultua ja sanottua.
, minulla päällä mustat kapeat housut ja juhlava äitiystunika (vko 37 oli meneillään). Miehellä oli puku ja 2-vuotiaalla pojallamme sammarit, riihikauluspaita ja tyylikkäät kengät.