Minkälainen köyhä on sellainen, joka käy leipäjonossa,
koska ei halua laittaa liian kallista ja velkaista omistusasuntoaan myyntiin tai on ostanut liian kalliin auton?
Harvinainenko?
Kommentit (4)
Asun kunnan vuokrayksiössä kahden (2v. ja 5kk)lapsen kanssa. Koska nuorimmainen on vielä noin pieni en siis käy töissä. Töihin kuitenkin palaan heti kun mahdollista, vaikka se lapselle ei kai niin hyvä olisikaan.
Toivon kyllä että tästä vielä noustaan...
meillä ei ole noita leipäjonoja, enkä muutenkaan helpolla kävis, mutta olen mä nyt jotain avustuksia joskus saanut. Mulla on velkainen, asumiskelvoton ok-talo.
En laita sitä myyntiin, koska ei kattaisi edes velkoja. Ja voi olla ettei mene edes kaupaksi. (korvessa) Mä maksan lainaa 200e/kk. Tietty asumiskuluihin on laskettava useampi sata euroa sähköä/kk lisäksi, yms, mutta silti vuokrat ovat jo yksiöissä 500e luokkaa. Tosin, silloin mä saisin enemmän tukia teidän verorahoista, tulot kun ovat 600/kk.
Halveksitko sä mua nyt, jos kävisin joskus kerjuulla?
Kuinkahan paljon mä muuten saisin asumistukea vuokrayksiöön..hmmm..
Jäädään avioeron jälkeen asumaan liian kalliiseen omakotitaloon, ei ole varaa edes sen lämmityskustannuksiin. Itketään köyhyyttä, käydään sossussa ja leipäjonossa, iltaisin mennään maate puolen miljoonan arvoisen katon alle.
Toivoo, että tilanne on ohimenevä ja yrittää sinnitellä vaan eteenpäin.
Mäkin olen sitä mieltä, että saavutetuista eduista ei pidä heti tinkiä. Eli en ensimmäisenä möisiä autoa, enkä asuntoa vaan odottelisin ja yrittäisin jotakin muuta. Esim. sen auton myyminen on todella tyhmää koska voi vaikka saada työpaikan minne pääsemiseen tarvitaan autoa.