Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä nämä koululaisten pitkät lomat palvelee?

Vierailija
29.12.2010 |

Ehkä koululaisia tietysti ja opettajia, mutta muuten on ihan järjetöntä nämä reilun kahden viikon joululomat ja pitkä kesäloma.

Nyt kun lapset on vähän kasvaneet ja matkustelukin vähän helpottuisi, niin eipä voida enää lomailla perheenä kun kesäloma pitää viettää eri aikaan eikä loma edes riitä koko kesään. Lisäksi pitää keksiä miten voi olla vapaalla näin joulun aikaan kun sitä ylimääräistä lomaa ei vaan ole. Palkatonkin on huono ratkaisu.

Ihan peestä pitkät lomat. Harmittaa jo nyt tuleva kesä kun lomat on eri aikaan ja sitten vaan olla möllötetään tässä kotona. Uimarannoillekaan en uskalla lähteä kolmen lapsen kanssa yksin.

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskaltaa koululaisten kanssa mennä edes rannalle, ja nythän on talvi, eikun uimahalliin opettelemaan, ehkä ensi kesänä jo uskallat?

Vierailija
42/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset tarttee sitä lomaa kun koulunkäynti on niiiiiiiiiin rankkaa. Mutta eikö aikuiset tartte, kun eihän normaali työssäkäyvälle kuulu niin paljon lomia kuin lapsille?? Kyllä työ on paljon rankempaa kuin koulunkäynti, anteeksi vaan. Ja lomat on samat pienille ekaluokkalaisille ja isoille, melkein aikuisille lukiolaisille.

On se kumma kun päiväkoti-ikäiset pärjää vallan mainiosti normaaleilla työssäkäyvän ihmisen lomilla, mutta kouluikäiset TARTTEE enemmän lomaa. Hah.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsi säätää laki, että eka-tokaluokkalaisten vanhemmat saisivat pitää pidennettyjä lomia. Tokihan se lomailu on ihan ok, mutta se helvetinmoinen vapaapäivien järjestely ja eri aikaan lomien viettäminen ottaa päähän. Vanhemmat eivät siis pääse enää lomailemaan ollenkaan koska en voi lähteä lomalla enää esim. ystäväni kanssa mihinkään, oman perheen kanssa ei todellakaan. ap

ehkä vanhemmat kestää sen lastensa vuoksi?

Ei varmaan olisi pitänyt tehdä kuin yksi lapsi. Perässä tulee kaksi muuta, joten kyllä nämä erikoisjärjestelyt kestää seuraavat 6-7 kesää.

ap

Vierailija
44/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on useampi alsi niin meillä on tehty erikoisjärjestelyjä 15 vuotta. Ei lomailla miehen kanssa yhtäaikaa, paitsi minun äitiys-ja hoitovapaiden aikana. Muuten jaksotetaan lomat.

Kun itse oltiin lapsia oli leikkipuistoja, joissa tarjottiin ruoka ja siellä vietettiin kesällä aikaa vanhempien ollessa töissä. Mutta eipä sellaisia taida olla enää kuin Helsingissä.

Vierailija
45/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat päivähoitoiässä niin viettävätkö koskaan lomaa?

Vierailija
46/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan palvelevat meidän koululaisia ja ainakin nuoremman opettajaa :D

Vierailija
47/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄHITEN töitä.

Pitäsi säätää laki, että eka-tokaluokkalaisten vanhemmat saisivat pitää pidennettyjä lomia.

Ylipäätään Suomessa tehdään aivan liikaa töitä. Mulla ei itsellä ole vielä lapsia, mutta kyllä joskus säälittää lapsiperheet. Lapsi tuodaan aikaisin aamulla hoitoon, haetaan viideltä. Siinä pitäisi parin tunnin aikana tehdä ruoka, hoitaa kotia, olla lapsen kanssa ja ehkä itsekin rentoutua. Mä teen töitä kotona, joten mulla on ehkä vähän helpompaa, ehkä myös sitten, kun niitä lapsia on.

Vierailija
48/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin mies on 24 h töissä, sitten minä olen 24 h töissä, sitten molemmilla 2 vrk yhteistä vapaata.. ja sama sykli jatkuu..

aina on aikuinen kotona ja koululaisetkin voi hyvin. =)

Onneksi jokainen saa valita itse ja perheitä on erilaisia.

Vierailija
49/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimataitoisetkin hukkuvat ja niistä saa lukea kokoajan lehdistä. Varsinkin nämä 6-8v. on vielä ei niin hyviä uimareita.

Uimakouluun ei mennä, vaan päästään.

Ties kuinka monta kertaa hakenut, mutta ei arpaonni suosi.

500 hakijaa ja 10 pääsee ryhmään ja seuran uimapaikat menee 2 minuutissa ja sinnekkään en lastani saanut, vaikka koneella odotin ilmouttaumislinkkiä.

T. Sivusta seurannut.

Ap on vastuullinen vanhempi.

Vierailija
50/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi vaan, että Suomi on niiden maiden joukossa jossa tehdään VÄHITEN töitä.

Pitäsi säätää laki, että eka-tokaluokkalaisten vanhemmat saisivat pitää pidennettyjä lomia.

Ylipäätään Suomessa tehdään aivan liikaa töitä. Mulla ei itsellä ole vielä lapsia, mutta kyllä joskus säälittää lapsiperheet. Lapsi tuodaan aikaisin aamulla hoitoon, haetaan viideltä. Siinä pitäisi parin tunnin aikana tehdä ruoka, hoitaa kotia, olla lapsen kanssa ja ehkä itsekin rentoutua. Mä teen töitä kotona, joten mulla on ehkä vähän helpompaa, ehkä myös sitten, kun niitä lapsia on.

Mielestäni 8 tunnin päivät ovat silti liian pitkiä. 6 tuntia olisi paremmin, työssäjaksamisen ja tehokkuuden kannalta myös.

Vierailija
51/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi järjestää päivähoito tarhassa kesäaikaan. Ei tuon ikäinen pärjää yksin kotona koko pitkän päivän. Olisi turvallinen hoitopaikka ja vanhemmat voisivat olla turvallisin mielin töissä.

Vaikka niitä leikkipuistoja on Hesassa niin on se meno siellä aika hulvatonta. En jättäisi meidän poika sinne koko päiväksi "hoitoon".

t. 8

Vierailija
52/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..päivähoidossa/koulussa ei ole niin rankkaa että pitäisi olla jatkuvasti lomalla. Koulu alkaa syksyllä; pian on syysloma. Sitten saapuu 2-3 viikon joululoma. Sitten onkin hiihtoloma. Pian on kevät ja lähes 3kk vapaata!! Wtf?? Lomaa loman perään ja vanhemmat stressaavat kun töistä saa pois ehkä ne joulun kolme pyhäpäivää..! Eipä niitä lomapäiviäkään älyttömästi kerry, puhumattakaan pätkätyöläisistä joita Suomi on pulloillaan.

Miksi nuo lomat ovat älyttömän pitkiä? Eihän muissakaan maissa ole 2,5kk kesälomia ja ihan hyvin jaksavat opiskella! Koulu ja työ nähdään meillä ikävä velvollisuutena, mutta ehkäpä suomalaisia pitäisi asennekasvattaa ja ottaa koulussakin sellainen asenne että koulu tosiaan on lapsen TYÖTÄ: koulussa voisi olla esim. harrastuskerhoja iltapäivällä ja oppilaat voisivat ottaa muutenkin vastuuta luokastaan. Olen monesti ehdottonut ns. Japanin mallia näissä asioissa, eli jokaisella luokalla on sama luokkahuone koko vuoden eikä pompita sinnetänne (toki liikunta ym. tunnit erikseen). Oppilaat siivoaisivat/järjestäisivät luokkansa vuorollaan viikottain, luokassa myös syötäisiin niin ei tarvitsisi jonotella ruokalan metelissäkään.

Vierailija
53/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on useampia, niin äkkiä menee puoli vuosikymmentä. Se on jo toinen juttu, perheen taloudessa. Suosin niitä leirejä.

Vierailija
54/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla huokaisen helpotuksesta että oman lapsen hoito onnistuu.Kieltämättä tilanne on järkky niillä joilla on 4vko kesälomaa.Missä silloin ovat näiden aikuisten eka-ja tokaluokkalaiset?En tiedä mikä olisi paras ratkaisu.Paitsi että kaikille pitkät, palkalliset lomat...

Vierailija
55/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla huokaisen helpotuksesta että oman lapsen hoito onnistuu.Kieltämättä tilanne on järkky niillä joilla on 4vko kesälomaa.Missä silloin ovat näiden aikuisten eka-ja tokaluokkalaiset?En tiedä mikä olisi paras ratkaisu.Paitsi että kaikille pitkät, palkalliset lomat...

yhteiskunta tukee lapsiperheitä ihan hyvin näinkin, joten olisi väärin lapsettomia kohtaan, että vielä enemmän hyysätään lapsiperheitä.

Palkatonta voi yrittää ottaa, vaihtaa lomarahoja vapaiksi, leirejä yms yms. Valintoja nämä ovat, siinä missä lasten hankkiminenkin.

Vierailija
56/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen pitänyt ihan suosiolla palkatonta vapaata. Lapset eivät ole vielä koulussakaan, mutta loma-aikoina (syysloma, talviloma, joulu....) päiväkodeissa on erityisjärjestelyjä ja nekään ei aina niin mukavia ole.

Sivusta seuranneena nuo pitkät lomat eri aikaan vanhemmilla ei vaikuta kovin hyviltä.

Vierailija
57/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta tukee lapsiperheitä ihan hyvin näinkin, joten olisi väärin lapsettomia kohtaan, että vielä enemmän hyysätään lapsiperheitä.

että tunnustetaan lapsiperheen erityistarpeet, ei ole mitään hyysäämistä. Ei se lasten hankkiminen ole kuitenkaan mikään "valinta", vaan ihan normaali osa elämää. Mielestäni lapsettomuus on enemmän "valinta". Lapsen vahemman tehtäviin kuuluu turvata jälkikasvunsa tulevaisuus.

Itselläni ei ole lapsia, joten oma lehmä ei tässä ole ojassa.

Vierailija
58/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä helkutan valvontaa 1-2.luokkalaiset tarvitsevat? Jos olisi kyse imeväisistä, niin saattaisin ymmärtääkin.

Turha muuten parkua jostain 15 vuoden velvollisuudesta, kun on itse lapsensa vääntänyt. Sitäpaitsi isommat voivat myös katsoa pienempiensä perään, jos niitä nyt oikeasti tarvitsee kaiken aikaa olla vahtimassa.

Vierailija
59/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä helkutan valvontaa 1-2.luokkalaiset tarvitsevat? Jos olisi kyse imeväisistä, niin saattaisin ymmärtääkin.

sellaisen tiedonmurusen, että Britanniassa alle 12-vuotiasta lasta ei saa jättää yksin kotiin.

Vierailija
60/182 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsisivat kesäisin paljonkin valvontaa. Joukossa tyhmyys tiivistyy jne.

Omat eivät ole vielä koulussa joten heidän tarpeistaan tuossa iässä en osaa sanoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän