Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onnistuuko teillä 2.5-vuotiaan kanssa shoppailu???

Vierailija
28.12.2010 |

Tänään mentiin meidän vajaa 3-vuotiaan kanssa kauppakeskukseen alennusmyynteihin. Voi taivas, itku meinas tulla! 15 min hän suostui istumaan rattaissa, sen jälkeen JUOKSI ympäriinsä koko ajan. En kehdannut kovaan ääneen ihmisten ilmoilla alkaa moittimaan lasta vaan kiireen vilkkaa autoon ja kotiin. Olenko mä täydellisesti epäonnistunut kasvatuksessa vai onko muilla samoja ongelmia taaperoiden kanssa kaupoissa? Kaipaan neuvojanne, en haukkuja kiitos :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes lähikaupassa ilman että se on köytetty tiukasti kiinni rattaisiin.



Nyt lumimäärän pakottamana erehdyin kerran kokeilemaan pikaista maidonhakua ilman rattaita ja hyvä että nippanappa sain sen maidon ostettua. Sen sekunnin aikana mikä mulla meni maksamiseen oli poika jo vetässyt patonkikorin päähänsä.



Joojoo, olen huono kasvattaja ja blaablaa, mutta ei mulla koskaan ollut tälläsiä ongelmia kahden vanhemman lapsen kanssa.

Vierailija
22/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan monesti shoppailemassa 4-5 tuntia. En antaisi juosta tuon ikäisen kaupassa

No niin joo, kyllä meidänkin 2v istuu rattaissa ja katselee sen 15 min, mutta ei juuri kauempaa. Enkä varmasti jaksaisi itsekään tuon kauempaa olla paikallani. Kuka muuten oikeesti jaksaisi itse istua 4-5 tuntia?

Jos kaikki ympärillä on uutta ja mielenkiintoista. Tässä iässä en varmasti jaksaiskaan, kaikki on jo nähty :) Ei meilläkään ole koskaan ollut pojan 4v kanssa ongelmia shoppailussa. Kivasti tulee mukana jopa aikuisten vaatekaupoissa, joista ei hänelle osteta mitään. Yleensä luvataan palkinnoksi hyvästä käytöksestä jätski tai joku lelu, niin ehkä siksikin nuo reissut ovat _aina_ onnistuneet.

Lapsi oppii, että tylsät asiat palkitaan. Mieti, mitä vielä joudut maksamaan.

Ja kuten kirjoitin YLEENSÄ luvataan palkinto, ei siis joka kerta ja kas kummaa, niilläkin kerroilla kaikki sujuu kuin tanssi. En tiedä mitä vielä joudunkaan maksamaan, mutta mielestäni kun lapsi on tehnyt hyvän työn siitä voi silloin tällöin palkitakin! Sekö on parempi että mennään riehuvan kakaran kanssa ostoshelvettiin, päästetään se valloilleen sinne ihmisten sekaan ja muutaman minuutin kuluttua raahataan se väkisin autoon ja viedään kotiin kun ei tästä tullutkaan mitään. Näinkö lapsesta saadaan hyvin käyttäytyvä ihmisten ilmoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan lapsemme ei ole suostunut juurikaan istumaan ostoskärryissä saati rattaissa kauppareissuilla. Juosta vaan pitäisi ja kun ei saa juosta niin saa itkupotkuraivarin ja lasta saa raahata loppushoppailukierroksen sylissä.



Tänään juuri olimme shoppailemassa ja saimmekin osan ostoksista tehtyä vaikkakin lapsia perässä/sylissä raahaten. Lapset oli pakko ottaa mukaan, koska heidän piti sovittaa toppavaatteita/luistimia/kenkiä.

Vierailija
24/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikimaailmassa edes odottaisi tuon ikäiseltä "Shoppailutaitoja"-järkyttävää, minun mielestäni.



Se, osaako lapsi istua apaattisena rattaissa monta tuntia, ei ole hyvän kasvatuksen mittari..

Vierailija
25/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6v, 4v ja 2v. Ikinä ei ole ollut ongelmia ruokakaupassa ja hyvin malttavat myös muut shoppailut eikä pieninkään enää käytä rattaita kaupungilla, kävelee tai on sylissä ja ruokakaupassa istuu kärryissä MUTTA me käydään ruokakaupassa kerran viikossa ja shoppailemassa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa joten touhu on lapsille ennemminkin harvinaista herkkua kuin pakkopullaa. Ei tulis mieleenkään kiikuttaa lapsia shoppailemassa harvase päivä ihan vaan ajan kuluksi, kyllä lapset ennemmin käyttävät aikansa ulkona temuamiseen ym. lasten touhuihin ja niin sen kuuluu ollakin.

Vierailija
26/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai autokärryssä viihtyy parhaiten.

Ei todellakaan onnistu niin, että saa juoksennella vapaana. Lyhyen kauppareissun voi tehdä niin, mutta jos pitkään ollaan kaupassa, niin alkaa kiukutella ja rieuhua, jos ei ole rattaissa tai kärryissä istumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen jo 11 v. Ruokakaupassa käyminen on tietysti vain pakko laittaa onnistumaan pienenkin lapsen kanssa, mutta vaatekauppoja kiertelen kyllä yleensä vain itsekseni. Siperia on opettanut :) Haluan katsella alet ym. rauhassa.

Vierailija
28/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikimaailmassa edes odottaisi tuon ikäiseltä "Shoppailutaitoja"-järkyttävää, minun mielestäni. Se, osaako lapsi istua apaattisena rattaissa monta tuntia, ei ole hyvän kasvatuksen mittari..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa shoppailemassa lasten kanssa. Voisin hyvin lähteä ostoksille 4 tunniksi 5v ja 3v lasten kanssa ja usein käynkin. Molemmat lapset on pienestä pitäen olleet kaikennäköisissä reissuissa ja tapahtumissa mukana.

Vierailija
30/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistuu kyllä kauppareissut ja aleissa pyöriminen 3 lapsen kanssa, iältään ovat 3, 5 ja 7.

Muutama tunti menee ok, sen jälkeen alkaa ote herpaantua paitsi jos käy välissä syömässä niin lapset jaksavat taas jonkun aikaa. Itsekään en tosin yleensä paria tuntia kauempaa jaksa kaupoilla pyöriä joten se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/31 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kolmesta lapsesta yksi istunut suht paikoillaan (esim rusinoita mutustellessa lahjottuna) tarvittaessa. Toisella ikä vaikutti (joskus onnistui, joskus ei) ja kolmas on muutenkin vilkas ja vain pikaiset kauppareissut onnistuu (ei aina nekään!). Kaikilla ihan samanlainen kasvatus, eli on kyllä luonteesta kiinni tämäasia! Minullakin luulisi olevan jo kolmannen kanssa kokemusta kasassa, mutta eipä se kokemus tähän jästipäähän auta. Joten ole huoletta ja jätä lapsi hoitoon jos mielit shoppailla :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme